Nieuwe manga-aanwinsten

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by WizardOfOss »

Ach verrek, helemaal niet aan gedacht ook hier even m'n laatste aanwinsten te showen:

Image

Inmiddels alweer aanbeland bij het laatste deel :( . Als ik daar doorheen ben kan ik hier nog wel de balans opmaken tussen manga versus anime, want hoe strak de anime de manga ook volgt, er zijn toch wel een paar opmerkelijke verschillen.

Ik denk dat ik daarna m'n Frans toch maar eens moet gaan afstoffen, in die taal is aanzienlijk meer Adachi beschikbaar....

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Weer eens een promotie-actie, dus heb net Kimetsu no Yaiba 16 t/m 21 gehaald. 22 is pas een of twee weken geleden uitgebracht, dus die viel helaas niet onder de actie en ook niet gehaald.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by WizardOfOss »

Alweer een paar weken geleden:

Image

En vandaag in de bus:

Image

Die laatste was wel weer zo lekker knullig: ik moest iets anders bij Bol.com bestellen, maar €18 dus dan moet je €3 verzendkosten betalen. Dus dan die manga er maar bij....en dan worden beide pakketjes gratis op twee opeenvolgende dagen afzonderlijk geleverd...

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Oeh, ik wist niet eens dat er al een Engelse versie van Mujirushi was. Was niet eens absurd lang geleden dat het in de (wijlen) importhoek van de AniWay werd besproken.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Het derde deel is een tijdje geleden uitgekomen, en omdat ik me erg heb vermaakt met het tweede deel:

Image

(Ja, het is Japans)

Ik zocht trouwens de Japanse titel van dit boek op (dat trouwens nog niet in Japan is uitgebracht), maar daar verwijst de titel naar de "stad van water" in plaats van een luchtkasteel. Willen ze niet teveel als Laputa klinken daar? ^_^'

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by NeeNee »

Tomo-chan is a girl! vol 6 & 7

Image Image

Iemand hier had de serie aangeraden, en heeft dat goed gedaan want jaren later heb ik de reeks opgezocht en volledig aangeschaft (bijna, vol 8 is het laatste).

Daarnaast nog een paar delen Dragon Ball Super en Dr stone.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Image

Yay! Het derde vervolgdeel op The Poe Clan: Himitsu no Hanazono 1 (De geheime bloementuin). Als dat niet BL klinkt. Nu vraag ik me af of er nog mensen The Poe Clan hebben geprobeerd aan de hand van het AW artikel ^_~' Maar goed, ben erg benieuwd naar wat hier gaat gebeuren, want Hagio is met de nieuwe The Poe Clan verhalen van de afgelopen paar jaar ook erg bezig om de lore rondom vampieren in deze serie verder uit te breiden, en het vorige deel riep vooral meer vragen op over wat zou volgen.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Digitale aankopen:

Image

Meiso Senshi Nagata Kabi (de nieuwe van Kabi Nagata, vandaag uit!)

Image

De hele Attack No. 1 reeks, want nog steeds in een klassieke shojo manga bui!

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

De laatste twee delen van Taisho Roman Tanteitan gehaald, een vroege shojo detective manga die een beetje doet denken aan de Holmes verhalen (een beetje dat Victoriaanse roman gevoel). Precies zo'n serie die ik graag koop als er een actie gaande is ^^'

Ik speelde ook nog even met de gedachte om Basara te kopen, maar misschien een andere keer. Moest wel steeds denken aan die keer dat we de een-na-laatste (Engelse) Basara 20 voor de gewone prijs konden kopen, en toen dezelfde winkel hun allerlaatste exemplaar voor honderden dollars op Amazon zette XD

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by WizardOfOss »

Nieuwe kastvulling:

Image

(nu alleen nog eens wat gaan lezen....)

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Remina vond ik zelf erg leuk, en het heeft wel wat om het tijdens een pandemie te lezen, want err, je weet dat mensen zich soms een beetje gek gedragen tijdens een crisis? Ito weet daar natuurlijk z'n typische draai aan te geven in Remina...

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Image

Conan 99 alweer! Dat ik de eerste vier delen van de Duitse Conan bestelde, kan ik me nog als de dag van gisteren herinneren (*Ik lieg, want dat is echt te lang geleden). En verder ook nog eens Kimetsu no Yaib.... wacht, dat is Pop Team Epic Season 5 (volume 4). Erg geniepig gedaan, met die Tanjiro en Nezuko patronen op de cover om de lezers te bedriegen ;P

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Image

Ichidokiri no Oizumi no Hanashi (De enige keer dat ik vertel over Oizumi): Geen manga (al zit er wel beeldmateriaal in), maar de unieke memoires van Moto Hagio die eind april uitkwamen en meteen groot nieuws werden in de wereld van manga fans. In dit boek vertelt ze voor het eerst over die vroege periode in haar carriere toen ze samen met Keiko Takemiya een huis huurde dat uiteindelijk de bekende Oizumi Salon zou worden: een vrije bijeenkomst van vrouwelijke mangaka die we nu de Jaar 24 groep noemen en lekker experimenteel shojo manga zouden maken. Het blijkt dat Hagio zelf er niet veel meer over wilt nadenken en dat deze periode van haar leven toch een stuk minder glorieus en fantastisch is dan je zou willen denken. Vandaar ook de titel van dit boek, want voor haar is dit een eens maar nooit meer verhaal.

Een paar jaar geleden schreef Takemiya ook haar eigen memoires over deze periode (Shonen no Na wa Gilbert), maar Takemiya en Hagio blijken dus hele andere herinneringen te hebben over wat er allemaal daar is gebeurd, en dat is een van de redenen waarom er begin mei echt enorm veel over dit boek werd gesproken, want ze schijnen sommige gebeurtenissen echt totaal anders te hebben opgevat en nu nog houden ze best afstand van elkaar. Ik heb het boek van Takemiya ook besteld, maar omdat iedereen (net als ik) deze twee boeken nu samen wil lezen, moet ik nu even wachten op de herdruk...
Last edited by Ash Ketchum on Tue Jun 22, 2021 15:49, edited 1 time in total.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Tamara »

Ik heb al eerder gelezen over hoe Takemiya en Hagio het lang niet altijd eens waren over de richting van de ontwikkeling van shojomanga en dan met name het BL-genre. Het verbaast me dan ook niets dat ze hun gedeelde ervaringen uit die tijd elk anders hebben beleefd. Het verloop van tijd zal vast ook sporen hebben achtergelaten.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe manga-aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Ik heb net alleen even de inleiding gelezen, maar het zit er best diep in! "Ik schrijf dit alleen omdat iedereen me steeds lastig valt sinds Takemiya haar boek heeft geschreven en men mijn mening erover wil horen of omdat ze een televisiedrama ervan willen maken. Na het verlaten van het huis heb ik geen contact meer met haar gehad, geen enkele van haar manga gelezen en ik wilde eigenlijk nooit meer aan die periode denken, maar ik voel me nu toch gedwongen om maar m'n verhaal te doen en het hiermee af te sluiten."

>_>

Het is denk ik wel echt een boek dat ik samen met die van Takemiya moet lezen...

Post Reply