Ovenvers 2018

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2018

Post by NeeNee »

Haven't You Heard? I’m Sakamoto 1
Een reeks over een briljante, coole, sportieve, knappe, populaire student, die... briljant, cool, sportief, knap en populair is? Dat is eigenlijk het enige waar de reeks over gaat. Hij kan elk probleem oplossen, alle meisjes zijn gek op hem, alle jongens zijn jaloers en willen hem een lesje leren, maar hij is ze altijd te slim af (en dan worden ze ook gek op hem). Interessant concept voor een paar hoofdstukjes, maar ik zie er niet echt langetermijnpotentieel in.

Servamp 1
Een tiener (zonder ouders, uiteraard) pikt een verlaten kitten op, maar dat kitten blijkt een vampier te zijn, en de tiener wordt natuurlijk zijn meester. Lijkt een beetje op Noragami, maar dan met nog irritantere personages... Ik pas.

Bloody Monday S2 8
Ik begrijp wel dat ze het seizoen hier stoppen, aangezien het grootste probleem van de baan is…. Maar we eindigen toch met een gigantische cliffhanger. Dat ze maar gauw het ‘final season’ gaan vertalen, want dit voelt echt niet als een einde.

Psycho busters 2
Een gewone jongen geeft onderdak aan een bende paranormaal begaafden die opgejaagd worden door de een of andere duistere organisatie. Al wordt er in het begin eigenlijk niet zo veel gejaagd, want het is vooral sfeerschepping.

Enigma 1
Deze ben ik beginnen lezen omdat hij in Bakuman vermeld werd. Het begin is veelbelovend: een groep studenten komt onder geheimzinnige omstandigheden in een lege school terecht en ze moeten een aantal puzzelstukjes zien te vinden om te kunnen ontsnappen. Hierbij blijkt al gauw dat sommige van hen over special gaven beschikken, die ze soms voor het eerst leren gebruiken. Geen slechte reeks, wel een beetje bizar.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2018

Post by NeeNee »

One Piece 19
Blijkbaar zijn ze eindelijk in Alabasta geraakt, en nu willen ze de grote slechterik op zijn bakkes slaan. Bovenvermelde slechterik voelt hier niets voor, en laat ze met open ogen in de val lopen.

Waarom is Luffy zo’n idioot? Ik weet dat hij nooit een groot licht was, maar er zijn grenzen. Pipo werkt ook nog altijd op mijn zenuwen (die Franse naam gaat hem geweldig, trouwens. Maar aan ‘Sandy’ kan ik niet wennen. Is dat geen meisjesnaam?) Nou ja, onze kok steelt in elk geval wel de show hier. Knap werk, ik wou dat iedereen zo slim was.

One Piece 23-24
Zijn ze nog steeds aan hetzelfde gevecht bezig? Ik heb drie albums overgeslagen en er is niets veranderd. Maar nu lijkt er eindelijk een beetje vaart in te komen. Luffy’s gevecht is hetzelfde als altijd, maar dat vraagstuk met de bom is wel leuk. Ik vraag me af of er eindelijk eens iemand dood gaat blijven.

En goede beslissing van Vivi op het einde. Dat was niet voorspelbaar.

One piece 39
Wat, nu is het weer Pipo en Sandy? Zijn er twee versies of zo?

Weer een nieuwe arc. Maar het verhaal is redelijk gemakkelijk op te pikken, dat is een groot voordeel. Blijkbaar komen we eindelijk wat meer te weten over Robin’s geschiedenis…


Hell's Kitchen 1
Een demon uit de hel wil de ziel van een geweldige chefkok eten, maar alle chefs die hij tot nu toe opgepeuzeld heeft, voldeden niet aan zijn smaak. Dus besluit hij om zelf een onwetende tiener op te leiden tot kok om hem daarna te kunnen opeten. De ongelukkige tiener in kwestie heeft hier uiteraard weinig in de pap te brokken. Het concept is dus hetzelfde als in Neuro: een verveelde demon komt het leven van een kind verpesten en dwingt hem/haar om een pro te worden in een beroep dat hen (oorspronkelijk) helemaal niet interesseert, compleet met constante vernederingen en de occassionele inbezitname van hun lichaam, en wij worden verondersteld dit charmant of grappig te vinden. Ik vind het niet grappig. Ik vind het sadistisch en pijnlijk om te zien. Dank je feestelijk.


Odd is on our side
(De titel is geen typefout. Iemand heeft het onzalige idee gehad om zijn kleine Odd te noemen.)

Westerse manga over een jongeman die geesten kan zien. Niet het meest originele uitgangspunt, maar het verhaal (zoek de terrorist) zit goed in elkaar en de uitwerking is verfrissend (het voelt meer als een comic dan een Japanse manga). De schrijver is er goed in geslaagd om een roman om te zetten in stripvorm en daarbij het beste van beide mediums te behouden.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2018

Post by Koen »

Er zijn inderdaad verschillende versies van zowel de vertaling als de layout in omloop van de Franse One Piece. Problemen met Oda die nogal wispelturig lijkt te zijn...

En Sandy is inderdaad een meisjes- én jongensnaam. Odd daarentegen lijkt me minder vaak voor te komen, zowel als jongens- als als meisjesnaam...
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2018

Post by NeeNee »

(Iedereen verstaat Engels? Okee)

Golden Kamui 1
This feels like somebody crossed a historic war thriller with a cooking manga. First our protagonists are fighting for their life against enemy soldiers and wild animals, and then we get five pages on how to cook rabbit brains the Ainu way. I get that they were trying to provide background information on Ainu culture, but it feels a bit jarring at times. The story premise and the characters are both pretty promising, but the drawings are often exaggerated and that’s not really my thing.

Detective Conan 92
Conan finally remembers where he has seen Sera before. He also recognised at least one of her brothers (not sure about the other one). Furthermore Conan’s new teacher is still very obviously not what she appears to be, and Conan is starting to notice. It’s always nice to see some progress in the longer story lines that run through this series, especially since Sera has some connection to the Men in Black.

Space brothers 22
Mutta and the others refuse to back down and decide to stick with their principles rather than follow orders. It may sound honourable, but this could have turned very ugly very easily. Fortunately for them, it looks like another old guy becomes re-inspired by their enthusiasm and starts taking his job seriously again, which seems to be a running theme in this manga (frankly, it’s starting to feel a bit cliché). But if this is what keeps the story going and sends them to the moon next, I won’t be complaining.

Chihayafuru 22
This entire volume evolves around the finals. The queen and her young challenger finish rather quickly, but the fight between Arata and the teacher only gets decided on the very last page of the volume… and we don’t see who the winner is. You could call it a cheap way to end on a cliffhanger, but I actually found it very fitting since the battle was so close.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2018

Post by NeeNee »

Dragon Ball Super 1
Een nieuwe serie van Dragon Ball, en dat is alle informatie die ik nodig had om de reeks aan te schaffen. Net als de anime begint ook de manga met een lichtjes gewijzigde versie van de ‘Battle of Gods’ film, maar ‘Ressurection F’ wordt vrijwel volledig overgeslagen (we krijgen een korte verwijzing, meer niet). Jammer, ik had graag hun training met Whis nog eens teruggezien. Daarna volgen de eerste matchen van het toernooi tegen Universum 6, wat ons al meteen bij episode 33 van de anime brengt. De manga gaat dus goed vooruit, en op een paar details na is het verhaal gelijklopend. De tekeningen zijn ook erg geslaagd, niet volledige hetzelfde als de originele reeks maar genoeg dat het vertrouwd aanvoelt. De personages zijn geloofwaardig en zeer herkenbaar, de gevechten boeiend en weinig voorspelbaar, en er worden volop nieuwe interessante elementen geïntroduceerd (in tegenstelling tot de herkauwde verhaallijnen in de oudere DBZ films)… Jup, Dragon Ball is terug. Schrijf mij maar in voor de rest van de reeks. :Fade-color

Q Mysteries 1
Een briljante detective die ook bescheiden en beleefd is? Waar gaan we dat schrijven. De charmante jongedame houdt zich voorlopig nog vooral bezig met huis-, tuin- en keukenraadseltjes, maar er zijn al hints dat we binnenkort met een grotere zaak te maken krijgen. Ik hoop dat het in de eerste plaats een detective blijft en geen mysterie-thriller wordt, want ik houd wel van opeenvolgende losse verhaaltjes.

Amatsuki 2
Een jongen komt in een andere tijdsperiode terecht en moet zich aanpassen aan de manier van denken daar. De uitwerking is best origineel en de tekeningen zijn ook niet slecht, maar ik was niet meteen gehecht aan de personages.

Enigma 2
Puzzelstukjes zoeken lukt aardig, maar intussen zitten er ook mysterieuze schaduwen achter hen aan en blijkt er een mogelijke verrader in de groep te zitten. Het doet het onderlinge vertrouwen geen goed, maar ze zullen toch moeten samenwerken. Het verhaal is nog steeds spannend en gaat hier goed vooruit.

The 7 Deadly Sins 5
The Deadly Sins have located one of their lost weapons, but in order to get it back they need to win a festival battle, so now we get the obligatory tournament arc. It is quite fun and there are a few surprising twists thrown in, so it’s well worth our time.

The 7 Deadly Sins 6
It’s back to business when the festival town gets attacked by holy knights. They are quite a bit stronger than before, and the Deadly Sins are having real trouble. But at the same time, it’s not completely black and white as some characters are starting to have doubts about what’s really going on.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2018

Post by NeeNee »

Dragon Ball Super 2
De rest van het Universum 6 toernooi en de Future Trunks / Black Goku saga. Een kwaadaardige versie van het hoofdpersonage en een oude ‘fan favourite’, daar kun je gemakkelijk mee scoren. Niet dat ik het ze kwalijk neem, want ik ben zelf ook blij om Trunks nog eens terug te zien. En het geeft ze natuurlijk ook de kans om Vegeta’s karakterontwikkeling nog eens extra in de verf te zetten.

Sherlock Bones 6
Hm. Op zich vind ik het idee om hem een echte flik te maken prima… Maar toch vind ik het nu minder leuk dan voorheen. Dat zal ook wel iets met die arrogante eikel te maken hebben. Het verhaal gaat ook minder en minder over Sherlock en meer over Watson. Ik vraag me af of we de kant van Hikaru no Go opgaan…

Amazing Agent Luna 10-11 (einde)
Ik vind dit nog steeds een erg leuke serie. De personages zijn een beetje jong en het is vreemd dat zo weinig geheim agenten een wapen meenemen als ze iemand gaan vermoorden, maar voor de rest zit het goed in elkaar. Die therapiebrief-die-ook-als-samenvatting-dient in het begin bijvoorbeeld was een erg leuke vondst, en ook het einde is schattig. Langs de ene kant is het jammer dat de serie is afgelopen, maar langs de andere kant, ze hebben het verhaal verteld dat ze wilden brengen en dan heeft het geen zin om nog door te gaan. Ik heb in elk geval geen spijt dat ik de reeks gekocht heb.

Enigma 3
Onze hoofdpersonages blijken intussen allemaal een special kracht te hebben en de samenwerking verloopt vlotter. Nog maar een paar puzzelstukjes te gaan, en heel veel onbeantwoorde vragen.

The 7 Deadly Sins 7
Yeah, he’s a demon, alright. The captain goes on a rampage, and he’s not the only one with hidden powers. Good volume, though it raises as many questions as it answers.

The 7 Deadly Sins 8
Our heroes fight a monster with a sad past, and we finally find out the villains main goal (which is also sad, but in a different way). While everyone is still contemplating what to do, Elisabeth gets kidnapped… and so the story leaps into action once again. Nice.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2018

Post by NeeNee »

Dragon Ball Super 3
Het gevecht tegen Black Goku verloopt niet zoals gepland. De tegenstander is veel sterker dan gepland en bovendien is hij niet alleen. Wat ook opvalt is dat Goku zich hier een stuk minder dom gedraagt dan in de anime, wat alleen maar een voordeel is.

Seraph of the End 12
Ferid heeft besloten dat hij vriendjes wil worden met Yu. Wat maakt het uit dat hij Yu’s familie heeft uitgemoord? Dat doet hij zo vaak, en de andere slachtoffers vonden het na een paar honderd jaar ook niet zo erg meer. Bovendien heeft hij informatie die Yu en de anderen echt wel willen hebben… Veel onthullingen in dit album, maar ook nog heel veel vragen.

Seraph of the End 13
Dat plan van Ferid om vriendjes te worden met Yu lijkt nog te werken ook. Yu heeft in elk geval genoeg medelijden om hem te hulp te snellen als hij in de problemen komt – en om eerlijk te zijn, ik ook. In het begin vond ik hem enkel irritant, maar nu begin ik te begrijpen waarom sommigen hem fascinerend vinden.

Enigma 4
De geheimzinnige opdrachtgever laat zich eindelijk zien! Maar daarmee is het mysterie nog niet opgelost. We komen ook meer te weten over de personages via flashbacks, wat best wel interessant is.

The 7 Deadly Sins 9
Elisabeth has been kidnapped and the Sins are going to retrieve her. This leads to a whole lot of confrontations between the Sins and the Holy Knights, some more personal than others. Good story, but a bit chaotic here because we keep jumping from scene to scene. Nice read though.

The 7 Deadly Sins 10
King and his old friend are facing off (again). It’s a painful scene, but thankfully it doesn’t last too long. And the plans of the leaders of the Holy Knights are finally becoming clear, much to the consternation of some of their subordinates.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2018

Post by NeeNee »

Dragon Ball Super 4
Hm. Ik hou normaal wel van Toyotaro's stijl, maar zijn Future Trunks vind ik niet echt geslaagd. Hij kan hem nochtans op de juiste manier tekenen (hij doet het o.a. in de titelpagina), maar een groot deel van de tijd zijn de ogen veel te rond en lijkt hij meer op Goku dan op Vegeta. Qua verhaal zitten we nog steeds in het gevecht tegen Goku Black en Zamasu, en hoewel het best spannend is, begint het mij nu toch een beetje lang te duren. Hopen dat het volgende volume het laatste van deze arc is...

Mais moi je l’aime 2
We krijgen zowaar nog diepgang. De beweegredenen van de personages worden geleidelijk uit de doeken gedaan, op een manier die geloofwaardig is en niet gehaast. De relaties tussen de personages komen ook mooi in beeld, en dan zijn er natuurlijk nog de prachtige tekeningen. Een compleet en aangrijpend verhaal vertellen in twee volumes is niet simpel, maar deze poging is zonder twijfel geslaagd.

One Pound Gospel 4
Een charmante, romantische komedie zoals Takahashi ze zo goed kan schrijven, maar dan in vier volumes in plaats van twintig – een beetje als Maison Ikkuko met minder irritante personages en uitrekkerij. Ik vind dit één van haar beste reeksen, kort maar niet gehaast en met een bevredigend einde. Een echte aanrader voor wie Takahashi’s series graag eens wil proberen, maar afgeschrikt wordt door de lengte.

Killer Instinct 4
Een tien kleine negertjes-verhaal waarbij de personages elkaar uitmoorden tot er maar één overblijft. Het idee is op zich niet slecht, en de uitwerking is spannend genoeg, maar er is één probleem: de deelnemers zijn allemaal onuitstaanbaar. En dan bedoel ik niet gewoon vervelend; het zijn moordenaars, verkrachters, oplichters, lafaards en psychopaten (of -meestal- een combinatie van bovenstaande). De enige die nog min of meer sympathiek was, was het hoertje, en zij is dood. Van de rest van de personages hoop ik gewoon dat ze zo rap mogelijk het loodje leggen, dus echt veel betrokkenheid zit er dan niet meer in.

Enigma 5
Het einde van het avontuur... maar niet van de manga, want er blijkt meer aan de hand te zijn dan zomaar een spel. Er volgt dus nog een tweede deel van de serie om ook dit raadsel op te lossen. Ik weet niet precies wat ik hiervan moet denken, maar het begint allemaal een beetje omslachtig te voelen.

The 7 Deadly Sins 11
Meliodas puts an end to a ten year old trickery, and the order of the Holy Knights starts falling apart from within. Unfortunately, this does not solve everything, but it feels like the grand finale is drawing near. Also, the young king Arthur is quite a likable fellow.

The 7 Deadly Sins 12
All the new generation holy knights have turned into monsters, so our heroes have to defeat them as well as the villains. This is not a good volume to read by itself, you’ll want to start the next one right after.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2018

Post by NeeNee »

Enigma 6
Een spooktrein met een losgeslagen kannibaal en een hoop bizarre regels. Dit lijkt wel een beetje op het eerste deel, maar het is mij niet echt duidelijk waar dit allemaal vandaan komt aangezien er deze keer blijkbaar niemand is die het organiseert. Hopelijk brengt het volgende en laatste deel klaarheid.


Dragon Ball Z Animanga 1
Deze mini-cyclus omvat een 'filler' arc uit de anime die niet voorkwam in de oorspronkelijke manga, en die dus niet eerder op papier verschenen is. Goku neemt in het hiernamaals deel aan een gevechtstoernooi, en doet het behoorlijk goed voor een nieuwkomer. Ik vond het persoonlijk zelfs een beetje teleurstellend dat er niet wat meer tegenstand was, er lijkt amper iemand het niveau van Cell te halen. Maar de finale moet natuurlijk nog komen, en zijn opponent daar ziet er iets veelbelovender uit. Uitkijken naar het volgende deel dus.

DBZ Animanga 2
De finale! Hier moet Goku effectief moeite doen (alhoewel ik nog altijd liever wat meer tegenstand had gezien). Daarna volgen we de avonturen van Gohan als Great Saiyaman. Hiervan stond een deel wel in de manga, maar er zijn extra stukken toegevoegd en het is leuk om het allemaal eens in kleur te zien.


DBZ Film 5: Cooler's Revenge
De DBZ films staan los van de officiële serie en er bestaat dus geen mangaversie van. Deze animanga geven wie dat wil toch de kans om de verhalen in boekvorm te verzamelen. Deze film gaat over Cooler, de broer van Freezer, die naar de aarde komt om wraak te nemen. Het is niet de beste van de films (en ik zal nooit snappen waarom Goku er altijd zo lang over doet om Super Saiyan te worden), maar de omzetting naar manga is best goed gelukt.

DBZ Film 8: Broly
The Broly movie! Persoonlijk vond ik zijn personage niet te pruimen, maar ik weet dat veel mensen er anders over denken. Jammer genoeg is de omzetting naar papier hier iets minder geslaagd, omdat de film veel actiescenes bevat die moeilijk in enkele prenten te vatten zijn. De karakterbeschrijvingen aan het begin van het boekje zijn dan wel weer een leuke extra.


The 7 Deadly Sins 13
The battle continues, the villain keeps getting stronger, the heroes discover new powers, and then it’s over… or is it? Apparently not, because there’s already a new journey waiting. Still, nice wrapping up of this arc.

The 7 Deadly Sins 14
Our heroes see their worst fears coming true when the seal is broken and the demon clan revived. Now what’s at stake is not just the kingdom, but the entire world! We already knew the story wasn’t over yet, but I recommend the smooth transition into another arc.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2018

Post by NeeNee »

Enigma 7
Het einde van de reeks, waarin alles wordt opgehelderd... op een nogal overdreven zoetsappige manier. Als vriendschap zo goed werkt tegen vervloekingen, waarom deed het dat de eerste keer dan niet? En die andere wereld is er ook maar met de haren bijgesleurd. Ik had liever gezien dat ze de boel netjes afgerond hadden ergens rond deel 5, maar over het algemeen geen slechte reeks.


DBZ Film 6: The Return of Cooler
... Ik heb zo vaak de Abridged versie van TeamFourStar van deze film bekeken dat het gewoon raar doet om het origineel te zien. Sommige van de plotholes vallen daardoor des te meer op (met name, waarom gaan zwakkelingen als Oolong en Yajirobe mee op reddingsmissie en waar komt Vegeta opeens vandaan?). Het blijft wel één van mijn persoonlijke favorieten, vooral dan de scenes waarin Goku en Vegeta eindelijk eens besluiten om samen te werken. Ook het feit dat we voor het eerst een tegenstander krijgen die de Instant Verplaatsing beheerst, is een leuke extra, al vind ik dat er net iets te weinig mee gedaan is. En in tegenstelling tot sommige andere film-manga hebben ze hier wel uitgebreid de moeite genomen om de actiescènes mooi in beeld te brengen, want de helft van de plaatjes in het boek bevatten geen tekst.

DBZ Film 12: Fusion Reborn
Dit verhaal heeft nogal last van plotholes. Waarom is de beveiliging in het hiernamaals zo slecht dat een stagiair die even niet oplet de hele boel naar de hel kan laten gaan (letterlijk en figuurlijk)? Waarom hebben de inwoners van de hel opeens hun lichamen weer terug? Wanneer heeft Vegeta ooit lang genoeg in de hel gezeten om dit verhaal mogelijk te maken? Wat doet cartoon!Hitler in de DBZ wereld?? Dat gezegd zijnde, het ziet er allemaal best mooi uit (heel kleurrijk), de interactie tussen Goku en Vegeta is leuk, en we zien zowaar Pikkon nog eens terug. Eén van de meer entertainende films, en zeer behoorlijk in beeld gebracht in boekvorm.


The 7 Deadly Sins 15
The forest of the fairies is under attack once again. It’s a good opportunity for King to restore his good name, though I’m sure he would have preferred otherwise. And the first clash with the Ten Commandments might already be the last. What a cliff-hanger.

The 7 Deadly Sins 16
We get a couple of flashbacks that clear up a lot of questions, and one of the Deadly Sins turns out to be not as reliable as he seemed. Not a bad volume by any means, but I’m looking forward to more confrontations with the demons.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2018

Post by Koen »

Rin 10
Door het trage publicatieschema door de tegenvallende verkoop was ik al even vergeten hoe zalig deze manga is. Deze keer meer toegespitst op het mangatekenen dan op het spirituele...

Your Name 3
Prachtig, ook al was het ongetwijfeld aangeraden om de drie delen na elkaar te lezen...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2018

Post by Koen »

Berserk 39
Eindelijk zijn ze aangekomen, maar ook al blijven het mooie plaatjes en is er zowaar een beetje vooruitgang in het verhaal, als je er bij stilstaan hoelang het einde nog op zich kan laten wachten aan dit tempo... Ouch.

Space Brothers 22
Misschien een wat trager volume maar als je nu nog niet overtuigd bent ben je al lang gestopt natuurlijk. Maar als je wel overtuigd bent dan blijft dit gewoon heel erg sterk.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2018

Post by Koen »

Space Brothers 23
Op weg naar het ISS, nu de maan nog!

Vinland Saga 19
Weer iets meer grappige, shonen-esque fun...

Dragon Ball Super 3
Ik kan me niet herinneren dat er in de originele manga zoveel tekst en uitleg te lezen was. Pff, soms lijkt het wel HXH...Ok, ik overdrijf maar bon...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2018

Post by Koen »

Vinland Saga 20
Het afwisselende karakter van deze manga blijft toch één van z'n sterkste punten...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2018

Post by Koen »

Dragon Ball Super 4
Mja, ik weet toch niet goed wat hiervan te denken... Eerst ben je blij dat je de vertrouwde gezichten en wereld herontdekt maar al snel blijkt alles toch licht te wegen...
motivatiedip. help!

Locked