Een Engelse manga project op Belgische Bodem~

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Een Engelse manga project op Belgische Bodem~

Post by Ginrai »

NeeNee wrote:Ik wil er ook eentje. Maar gaat er op Made In Asia al iets van boeken verkocht worden, of is dat 'Chapter 1' eerder een soort preview?

(Vorig jaar stond er ook een meisje met het eerste hoofdstuk van haar boek, en je kon intekenen om de volledige manga te krijgen als hij af was. Heb ik toen gedaan, en een paar maanden later een zeer mooi boekje in de bus ontvangen. Gaan jullie ook zoiets doen? Ze werkte ook met verschillende tarieven voor de digitale versie, de manga in boekvorm, en een luxe-versie met wat extraatjes bij...)

indien ze niet te koop zijn op de stand bij made in asia,kan je me gewoon een seintje geven en kan ik het desnoods in real life geregeld krijgen met Bart(je) zelf aangezien ik van de post heb kunnen afleiden dat hij in Turnhout woont (of tenminste in de buurt van Turnhout).

also i might attempt to draw him to "the dark side" of the mangaheuvel that ties the forum-members together.

Bartje
Posts: 8
Joined: Sun Dec 18, 2016 17:20

Re: Een Engelse manga project op Belgische Bodem~

Post by Bartje »

Hey allemaal~

Sorry voor het late antwoord, het was nogal druk de laatste paar dagen.

Chapter 1 is dus daadwerkelijk een Chapter 1 (dus een boek, bekijk het een beetje zoals een volume in dit geval, later zullen we ook volumes verkopen, maar op het moment worden onze gedrukte versies per chapter verkocht), de preview van Her Last Fairy-tale was vanaf Eind December verkrijgbaar, en is eigenlijk een kort stukje van de eerste chapter om de tekenstijl wat voor te stellen. Op vlak van tarieven zijn we alles nog een beetje aan het uitpluizen,

Beide projecten zullen dus hun Chapter 1 op Made in Asia hebben, maar Her Last Fairy-tale zal pas zijn 'debut' maken op 19 February (maar normaal zouden we midden January er met klaar zijn).

Over een digitale versie zijn we bezig naar het zien van opties, deze zal wat goedkoper zijn omwille van geen print kost, en een luxe versie zal zeker in de toekomst een optie zijn! Voor de tarieven is het op het moment:

10 Euro voor de gedrukte versie (op het moment zal hij waarschijnlijk gelijmd zijn, maar we zijn aan het zien tussen gelijmd en 'geniet en gevouwen' om te zien welke de beste kwaliteit/indruk geeft. digitaal hebben we nog niet echt prijzen besproken, maar ik zou rond de 6-7 euro denken. Hang vooral af van hoe we het aanpakken op vlak van systeem.

De teaser van her last fairy-tale word verkocht in gedrukte vorm voor 3 Euro. En ik woon ongeveer een uurtje van Turnhout (Rond Westerlo om exact te zijn)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Een Engelse manga project op Belgische Bodem~

Post by NeeNee »

Cool. Ik wil een gedrukt boekje. ^^

Maar ik ga wel wachten tot het volledige volume van €10 uit is, want aparte hoofdstukjes vind ik niet zo handig.

User avatar
Gurenn
Posts: 236
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: Een Engelse manga project op Belgische Bodem~

Post by Gurenn »

Succes, ik denk dat dit de eerste Belgische doujinshigroep is, en dat terwijl de hoogtijdagen van dat segment van het fandom in Nederland al een aantal jaar voorbij zijn :P

Bartje
Posts: 8
Joined: Sun Dec 18, 2016 17:20

Re: Een Engelse manga project op Belgische Bodem~

Post by Bartje »

NeeNee wrote:Cool. Ik wil een gedrukt boekje. ^^

Maar ik ga wel wachten tot het volledige volume van €10 uit is, want aparte hoofdstukjes vind ik niet zo handig.
Sorry, ik was misschien niet zo duidelijk, de volledige chapters (dus die van 40 pagina) kosten 10 euro het stuk, volledige volumes zullen pas waarschijnlijk om het jaar verschijnen (in het geval dat gebeurd) omdat op het moment er geplant is om een 'per kwartaal' release van een chapter te doen (omwille van mijn budget~)

Maar deze chapters kunnen ook vaak best op hun eigen staan. Meestal zal een Chapter eindigen op een punt waar de break juist zit (dus niet bijvoorbeeld in het midden van een gevecht of conversatie). Volumes aan de andere kant zullen waarschijnlijk meer per 'arc' in gedeeld worden.

Bijvoorbeeld Arc 1 van het fantasy verhaal telt 10 Chapters, dus is er een optie het in te delen in 2 volumes (5 Chapters elk, dus ongeveer een 200 pagina) maar hou er rekening mee dat omwille van het huidige budget, de chapters om de 3 maand uitkomen (meestal kiezen we een conventie om hem op voor te stellen, en daarna verkopen we hem online of digitaal (maar versturen doe ik alleen binnen Europa). Dus zou je pas in 2018 Volume 1 zien, en Volume 2 in 2019~ Natuurlijk, naar gelang hoe de situatie gaat, kan de artiest meer werken aan de manga, waardoor de releases wat sneller worden, ideaal zouden we in de toekomst maandelijkse releases willen doen. Maar dat is nog een verre droom...

We zijn natuurlijk ook aan het meedoen met verschillende wedstrijden, voor Her last fairy-tale overwegen we om onze chapter 1 naar de International Manga Awards te sturen, maar we zien nog wel~

Post Reply