wandering island

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
timhardt
Posts: 24
Joined: Wed Mar 03, 2010 19:44

wandering island

Post by timhardt »

wordt door dark horse in de zomer opgestart, heel tof opzet over een meisje haar oom die sterft en een kaart achterlaat van een eiland dat soms te zien is en soms niet.
met werkelijk pràchtige tekeningen. ik vind wel maar 1 japans deel op het net. weten jullie van meer?

Image

timhardt
Posts: 24
Joined: Wed Mar 03, 2010 19:44

Re: wandering island

Post by timhardt »

Image
Image
Image
Image
Image
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: wandering island

Post by NeeNee »

Hmm. Het doet mij een beetje denken aan Nausicäa van de Vallei van de Wind.

Is het een echte manga of meer een soort artbook met tekst?

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: wandering island

Post by Bart »

Ik denk meteen aan Range Murata en 'Last Exile'. (En ook een beetje aan Ashinano's 'Kabu no Isaki'.)

In ieder geval, bedankt voor de tip.

Edit: ik vind inderdaad ook maar één deeltje als 'Bôken Elekit Shima' uit 2011, van Kenji Tsuruta. Was nog niet bekend met zijn werk, maar Casterman zou wel Franse uitgaven gepubliceerd hebben van enkele one-shots van zijn hand, 'Spirit of Wonder' (1998) en 'Forget-Me-Not' (2003).
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

timhardt
Posts: 24
Joined: Wed Mar 03, 2010 19:44

Re: wandering island

Post by timhardt »

NeeNee wrote:Hmm. Het doet mij een beetje denken aan Nausicäa van de Vallei van de Wind.

Is het een echte manga of meer een soort artbook met tekst?

een echte manga. Ik denk wel dat er meerdere delen van komen, anders zou DH het niet oppikken, niet?

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: wandering island

Post by Ginrai »

timhardt wrote:
NeeNee wrote:Hmm. Het doet mij een beetje denken aan Nausicäa van de Vallei van de Wind.

Is het een echte manga of meer een soort artbook met tekst?

een echte manga. Ik denk wel dat er meerdere delen van komen, anders zou DH het niet oppikken, niet?

spijtig genoeg zal ik je hier moeten correcteren,timhardt!op de lange termijn zullen wel er meerdere volumes van wandering island zijn,maar er is enkel maar 1 ingebundelde volume verschenen tot het heden&de serie laat sporadisch een hoofdstuk los in het magazine dat het loopt,wat beetje ook de reden is dat ik de reeks wat links ga laten liggen.

timhardt
Posts: 24
Joined: Wed Mar 03, 2010 19:44

Re: wandering island

Post by timhardt »

Ginrai wrote:
timhardt wrote:
NeeNee wrote:Hmm. Het doet mij een beetje denken aan Nausicäa van de Vallei van de Wind.

Is het een echte manga of meer een soort artbook met tekst?

een echte manga. Ik denk wel dat er meerdere delen van komen, anders zou DH het niet oppikken, niet?

spijtig genoeg zal ik je hier moeten correcteren,timhardt!op de lange termijn zullen wel er meerdere volumes van wandering island zijn,maar er is enkel maar 1 ingebundelde volume verschenen tot het heden&de serie laat sporadisch een hoofdstuk los in het magazine dat het loopt,wat beetje ook de reden is dat ik de reeks wat links ga laten liggen.
normaal zou ik dan ook niet inhaken, ik heb een hekel aan onaffe series, maar dit is zo mooi dat ik niet anders kan!

Post Reply