Ovenvers 2016

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2016

Post by Bart »

The Donkey wrote: Even een beetje offtopic, is One Punch Man aan te raden? Ben altijd fan van alle goede shonen series, dus gok van wel maar heb er niet echt iets over gelezen verder.
't Is een parodie op het shounen-genre, met als held een op 't eerste zicht onbeduidend kereltje, die echter zo buitengewoon sterk is geworden dat hij al z'n tegenstanders met één simpele vuistslag overwint.

Best leuk als snel vertier, maar na een tijd zijn er zo'n duizend-en-één superhelden en monsters op hoog tempo erdoor gejaagd en dat begint lichtjes te vervelen. (Ja, Tite Kubo. Dat geldt ook voor jou.)
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Ovenvers 2016

Post by Saki »

One Punch Man moet je kijken met een grote bak popcorn. En gewoon genieten van de parodie op het shounen genre.

Niet nadenken, niets verwachten, gewoon genieten.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Ovenvers 2016

Post by The Donkey »

@Bart en saki: thanks voor de adviezen, klinkt amusant maar dan laat ik hem voorlopig nog even liggen.

Slam Dunk 4-9
kan me herinneren dat ik na 3 delen de meeste series even wou wisselen. misschien omdat ik nu ouder ben, maar blijf deze doorlezen. Echt een leuk verhaal dat een goede mix heeft tussen echt basketbal en het verhaal eromheen. Wel wat maf dat het in Japan schijnbaar kan (of kon) om mede scholieren inelkaar te meppen tot op het punt dat ze in het ziekenhuis liggen zonder er politie bij te hebben gehad. Nu ze aan de perfecture games zijn begonnen baal ik wel dat ik nog maar 1 deel heb liggen. hopelijk kan ik de rest ergens goedkoop vinden:)

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2016

Post by Bart »

'Enfants de la baleine' ziet er interessant uit, Koen. Bedankt voor de recensie.
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2016

Post by Koen »

Er is zowaar nog iemand die m'n recensies leest! :shock:
motivatiedip. help!

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2016

Post by Bart »

Ha. Ik heb enkele jaren je recensies gelezen vooraleer ik ontdekte dat er ook nog een forum achter de heuvel lag.
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2016

Post by Koen »

Ja, die steegjes waar niemand zich graag waagt...
motivatiedip. help!

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Ovenvers 2016

Post by The Donkey »

Slam Dunk 10
Men deze serie lees echt lekker weg, krijg er echt zin in om weer een keer te gaan basketballen haha.

YuYu Hakusho 1-4
Erg leuke serie en heel anders dan Hunter X Hunter, grappig om hier nog veel trekjes uit zn vroege werk te zien die in Hunter X Hunter compleet verdwenen zijn. Vind het wel wat dom dat hij soms een vakje over heeft op een pagina en er maar gwn een grappig tekeningetje op maakt wat niets met het verhaal te maken heeft. Was de eerste 3 keer wel leuk, maar gebeurt nu wel vaak.

Fairy Tail 7-9
Afgezien van de momenten waar ik te veel het idee heb dat dingen gestolen zijn van dingen als Naruto en One Piece, begint deze serie echt super vet te worden. Heb het idee dat hoe verder ik lees hoe beter het word. Nu lig ik wel een dikke 40 delen achter, maar dat betekend ook dat ik ongeremd door kan blijven lezen(/kopen)

Attack on Titan 8-10
Deze serie blijft alleen maar toffer worden nu er steeds meer bekend word over wat er nu gaande is, ben er echt enthousiast over! Die spinoffs worden nu wel wat verlijdelijk, nja misschien maar eens online gaan lezen of ze leuk zijn.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2016

Post by NeeNee »

A silent voice 3
Er komen nog meer oude klasgenootjes op de proppen, sommige al aardiger dan andere. Ze maken de reeks niet echt boeiender. Wat wel memorabel is (en behoorlijk onverwacht) is doofje’s plotse declaratie op het einde. Alleen jammer dat onze dumbass hero het niet gesnapt heeft.

Conan 83
Wat een leuke serie blijft dit toch. De verhaaltjes zijn niet eens zo bijzonder, maar Conan & Sera, Conan & Heiji en Ran & Shinichi samen zijn zo leuk. Ik hoop dat deze reeks nog lang blijft doorgaan.

Chihayafuru 16
Blijft spannend, blijft goed. Als je sportmanga leuk vindt, is dit een aanrader.

Sherlock bones 5-6
Hm. Op zich vind ik het idee om hem een echte flik te maken prima… Maar toch vind ik het nu minder leuk dan voorheen. Dat zal ook wel iets met die arrogante eikel te maken hebben. Het verhaal gaat ook minder en minder over Sherlock en meer over Watson. Ik vraag me af of we de kant van Hikaru no Go opgaan…

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2016

Post by NeeNee »

Hero Academia 5
Langs de ene kant vind ik dit echt leuk om te lezen, want de gevechten zijn spannend en er zitten genoeg twists in. Langs de andere kant begint het de hoeveelheid pep-talk nu een beetje uit de hand te lopen. Elkaar aanmoedigen is lief en zo, maar we hoeven geen tweede Yu-Gi-Oh. Als de mangaka zich op dat vlak een beetje kan bedwingen heeft hij een goede serie te pakken.

Kindaichi 8: No noose is good noose
Dit is één van de minder populaire albums, maar ik vond het persoonlijk niet slecht. Het Engelse format zorgt er wel voor dat je meteen weet dat de eerste oplossing niet de juiste is, want er is nog een half boek over. Maar ook zonder dat had ik al een heel slecht gevoel bij die verklaring, dus het maakte niet zoveel uit.
Ik vraag mij nu wel af hoe het rechtssysteem in Japan werkt. Is het normaal dat iemand die drie mensen vermoordt binnen afzienbare tijd weer vrijkomt? Want die indruk geven ze vaak in dit soort verhalen.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Ovenvers 2016

Post by The Donkey »

Vagabond 1-3
Eindelijk maar eens de VizBig versie besteld, ben niet echt een fan van omnibussen maar dit viel me alles mee, het leest niet makkelijk dus vind het wel fijn om het boek ergens op te laten rusten, maar is niet dat je de rug moet beschadigen. De color pages zijn natuurlijk episch en het verhaal is ook echt top. Wel een flinke overgang van Slam Dunk, maar juist wel leuk! En voor zeg 15 euro per deel is het ook wel een stuk goedkoper dan losse delen (nja vagabond is hardstikke OOP, maar de meeste andere series zijn nu 8 euro per stuk op book depository, dus voor 15 euro krijg je eigenlijk het 3e deel gratis)

FullMetal Alchemist 23-27
Dit was een van de eerste series die ik kocht, jaren geleden toen ze bij deel 12 ofzo waren haha. Nu staan de laaste 5 delen ook al meerdere jaren op de plank, dus het werd tijd dat ik ze ging lezen. Had het namelijk uitgesteld omdat ik heel lang uit het verhaal was, en nu koste het ook even moeite er weer in te komen, maar daarna ging het snel. blijft echt een hele leuke serie met een fijn einde! Ben wel benieuwt naar de nieuwe serie van Hiromu Arakawa.

Assassination Classroom 1
Een serie waar ik een jaar of 3 geleden deel 10 in het japans had opgepikt. En na de eerste 20 pagina's online te hebben gelezen vond ik het de gok waard. En het bevalt zeker, leuke serie en ik zat naar de cover te kijken toen ik ineens iets had van, he die naam is bekend. Is dezelfde schrijver als Neuro, maar die hebben ze nog altijd niet in het engels uit gegeven:(

Hunter X Hunter 31-32
Top serie, maar toen ik hoofdstuk 337 las had ik echt een wtf moment. art was echt super slecht, screentoning leek nergens op, wat er verteld werd was slecht uitgewerkt. Nja eindelijk maar eens opgezocht wat er nu precies aan de hand is met Yoshihiro Togashi, want ik dacht dat hij een spierziekte had. Nja jullie zullen het wel weten, maar is dus gwn dat hij de stress van een wekelijkse serie niet aan kan (wat ik trouwens heel begrijpelijk vind, echt lijp hoe de rest het wel volhoud). Nja gwn jammer dat er dan zn geforceerd hoofdstuk uit komt, hij is een paar weken later ook weer op hiatus gegaan. Nja maar zien hoe het loopt, hij is al weer bezig geweest maar nu ook al weer meer dan een maand gestopt. Wel goed om te weten dat hij het einde van het verhaal al uitgeplant heeft voor het geval dat hij het zelf niet afschrijft.

Kingdom Hearts 1
Een oude tokyopop uitgave die ik maar eens heb herlezen omdat ik recent de remakes voor de PS3 aan het spelen ben geweest. Kon me herinneren dat ik de art maar niets vond, maar dat vind ik best mee vallen. De korte hoofdstukken (zeg 10 pagina;s) zorgt voor veel meer irritatie omdat het verhaal erdoor heel hectisch loopt. Maar wel leuk om alle dingen uit de game terug te zien dus wel goed vermaak.

Naruto 60-66
Dit is hoofdzakelijk een reread, maar wat verwarrend. een jaar of 2 geleden had ik voor het laatst wat van naruto gelezen en had toen deel 60 appart gezet. Geen idee waarom want ik had deel 61-65 wel gewoon bij de rest staan, dus ik ben er maar van uit gegaan dat ik die niet gelezen had. En dat bleek ook het geval, maar nu waren deel 61-65 ook niet super bekend, herkende wel wat maar niet de belangrijke dingen. Haha mn geheugen gaat er nu al aan. Maar veel plezier gehad van het opnieuw lezen en heb tot 69 staan dus kan nog even verder, maar heb wel heel erg de neiging om de laatste 3 ook te bestellen want ben wel heel benieuwt hoe het nu gaat eindigen. Vind het trouwens wel tof dat ze het nu naar een super spannend einde brengen, beetje lame dat letterlijk alles iets met elkaar te maken heeft. *spoiler*
bedoel dat obito nu ineens de grote vijand tobi blijkt te zijn vind ik een beetje lame, nu kan je met obito, tobi schrijven als je een o loost, dus het voelt wel alsof het zo bedoelt is. Maar kom op, en dat eindeloos hergebruiken van bepaalde jutsu die schijnbaar super verboden zijn...
Ach het blijft natuurlijk een shonen manga en naruto doet het wel met super veel charme!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2016

Post by NeeNee »

The Donkey wrote:Ben wel benieuwt naar de nieuwe serie van Hiromu Arakawa.
Hij is tegenwoordig bezig aan Arslan. Goede serie, leuke personages. Wel heel veel gevechten & canon fodder.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2016

Post by Koen »

NeeNee wrote:
The Donkey wrote:Ben wel benieuwt naar de nieuwe serie van Hiromu Arakawa.
Hij...
Zij ;)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2016

Post by NeeNee »

Ah, juist.

Dat heb ik nochtans nog geweten.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2016

Post by Koen »

Ik ben blij dat ik niet de enige ben op wie de ouderdom vat heeft :P
motivatiedip. help!

Locked