Ovenvers 2016

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2016

Post by Koen »

Als het over detectives gaat kan ik dat eigenlijk wel aanvullen zonder perverse gedachten eigenlijk ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2016

Post by Bart »

NeeNee wrote: Rave Master 1
Ligt het aan mij of lijkt de tekenstijl in deze manga enorm op One Piece?
Niet verwonderlijk. Als ik me niet vergis is 'Rave Master' van de auteur van 'Fairy Tail', wiens stijl me ook steeds aan 'One Piece' denken doet.
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Ovenvers 2016

Post by Ginrai »

Bart wrote:
NeeNee wrote: Rave Master 1
Ligt het aan mij of lijkt de tekenstijl in deze manga enorm op One Piece?
Niet verwonderlijk. Als ik me niet vergis is 'Rave Master' van de auteur van 'Fairy Tail', wiens stijl me ook steeds aan 'One Piece' denken doet.
plus mashima&oda waren ook kamergenoten toen ze beiden studeerden op de universiteit,meende ik ergens te lezen.

*EDIT INBOUND of recently read manga's*

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2016

Post by NeeNee »

The 7 Deadly Sins ch 176
Oh wow. Ik dacht dat de reeks een beetje minder aan het worden was, maar dit hoofdstuk heeft mijn mening veranderd. Alleen al voor die laatste twee pagina's koop ik het album.

Sherlock Bones 3
Onze 'geniale detective' daalt in mijn achting. Niet alleen valt hij voor de meest onnozele fraudetrucs (nadat hij erover gewaarschuwd was nota bene!), maar hij schijnt de meeste zaken ook alleen maar op te kunnen lossen omdat hij erbij stond toen ze gebeurden, en dus al weet wie de dader is. Zo kan ik het ook. Zijn assistent is dan wel weer beter aan het worden, en sommige tekeningen zijn pareltjes.

Hero Academia 1
In een wereld met superhelden blablabla een joch zonder krachten bla toch vastbesloten om een held te worden bla en door een ongelofelijk toeval je kent het wel. Erg origineel is deze reeks tot dusver niet, wat betekent dat ze zal moeten gedragen worden door de personages. Op dit moment ben ik niet echt onder de indruk van onze heldhaftige huilebalk, maar hij is ook niet onuitstaanbaar of zo, dus laten we maar eens zien of hij het er na de training wat beter vanaf brengt.

Hero Academia 2
De rekruten moeten het in teams tegen elkaar opnemen in een eerste trainingsoefening. Ida krijgt de beste punten omdat hij.. luisterde wat de opdracht was. Um, okee? Dat belooft veel goeds voor de toekomst van het land.

Het gevecht is op zich niet slecht, maar dat jaloerse jeugdvriendje irriteert mij en ik vind het erg jammer dat we de gevechten van de andere studenten niet te zien kregen. Die hadden volgens mij best nog interessant kunnen worden.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2016

Post by Koen »

I am a hero 16
Dan gebeurt er eindelijk nog eens iets maar meeleven doe ik toch niet meer echt...

Btooom 17
Ja lap, gaan ze nog met flashbacks wat tijd rekken grr...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2016

Post by Koen »

Suicide Island 14
Ja, 't is allemaal niet zo eenvoudig he... Boomerang!

Space Brothers 15
Beste reeks van het moment.

Your Lie in April 8-9
Beklijvendste reeks van het moment ;) Misschien moet ik toch eens de anime bekijken, zo zalig!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2016

Post by Koen »

Btooom 18
Zou het dan nú eindelijk gaan eindigen?

Woodstock 13
Niet het boeiendste van wat ik momenteel lees, maar net té gehecht aan de personages om los te laten... Voorlopig ;)

Vinland Saga 16
Slapstick en babysitting.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2016

Post by Koen »

Step up love story 45
En we bollen voort...

Colère Nucleaire 3
Enkel Dominique Véret zal zoiets op de markt brengen...
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2016

Post by NeeNee »

Seraph of the end 7
Nog meer training, maar deze keer in de vorm van een echt gevecht. De oefening legt verscheidene zwakheden bloot en toont aan hoeveel ze nog moeten groeien… maar toch moeten ze nu meteen op weg, naar hun eerste grote missie. Spannend!

Seraph of the end 8
De missie begint veelbelovend, maar dan blijkt dat niet elk team het even goed heeft gedaan, en de brokken opruimen wordt niet zo simpel. Goede gevechten hier, en we krijgen Mika ook nog eens te zien.

Seraph of the end 9
De reddingsoperatie loopt niet van een leien dakje. Gurenn wordt gevangen genomen en Yu probeert hem te redden, tot vervelens toe. Het is fijn dat hij om zijn vrienden geeft, maar een beetje gevoel voor zelfbehoud zou geen kwaad kunnen… Ik begin te denken dat het onverantwoord was om hem op deze missie te laten vertrekken, aangezien hij duidelijk niet in staat is om bevelen op te volgen (en dat is geen goede zaak).

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2016

Post by NeeNee »

Hero Academia 4
Huh, ik begin er nu pas een beetje in te komen. De meeste gevechten tot nu toe waren vooral kloppen en slaan, maar nu komt er ook strategie bij kijken, wat het een stuk boeiender maakt. En dat half-en-half joch klinkt als een interessante persoonlijkheid (al is zijn sob story er ver over, maar ja).

Maar dat jeugdvriendje van onze held kan ik echt niet uitstaan. Die zelfingenomen onuitstaanbare eikel moet een held worden? Ja, dat komt vast goed, hij zit altijd zoveel in met andere mensen. |:(

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2016

Post by Koen »

In Frankrijk zien ze meer toekomst in MHA dan in One-Punch Man - de twee huidige grote kleppers - maar ik had toch ook veel moeite om me in de Hero Academie te nestelen...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2016

Post by Koen »

Demokratia 5
Hmm, ja, best wel interessant einde. Zonder hoop voor de mensheid ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2016

Post by Koen »

Rin 6
Echt snel vordert het niet, maar tot nu toe stoort dat niet.

Billy Bat 18
Echt snel vordert het niet, en dat stoort nu al enkele volumes.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2016

Post by NeeNee »

One-Punch Man 7
Ik doe heus mijn best, maar als Sonic er niet inkomt slaagt deze reeks er totaal niet in om mijn aandacht vast te houden.

Of the Red, the Light and the Ayakashi 2
Ligt het aan mij of is dit hele ‘iedereen weet dat Ayakashi mensen eten maar we gaan mysterieus doen over wat een maaltijd is’ gedoe een beetje dwaas aan het worden? En als je een hoofdpersonage wilt dat de wereld samen met de lezers leert kennen, dan neem je over het algemeen iemand van buitenaf, niet iemand die al zijn hele leven tussen de geesten woont maar er om de een of andere reden in geslaagd is om volkomen onwetend te blijven. Dat doet hem alleen maar dom en lui overkomen.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Ovenvers 2016

Post by The Donkey »

Ik ben weliswaar lang weg geweest maar lees eigenlijk elke vakantie weer wat manga, want de series blijven ontzettend leuk (zelfs nu ik intussen 22 ben haha). En het helpt natuurlijk heel erg dat ik elke zomer weer manga bestel waar ik niet aan toe kom en dus de volgende zomer een lekker stapel heb liggen.

One Piece 71-74
Hoe het kan dat ik dit nog had liggen weet ik niet helemaal, maar was een goede verrassing. One piece blijft natuurlijk mn favoriet en het verhaal van dressrosa is dan ook weer echt een topper. Elke keer heb ik dat ik het eerste deel doorlees met veel plezier en daarna zo enthousiast als een 10 jarige verder ga met de rest. Hoop dat deze serie nog lang loopt, haha. Zodra ik terug was van vakantie meteen maar ff de nieuwste 4 besteld

Fairy Tail 4-6
Deze serie voelt soms echt als een slap aftreksel van One Piece met een lading shonen clices er door gemengd. Maar dan ben ik dat 2 pagina's later al weer vergeten omdat het toch wel echt een vet verhaal is. Niet iets legendaries, maar zeker een toffe serie. Al heb ik nog steeds het onervaren gevoel dat ik met rave master ook had. Zou toch denken dat de schrijver nu wat meer plotlijnen voor langere periodes kon uitzetten haha.

Attack on Titan 5-7
Erg snelle actie die me goed bevalt, lees er alleen zo doorheen omdat het toch veel gevechten zijn. Vind het wel jammer dat we na 7 delen nog steeds niet echt een idee hebben wat er nu precies gaande is in de wereld en het compleet focust op de personen en niet het hele idee. Nou is dat zeer waarschijnlijk ook wat de charme van deze serie is. Weet trouwens iemand of al die spin-offs de moeite waard zijn? begreep dat de meeste een manga versie van wat light novels zijn en die high school een gag manga is.

Hunter X Hunter 26-30
Pff wat is de actie toch altijd vet in deze serie, echt een geweldige mix tussen ingewikkelde strategieën en gewoon harde klappen. Wel wat verontrustend dat de serie niet veel is opgeschoten sinds ik voor het laatst hier wat van kocht. Maar nu de insecten saga tot een eind is gekomen en ging ineens opduikt voelt het ook wel alsof het meer richting een eind zou kunnen gaan. Vond het eind dat de king dood ging zonder een super heftig gevecht trouwens echt een geweldige keuze. Dat personage was echt goed opgebouwd en had het echt met hem te doen toen die zn laatste uren doorbracht door tegen dat meisje dat vage bordspel te spelen.

Slam Dunk 1-2
Ooit een keer de eerste 3 delen gekocht maar nooit aan toe gekomen het verder te kopen. Heb denk ik vorig jaar, of het jaar er voor ergens in utrecht in de uitverkoop deel 4-10 gekocht, dus dacht laat ik dan maar bij deel 1 weer beginnen. Erg leuke serie, de humor laat me soms echt hardop lachen wat ik al weer vergeten was. Moet wel zeggen dat ik er de neiging van krijg te gaan sporten (had ik vroeger ook met Eyeshield 21), en als student komt er bar weinig van terecht, dus niet heel goed als ik me goed over mezelf wil voelen hahaha. Ach misschien ga ik dat sportschool abonoment er wel door gebruiken:P

Even een beetje offtopic, is One Punch Man aan te raden? Ben altijd fan van alle goede shonen series, dus gok van wel maar heb er niet echt iets over gelezen verder.

Locked