Ovenvers 2016

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Ovenvers 2016

Post by The Donkey »

NeeNee wrote:
The Donkey wrote:Ben wel benieuwt naar de nieuwe serie van Hiromu Arakawa.
Hij is tegenwoordig bezig aan Arslan. Goede serie, leuke personages. Wel heel veel gevechten & canon fodder.
Ah oke, ik doelde zelf op silver spoon, maar ik zie dat beide series lopend zijn. Moet zeggen dat ik nooit z'n fan ben van series die in een maandblad lopen omdat ze traag uitkomen (en 1 keer 50 pagina's weegt niet op tegen 4 keer 20 pagina's), maar zij nam wel altijd de tijd voor leuke bonus dingen en dat kan ik zeker waarderen. En nu dus een weekelijkse serie zelf (silver spoon) en Arslan die jij noemt is een maandelijkse gebaseerd op een boeken reeks. Nja ben benieuwt of ze het in het engels oppakken, ze lijken me wel iets minder toegangkelijk dan fullmetal alchemist.

Dragonball 1
De oude glenat versie in het nederlands. En poeh, ben er nu niet echt voor aan het warm lopen... Nu heb ik al jaren de complete set van 85 delen staan en heb ik die verzameld helemaal in het begin toen ik begon met manga (nja ik las het al voor ik door had dat het manga was). Maar ik heb de serie nooit helemaal goed op volgorde gelezen dus word eens tijd om deze klassieker opnieuw te lezen. De dunne boekjes (+/- een halve normale takobon), de niet altijd even nette druk en het feit dat het nederlands is (lees ik minder graag en een stuk trager), zorgt er toch wel voor dat ik niet meteen sta te springen verder te lezen. Qua verhaal wel grappig om te zien hoe het hier echt tussen Dr. Slump en Dragonball Z (later in de serie dus) in zit. Ook wel maf om met mn kennis over weekly shonen jump het nu te lezen, want het gaat er best ruig aan toe met of je serie mag blijven lopen en heb soms het idee dat schrijvers een hoofdstuk net anders doen om wat meer enthousiasme onder de fans te krijgen. Nu vind ik dat hier weer heel gek gedaan met de soort van samenvatting aan het eind van een hoofdstuk en een hele korte "weet je nog" aan het begin. Kan natuurlijk ook gewoon een aanpassing van glenat zijn, maar voelt vrij natuurlijk op de pagina.

Assassination Classroom 2-3
Yup, lekkere shonen, niet te veel nadenken, goede mix in humor actie en nieuwe dingen. Niet de beste serie maar leest heel lekker weg en Koro sensei is echt een geweldig leuk personage!

Monster 1
(eerste helft van Monster Perfect Edition). Monster heb ik ooit in het nederlands gevolgd to deel 12, dus was niet compleet nieuw meer maar wel erg leuk om weer opnieuw te lezen. De grotere print en de color pages voegen ook zeker wat toe. En ben vooral heel blij dat ze maar 2 delen per uitgave doen, dat maakt het toch net makkelijkere te lezen en voelt meer als een luxe uitgave dan een goedkopere omnibus. Volgens mij had viz ook wel door dat mensen over deze uitgave te spreken zijn want master keaton geven ze meteen op deze manier uit.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2016

Post by Koen »

Space Brothers 16
De genialiteit van deze manga kent geen grenzen. 't Gaat dan ook over astronauten...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2016

Post by Koen »

Space Brothers 17
Zo verleidelijk om "voort" te lezen in scans, maar bon, dan verpest je de lectuur in boekvorm een beetje, dus ik hou vol ;-)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2016

Post by Koen »

Your Lie in April 10-11
Weinig manga(ka) slagen er in me zo te raken als deze... Heel emotioneel, heel triest, maar toch ook weer heel positief. Kan me zo voor de geest geen handvol manga bedenken die daarin slaagden... Must have!

Suicide Island 15
Den Groten Bats. Niet het meest beklijvende volume, maar deze oorlog moest natuurlijk wat uitgesponnen worden omdat het toch een groot deel van de reeks betreft.

Step up love story 46
Het soap-gehalte van de reeks wordt alsmaar groter.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2016

Post by Koen »

Platinum End 2
Een light (lol) versie van Death Note...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2016

Post by Koen »

Platinum End 3
Tgoh, tja... Hmm...

Step up love story 47
De soap continues...

Ongetwijfeld zijn jullie weer eens verheugd met m'n veelzeggend commentaar!
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2016

Post by NeeNee »

Over die Platinum End had ik wel wat meer willen weten eigenlijk. Is het de naam 'opvolger van Death Note' waardig?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2016

Post by Koen »

Heb je de recensie gelezen op de site? Ik denk eerlijk gezegd dat jij het niets gaat vinden... Maar bon, das een inschatting die ik maak zonder heel goed te weten wat je goed vindt natuurlijk ;)

Waar je Death Note zonder problemen aan een volwassene kon aanraden, lijkt me dat voor Platinum End heel wat minder voor de hand liggend. Het is allemaal iets vlakker, minder diepgravend, "platter" ook,... Zonder de tekeningen zou je denken dat dit een B-serie-cloon is van Death Note in plaats van een werk van hetzelfde duo.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2016

Post by NeeNee »

^ Mja, klinkt inderdaad niet echt mijn ding. Maar als het een echt goede serie is wilde ik het nog wel een kans geven.

Niet dus. :?


QED DAQ 1-8
Het ziet er niet naar uit dat deze ooit nog vertaald gaat worden, dus ik ben maar eens aan de scans begonnen. De raadsels zitten ok in elkaar, maar het hoofdpersonage is een beetje te happy-go-lucky naar mijn smaak. Ryu heeft veel meer kans om een fan-favoriet te worden (ik dacht eerst dat het een meisje was, maar whatever). Sommige zaken duren wel een beetje lang om op te lossen (dat met dat dorp had ik al eeuwen door), maar over het algemeen een vermakelijke reeks.


Seraph of the End 4
De schrijvers verliezen geen tijd en geven ons meteen de langverwachte confrontatie tussen twee oude vrienden, waarbij opnieuw een paar gangbare clichés vermeden worden. Beter dan ik verwacht had dus, al is het nog steeds geen nieuw concept. Het levert ons wel een paar emotionele scenes op, en een heleboel nieuwe vragen.

Seraph of the End 5
Ons hoofdpersonage moet zijn doelstellingen herzien nu blijkt dat zijn vriend nog in leven is, en ook binnen de organisatie zelf blijkt niet iedereen aan hetzelfde zeel te trekken. We zullen zien waar dit heen gaat.

Seraph of the End 6
Meer training. *zucht* Maar ze smijten er op zijn minst wat flashbacks tussen zodat we wat meer leren over het verleden van de personages. En er is een goede reden voor de training ook, want binnenkort gaan we vampieren jagen.
Last edited by NeeNee on Sun Jan 01, 2017 19:17, edited 1 time in total.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2016

Post by NeeNee »

QED DAQ 9
Um… zijn we zeker dat Kyu het hoofdpersonage is? Niet dat ik het erg vind om wat meer van Ryu te zien, maar hij is nu wel ontzettend de show aan het stelen. Hoe komt het dat de rivalen in dit soort series vaak interessanter en beter uitgewerkt zijn dan het hoofdpersonage?


Seraph 9
De reddingsoperatie loopt niet van een leien dakje. Gurenn wordt gevangen genomen en Yu probeert hem te redden, tot vervelens toe. Het is fijn dat hij om zijn vrienden geeft, maar een beetje gevoel voor zelfbehoud zou geen kwaad kunnen… Ik begin te denken dat het onverantwoord was om hem op deze missie te laten vertrekken, aangezien hij duidelijk niet in staat is om bevelen op te volgen (en dat is geen goede zaak).

Seraph 10
We krijgen eindelijk de langverwachte hereniging tussen Yu en Mika. Goed. Al gaat de conversatie niet helemaal zoals verwacht, want Yu heeft intussen nieuwe familie gemaakt en Mika is daar niet blij mee. Maar als Yu iets echt wil, dan kan niemand hem tegenhouden.

Seraph 11
Mika had niet helemaal ongelijk. Deze mensen zijn niets goeds van plan. En toch kan Yu het niet laten om zijn leven te wagen voor iemand die hen reeds verraden heeft, met desastreuze gevolgen. Domkop.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2016

Post by Koen »

Yotsuba 13
De mamie van Yotsuba geeft toch weer een extra cachet aan de reeks. Blijft absolute top.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2016

Post by NeeNee »

Demon City Shinjuku 1

Hoofdadviseur: Gegroet, mijnheer de leider van deze apocalyptische wereld die om de een of andere reden noodzakelijk is voor het bewaren van de vrede. U had mij nodig om iets te ontcijferen? Ah, ik zie het al. Dat is een oude Sanskriet tekst. Waarschijnlijk een soort van bezwering, zoals bijvoorbeeld een vervloeking om monsters op te roepen waarvan we weten dat die in deze wereld echt bestaan en dat alleen een paar uitverkorenen met bovennatuurlijke krachten ze kunnen bestrijden... Zal ik het eens voorlezen? Hier, in uw kantoor? Met u erbij? En niemand anders?

Wereldleider: Ja, dat klinkt verstandig. Doe maar. Ik bedoel, het is niet alsof er werkelijk een monster tevoorschijn gaat komen dat jou aan de kant zal vegen en mij in een coma leggen en de regering zal dwingen om een recalcitrant joch met speciale krachten in zijn eentje een stad vol demonen in te sturen om ons te redden, toch? Hahaha...

Recalcitrant joch met speciale krachten: Leg mij nog eens opnieuw uit waarom ik mijn leven moet wagen voor die twee.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2016

Post by Koen »

Space Brothers 18
Zelfs overgangvolumes blijven gewoon toppie!

Berserk 38
Tja, leuk om dat klapke van anderhalve pagina te volgen, maar wel minnetjes als je zolang op nieuwe delen moet wachten...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2016

Post by Koen »

Rin 9
Soms weet je niet goed waar deze manga heen wil, maar de sfeer en de personages maken hier toch één van m'n favoriete manga van het moment van.
motivatiedip. help!

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers -> 2017 <-

Post by Bart »

Heb Stravaganza een poging gegeven, maar de actie-scenes zijn zo... druk(?) getekend dat ik geen flauw benul heb van wat er eigenlijk gebeurt. Misschien ligt het aan mijn gevorderde leeftijd en zwakke zicht?

Reeds lange tijd aanraders onder mijn favoriete lopende reeksen:

Helck, een lichtjes absurde fantasy-reeks over een Hercules-achtige figuur die de wereld van duivels en demonen infiltreert... of toch niet?

Image

Tomo-chan wa Onnanoko!, een yon-koma/komische dagstrip over een jong zijn-ze-een-koppel-of-zijn-ze-het-niet-stel, en hun vriendenkring.

Image



(Sorry voor al dat Engels op je forum, Koen.)
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

Locked