Ovenvers 2016

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2016

Post by Koen »

I am a hero 15
Eerste helft weer onoplettend doorbladeren, nadien weer wat boeiender...

Btooom 16
Blijft best wel leuk eigenlijk. Goede balans.

Woodstock 12
Niet slecht maar nooit een hoogvlieger.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2016

Post by Koen »

Real 14
Blijft toch een klepper. Nu ja, drie-vier kleppers.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2016

Post by Koen »

Space Brothers 13
Dit zal toch zowat het beste zijn dat ik momenteel lees...

Vinland Saga 15
Nog beetje opbouw in deze nieuwe arc maar belooft weer boeiend te worden...

Maiwai 8
Mja,...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2016

Post by Koen »

Space Brothers 14
Jup, echt veruit het beste dat ik momenteel lees. Mensen die dit nog niet lezen, zeker eens bekijken!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2016

Post by Koen »

Rin 4
Meer 7 Shakespeare dan Beck, maar dus best wel goed. En Norito luistert naar... Beck, terwijl hij tekent ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2016

Post by Koen »

Your lie in april 7
Fuck, gaan we die tour op... :cry:

Poison City 2
Tsutsui zoals we hem kennen.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2016

Post by Koen »

Demokratia 4
Hoe verschillend het uitgangspunt is ivm Ikigami, toch is draagt dit dezelfde sfeer in zich mee. Maar dan toch iets minder goed.
motivatiedip. help!

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2016

Post by Bart »

NeeNee wrote:The 7 Deadly Sins 2
Our heroes find some clues about the other Deadly Sins and go looking for them - easy-going as always. I like it. The story is just the right mix between comedy and drama, and it’s nice to be seeing some more of the world, too.

The 7 Deadly Sins 3
The Deadly Sin of Greed, Ban, is found. His reunion with the Captain... omg, that's one of the best scenes in the manga. The Deadly Sin of Sloth has shown up too, but he’s after Ban… so now we play the guessing game to figure out who's in the right and what actually happened.

The 7 Deadly Sins 4
We're seeing some more of the enemy here. And Elisabeth’s sister is with them. Is she an enemy? Or just being used? Either way, I don’t trust that pendant. :?
Een beetje laat, maar verrassend dat je die laatste in het Engels neerpende. Wilde je een reactie uitlokken, of is het meer uit gewoonte? Waarbij ik ervan uit ga dat je je tegenwoordige manga-relevante schrijfselen op meer internationale fora placht te publiceren.

En ik heb eindelijk 'One Piece' opengebroken! Niet slecht.
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2016

Post by Koen »

Rin 5
Hehe, toch wel leuke lectuur eigenlijk.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2016

Post by Koen »

Step up love story 44
Een slaptitude bij Makoto...
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2016

Post by NeeNee »

Bart wrote:
NeeNee wrote:The 7 Deadly Sins 2
Our heroes find some clues about the other Deadly Sins and go looking for them - easy-going as always. I like it. The story is just the right mix between comedy and drama, and it’s nice to be seeing some more of the world, too.

The 7 Deadly Sins 3
The Deadly Sin of Greed, Ban, is found. His reunion with the Captain... omg, that's one of the best scenes in the manga. The Deadly Sin of Sloth has shown up too, but he’s after Ban… so now we play the guessing game to figure out who's in the right and what actually happened.

The 7 Deadly Sins 4
We're seeing some more of the enemy here. And Elisabeth’s sister is with them. Is she an enemy? Or just being used? Either way, I don’t trust that pendant. :?
Een beetje laat, maar verrassend dat je die laatste in het Engels neerpende. Wilde je een reactie uitlokken, of is het meer uit gewoonte? Waarbij ik ervan uit ga dat je je tegenwoordige manga-relevante schrijfselen op meer internationale fora placht te publiceren.

En ik heb eindelijk 'One Piece' opengebroken! Niet slecht.
Ik had de reeks herlezen en mijn commentaren neergeschreven om te publiceren als reviews op Archonia. Ik had niet veel zin om ze daarna nog te gaan vertalen, dus heb ik ze maar zo gepost. :P


Telle que tu es! 1
Ik weet niet of ik dit nu vooruitstrevend moet vinden of juist heel erg seksistisch. Mooie jongen valt op mollig meisje. Tot zover alles goed. Alleen, hij valt niet op haar omdat ze aardig is of zo, nee, hij heeft gewoon een ding voor dikke vrouwen. Op het fetisjistische af.

Dus ja, ik zou de schrijver pluspunten geven voor tonen dat mollige mensen ook liefde kunnen vinden, maar ik moet die punten meteen weer aftrekken voor objectificatie en overdreven nadruk op 'jongens die op dikke meisjes vallen zijn zo ongewoon'. Jammer, want achter al die overdrijvingen schuilt best een mooi liefdesverhaaltje (al weet ik nu al dat ik de volgende delen niet meer ga lezen, want voor mij is de romance wel afgerond als het koppel samen is).


Chihayafuru 14-15
Dit blijft een goede reeks. Je zou denken dat competitief kaartspelen saai wordt na een tijd, maar dat is niet zo; het boek weet je echt mee te slepen. Al vraag ik mij wel af wanneer de romance nog eens aan bod gaat komen, want die spreekwoordelijke olifant staat al een hele tijd langs de zijlijn toe te kijken.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2016

Post by Koen »

Billy Bat 17
9/11 in manga...
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2016

Post by NeeNee »

Koen wrote:Billy Bat 17
9/11 in manga...
Klinkt deprimerend. :?


Avatar: Smoke & Shadows 1-2
De Avatar strips zijn niet echt een toonbeeld van originaliteit te noemen, maar desondanks is het begin van deze trilogie mij goed bevallen. We gaan verder op een aantal plotpunten uit de vorige delen, maar er komen ook voldoende nieuwe bij. Het is alleen maar de vraag of het derde deel alle verwachtingen zal kunnen inlossen, want er moet nog veel gebeuren.

Library Wars 15
Op dit laatste deel zat ik al een tijd op te wachten. Eerst nog een hoop goede actie, en dan de voorspelbare maar schattige conclusie van de romance... Leuke reeks, kan het aanraden.

Nu eens zien of die extra volumes waar ze het over hebben iets waard zijn, als ze überhaupt vertaald worden.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2016

Post by Koen »

NeeNee wrote:
Koen wrote:Billy Bat 17
9/11 in manga...
Klinkt deprimerend. :?
Minder als in 't echt, 't is maar manga ;)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2016

Post by NeeNee »

Wallflower 22-24
Deze omnibus begint niet echt vrouwvriendelijk, op het sadistische af. Voor zover ik het begrepen heb gaat het over een eerder teruggetrokken meisje dat liever of zichzelf is, maar een aantal van haar klasgenoten willen dat ze beter in de klasgroep past en haar tante wil dat ze zich als een echte dame leert te gedragen... Er zitten hier en daar wel schattige momenten in, maar over het algemeen zou ik het toch niet appreciëren als mensen mij op die manier zouden proberen dwingen sociaal te zijn. Het is allemaal iets te betuttelend en te weinig respectvol.


Rave Master 1
Ligt het aan mij of lijkt de tekenstijl in deze manga enorm op One Piece? Het verhaal begint ook als een typische shonen, met een protagonist die de een of andere uitverkorene blijkt te zijn en een oude meester die meteen het loodje legt (of toch aanstalten maakt). Voorlopig voelt het allemaal een tikje te cliché en nodeloos onnozel voor mij, maar ik wil het tweede album nog wel een kans geven.

Rave Master 2
Voor een manga met zo’n luchtige toon zijn de situaties waar ze mee te maken krijgen echt wel dramatisch. Ze gaan moeten oppassen dat ze daar niet mee overdrijven, want je kunt maar zoveel uitgemoorde families zien voor het alle effect verliest. Voor de rest wel een entertainend album.

Rave Master 3
De conclusie van Musica’s verhaal is geweldig. Schattig, slim, en met personages die niet perfect meer wel erg herkenbaar zijn. Dit is met voorsprong het beste stuk van de reeks voor mij.


World Trigger 9
Blij dat ik deze al op scans gelezen had, want het eindigt op een dijk van een klifhanger. :mrgreen: De volgende minuten worden beslissend… Het leuke aan deze reeks is dat het hier niet gaat over een gevecht tussen de slechterik en de ‘hij is onze laatste hoop!’ held, maar wel over een strategisch kluwen waarbij iedereen belangrijk kan zijn als ze zich op het juiste moment op de juiste plaats bevinden. Er kan dus nog vanalles gebeuren, maar het ziet er wel naar uit dat we in het volgende album de conclusie van dit conflict gaan zien.


Sherlock Bones 1-2
Deze is ook erg leuk! De situatie met de hond is een beetje.. raar, maar de personages zijn sympathiek en de detectivezaken zitten goed in elkaar.
Wil ik zeker meer van lezen.

(Ik weet dat het kinderachtig is, maar is er nog iemand die vindt dat de omschrijving van deel 1 op Archonia op een wel heel ongelukkige plaats afgesneden wordt? Of is dat alleen bij mij? :? )
https://www.archonia.com/mangashop/en/e ... +manga+us/

Locked