Ovenvers 2016

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2016

Post by Koen »

't Is je vergeven ;)

Ik heb vooral problemen met de drukke tekstballonnetjes bij shojo manga. Daar ben ik ook te oud voor geworden, vrees ik.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2016

Post by Koen »

Vinland Saga 17
Als je minder koopt/leest, dan blijven natuurlijk veelal toppers over, en ook Vinland Saga blijft heel fijne lectuur!
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2016

Post by NeeNee »

A silent voice 3
Er komen nog meer oude klasgenootjes op de proppen, sommige al aardiger dan andere. Ze maken de reeks niet echt boeiender. Wat wel memorabel is (en behoorlijk onverwacht) is doofje’s plotse declaratie op het einde. Alleen jammer dat onze Dumbass Hero het niet gesnapt heeft.

Real account
Ligt het aan mij of heeft deze mangaka moeite om zijn personages interessant te houden? Zes volumes ver en we zitten al aan onze derde hoofdpersoon(lijkheid). Net als je ze een beetje leert kennen, *poef*, andere. Het verhaal zelf is op dit moment ook eerder chaotisch, er lopen een hoop verhaallijnen door elkaar met weinig duidelijke samenhang… Ik krijg een beetje de indruk dat de schrijver zelf niet goed meer weet waar hij met het verhaal heen wil.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2016

Post by Koen »

Bij Real Account ben ik zelfs afgehaakt na de eerste switch. Vooral omdat het nogal heel erg out of the blue kwam... Ik weet niet, het verwarde me nogal. Slechte overgang zeker? ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2016

Post by Koen »

Perfect World 2
Te goed om mee te stoppen, maar ga ik de manga na 10 volumes nog goed genoeg vinden om te houden? Ugh, hate those lol
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2016

Post by Koen »

Hunter X Hunter 33
Hoelang zou het geleden zijn dat ik zolang aan één mangavolume heb gelezen... Togashi slaagt er in zijn manga boeiend te houden ook al gooit hij het hoofdpersonage even overboord. De nieuwe arc begint alvast veelbelovend!
motivatiedip. help!

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2017

Post by Bart »

'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2016

Post by Koen »

Ik wil gerust recensies "on request" doen lol ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2017

Post by Bart »

Ik weet niet hoe dat zou werken? Ik ben vaardig genoeg om mijn eigen oordeel te vellen, maar lees je recensies nog graag om af en toe iets nieuws (of ouds) te ontdekken dat anders aan mijn aandacht ontsnapt.

Het helpt natuurlijk ook dat de openingszin in je recentste recensie* persoonlijk relevant voor me is, om een of andere reden.

Toevallig net een stukje over het thema 'liefde voor mensen met een beperking' op vrtnieuws, naar aanleiding van een televisieprogramma 'The Undateables': http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/opini ... /1.3029010

* Suske en Wiske-moment!
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2016

Post by Koen »

Ik weet idd ook niet goed hoe het zou werken, want echt veel lees ik niet meer en ik lees enkel nog waar ik plezier aan beleef, dus op verzoek beginnen lezen zou eigenlijk haaks staan op hoe ik m'n mangahobby momenteel nog wil beleven ;)

Ik had dat ook gelezen van die journaliste... Weer vreemde historie, maar BNN... Niet dat ik een kenner ben op het vlak van de Nederlandse zenders maar BNN associeer ik nu niet echt met kwalitatief hoogstaand edutainment voor de meerwaardezoeker...

Een van de strafste stoten ( :wink: ) aan de diversiteit van manga vind ik dat ze iets op je pad kunnen brengen waar je nooit bij hebt stilgestaan en waardoor je dan ineens gaat nadenken over hoe dat inderdaad zou zijn...
motivatiedip. help!

Locked