Ovenvers 2016

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Ovenvers 2016

Post by Ginrai »

ik was al enige tijd van plan om terug wat actiever te zijn op het forum,maar er zat waarheid achter het gezegde "van uitstel komt meer uitstel"!
er zal eveneens wat oud-brood zitten tussen mijn ovenverse post,maar ik vermoed dat er geen geklaag over gaat zijn.

food wars~shokugeki no soma volume 6&7
in alle eerlijkheid zat ik er een beetje tegenop te kijken dat de reeks in een toernooi-verhaallijn terrecht kwam,BUT DAMN...wat een rollercoaster van een volumes zijn me dit!
zelfs wanneer de spotlight niet gericht staat op soma of rivaal akira(in deze arc,toch :) ) ,maar eerder op de andere leden van de polaris-dorm blijven de verrukkelijke gerechten komen en de flashy cooking&over de top reacties aanwezig aan volanté!

the ancient magus's bride volume 1

deze titel hoort echt wel bovenaan in mijn top 3 van het voorbije jaar! tijdens heel haar bestaan in het leven heeft chise hatori enkel ellende gekend,zover dat ze zichzelf te koop aanbied als slaaf op de zwarte markt.maar tegen haar eigen verwachtingen in,neemt haar leven een meer positievere draai wanneer ze wordt opgeëist door elias,een van de laatste magiërs van zijn tijd en haar een nieuwe leven aanbied in het rustieke landschap van Engeland waar ze zal opgeleid wordt voor een onderdeel te zijn in een nieuwe generatie van de oude tradities van magie&lore.
na enkele dagen wat meer gewend te kunnen geraken aan haar nieuwe levenstijl,maakt ellias een voorspelling dat ze niet enkel door hem zal opgeleid zal worden als voor haar talent in magie,maar ook om haar het hof te maken en met haar te trouwen!

ultraman volume 1
de reeks dient als een soft-reboot die zich afspeelt na de eerste ultraman reeks,waar in shin hayata,de menselijke belichaming van ultraman kampt met geheugenverlies van tijdens de periode dat zijn lichaam werd gebruikt om de kaijiu invasie te stoppen met dat ultraman bezit had genomen van zijn lichaam.
de goede man probeert een normaal leven te leiden,maar ondervindt zowel hij&als zijn 4 jarige zoon onnatuurlijke spierkracht bevatten die hij niet kan verklaren en komt achter de waarheid dat hij ultraman was geweest in het verleden!12 jaar later duiken er weer kaiju op in japan,die de jacht openen op shin hayata en zijn zoon shinjiro waarvan beiden proberen de mantel op te nemen als ultraman.

deze eerste volume is niet slecht,maar ik kan niet het gevoel afschudden dat deze reeks meer "style than substance" is,dus voor iets gepubliceerd word onder het vizsignature label vind persoonlijk dat de reeks te kostelijk is voor wat het is.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2016

Post by NeeNee »

Amazing Agent Luna 10-11 (laatste deel)
Ik vind dit nog steeds een erg leuke serie. De personages zijn een beetje jong en het is vreemd dat zo weinig geheim agenten een wapen meenemen als ze iemand gaan vermoorden, maar voor de rest zit het goed in elkaar. Die therapiebrief-die-ook-als-samenvatting-dient in het begin bijvoorbeeld was een erg leuke vondst, en ook het einde is schattig. Langs de ene kant is het jammer dat de serie is afgelopen, maar langs de andere kant, ze hebben het verhaal verteld dat ze wilden brengen en dan heeft het geen zin om nog door te gaan. Ik heb in elk geval geen spijt dat ik de reeks gekocht heb.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2016

Post by NeeNee »

One Punch Man 4
Dit is het eerste volume dat ik van deze reeks gelezen heb, en in eerste instantie vond ik het nogal moeilijk te volgen. In het begin is het mij bijvoorbeeld totaal niet duidelijk wie het hoofdpersonage is. Is het die blonde kerel met zijn zwarte ogen? Die gast met zijn o_o gezicht? Die ouwe vent? Aan de omschrijving op de achterkant te zien is het die kerel met het emotieloze gezicht, maar echt heldhaftig gedraagt hij zich niet. Ik had nog even gehoopt dat hij zich zou onderscheiden door een echte stoïc te zijn (zeer zeldzaam bij mangahelden), maar dan wordt hij uitgedaagd en staat hij gewoon te roepen, dus dat is het ook niet. Ik kan niet goed hoogte van hem krijgen, maar mijn eerste indruk is *geeuw*.

En dan komt er een zwartharig joch met opgestoken haar opduiken dat enorm op Nezumi uit No.6 lijkt en dus meteen mijn aandacht heeft. Hij lijkt intelligent ook… of misschien is dat gewoon omdat alle andere personages waar hij in dit volume mee omgaat randdebielen zijn.

(Die gedetineerden zijn idioten. Waarom zou je boel zoeken met iemand met de naam ‘Speed-o-sound Sonic’ als je zelf een logge reus bent? Je weet toch dat het niet goed komt.

Die cipiers zijn idioten. Waarom zou je iemand met de naam ‘Speed-o-sound Sonic’ opsluiten in een cel waar met de regelmaat van de klok gaten in de muur verschijnen? Je weet toch dat het niet goed komt.)

Aan de cover te zien ging het vorige volume over hem, dat moet ik eens lezen. Of misschien meteen het eerste deel, zodat ik fatsoenlijk mee ben.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2016

Post by Koen »

De droge kale is het hoofdpersonage... Ik vond OPM "vermakelijk" en de shonen clichés zo opzichtig gebruikend dat het grappig wordt ipv irriterend. Maar om nu te zeggen dat ik er tientallen volumes vol spanning ga van verslinden... Hum ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Ovenvers 2016

Post by Saki »

OPM is een parodie op het superhelden genre. saitama (de kale) is een held, puur voor de fun. Maar is overpowered als fuck.

Genus (de robot) adoreert Saitama's kracht en verblijft daarom rondom Saitama.

Het is een serie die je niet serieus moet nemen en gwn 'voor de fun' moet lezen om er met mee te zijn.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2016

Post by NeeNee »

One Punch Man 1
Hallo daar, Picollo.
Hallo daar, ‘school child’. Heeft papa Obvious je laten zitten?
Hallo daar, hole in the fourth wall. Ik begrijp wat er bedoeld wordt met parodie.
Hallo daar, jochie met elefantiasis. Heb je daar al eens een dokter voor gezien?
Hallo daar, Pokemon pun. And Titan reference, and… Weet je wat, hier begin ik niet aan.
Ik begrijp het opzet, heus. Maar het hoofdpersonage boeit voor geen meter.

One Punch Man 2-3
Hallo daar, zwartharig joch! Op jou zat ik te wachten. Laat eens zien of jij deze serie interessanter kunt maken.
Redelijk sportief voor een huurmoordenaar. Interessant gevecht ook…
… En dan duikt het hoofdpersonage op en is de spanning weg want je weet toch dat hij zonder moeite wint. Serieus, wie dacht dat dit een goed idee was?

Ik begin wel vaker ergens middenin in een reeks, en als het nde album mij niet bevalt, dan is de kans klein dat dat met het 1ste album anders gaat zijn. Deze reeks is geen uitzondering; mijn eerste indruk blijft ongewijzigd. Het idee op zich is nog enigszins origineel, maar het hoofdpersonage is kleurloos en de gevechten missen alle spanning omdat ze belachelijk voorspelbaar zijn. Sommige nevenpersonages zijn beter, maar zij krijgen te weinig screentime om de reeks te kunnen dragen. En ook de humor kan de manga voor mij niet redden, want ondanks dat het een parodie zou moeten zijn, worden de meeste tropes volledig rechtuit gebruikt. Je krijgt dus gewoon een superheldenserie waar alle klassieke tropes verzameld en uitvergroot worden, met een hoofdpersonage dat intentioneel overpowered is…

Geef mij een spin-off over Sonic en ik koop ‘m, maar voor de rest kan dit mijn aandacht niet vasthouden.

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Ovenvers 2016

Post by mangazot »

"Hallo daar" ???
Hoe kom je aan een Nederlandse titel?
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2016

Post by NeeNee »

Wat bedoel je met Nederlandse titel?

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Ovenvers 2016

Post by mangazot »

Ik dacht dat "Hallo daar" de Nederlandse titel was van de boekjes of hoofdstukken, maar je bedoelde het waarschijnlijk als stijlelement.
Over Nederlandse titels gesproken: is er nog geen enkele manga in het Nederlands aangekondigd voor dit jaar? Echt niets?
Image

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Ovenvers 2016

Post by Saki »

mangazot wrote:Ik dacht dat "Hallo daar" de Nederlandse titel was van de boekjes of hoofdstukken, maar je bedoelde het waarschijnlijk als stijlelement.
Over Nederlandse titels gesproken: is er nog geen enkele manga in het Nederlands aangekondigd voor dit jaar? Echt niets?
Kana en Glénat zijn niet meer, Gen Barrevoets is ook volledig uit. Dus denk dat we rond zijn kwa NL manga :(

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Ovenvers 2016

Post by mangazot »

En ook geen Taniguchi's meer bij Casterman?
Image

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2016

Post by lambardi2 »

One Piece Chapter 0-810ish

Ik begon de anime terug te volgen maar was zoveel vergeten dat ik nog eens de manga checkte.
Het was een hele boterham maar heb er wel van genoten, beetje jeugdsentiment =p.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Ovenvers 2016

Post by mangazot »

Heel in het begin hield ik niet erg veel van One Piece. Ik had het meer voor Shaman King. Maar na verloop van tijd vond ik One Piece echt wel goed.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2016

Post by NeeNee »

Bleach 66
3 vijanden dood, 7 nieuwe geïntroduceerd. Zo gaan we vooruit.

Maar ik ben wel blij dat de hemelwachters wat serieuze tegenstand bieden. Niet dat het zal blijven duren, maar als ze allemaal direct weggevaagd worden is het ook zo pathetisch.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2016

Post by NeeNee »

Seraph of the End 5
Ons hoofdpersonage moet zijn doelstellingen herzien nu blijkt dat zijn vriend nog in leven is, en ook binnen de organisatie zelf blijkt niet iedereen aan hetzelfde zeel te trekken. Vernieuwend is het nog steeds niet, maar het maakt de serie wel een stuk interessanter. We zullen zien waar dit heen gaat.

Seraph of the End 6
Meer training. *zucht* Maar ze smijten er op zijn minst wat flashbacks tussen zodat we wat meer leren over het verleden van de personages. En er is een goede reden voor de training ook, want binnenkort gaan we vampieren jagen.

The 7 Deadly Sins 2
Our heroes find some clues about the other Deadly Sins and go looking for them - easy-going as always. I like it. The story is just the right mix between comedy and drama, and it’s nice to be seeing some more of the world, too.

The 7 Deadly Sins 3
The Deadly Sin of Greed, Ban, is found. His reunion with the Captain... omg, that's one of the best scenes in the manga. The Deadly Sin of Sloth has shown up too, but he’s after Ban… so now we play the guessing game to figure out who's in the right and what actually happened.

The 7 Deadly Sins 4
We're seeing some more of the enemy here. And Elisabeth’s sister is with them. Is she an enemy? Or just being used? Either way, I don’t trust that pendant. :?

Locked