vinland saga

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

timhardt
Posts: 24
Joined: Wed Mar 03, 2010 19:44

vinland saga

Post by timhardt »

superieure serie, toch?
helaas door uitgever kodansha even op hold gezet na hc 5.
iemand al meer hierover?

kom aub niet vertellen dat de reeks wordt gecancelled...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: vinland saga

Post by Koen »

Geen idee, ik lees de Franse versie, en inderdaad heel sterke reeks ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Fakie
Posts: 105
Joined: Tue Sep 23, 2003 12:05
Location: Diepenbeek
Contact:

Re: vinland saga

Post by Fakie »

heb de eerste volumes ook al liggen hier ... ook de Franse versie :)
Everybody Dies , But not Everybody Really Lives

timhardt
Posts: 24
Joined: Wed Mar 03, 2010 19:44

Re: vinland saga

Post by timhardt »

ondertussen staat op amazon deel 6 aangekondigd voor september 2015….fingers crossed maar!

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: vinland saga

Post by Edward »

Volgens kodansha komt er volgende week een formele aankondiging http://kodanshacomics.tumblr.com/
optimistisch in ieder geval

timhardt
Posts: 24
Joined: Wed Mar 03, 2010 19:44

Re: vinland saga

Post by timhardt »

ok, cool, hou me op de hoogte :)

ik wilde wel dat kodansha ook planetes van dezelfde auteur ook vertaalde. in zo'n mooie hc als vinland saga zou ideaal zijn. een mens mag dromen, nietwaar?

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: vinland saga

Post by Ginrai »

timhardt wrote:ok, cool, hou me op de hoogte :)

ik wilde wel dat kodansha ook planetes van dezelfde auteur ook vertaalde. in zo'n mooie hc als vinland saga zou ideaal zijn. een mens mag dromen, nietwaar?

planetes gaat eveneens terug uitgebracht worden,maar niet bij kodansha comics als uitgeverij maar wel bij dark horse comics in omnibus formaat en zal waarschijnlijk in 2 omnibussen worden uitgebracht in december.

ik zal ook even vermelden dat vinland saga volume 7(13-14) ook amazon.com is verschenen,dus ik vermoed dat we binnenkort een mogelijk anime aankondiging krijgen van vinland saga,wat op zich zou verklaren de hele ommekeer bij kodansha comics.

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: vinland saga

Post by Ginrai »

kodansha comics heeft de release date bevestigd voor de 2 volgende hardcover omnibussen van vinland saga,maar ze hebben ook het adertje onder grass al vermeld op hun panel op anime boston,namelijk dat de verderdzetting van de reeks afhankelijk is van de verkoop van omnibussen 6&7,dus valt de verkoop van de nieuwe delen weer tegen gaat het contract stopgezet worden met makoto yukimura om de reeks uit te brengen in het engels.

timhardt
Posts: 24
Joined: Wed Mar 03, 2010 19:44

Re: vinland saga

Post by timhardt »

er kan niet genoeg benadrukt worden hoe goed vinland wel is, dus aub. als je deze serie een warm hart toedraagt: koop ze in op papier. kodansha zorgt voor prima hc uitgaves, erg verzorgt en best goedkoop eigenlijk (15 eur voor 500 pag...)

als je de serie nog niet kent: ze is echt steengoed, give it a shot!

timhardt
Posts: 24
Joined: Wed Mar 03, 2010 19:44

Re: vinland saga

Post by timhardt »

Jaja, ik weer, nog eens in de pot roeren:


2 hoofdredenen:


1/ het is een ongelofelijke goede reeks die het verdient om wijd gelezen te worden, het is ook voor een breed (europees) publiek

2/ de reeks heeft in Engelse vertaling even stilgelegen wegens tegenvallende verkoopcijfers in de us. (in Japan worden er per deel +- 300.000 ex verkocht, 18 delen tot dusver). Ik heb rechtstreeks contact met de uitgever gehad en die vertelde me dat alles afhangt van de volgende 2 boeken: als deze evengoed (of slecht) verkopen als de vorigen, gaan ze ermee door. Als de verkoop terugvalt, wordt het weer herbekeken. Deze thread in de hoop lezers bij te winnen dus.


Waarover gaat het?


Vinland Saga is een vikingepos, goed te vergelijken met Thorgal eigenlijk, maar nog groter, epischer en minder emo als 'waar is mijn lief?'. Meer strategische oorlog, meer karakters, meer diepgang.

De setting is de 11de eeuw, net voor de invasie in Engeland (zie ook de geweldige tv-serie Vikings)

Koning Sweyn van Denemarken is stervende en zijn beide zonen vechten de opvolging uit.

het verhaal begint met een kleine groep Vikingen onder leiding van Askeladd. Onder hen ook Thorfinn, een jonge krijger. Thorfinn koestert een enorme wrok tov Askeladd, die uitvoerig uit de doeken wordt gedaan in een enorme flashback die doet denken aan Berserk op zijn beste momenten. Na die flashback komt het verhaal weer in het heden, met vooral veel aandacht voor karakterontwikkeling en politiek gekonkelfoes op verschillende fronten (aan het engels hof, het deens hof, in de vikingclan). Na deel 4 (zie hieronder) wordt de introductie (!) afgesloten en gaat het verhaal een heel andere - nog interessantere kant op. Hoedanook blijf je enorm geboeid verderlezen, met maar 1 wens: veel meer graag


Hoeveel delen zijn er verschenen?

5, en er zijn er dus voorlopig nog 2 gepland (ik heb nu even over de engelse versie)

de delen verschijnen in HC, redelijk uitzonderlijk voor manga. 2 tpb's in 1. zo'n 400 pagina's voor 18 eur, mooi ingebonden, erg mooi vormgegeven.

deel 6 is voor september

deel 7 is voor december gepland.


Mja, ik lees niet graag manga

Probeer deel 1 eens. Je zal schrikken hoe dicht het tegen de europese vertelcultuur ligt, tegen Thorgal bijvoorbeeld. Bovendien speelt het zich ook op Europees grondgebied af. Het Engels mag ook geen struikelblok zijn. Deze uitgaves kennen een zeer mooie Engelse vertaling, in heel begrijpelijk Engels


Mja, ik vind mangatekeningen te expressief en niet mooi.


Ok. En deze dan?

Image
Image
Image
Image
Image
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: vinland saga

Post by NeeNee »

Voor mij is het net omgekeerd, vrees ik. Ik lees manga omdat ik van de Japanse stijl hou. Deze 'Europees' ogende tekeningen boeien mij dus een heel stuk minder, want dan kan ik net zo goed gewoon Europese strips lezen.

timhardt
Posts: 24
Joined: Wed Mar 03, 2010 19:44

Re: vinland saga

Post by timhardt »

zo europees ogen ze toch ook niet he?
en je mist een steengoed verhaal als je VS niet lees. Toch eens proberen?

timhardt
Posts: 24
Joined: Wed Mar 03, 2010 19:44

Re: vinland saga

Post by timhardt »

Heel goed nieuws trouwens: kodansha gaat verder met vertalen. In december kunnen we deel 8 lezen!
Juicht!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: vinland saga

Post by Koen »

Ik blijf fan, ik vond zelfs de slapstick in volume 16 zalig :)
motivatiedip. help!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: vinland saga

Post by Ginrai »

timhardt wrote:Heel goed nieuws trouwens: kodansha gaat verder met vertalen. In december kunnen we deel 8 lezen!
Juicht!

en blijkbaar is er nog meer heugelijk nieuws:

http://www.bookdepository.com/Vinland-S ... =grid-view (*)
vinland saga gaat gewoon verder met zijn Engelstalige uitgave en ziet de 9hardcover het daglicht in de vroege zomer van 2017!



*= double checked on amazon.com

Post Reply