Ovenvers 2015

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2015

Post by Koen »

Btooom 14
Case closed, en nu...?

Claymore 26
Goeie strategie van al die eindbazen tegen elkaar te laten vechten maar als 't dan niet lukt is 't nog koekenbak he... Snap er trouwens geen jota meer van, maar bon, das al wel enkele volumes zo ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2015

Post by Koen »

Woodstock 10
Het blijft vermakelijk maar nu komt er blijkbaar een reboot door een wijziging in voorpublicatiemagazine... Benieuwd wat dat gaat geven...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2015

Post by Koen »

Your lie in april 3
Leuk reeksje, zonde dat ik iets te veel ervan in scans heb gelezen ;)

Space Brothers 11
Samen met Suicide Island m'n favoriete lectuur van het moment...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2015

Post by Koen »

Heartbroken Chocolatier 9
Zijn dit nu allemaal zo'n "slechte" personages of enkel "realistisch" lol... En dan nog eindigt het goed voor allemaal... Man, only in shojo...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2015

Post by Koen »

Nozokiana 12
Oh ja, naast Suicide Island en Space Brothers vervolledigt Nozokiana m'n podium van favoriete manga die ik momenteel lees. Dit is eigenlijk hetgeen qua ervaring het dichtst aanleunt bij wat Video Girl decennia geleden deed...

Demokratia 2
Hola pola, ik dacht echt dat we gewoon het stramien van Ikigami gingen volgen maar de gebeurtenis in dit volume zou alles wel eens kunnen omgooien. Zwaar geschut!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2015

Post by Koen »

Billy Bat 15
We zitten ondertussen in de jaren negentig en dit was weer een vlot, leuk, coherent volume. I like it! In 1990 lijkt 9/11 nog ver weg maar niet in Billy Bat!

Step up Love Story 43
Hoeveel volumes spreken ze er nu al van om zwanger te worden? ;)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2015

Post by NeeNee »

Koen wrote:Claymore 26
Goeie strategie van al die eindbazen tegen elkaar te laten vechten maar als 't dan niet lukt is 't nog koekenbak he... Snap er trouwens geen jota meer van, maar bon, das al wel enkele volumes zo ;)
Er zijn een hoop monsters die allemaal dood moeten. Voor de rest ben ik ook niet zo goed mee, maar het is niet alsof het uitmaakt.


Sherlock 1 (manga)
Heeft iemand deze al geprobeerd (op scans dan, want ik denk niet dat hij al vertaald is)? Een manga gebaseerd op de recente BBC-serie. De tekeningen zijn, um.. best geslaagd, al vind ik levende personen tekenen persoonlijk niet het beste idee. Met name de neuzen zijn nogal aan de grote kant, en Watson kijkt iets te vaak als een geslagen hond (wat wel goed werkt in sommige van de meer intense scenes).

Maar het is vooral de karakterisering en de dynamiek van de personages die het de moeite waard maakt. Sherlock is een sociopaat en is zich daarvan bewust. Watson lijkt aanvankelijk een doetje, maar leert al snel dat je bij Sherlock beter gewoon direct kunt zijn. Ik weet niet precies hoeveel hiervan is overgenomen van tv en hoeveel nieuw is, maar het werkt in elk geval. Ik begrijp waarom zoveel fans hen proberen te koppelen. (Grappig trouwens hoe de manga deze optie aanhaalt en dan meteen afschiet. Niet dat het de shippers zal tegenhouden.)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2015

Post by Koen »

NeeNee wrote:maar het is niet alsof het uitmaakt.
My thoughts exactly lol
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2015

Post by NeeNee »

Inuyashiki 1
Een zielige oude man wordt per ongeluk omgelegd door aliens. Deze niet-zo-intelligente levensvormen zijn van mening dat een onopgeloste verdwijning teveel oproer zou veroorzaken en dat een SUPERHUMAN ROBOT WITH MACHINEGUN ARMS veel subtieler is. En wat doet onze ongewilde supermens met zijn nieuwe krachten? Hij laat zich in elkaar slaan door een bende boefjes. Um... logisch?

Ik neem aan dat het verhaal nog op gang moet komen, maar voor mij werkte het vanaf het begin al niet helemaal. Ik kan moeilijk meevoelen met het hoofdpersonage en de tekenstijl (die nochtans zeer verzorgd en gedetailleerd is) ligt mij niet. Niet echt mijn ding dus, maar probeer het vooral eens uit als het idee je aanspreekt.

Library Wars 14
Het voorlaatste deel, en de actie komt nu pas goed op gang. Iku en haar team proberen de ambassade te bereiken, maar Dojo word neergeschoten en van daar gaat het van kwaad naar erger. Zeer spannend, en de will they or won't they is nu ook van de baan. Ik kan niet wachten op het laatste deel.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2015

Post by Koen »

Inuyashiki is de nieuwe van de Gantz dude zeker? Ligt zeker in de lijn dus zal de fans wel aanspreken... Maar ik dacht ook meteen: Neenee, niets voor NeeNee! ;)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2015

Post by NeeNee »

^ Ik vind de combinatie vooral raar. Ze gaan overduidelijk voor een volwassen toon, maar dan zijn er opeens transformers. :? Wikipedia omschrijft de serie als een "slice of life suspense science fiction seinen manga", dus blijkbaar weten zij er ook niet goed weg mee.

Seraph of the End 1
Hmm. Jochie en familie worden gevangengehouden door vampieren, proberen te ontsnappen, familie wordt vermoord, jochie zweert wraak. Niet erg origineel tot dusver. Het hoofdpersonage is ook een typische roekeloze shonen held, en de ‘twist’ op het einde doet nog meer clichés vermoeden. Niet echt vernieuwend dus, maar goed genoeg dat ik het nog een kans wil geven.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2015

Post by Koen »

I am a hero 14
Feit: temidden van een zombie-invasie is het eerste wat je doet de thermen bezoeken.

Arms Peddler 7
Uhm ja, waar ging dit ook alweer over? Niet het soort reeks waar een hiatus van jaren goed is...

Claymore 27
Uhm ja, cfr vorige. Voor zover ik me nog het een en het ander herinner is dit eigenlijk best wel een mooi einde, met Treesje enzo... Niet geniaal, maar wel op niveau van de reeks. Mooi.

Your lie in april 4
Echt wel vermakelijk, maar hoe ver had ik ook alweer in scans gelezen? I wants ze new stuffz!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2015

Post by Koen »

Your lie in april 5
Toch wel vermakelijke lectuur hoor, en ik denk dat vanaf volgend boekje nieuw materiaal is voor mij.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2015

Post by Koen »

Space Brothers 12
Beste lectuur voor het moment.

Suicide Island 13
Tweede beste lectuur voor het moment ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2015

Post by Koen »

Btooom 15
Nog 9 overlevenden en slechts 3 plaatsen om uit dit spel te komen...

Woodstock 11
Blah, niet echt het niveau meer van die eerste volumes...
motivatiedip. help!

Locked