Ovenvers 2015

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Ovenvers 2015

Post by Bart »

Misschien beter getiteld 'Oudbakken 2015'?

'k Had al jaren deel 1 ongelezen laten fermenteren, maar nu de Fransen de vertaalhandschoen lijken op te pakken heb ik 'Moyasimon' toch eens opengebroken: voelt een beetje aan als een zwaardere versie van 'Silver Spoon', wat niet wil zeggen dat het daarom ernstiger is.

Zo lang weerzinwekkende dingen maar anderen te beurt vallen zijn ze best wel grappig, kiviak nog aan toe.

Me meteen deeltje 2 (tome deux) aangeschaft en ook de anime aangesneden. Soms smaakt ouwe koek verrassend goed.
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2015

Post by Koen »

I am a Hero 12
Was deze manga in het begin nu niet relatief goed?

Rosario + Vampire II - 14
Dit tweede seizoen was bijlange niet zo leuk als het eerste, maar al bij al valt dit einde nog mee. En monster chicks are hot.

Space Brothers 7
Moon Jump! Zalige lectuur, volume na volume. En ik heb er gelukkig nog twee liggen om in voort te lezen. Yeah!

Nozokiana 10
Het verleden haalt deze geheimzinnige tortelduifjes in! Blijft ook zalig in het genre.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2015

Post by Koen »

Space Brothers 8
Examenresultaten worden eindelijk bekend gemaakt. En dan gaan we naar de maan met Hibito! En een stevige cliffhanger!

Space Brothers 9
... en ik dus gewoon verder las ;) Dit is echt zo'n reeks die je in het Nederlands zou willen zien verschijnen, omdat ze zo boeiend is en blijft.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2015

Post by Koen »

Woodstock 8
Niet echt het meest originele of denderendste verhaal, maar wel aangename personages om mee mee te leven.

Bonne nuit, Punpun 13
M'n liefde voor jou is diep, zo diep.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2015

Post by Koen »

Tokyo Ghoul 7
Hmm, niet echt een wending die me bekoort eigenlijk... Benieuwd wat de rest brengt.
motivatiedip. help!

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2015

Post by Berserker500 »

Pandora Hearts 01-20
Alle puzzel stukjes vallen in elkaar en Jack is toch een rotzak van het ergste soort.
Ben wel eens benieuwd welke wendingen deze reeks nog gaat nemen.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2015

Post by Koen »

Tokyo Ghoul 8
Ja, terug beter, ook al is de teneur wel heftiger geworden.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2015

Post by Koen »

Suicide Island 10
Blijft toch een enorme aanrader. Altijd een reeks die ik met plezier lees.
motivatiedip. help!

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2015

Post by Bart »

Koen wrote:
Bonne nuit, Punpun 13
M'n liefde voor jou is diep, zo diep.
Ah, dat is de laatste, als ik me niet vergis? Ik moet bijbestellen, want ik heb maar tot 11.
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2015

Post by Koen »

13 is idd het afsluitende volume voor Punpunneke.

Suicide Island 11
De kannibaal - niet die uit Baal - vormt nog steeds een gevaar maar eens goed holleke-ram doen helpt. Dit volume lijkt wel een wending te nemen die van deze manga misschien een nog interessantere reeks maakt. Voor je in herhaling valt een plotwending doorvoeren is altijd beter dan te laat inzien dat je in rondjes draait.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2015

Post by Koen »

Prisonnier Riku 1-2
De manga die de jeugd moet voorbereiden op WO III, aldus de altijd boeiende Dominique Véret lol. Opdondertje belandt onterecht in gevangenis, wilt ontsnappen, en dan komt er ineens een knap vrouwelijk doktoorke binnen... Déjà vu? Stoere kost wel.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2015

Post by Koen »

Dragon Ball Perfect 33
De Boo arc zit niet zo verankerd in m'n herinneringen als de rest van Dragonball, toch valt het best wel mee. Het combineert humor en actie goed, zoals we van Toriyama gewend zijn. One more thing, euhm volume...

Heartbroken Chocolatier 8
In dit voorlaatste volume worden er her en der afrondingen ingezet, maar dan valt het toch op dat vooral het hoofdpersonage en zijn grote liefde het verhaal boeiend maken. De rest zijn chocoladeschilfers. One more thing, euhm volume...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2015

Post by Koen »

Tokyo Ghoul 9
Mensen zijn toch niet zo interessant als ghouls.
motivatiedip. help!

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2015

Post by Weertangel »

Magical Girl Apocalypse
Deze serie zag ik in de stripwinkel staan en bekeek hem eens online en ben best wel geschrokken ervan.
Hij vertelt over een scholier die eigenlijk een zo normaal mogelijk leven wil leiden, iets wat goed lijkt te gaan totdat een raar meisje die alleen maar " magical" zegt zijn leraar en de rest van de klas uitmoordt en ze laat herrijzen als zombies met jurkjes aan.

De serie begint een beetje als Highschool of the Dead dat deed maar gaat al snel zijn eigen weg met nogal wat verassende onthullingen en vijanden.
Zoals te verwachten is ie heel bloedig maar misschien vanwege de kleding en de gezichtsuitdrukkingen die de magical girls dragen schrik je er toch weer elke keer van omdat je het niet verwacht.

Edit: bijna vergeten maar het is dus bevestigt, Freezing komt uit op zijn engels in een 2 in 1 omnibus formaat.
Kan niet wachten!!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2015

Post by Koen »

Step up love story 42
De reeks richt zich veel vaker op de nevenpersonages, omdat je nu eenmaal de koe niet kan blijven euhm melken.
motivatiedip. help!

Locked