Ovenvers 2015

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2015

Post by Koen »

Nozokiana 13
Best wel geslaagd einde voor iets dat toch bij de absolute top van het gewaagdere genre hoort.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2015

Post by NeeNee »

Koen wrote:Btooom 15
Nog 9 overlevenden en slechts 3 plaatsen om uit dit spel te komen...
Oh? Ik dacht dat er maar één kon winnen. Ik moet dringend eens bijlezen.

Seraph of the End 2
Op zijn minst één cliché ontweken (voorlopig). Goed. Maar ons hoofdpersonage is nog steeds een hardleerse idioot, en dat spreekt mij niet echt aan. Bovendien blijven we vrij lang in cirkeltjes draaien met zijn training.

Ranma 1/2 36
Hmm, ik kan best begrijpen dat de fans van de serie niet gelukkig waren met dit einde. Als je 36 albums op een ontknoping gewacht hebt die niet komt... Persoonlijk vond ik het niet slecht, maar ik was dan ook niet echt geïnvesteerd in hun relatie (als je het al zo kunt noemen, want ze gedragen zich als een stel vechthaantjes. Wie dacht er dat het een goed idee zou zijn om die kleuters te laten trouwen?!).

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2015

Post by Koen »

Rin 3
Pompom, qua complexiteit ergens tussen Beck en Seves Shakespeares... Beetje mix tussen beide in heel wat zaken...
motivatiedip. help!

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2015

Post by Bart »

NeeNee wrote:
Ranma 1/2 36
Hmm, ik kan best begrijpen dat de fans van de serie niet gelukkig waren met dit einde. Als je 36 albums op een ontknoping gewacht hebt die niet komt... Persoonlijk vond ik het niet slecht, maar ik was dan ook niet echt geïnvesteerd in hun relatie (als je het al zo kunt noemen, want ze gedragen zich als een stel vechthaantjes. Wie dacht er dat het een goed idee zou zijn om die kleuters te laten trouwen?!).
Als 'fan' kon dat einde me uiteindelijk toch niet zo veel schelen. Takahashi lees ik doorgaans voor de hoge graad van zottigheid, niet voor plotontwikkeling.
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2015

Post by NeeNee »

^ Ja, maar toch. Vanaf het begin gaat het over 1) hun relatie en 2) de zoektocht om weer normaal te worden, en geen van beide gaan ergens heen. Dat is wel erg weinig vooruitgang voor zo'n lange reeks.

Seraph of the End 3
Eindelijk actie! Ons hoofdpersonage heeft zijn schooltraining afgerond en gaat het voor het eerst tegen vampieren opnemen, maar hierbij moet hij eerst leren samenwerken met de andere leden van zijn team. De serie komt nu pas echt op gang. Hopelijk duurt het niet te lang voor we aan een nieuwe doorbraak komen.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2015

Post by Koen »

Billy Bat 16
Leuk volume. Bepaalde zaken die Urasawa aanhaalt kunnen op zijn oeuvre betrekking hebben lol. En ook leuk dat het nu al tijdje dezelfde tijdlijn/verhaallijn volgt, altijd aangenamer.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2015

Post by Koen »

Demokratia 3
Ik blijf het toch moeilijk hebben met de praktische kant van de zaak. Compleet onuitvoerbaar van 3000 mensen een vlot gesprek te laten voeren via Demokratia met een ander persoon. En daar stokt het voor mij altijd wat... Voor de rest goed, hoor.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2015

Post by Koen »

Cesare 11
Za-halig! I want more!
motivatiedip. help!

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2015

Post by Weertangel »

Yamada-kun and the Seven Witches.
Toevallig deze series online gelezen om te kijken of ze intersant genoeg waren om te kopen en was zeer aangenaam verrast!!

De serie volgt onruststoker Yamada, die op een dag op school per ongeluk tegen het meisje Urara aanvalt en per ongeluk een kuss met haar wisselt,om daarna wakker te worden in haar lichaam en zij in Yamada's!
Het is een begin van een leuke serie die begint met lichaamswisseling incidenten maar al snel veel uitgebreider wordt.
De titel van de serie is nogal misleidend en wordt pas heel laat uitgelegt,(hoofdstuk 15-16....) maar de serie blijft ook dan lekker op dreef en bied wat voor iedereen(Yuri,Yaoi ect) wat voor leuke situaties zorgt.

Jitsu wa Watashi wa(The Truth is i am...)
Deze leuke school romcom vertelt over Ashahi Kurumine, een jongen die totaal niet kan bluffen of liegen, waardoor iedereen hem ontwijkt omdat hij geen geheim kan bewaren..
dat is, tot hij achter het geheim van Shiragami komt,het meisje waarop hij verliefd is, die een vampier blijkt te zijn en dat moet geheim blijven anders wordt ze van school gestuurd!
De serie begint een klein beetje als Rosario+vampire,(alleen zonder de gevechten) maar slaat al snel zijn eigen weg in als meer van de cast geintroduceerd wordt, die al hun eigen geheimen hebben die voor veel humor zorgen, wat de serie alleen maar leuker maakt!
Topper!!!

Locked