Shaman King

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Shaman King

Post by NeeNee »

Maar eens een nieuw topic maken voor de delen die nooit in het Nederlands verschenen zijn.

Shaman King 28-31
Besloten om deze maar eens in een andere taal verder te lezen (of in dit geval, om de scans eens rap door te nemen, want alle interesse om de reeks te kopen ben ik allang kwijt). Het Shaman Fight loopt op een sisser af, en Yoh en de anderen proberen langs de Paches te komen om Hao te bereiken. Iedereen en hun grootmoeder kan intussen de doden weer tot leven wekken, met als gevolg dat de mangaka zich in allerlei bochten moet wringen om ons toch nog een beetje bezorgd te maken ("O jee, hij is dood. Ah, daar is hij terug. Maar nu is Maiden moe! O nee!"). De actie is op zich best te pruimen, maar de karakterontwikkeling en power-ups zijn allemaal dingen die we al eerder gezien hebben (in dezelfde reeks), dus erg vernieuwend is het niet meer. Het voorspelt waarschijnlijk ook weinig goeds dat massamoordenaar Hao het enige personage is dat mij nog weet te boeien.

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Shaman King

Post by mangazot »

Gaaf! Een bespreking van de onleesbare delen!
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Shaman King

Post by NeeNee »

Shaman King 32
Dit zou dus het laatste volume moeten zijn. Vreemd, want Yoh en de anderen zijn amper halfweg en er komen nog steeds nieuwe personages en verhaallijnen bij.

Twee dood, nog één dood, nog eentje... Ze doen nu zelfs de moeite niet meer om ze terug tot leven te wekken, ze blijven gewoon als geest rondhangen.

... En dat is waar het eindigt. Halverwege het verhaal, zonder conclusie, of zelfs maar enige duidelijkheid over wat de conclusie zou kunnen zijn. Serieus, Takei? Bij dat korte verhaaltje over race-auto's was dit soort open einde charmant, want de winnaar was niet het belangrijkste. Maar hier? Bij een serie die al 32 volumes lang naar een einde toewerkt? Wat een ongelofelijke rip-off.

Maar goed, in een herziene versie zijn er dus blijkbaar nog een aantal extra hoofdstukken verschenen, dus die ga ik hierna eens bekijken. Niet dat ik er echt veel van verwacht...

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Shaman King

Post by Saki »

Shaman King werd gecancelled in zijn eerste run, daarna is de auteur in een ander tijdschrift volledig herbegonnen.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Shaman King

Post by NeeNee »

Shaman King 33
Is Opacho een meisje? Ik dacht altijd dat het een klein jongentje was.

Nog één dood... sob story flashback van Horohoro... nog twee...

En nu gaan ze er nog aliens bijsleuren ook. Geweldig.

Daar is Hao...

... Wtf?

Wtf?

Wtf?

Ik zit nog maar halverwege en dit einde heeft nu al meer twists dan M. Night Shyamalan's volledige carrière. Ik moet toegeven dat het niet saai is, maar het voelt allemaal wel een beetje bij het haar getrokken. En zoetsappig.

Er is geen camera groot genoeg voor die groepsfoto.

Blijkbaar moet je de één of andere prequel gelezen hebben om het volledige verhaal te kennen?

Ren is best knap geworden.

Al bij al is het einde.. okee, neem ik aan? Het is niet echt geweldig, maar wel beter dan verwacht en hij heeft er tenminste moeite ingestoken.

Die laatste pagina met Hao is erg mooi.


En dat was dus Shaman King. Blijkbaar zijn er nog een paar hoofdstukken extra's; dat is voor volgende keer.

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Shaman King

Post by Saki »

Je moet de herstart volledig lezen om het volledige verhaal te snappen

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Shaman King

Post by NeeNee »

Ik heb de extra hoofdstukken gelezen... Vond niet dat het echt veel toevoegde. Het verklaart Hao's connectie met dat demontje, maar zo belangrijk was dat niet.

En hebben ze serieus vijf jaar lang gelogen tegen dat kind over wie zijn ouders zijn? Wtf? Wat was het doel? :?

Post Reply