Beste slechterik

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Beste slechterik

Post by NeeNee »

Hadden we deze nog niet? Vreemd. :?

De Stripspeciaalzaak (website) doet een 'Favoriete schurken' actie: http://www.stripspeciaalzaak.be/Wedstri ... kentop.htm

Ik vermoed niet dat er veel mangaschurken in de top 5 gaan zitten, maar je weet nooit. Hoe dan ook, wie zijn jullie favoriete slechteriken? Heb je een bepaald type (brutaal, slim, ...) of hangt het gewoon van de serie af? En is een goede schurk belangrijk voor het verhaal?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Beste slechterik

Post by Koen »

Bij mij hangt het toch grotendeels van het verhaal af. Een sterk uitgewerkt personage zal gewoon minder tot zijn recht komen als het verhaal niet klopt. 'Goede' slechteriken vind ik Johann uit Monster, en vooral Griffith uit Berserk.
motivatiedip. help!

User avatar
Fakie
Posts: 105
Joined: Tue Sep 23, 2003 12:05
Location: Diepenbeek
Contact:

Re: Beste slechterik

Post by Fakie »

Ik ga hier helemaal mee eens Koen. Griffith van de reeks Berserk is een 'goeie' slechterik ^__^

Maar ook bijvoorbeeld Knives van Trigun, scoort bij mij ook heel goed!
Everybody Dies , But not Everybody Really Lives

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Beste slechterik

Post by Brook500 »

Koen wrote:Bij mij hangt het toch grotendeels van het verhaal af. Een sterk uitgewerkt personage zal gewoon minder tot zijn recht komen als het verhaal niet klopt. 'Goede' slechteriken vind ik Johann uit Monster, en vooral Griffith uit Berserk.
Yep. Freezer van Dragon Ball was ook zo'n 'goeie' bad guy. Light van Death Note ook.
Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Beste slechterik

Post by Weertangel »

Hoewel ze niet echt good guys zijn denk ik dat Alucard uit Hellsing en Evangeline A.K. Mcdowell uit Negima(en UQ Holder) wel bij de slechterikken horen als je kijkt naar hun sadistische gedrag(vooral Alucard :twisted: ) en hoe ze iedereen on zich heen laten lijden als ze er zin in hebben.

Andere favorieten zijn Ophilia en Roxanne of Love and Hate uit Claymore en Suzutsuki Kanade uit Mayo Chiki.
De dames uit Claymore zijn slecht doordat ze mensen willen laten lijden ongeacht of ze vriend of vijand zijn en Suzutsuki is gewoon een manipulerende sadist en het ergste wat je tegenkomt in die serie als slechterik.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Beste slechterik

Post by NeeNee »

Raad eens wie de top 50 heeft gehaald in de grote Schurken & Feeksen lijst? :mrgreen:

http://www.stripspeciaalzaak.be/Toppers ... eeksen.htm

User avatar
Gurenn
Posts: 236
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: Beste slechterik

Post by Gurenn »

De top 333 heeft er nog meer, o.a. Vegeta en Griffith. :P

Post Reply