Suggesties voor nieuwe manga's

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Mike
Posts: 3
Joined: Wed Feb 26, 2014 18:04

Suggesties voor nieuwe manga's

Post by Mike »

Hallo,

Ik lees nog maar sinds kort manga's maar ben er nu helemaal gek van.
Heb ook al verschillende animes gekeken en op basis van dat zoek ik dan meestal manga's om te lezen.
Maar dan ken ik het verhaal meestal al en dan is het minder spanned.
Dus misschien zijn er die jullie me kunnen aanraden?
Ben momenteel bezig met full metal alchemist (deel 10) in het engels en die vindt ik best wel goed.
Heb ook al Death note gelezen maar die in het nederlands en die vond ik ook heel goed.
Dus op basis van dat weet je misschien nog iets?
Engels vindt ik eigenlijk leuker om te lezen dan in het nederlands omdat het in het engels meestal grappiger is of beter verwoord.
En veel van jullie hier op het forum lezen het in het frans maar ik kan geen frans dus dat zal niet gaan ;)

Al vast bedankt

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Suggesties voor nieuwe manga's

Post by NeeNee »

Heb je Dragon Ball al gelezen? Dat is een klassieker. :)

Verder hangt het ervan af welk genre je leuk vindt. Als je van detectives houdt, lees Detective Conan. Voor piraten, One Piece. Een thriller, Bloody Sunday. Het leven van een mangaka, Bakuman. Een slice of life over werken in de ruimte, Planetes. Fantasieserie over het verval van de natuur, Nausicaä van de Vallei van de Wind. Volwassen romance, Nana. Lachen met kleuters, Yotsuba.

Met andere woorden, laat ons eens weten wat je precies zoekt, en dan kunnen we je wellicht beter helpen.

Mike
Posts: 3
Joined: Wed Feb 26, 2014 18:04

Re: Suggesties voor nieuwe manga's

Post by Mike »

Dragon ball heb ik nog niet gelezen maar die leken me niet zo super.. Maar kan ik fout in zijn?
Heb het ook nooit gezien ofja soms eens een stukje.
Maar er zal wel een rede zijn dat het zo populair is ;)

En ja weet niet echt wat ik echt zoek.. ;P
Vond de 2 die ik gelezen heb wel leuk death note door de spannende strijd tussen L en Lite
En aan full metal alchemist vindt ik het idee van alchemie leuk en de band tussen de 2 broers

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Suggesties voor nieuwe manga's

Post by NeeNee »

Mike wrote:Dragon ball heb ik nog niet gelezen maar die leken me niet zo super.. Maar kan ik fout in zijn?
Heb het ook nooit gezien ofja soms eens een stukje.
Maar er zal wel een rede zijn dat het zo populair is ;)
Tja, als een serie na 30 jaar nog steeds populair is, zegt dat wel iets. :P Maar als je het wilt lezen, moet je het nu doen, nu je nog niet zoveel manga gezien hebt. Dragon Ball was een inspiratie voor een hele reeks andere series, dus je zult er veel elementen in terugvinden die je ook in andere shonen ziet.

Vond de 2 die ik gelezen heb wel leuk death note door de spannende strijd tussen L en Lite
Je bedoelt Light. :D

Voor psychologische thrillers zou ik Liar Game en Monster aanraden (al weet ik niet zeker of Liar Game intussen al in het Engels vertaald is, de Nederlandse versie is na drie delen gestopt). Bloody Monday en Doubt zijn ook wel goed voor dat genre (ik heb Doubt te koop staan, als het je mocht interesseren).

En aan full metal alchemist vindt ik het idee van alchemie leuk en de band tussen de 2 broers
Alchemie is niet mijn specialiteit (ik heb de manga ook niet gelezen), maar wat die broers betreft zit je bij Blue Exorcist inderdaad wel goed. Als je houdt van tegengestelde persoonlijkheden die samenwerken, kun je eventueel ook No. 6 proberen (maar dat zijn géén broers :wink:). D.Gray-Man heeft ook gelijkaardige elementen.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Suggesties voor nieuwe manga's

Post by Weertangel »

Nou Mike, ik ben ook iemand die alleen maar engelse manga lees dus ik kan je wel wat goed series aanraden als je wilt, hier een paar voorbeelden ;)
Als je van goede en soms bloedige aktie houdt dan kan ik je ten eerste Claymore aanraden,goede personages,intersant verhaal en hij loopt lekker door :)
Wil je wat meer humor met je aktie dan is Negima! ook een hele goede,kun je meteen ook even je latijn opfrissen(hij is trouwens compleet, 38 delen)

Als je van relatie perikelen houdt met wat echi ertussen dan is Mayo Chiki een aanrader,hele mooie art en leest lekker weg :)
voor gewoon humor zijn Hagenai en Nisekoi echte aanraders.
Al deze series hebben trouwens ook Anime series, dus kijk maar wat je eerst leest/bekijkt, de anime of de manga ;)

Ik weet niet of je ook wel eens online scans leest maar anders kan ik je Aoki Hagane no Arpeggio(Arpeggio of Blue steel) aanraden, deze heeft me sinds ik er vorige week aan ben begonnen heel erg verrast met hoe het verhaal loopt en de gave gevechten :)
Hij heeft ook een anime genaamd Aoki Hagane no Arpeggio: ars Nova die een andere koers volgt dan de manga maar absoluut de moeite waard is om aan te kijken!(voor iedereen :) )

Denk dat je hier wel even mee vooruit kunt ;)

Mike
Posts: 3
Joined: Wed Feb 26, 2014 18:04

Re: Suggesties voor nieuwe manga's

Post by Mike »

Online scans vindt ik echt niet leuk om te lezen.

En lees meestal ook op de bus of als ik ergens tussen door eens tijd heb ;D
Maar zal jullie suggesties eens bekijken allemaal ;D
Momenteel heb ik nog wel wat leesvoer ;D

Nog een 4tal boekjes van Full metal alchemist
En dan juist 11 delen van blue exorcist besteld (ofja NeeNee heeft ze besteld)
Vooral benieuwd voor dat te lezen!

User avatar
Fakie
Posts: 105
Joined: Tue Sep 23, 2003 12:05
Location: Diepenbeek
Contact:

Re: Suggesties voor nieuwe manga's

Post by Fakie »

The Vision of Escaflowne, 3x3 Eyes, Gunnm (Last Order), Trigun, Berserk ^__^

Wat bekendere, en minder bekende werken, maar allen (volgens mij) topmateriaal!

Veel plezier



Fakie
Everybody Dies , But not Everybody Really Lives

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Suggesties voor nieuwe manga's

Post by The Donkey »

Ik haak hier mooi even op in, want ik hou compleet niet bij wat er voor nieuwe series uitkomen:P
Nu heb ik wel ff zitten rond neuzen op internet, maar ik krijg sterk het gevoel dat VIZ zich bezig houd met de toppers die ze al hebben en daarnaast veel kleinere series uitgeven. Iets Kuroko no Basket had ik al lang verwacht bij hun. Anyway, Zijn er series die ik echt zou moeten lezen in de laatste paar jaar gestart?

(heb trouwens wel een lijstje met een paar series die ik nog wil starten, maar dat zijn allemaal oudere series):
Kingyo Used books
Vagabond
Pluto (volledig digitaal gelezen, dus ze blijven steeds achter als ik mn bestelling moet inperken:P)

Ik kijk trouwens voornamelijk naar leuke shonen of seinen series, geen zin dingen die me minder liggen uit te proberen atm:P

EDIT: voor de mensen die mij nog een beetje herrineren, een oude serie die ik niet lees is natuurlijk ook welkom:P

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Suggesties voor nieuwe manga's

Post by Weertangel »

Het is inderdaad weer een tijdje geleden sinds ik je online heb gezien Donkey dusa welkom terug :)
Als voor nieuwe series,ik kan je wel een paar aanraden :)

UQ Holder is het vervolg op de Negima! Serie en echt steengoed(weet niet of je die al had gelezen anders die eerst checken :) ) een andere aanrader is de manga van Arpeggio of Blue Steel. die echt VEEL beter is dan de anime. vol 1 is deze maand uitgekomen.

Een leuke romantische comedie is natuurlijk Nisekoi:False love die ook zijn engelse release heeft gekregen (zijn al bij vol 3) en Haganai die ook goed door loopt :)

Ook de Dance in the Vampire Bund serie is begonnen aan zijn 2de serie en als je de rest hebt gelezen van deze dark fantasy is ie echt de moeite waard.
Rare aan ie nieuwe boeken is dat ze veel groter zijn dan normale manga boeken wat het dus lastiger maakt met in de kast zetten als je er geen rekening mee houdt.

Ik weet niet of Dragonar Academy iets voor je is anders check die ook maar uit(anime ervan is een aanrader.)

Hiermee kun jij en anderen weer even vooruit ;)

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Suggesties voor nieuwe manga's

Post by The Donkey »

Weertangel wrote:Het is inderdaad weer een tijdje geleden sinds ik je online heb gezien Donkey dusa welkom terug :)
Als voor nieuwe series,ik kan je wel een paar aanraden :)

UQ Holde[r/b] is het vervolg op de Negima! Serie en echt steengoed(weet niet of je die al had gelezen anders die eerst checken :) ) een andere aanrader is de manga van Arpeggio of Blue Steel. die echt VEEL beter is dan de anime. vol 1 is deze maand uitgekomen.

Een leuke romantische comedie is natuurlijk Nisekoi:False love die ook zijn engelse release heeft gekregen (zijn al bij vol 3) en Haganai die ook goed door loopt :)

Ook de Dance in the Vampire Bund serie is begonnen aan zijn 2de serie en als je de rest hebt gelezen van deze dark fantasy is ie echt de moeite waard.
Rare aan ie nieuwe boeken is dat ze veel groter zijn dan normale manga boeken wat het dus lastiger maakt met in de kast zetten als je er geen rekening mee houdt.

Ik weet niet of Dragonar Academy iets voor je is anders check die ook maar uit(anime ervan is een aanrader.)

Hiermee kun jij en anderen weer even vooruit ;)


Hmmm, romantische comedie manga is compleet onbekend voor me eigenlijk. ooit wel eens wat ichigo 100% online gelezen en in de winkel een keer een stukje rosio+vampire, is dit in dezelfde trant (negima wel zo ver ik weet, en heb die idd niet gelezen). Ik moet zeggen dat ik daar idd over heb zitten denken, maar ik denk dat ik dan toch eerder bij ichigo 100% ga beginnen. Is bij mij toch altijd vette actie in shonen of een goed spannend verhaal in seinen dat me pakt in series. Daarom is alle manga die ik heb staan ook in die richting:P Ik zal iig de series die je genoemd hebt opzoeken, bedankt voor je antwoord!:)

EDIT:
UQ Holder, klinkt aardig, niets dat me echt aanspreekt, maar niet dat het klinkt als iets dat ik niet leuk zou kunnen vinden. Ik kijk toch ff verder voor de time being:P
Arpeggio of Blue Steel, lijkt eigenlijk veel belovend, meteen opgezocht op bookdepository en damn! bijna 10 euro per deel? pff, voor die prijs wacht ik wel even en kijk of de serie aanslaat in het engelse taalgebied. Miss de eerste hoofdstukken online lezen. Hoe valt dit trouwens uit, een echte shonen met simpele maar vette actie (zeg naruto), of meer op een seinen manier (en dan op een shonen variant als hunter X hunter, of een echte seinen als monster?). hehe ingewikkelde vraag, ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
Nisekoi:False love, meh, klinkt idd als een leuk plot, maar ik weet niet of ik iets als dit graag als manga lees, ik lees ook met deze wel de eerste paar hoofdstukken online.
Haganai , hehe, hierbij verloor ik al de intresse met het lezen van het plot, niets voor mij:P
Dance in the Vampire Bund, mja, ben niet zo big meer op vampieren, na twilight durf ik het simpelweg niet meer aan, vampieren zijn toen zo hard veranderd:P maar afgezien van dat stereo type, kon ook deze me niet echt pakken met het plot.
Dragonar Academy, klinkt beter dan de laatste paar, maar is niet echt pakkent zo ver ik kan zien (voor mij dan he:P)

vat dit niet verkeerd op hoor, is niet dat ik de series die je noemt afkraak ofzo, het ligt alleen niet helemaal in mijn straatje:S Ik denk dat ik voornamelijk zoek naar een spanende thriller seinen (in het straatje van 20th century boys/monster) of een lekker shonen, zoals we er zo veel kennen, gwn mainstream aktie of iets met een ingewikkeld plot (mja, dat moet me dan wel liggen:P).

Arpeggio of Blue Steel, lijkt me nog steeds leuk, die ga ik zeker verder checken:)

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Suggesties voor nieuwe manga's

Post by Weertangel »

The Donkey wrote: Hmmm, romantische comedie manga is compleet onbekend voor me eigenlijk. ooit wel eens wat ichigo 100% online gelezen en in de winkel een keer een stukje rosio+vampire, is dit in dezelfde trant (negima wel zo ver ik weet, en heb die idd niet gelezen). Ik moet zeggen dat ik daar idd over heb zitten denken, maar ik denk dat ik dan toch eerder bij ichigo 100% ga beginnen. Is bij mij toch altijd vette actie in shonen of een goed spannend verhaal in seinen dat me pakt in series. Daarom is alle manga die ik heb staan ook in die richting:P Ik zal iig de series die je genoemd hebt opzoeken, bedankt voor je antwoord!:)
Nou, Rosario+Vampire en Negima! zijn beide harem manga's die comedy afwisselen met harde, bloedige Aktie(vooral negima! is hier goed in) en ook een goed verhaal hebben wat ze zo leuk maakt om te lezen.
En met romantische comedie's bedoel is gewoon serie's die beide kwaliteiten hebben en zich meestal in een school setting afspelen, wat het een nogal uitgebreid genre maakt.
Trouwens wat Strawberry 100% betreft, de humor van die serie is mij ontgroeit op een of andere manier want het kan me niet echt meer iets boeien(raar genoeg) dus ik zou beter Nisekoi uitchecken want die is echt goed en maakt mij nog steeds aan het lachen.

Trouwens als je Strawberry 100% wilt hebben dan mag je de serie gerust overkopen van mij voor een nette prijs.
heb ze van deel 1 tot 14(laatste delen werden niet meer uitgegeven :s) en ze zijn in goede staat, dus stuur mij maar even een bericht als je intresse hebt.

Trouwens, als je intresse hebt in Harem manga's moet je het gewoon zeggen, want dan kan ik je nog wel wat meer suggesties doen. ;)

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Suggesties voor nieuwe manga's

Post by The Donkey »

hahaha, de leeftijd waar ik me daar voor schaamde ben ik ver voorbij, maar vind het moeilijk te oordelen of ik het leuk ga vinden. mmm, wist niet eens dat Strawberry 100% vroegtijdig was afgekapt. VIZ kapte toen Reborn! en gintama af, reborn heb ik maar 2 delen van staan (kon het toen financieel niet bolwerken die te blijven volgen) en gintama kon ik mezelf niet van overtuigen om te volgen. Maar er zijn dus meer grotere titels gestopt?

anyway, strawberry 100% is dus meer een harem manga? dus lijpe liefdes relaties met veel verschillende chicks? en romcom manga is meestal meer 1 of 2 liefdesrelaties met meer actie er doorheen? want ik denk dan idd dat ik meer voor die 2e voel. Daar valt Rosario+vampire onder? (strawberry 100% is harem neem ik aan? zo ver ik me kan herrineren van wat ik ooit gelezen heb).

pff, moeilijk dit:P nja gelukkig niet zo moeilijk als het shojo wat ik ooit geprobeerd heb te proberen. werkte voor geen meter, lag me simpelweg niet.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Suggesties voor nieuwe manga's

Post by NeeNee »

Ik herinner mij niet meer welke series je al gelezen hebt (sorry -_-), maar als je die nog niet geprobeerd hebt, raad ik Blue Exorcist aan. Leuke shonen, niet echt vernieuwend qua concept, maar veel karakterontwikkeling en het verhaal zit goed in elkaar.

(Edit: Okee, deze lees je dus al. Ik had je post in Ovenvers nog niet gezien. :lol:)

Attack on Titan is tegenwoordig zeer populair, maar dat wist je misschien al. Geen slecht verhaal, maar iets te bloederig voor mij. Misschien dat ik het later nog eens terug oppik.

Voor de rest lees ik zelf eigenlijk ook vooral oudere series... Kun je iets specifieker zijn over welk genre je zoekt en welke reeksen je al gelezen hebt? Dat maakt het wat gemakkelijker om advies te geven.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Suggesties voor nieuwe manga's

Post by The Donkey »

^ haha idd, die ben ik vorig jaar zomer begonnen op aanraden van jou, en blij toe:)
Attack on titan heb ik zien langs komen op bookdepository, maar niet verder naar gekeken, zal hem nu eens checken.
Tja ik zoek dus de mainstream shonen, sport mag wel, maar heeft niet de voorkeur (eyeshield 21 vond ik wel geweldig bijv.), dus ben meer van het actie/avontuur/vecht idee. Seinen heb ik jammer genoeg weinig gelezen, eigenlijk alleen monster (bijna alles) en 20th century boys (zo goed als alles) en een lading werken van tezuka. In die trant zou ik heel graag meer lezen, maar vind dat erg moeilijk omdat Noaki Urasawa het wel heel meesterlijk gedaan heeft:P

wat betreft series die ik gelezen heb/lees:
Bakuman, Blue Exorcist, Eyeshield 21, One Piece, Naruto, Bleach (hier ben ik mee gekapt na deel 28), ikigami, 20th century boys, monster, conan, yu-gi-oh, shaman king, dragon ball, fullmetal alchemist, D. gray man, hunter x hunter, claymore, O-parts hunter, hikaru no go, death note, genshiken, airgear (deze wat losse delen), yotsuba&!, wat losse delen kindaichi. Nja dat is denk ik het belangrijkste, heb nog wel meer staan maar het zijn dan voornamelijk een paar delen van een lange serie. YuYu Hakusho heb ik 3 van en wil ik graag mee verder, hetzelfde geld voor Slam Dunk, maar ik denk dat die even moet wachten.

Ik heb trouwens gister foto's gemaakt van mijn collectie, zal die einde van de dag ff op het forum zetten, is miss wat makkelijker:) Bedankt dat je er naar wilt kijken iig:)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Suggesties voor nieuwe manga's

Post by NeeNee »

YuYu Hakusho kan ik inderdaad aanraden. Heel leuke serie. :D

Fairy Tail ontbreekt nog op de lijst, en Rave Master van dezelfde auteur (denk ik). Kekkaishi vind ik zelf ook niet slecht. Inuyasha, maar dat vinden sommige mensen nogal langdradig (heb ik zelf nooit last van gehad). Een wat nieuwere serie is Btooom, goede actie en plot maar een beetje veel fanservice naar mijn smaak. Limit en Suicide Island zijn enigszins vergelijkbaar, maar meer seinen (ik weet wel niet of Suicide Island al vertaald is). Ook een aanrader volgens Koen is Vinland Saga, al lees ik die zelf niet. Gintama is ook redelijk populair, maar opnieuw niet mijn persoonlijke smaak. Natsume's Book of Friends is iets rustiger, maar erg geschikt om af en toe eens tussendoor te lezen.

Lees je nog steeds niet in het Frans? :wink: Liar Game, Chihayafuru en Psychic Detective Yakumo zijn allemaal goede series, maar niet in het Engels verschenen. Idem voor Bloody Monday seizoen 2.

Qua oudere reeksen volg ik onder andere Saiyuki (Reload), Ranma 1/2 en Samurai Deeper Kyo. Verder nog wat kortere series, zoals Ghost Hunt, Psycho Busters, Psychic Investigator Nanaki, King of Thorns en Wild Adapter. Maar die zijn allemaal al wat moeilijker aan te geraken.

Post Reply