Ovenvers 2014

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2014

Post by Koen »

Dragonball Perfect 32
Z Sword kaputt, Mister Satan saves the day... Fusion tijd!
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2014

Post by NeeNee »

The Seven Deadly Sins 1-3
Leuke reeks! Het verhaal is nogal cliché en voorspelbaar (typische shonen), maar de personages zijn sympathiek genoeg dat ik alleen daarom verder blijf lezen. Er gaat een soort van oprechtheid vanuit die ik verfrissend vind. Zelfs de perverse humor stoort mij in deze reeks niet echt, aangezien het meisje zich er zelf geen zak van aantrekt.

Fullmetal Alchemist 1-3
Deze is precies het omgekeerde. De personages zijn vrij klassiek, de toon is hetzelfde als bij de meeste shonen, maar het verhaal zit goed genoeg in elkaar om mijn interesse vast te houden. Het bevestigt ook mijn indruk dat vrouwelijke mangaka meer aandacht besteden aan het gevoelsleven van de personages.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2014

Post by Weertangel »

NeeNee wrote:^ Ze gaan toch een keer moeten ophouden met nieuwe supermonsters te introduceren.

Straks spelen onze helden helemaal niet meer mee.
Dat zal denk ik wel goed komen denk ik, ik ben meer geintreseerd of ze naar dat andere continent gaan als alles op de huidige lokatie voorbij is, en of we Clare nog zien :?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2014

Post by Koen »

Is Claymore niet onlangs afgelopen in Japan? Of eindigt het niet volgende maand of zo?

Bonne nuit Punpun 11
Punpunpunneke wat doe je nu!?

All you need is kill 1-2
Ja, niet slecht eigenlijk...
motivatiedip. help!

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2014

Post by Bart »

Weertangel wrote:
NeeNee wrote:^ Ze gaan toch een keer moeten ophouden met nieuwe supermonsters te introduceren.

Straks spelen onze helden helemaal niet meer mee.
Dat zal denk ik wel goed komen denk ik, ik ben meer geintreseerd of ze naar dat andere continent gaan als alles op de huidige lokatie voorbij is, en of we Clare nog zien :?
Van wat ik me herinner, als Claire terugkomt, dan is het misschien als nieuwe supermonster. :p
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2014

Post by Weertangel »

Van wat ik me herinner, als Claire terugkomt, dan is het misschien als nieuwe supermonster. :p
Dan heb je meer dan alleen online scans gelezen als je dat al weet, maar niettemin, kan niet wachten :)

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2014

Post by Bart »

Weertangel wrote:Dan heb je meer dan alleen online scans gelezen als je dat al weet, maar niettemin, kan niet wachten :)
Neen, hoor. Ik koop en lees gewoon de vertaalde boekjes en speculeer op basis van wat ik me uit vorige volumes meen te herinneren.*

Specifiek zijn ze allen toch onophoudelijk aan 't evolueren naar een 'hogere' staat? Aangezien ik haar nog steeds als hoofdpersonage beschouw (ook al is ze al een poosje niet opgedaagd) acht ik het waarschijnlijk dat zij een stapje hoger gezet wordt in dat proces.

* Ook al blijft het wel eens zo lang wachten op resultaat, dat ik me afvraag of mijn geheugen me geen parten speelt. (Zoals in 'Berserk': ik wacht al zo lang op een plotontwikkeling aangaande de behelit die hij al twintig(?) volumes met zich mee zeult dat ik me afvraag of hij die onderwege misschien toch al is kwijtgespeeld en ik dat gladweg vergeten ben. Of heb ik heel die zooi gewoon gedroomd en dien ik me een forum-avatar van Patrick Duffy aan te schaffen?)
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2014

Post by NeeNee »

The Donkey wrote:Conan 44
mmm, heb dan wel is waar een gigantisch gat zitten (heb tot deel 9 in het nederlands, en een keer deel 45 in het engels gekocht), maar deze serie blijft ontzettent leuk. Maarja ik maak er dus flink een potje van met de volgorde, heb nu deel 46 en deel 10 nog in het engels liggen:P Kaito Kid komt in dit deel langs, weet niet zeker of dat voor het eerst is voor me, maar iig is het niet vaak gebeurt en die vent is toch wel erg vet:) denk dat ik eerst maar eens van af deel 46 tot het nieuwste deel ga kopen en dan langzaam het gat vullen. Ik heb er toch al vrede mee dat ik mezelf spoiler. Ik las hier in zn 1.5 uur doorheen, maar een manga met zo veel tekst als dit koste me altijd meer dan 2 uur... lees toch wel een stuk sneller dan ik me kan herrineren, opzich fijn,maar beterkend wel dat ik meer manga nodig heb :twisted:
Conan is inderdaad een reeks die je gemakkelijk uit volgorde kunt lezen. Met uitzondering van sommige stukken (met name vol. 35-45) zitten er niet veel samenhangende verhalen in. Ik zou persoonlijk wel niet met de allerlaatste albums beginnen, want dan ga je spoilers tegenkomen over wat vroeger gebeurd is.


Fruits Basket 1
Het is geen slecht verhaal (de personages worden goed uitgewerkt), maar ik kan nu al raden waar het naartoe gaat… en ik heb persoonlijk het geduld niet voor romantische series van dit genre.

Iemand die het wil overkopen? (€1)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2014

Post by Koen »

Bonne nuit Punpun 12
Vibrations... not so good!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2014

Post by Koen »

Billy Bat 9
Tijdens het lezen van de 10 blijkbaar nooit gemerkt dat ik de 9 niet had gelezen. Woopsie!
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2014

Post by NeeNee »

^ Met andere woorden, je zit helemaal in het verhaal. :P

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2014

Post by Koen »

Met Urasawa kan het natuurlijk wel altijd dat hij van hot naar her springt, maar als ik de 9 zo lees snap ik toch niet goed hoe ik dat tijdens de 10 niet gemerkt heb ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2014

Post by Koen »

Billy Bat 10
Ah, ok, ja... Zo wordt het toch iets duidelijker ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2014

Post by Koen »

Billy Bat 11
Reset... Kevin turns black.

Cesare 7
Geschiedenisles, bleh.

Cesare 8
Bewbs. In Cesare!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2014

Post by Koen »

Cesare 9
Alweer een reeks die zoveel beter tot z'n recht komt als je wat volumes na elkaar kan lezen. Dat wordt kinnekloppen na volgend volume!
motivatiedip. help!

Locked