Ovenvers 2014

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2014

Post by Koen »

Space Brothers 3 & 4
De derdeuh rondeeeuh, de derdeeeeeuuuh rondeeeeeuuuuh! (grote meneer kaktus show herinneringen)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2014

Post by Koen »

Femme fatale 1
Jeetje, hier gebeurt nu echt eens geen zak in.
motivatiedip. help!

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2014

Post by Berserker500 »

Yu-Gi-Oh Intégrale 19 (delen 18 en 19)
Leuke dat we eindelijk een duel kregen tussen de 2 Yugis.
Ik heb toch wel genoten van deze reeks.

Yu-Gi-Oh :le Livre de la Vérité
Deze guide heeft mij veel tijd gekost om door te geraken.
We krijgen zelfs een overzicht van alle 55 duels wat eigenlijk best wel veel is.
Als je zo'n guide leest besef je maar eens dat er toch best wel veel val en magie kaarten zijn in de reeks.
In het interview met de auteur wordt Kaiba wat verder uitgediept en ik vond het wel leuk dat uiteindelijk zijn eeuwige rivaal Yugi zijn enige reden van bestaan is. Maar Kaiba blijft wel mijn favoriete personage.

Gintama 11-15
De Yagyu arc blijft toch wel leuk en het geeft deze reeks wat meer vaart.
Het blijft mij verbazen dat een reeks als dit nog altijd verschijnt bij Kana.
Waarschijnlijk zit Naruto daar voor iets tussen. :lol:

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2014

Post by Weertangel »

vond bij toeval deze spinn-off van Log Horizon genaamd Log Horizon - Nishikaze No Ryodan, die de West Wind Brigade guild(ook bekend als de harem guild..) volgt en laat zien hoe zij met de gevolgen van de apocylapse omgaan.
Tot nu toe is ie verder en intersanter dan de hoofdserie :)

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2014

Post by barbapapa »

Slam Dunk 1-9
Voor het eerst dus deze klassieker aan het ontdekken, lang eigenlijk de boot afgehouden omdat de andere werken van Inoue me niet echt konden overtuigen. Begrijp me niet verkeerd, Vagabond en REAL zijn allesbehalve slecht, maar de herinnering wat ik van ze heb is eentje zonder veel speelsheid. En dit is iets wat Slam Dunk (het is dan ook een shounen manga) gelukkig veel meer heeft, en Inoue's werken ook wel nodig hebben. Anders voelt het allemaal wat stijf aan bij hem.
Raakt voorlopig veel juiste noten voor mij. Maar meer Ayako mag wel. :newdrool:

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2014

Post by Koen »

Ayako :drool: Het toeval wil dat ik zowel Captain Tsubasa als Slam Dunk nog eens aan het herlezen ben.
motivatiedip. help!

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2014

Post by Berserker500 »

Gintama 16-23
Blijft toch zo'n leuke reeks.
Katsura die het gevang overneemt was zo grappig.
Die kerel blijft gewoon hilarisch zoals toen hij een sollicitatie gesprek afnam in een maid café en zelfs een cv vroeg terwijl hij deel uitmaakt van een bende terroristen om dan nog van dat absurd examen nog maar te zwijgen. :lol:
Of dan die herberg vol spoken of dat ze allemaal een soort Monster Hunter aan het spelen waren.
Alleen blijf ik vinden dat de auteur een pak kan zagen.
Dat interview van 10000 woorden tussen de hoofdstukken door van deel 19 was moordend.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2014

Post by Weertangel »

Ik kwam dit per toeval tegen in een mailtje van Amazon.uk, maar het blijkt dat Yen Press nu ook Light Novels gaat uitgeven en begint met een nogal grote titel in het startaanbod, namelijk A Certain Magical Index!
Hoewel ik liever de manga had gezien is dit ook zeker intersant om te weten :)

Hier een link naar de post op hun forums: http://www.yenpress.com/2014/04/sakura- ... -licenses/

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2014

Post by Berserker500 »

Gintama 24-28
Ik hoop echt dat er niet te veel interviews meer komen want deze auteur daar komt echt bijna nooit een zinnig woord uit.
Die Yato arc was wel fun en het leest nog vlot ook.
Ben eens benieuwd of we die broer van Kagura snel gaan terugzien.
Later keert Toshi de otaku terug voor een battle tussen de fanclubs van otsu.
Blijft zo'n amusante reeks maar op momenten compleet absurd.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Ovenvers 2014

Post by The Donkey »

One Piece 65-67
Hoe deze bijna een jaar in de kast hebben kunnen staan vraag ik me toch echt af, dacht dat ik alles al gelezen had, maar gelukkig niet. Nieuwe story arc begint en Punk Hazard is echt vet (zo te zien een niet al te lange arc) en kan niet wachten op de arc die hierna komt:) En zoals One Piece altijd weer doet, kreeg ik goed de smaakt te pakken en ben meteen maar gaan doorlezen in andere series:P

Hunter X Hunter 23-25
Altijd heerlijk deze serie, wel ff moeilijk inkomen (vind je het gek, 2 jaar terug dat ik deel 22 las:P), maar na een paar hoofdstukken zat ik er weer helemaal in. Geweldig hoe Togashi met die over ingewikkelde details weet te komen elke keer, geeft de serie echt zn sweer. Klopt het dat na het hiatus van 2008-2011(iets in die trant), de serie weer steady elke week uitkomt?

Blue Exorcist 8-10
Met deze had ik wat meer moeite, na de 2 geweldige series hierboven viel me dit wat tegen. Koste me een half deel voor ik er weer in zat (het leest dan ook lekker snel weg), realiseerde me toen pas weer dat de personages erg sterk waren en met volle gevechts actie sta je daar niet zo bij stil (niet zn lekker moment om in te vallen dus:P). Desalniettemin pakte de serie weer lekker door en ik heb wel het gevoel dat de schrijver groeit met deze serie. Ben erg benieuwt of dit een super lang lopende serie word (20+ delen) of dat het tot een slot komt en er een nieuwe serie van start gaat. Weet niet helemaal wat ik liever heb:P De personages in deze serie zijn erg sterk, maar op een gekke manier vind ik het verhaal, hier en daar net wat zwakker (al kan ik niet zeggen waar het aan ligt...)

(en gelukkig heb ik nog meer op voorraad, 3 delen bakuman, 3 delen fullmetal alchemist, 3 delen conan en 2 delen 21st century boys)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2014

Post by NeeNee »

Detective Conan 76
Deze is LEEEUK! :D Eerst heb je een moordzaak waar Conan ontvoerd wordt en de drie nieuwe detectives hem achterna gaan. Maar minstens één van de detectives is niet wie hij lijkt te zijn! Wie van de drie? *dun dun duuun*

Daarna krijgen we een iets gewonere zaak met een plezant einde, en dan wordt inspecteur Takagi ontvoerd! Spannend... :o Echt één van de betere albums.

Natsume's Book of Friends 16
Blijft een leuke reeks. Ook fijn dat zijn vrienden er steeds meer in komen.

Limit 2
De meisjes zitten nog steeds vast in de wildernis, en hulp laat op zich wachten. Blij dat er toch eentje bijzit die haar verstand gebruikt... Ze zouden beter naar haar luisteren.

Bloody Monday 5
Huh, dat ging al bij al nog sneller dan verwacht. Niet dat alle problemen nu opgelost zijn, maar het is goed dat we nog eens een nieuw plot krijgen.

En onze twee rivalen hebben elkaar gezien...

The Donkey wrote:Blue Exorcist 8-10
Met deze had ik wat meer moeite, na de 2 geweldige series hierboven viel me dit wat tegen. Koste me een half deel voor ik er weer in zat (het leest dan ook lekker snel weg), realiseerde me toen pas weer dat de personages erg sterk waren en met volle gevechts actie sta je daar niet zo bij stil (niet zn lekker moment om in te vallen dus:P). Desalniettemin pakte de serie weer lekker door en ik heb wel het gevoel dat de schrijver groeit met deze serie. Ben erg benieuwt of dit een super lang lopende serie word (20+ delen) of dat het tot een slot komt en er een nieuwe serie van start gaat. Weet niet helemaal wat ik liever heb:P De personages in deze serie zijn erg sterk, maar op een gekke manier vind ik het verhaal, hier en daar net wat zwakker (al kan ik niet zeggen waar het aan ligt...)
Is dat het deel met de Impure King arc? Ja, dat was nogal aan de lange kant. En de ~6 hoofdstukken erachter vond ik persoonlijk ook niet zo geweldig.

Ik vraag me wel af wat je van het volgende volume gaat vinden. :wink:

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Ovenvers 2014

Post by The Donkey »

^ het was idd het slot van de impure king arc, best leuk en de serie was toe aan een langere arc, maar niet geweldig. Denk wel dat de schrijfster genoeg ervaring met deze arc heeft opgedaan om een volgende langere arc tot iets geweldigs te maken. Ben zelf ook benieuwt naar het volgende deel (chapters na de impure king arc waren leuk, vind het altijd wel tof als je een kort iets dat wat lichter is tussendoor hebt.), vind het wel jammer dat dit weer zn tergend trage maandelijkse release serie is. Fijn dat de schrijvers fatsoenlijk kunnen leven, maar zou het toch liever 2 weekelijks zien (hoe die schrijvers van jump en andere weekelijkse bladen het volhouden weet ik echt niet, zeker als je kijk hoe veel tijd ze kwijt zijn aan de dingen die er omheen komen (takobon release, films/anime, promotie art, enz.)

maar terug naar het ovenvers:

One Piece 68
Vind deze Punk Hazzard arc erg leuk, lekker avontuurlijk en luffy kan weer zn lijpe shit doen, wat ik iets meer miste in the mermaid island arc. Denk dat ik het even laat liggen nu en eerst wat andere series ga lezen, anders ga ik zo snel door die delen heen en moet ik daarna zo lang wachten:P

Attack on Titan 1
Op aanrade van de andere leden hier natuurlijk:P En hij bevalt erg goed, verhaal spreekt me erg aan, tekenstijl is wat donkerder dan ik gewend ben (bedoel ik niet bloederiger, maar letterlijk meer zwart op het papier). Maar vind het zeker mooi, lees erg snel weg, maar daar kan ik mee leven:P Zeker een serie die ik verder ga volgen:) Bedankt allen voor deze aanrader!

EDIT:
Kingyo Used Books 4
Baalde een beetje dat ik met deel 4 begon, maar had zin om iets anders dan doorsnee shonen te lezen. Deze serie bevalt me wel, beetje random verhalen, miss omdat ik de eerste delen niet gelezen heb, maar ik denk dat het zo bedoelt is. Ze hebben tenslotte elke keer het zelfde thema. Het nadeel vond ik wel dat het waarschijnlijk een feest van herkenning moet zijn, 90% van de series die genoemd worden zeggen mij niets (volgens mij is de grote klap van die series ook niet naar het engels vertaald, maar het zijn ook flink oude series). Ik vind het wel lekker weg lezen en zeker amusant, dus ik ga de eerdere delen ook maar bestellen:P

EDIT 2:
Black Jack 12 & 16
Erg jammer dat deze serie nu al een hele rits OOP delen heeft, maar gelukkig kan ik er nog een set van bestellen en dan word het jagen op de resterende delen. Moet wel zeggen dat dit de meest lekker weg lezende reeks van Tezuka is die ik ken. Verhalen zijn altijd weer leuk, zo veel vreemde zaken. Het lange verhaal in deel 16 vond ik alleen wat appart, had verwacht met een verhaal van 100 pagina;s dat er meer achter zou zitten, maar vond het eigenlijk een minder sterk verhaal dan normaal. Maakt opzich niet uit, was nog steeds amusant:P Blijf me verbazen over hoe goed de operatie tekeningen zijn, zo gedetaileerd zullen de meeste artsen het niet kunnen, toch een mooie achtergrond als mangaka:P

EDIT 3:
Next World 1
Bedacht me dat ik deze nooit gelezen had (en een setje andere tezuka manga's), verhaal was wat warrig als je het mij vraagt. Nu was dit natuurlijk een van zijn eerste werken en heeft hij het heftig moeten inkorten, maar sommige stukken kwamen zo random over. Nam niet weg dat het een amusant verhaal is, binnenkort ff de 2e lezen:)

EDIT 4:
Naruto 61
Ik had besloten om het laatste deel dat ik al had maar te herlezen voor ik verder ging. Maar damn, echt geen idee waar ik precies zit... Niets van dit kwam bekend voor:P nja, dan na de nieuwe delen gelezen te hebben maar eens een rits oudere lezen. Dit deel vond ik iig niet super sterk, de achtergrond van Kabuto vond ik wel tof, maar niet echt iets wat we niet eerder hebben gezien met andere personages. De onbekende jutsu van Itatchi was niet echt iets om over naar huis te schrijven. Naruto die niet een keer kwam langs huppelen was wat appart, maar opzich niet verkeerd. Dit verhaal draait toch harder om hem, dan als One Piece om Luffy draait, die reeks heeft een veel betere mix in personages imo. Neemt niet weg dat ik deze reeks nog altijd erg leuk vind (al vind ik de verhaal lijnen wel wat zwakker dan vroeger)

EDIT 5:
mmm, hier word toch minder gepost dan vroeger:P of lijkt dat maar zo
Naruto 62-63
Aw yeah, dit is zoals ik het me herinner, veel actie, met gepraat er doorheen over hoe awesome het is wat ze aan het doen zijn, met veel te veel uitleg over de kleine plot twist:P Helemaal zoals ik er van hou;) hehe, tja voelt een stuk meer als naruto dan deel 61, vond dat zij verhaal over itatchi en sasuke toch niet echt geweldig. Deze 2 heb ik dan ook aan een stuk door gelezen en dat is zoals ik het altijd deed met naruto, lekker snel weglezen en altijd meer willen. Ze staan nu wel voor een 3 personen die erg unbeatable lijken (1 iets minder dan de andere, maar toch), ben beniewt hoe het verder gaat lopen. Moet wel zeggen dat ik na dit gevecht echt hoop van die 4th great ninja war af te zijn, ben daar echt klaar mee...

EDIT 6 :| :
Naruto 64-65
Damn, dit gaat echt helemaal weer de goede kant op! super vet hoe sasuke gwn staat te praten met de vorige 4 hokages:D erg leuk om eindelijk eens uitgebreid te zien hoe konoha tot stand is gekomen (al voelt wel wel een beetje alsof kishimoto tijd aan het rekken is met dit soort lange flashbacks (heeft hij geen plannen meer na de 4th war ofzo? Het is niet echt een serie die Shueisha tot een eind wil zien komen lijkt me. Nja, het voelt een beetje zo, maar niet zo erg dat het echt stoord. Nu de hokages naar de warzone gaan en sasuke afziet van het verwoesten van konoha (wat ik altijd als achterlijk heb beschouwt. Itatchi geeft zijn leven en meer voor het dorp. En dan uit wraak wil sasuke het plat leggen, wat er voor zorgt dat alles wat itatchi gedaan had voor niets zou zijn geweest. Nee echt verre van logisch, dus god zij dank dat het van de baan is:P) Begin nu wel heel erg benieuwt te worden naar de volgende arc (ik zag trouwens dat japan al bij deel 69 was, hoe komt het dat VIZ nu 3 delen achter ligt? lijkt me niet echt logisch omdat dit hun big seller is.

21st Century Boys 2
Eindelijk een compleet slot aan deze machtig mooie reeks. Moet zeggen dat het hele gebeuren met die proton bom niet echt nodig was, een paar ontknopingen zaten er nog wel in die leuk waren. Het zorgde er iig voor dat ik niet achter bleef met bepaalde dingen die me dwars zaten en dat gebeurt niet vaak met een verhaal als dit. Moet wel zeggen dat ik al sinds het eindigen van Pluto hoop dat Naoki Urasawa week een meesterlijke thriller begind. Nu had ik op een of andere manier een compleet verkeerd beeld van Billy Bat, want dat is precies wat ik bedoel:P Man ik ben blij dat ze Monster een herdruk geven (wil die altijd al graag in het engels herlezen (nja heb tot deel 12 in het nederlands gelezen), maar met color pages is het wel een echte must buy voor me:P), maar hoop wel dat ze daarna Billy Bat oppikken, de reeks zit nu al op 13 delen (ben geen voorstander van een reeks gaan uitgeven nadat het een einde heeft gekregen in japan).

Ik zag trouwens net dat deze reeks in een blad van Kodansha loopt, dat kan nog wel eens een probleem worden als VIZ hem wil uitgeven... aangezien zij Shueisha US zijn en we nu Kondansha US al een ruime poos hebben. Mmm, wie weet geven zij hem uit, ik hoop het iig:P

Conan 44
mmm, heb dan wel is waar een gigantisch gat zitten (heb tot deel 9 in het nederlands, en een keer deel 45 in het engels gekocht), maar deze serie blijft ontzettent leuk. Maarja ik maak er dus flink een potje van met de volgorde, heb nu deel 46 en deel 10 nog in het engels liggen:P Kaito Kid komt in dit deel langs, weet niet zeker of dat voor het eerst is voor me, maar iig is het niet vaak gebeurt en die vent is toch wel erg vet:) denk dat ik eerst maar eens van af deel 46 tot het nieuwste deel ga kopen en dan langzaam het gat vullen. Ik heb er toch al vrede mee dat ik mezelf spoiler. Ik las hier in zn 1.5 uur doorheen, maar een manga met zo veel tekst als dit koste me altijd meer dan 2 uur... lees toch wel een stuk sneller dan ik me kan herrineren, opzich fijn,maar beterkend wel dat ik meer manga nodig heb :twisted:

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2014

Post by Weertangel »

Heb vandaag het laaste deel van Oh! my Goddess gelezen en vindt het erg jammer dat de serie na ongeveer 26 jaar eindelijk is afgelopen, iets wat wel raar is sinds de auteur zelf een paar volumes ervoor nog zei dat dit pas het eerste deel van de serie was, dus hoop dat er een vervolg komt.

Ik was gisteren nog wat aan het surfen op Amazon.uk(en heb ook wat boeken bestelt) en zag de serie from the New World ergens ertussen zitten en besloot hem online eens te bekijken en werkt erg verrast door de serie.
Het gaat over een aantal tieners die wonen in een utopia waar iedereen telekinetische krachten heeft die als heel belangrijk worden beschouwd.
Echter wat gebeurt er wanneer ze vragen beginnen te stellen over de buitenwereld en wat is het lot van de kinderen die geen krachten blijken te hebben?

De serie zit beter in elkaar dan ik eerst gedacht had en wat mij helemaal verraste was de grote hoeveelheid Yuri die er soms tussenin zit, iets wat je totaal niet verwacht bij een fantasy serie zoals deze.(dus alleen voor 18+)

Ik ben ook weer eens Tenjo Tenge aan het lezen sinds ik hem nooit heb afgelezen en wil nu wel eens weten hoe hij eindigt.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Ovenvers 2014

Post by The Donkey »

Conan 46
Man, hoe ik het voor elkaar krijg deze serie elke keer weer te "vergeten" weet ik niet:P Het zijn echt leuk verhalen, de plots zitten altijd goed in elkaar. Zwakkere verhalen zijn nooit echt slecht, dus tja, tijd om meer in te slaan:P Vooral leuk dat Kaito Kid eens goed in de spotlight stond, die heb ik weinig gezien (geen wonder als je van deel 9 naar 44 skipt:P)

One Piece 70
One Piece, One Piece, One Piece, One Piece, One Piece, One Piece, One Piece, One Piece, One Piece, One Piece, One Piece, One Piece, One Piece, One Piece, One Piece, One Piece, One Piece, One Piece, One Piece, One Piece, One Piece, One Piece, One Piece, One Piece, One Piece, One Piece, One Piece, One Piece, AHHHHHHHHHH! Kan er niet echt meer over zeggen, geweldig leuke arc die tot een slot komt, met een rappe doorstart naar de nieuwe. En de plotlijnen die worden uitgezet beloven ZOOO veel moois:D

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2014

Post by Koen »

Zetman 19
Toch zonde dat dit zo'n shitreeks is geworden na dat sublieme eerste volume. Zou er een andere mangaka zijn van wie ik de reeks zolang blijf kopen? Hoogst onwaarschijnlijk.

Claymore 24
Allemaal beestjes... om me heen. Gelukkigen vallen er zoveel doden dat je aan het eind van elk volume wel weer wat overzicht krijgt, maar tegen dat het volgende volume verschijnt ben je dat overzicht natuurlijk al lang weer vergeten.
motivatiedip. help!

Locked