Ovenvers 2014

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2014

Post by Weertangel »

Ik Kijk mijn e-mail na vandaag en krijg bijna een hartaanval van blijdschap!
Reden?
Het vervolg op Negima! is uit!!!!!
Hij heet UQ Holder en volgt niet Negi maar zijn kleinzoon Touta, die ook op avontuur wil gaan maar voordat hij dat mag moet hij zijn lerares verslaan, en dat is niemand minder dan "Dark" Evangeline!
Kan niet wachten om hem te lezen, want ben wel benieuwd wie van de oude serie nog in leven is buiten Eva en of de jongen ook wat van Negi's duistere krachten heeft ge'erfd.
En nu snel bestellen, sinds hij ook op zijn engels wordt uitgegeven door Kodansha :)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2014

Post by Koen »

Hakaiju 10
Ja, toch een leuke twist die het verhaal wat herlanceert. Eindstreep lijkt nu ook echt wel in zicht.

Resident Evil marhawa desire 5
Redelijk goede B-serie, hier en daar veel potentieel, niet altijd even sterk uitgewerkt. En spijtig dat het einde echt wel voor de kenners van het videospel is.

I am a hero 10
Nog een bende pipo's die het overnemen temidden van een dr. bibber moment.

Btooom 11
Ok, spannende start van de ontknoping.

Nozokiana 8
It's getting hot in there! Het piepgeheim ligt nu echt wel op tafel.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2014

Post by Koen »

Suicide Island 8
Blijft boeiende lectuur. War is coming, nu er een tweede vlaag gedropt wordt op het eiland waaronder een mol...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2014

Post by Koen »

Zéro pour l'éternité 5
Mja, de achterliggende reden van deze manga was toch om aan te tonen dat kamikazes helden waren en geen zelfmoordterroristen, en dan krijg je bij dat laatste hoofdstuk toch niet echt dat gevoel lol. Wel mooi alle eindjes aan elkaar.

Woodstock 5
Soms wat te veel beschreven hoe de muziek klinkt maar wel beklijvende lectuur.

Heartbroken Chocolatier 7
Wat een intriest volume zeg. Phew. Benieuwd hoe dit gaat eindigen.

Minimum 1
Video Girl 21st Century.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2014

Post by NeeNee »

Enigma 1-4
Ik had hem al gelezen, maar toch, heel meeslepend. Echt wel een aanrader als je van het genre houdt.

Liar Game 4-7
Idem. Je weet wanneer je begint te lezen, maar nooit wanneer je stopt.

Nog een ronde (wel een hele lange) en dan kom ik weer op onbekend gebied.

Psychic Detective Yakumo 4-5
Wat kan ik zeggen, ik was in de stemming voor psychologische thrillers. Ook een leuke reeks, leest iets minder vlot dan de andere twee, maar nog steeds een aanrader als je geesten en mysterie zoekt. Wel redelijk dure boekjes (groot formaat, zoals Liar Game in het Nederlands).

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2014

Post by Koen »

Bonne nuit Punpun 10
Punpunneke toch...

DBZ Perfect 24
Cyborgs... Ik vind Namek altijd zalig, maar eigenlijk zijn die cyborgs ook wel cool ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2014

Post by Koen »

DB Perfect 25
Celleke met z'n vervellend velleke geeft Ten Shin Han zowaar nog eens de kans de show te stelen. Voor efkes.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2014

Post by Koen »

DB Perfect 26
De verwaandheid van de saiyans slaat toe! Geen Cellulitis meer voor Cell!

Step up Love Story 41
Gaan we hier nu echt maar één volume per jaar of zo van krijgen? Zonde want het niveau ne bais(s)e pas!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2014

Post by Koen »

DB Perfect 27
Goku stuurt Gohan de wei in. Gelukkig kunnen we nog op Satan rekenen om de mensheid te redden!

Billy Bat 10
Fuck that shit. Ik was eindelijk in de JFK periode gezogen en nu veranderen we weer van perspectief grr... Enerveert mij bij momenten meer dan het me boeit...
motivatiedip. help!

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2014

Post by Weertangel »

Eindelijk de hele To love ru:Darkness chapters 1-42 eens gelezen, en vindt vooral de full-color chapters heel mooi al is het verhaal nog steeds perverser met ieder hoofdstuk :D
Maar ja, dat is ook te verwachten van die serie, al krijgen alle characters wel meer screentijd, met de uitzondering van Saruyama en Lala, die nu maar heel soms opduiken.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2014

Post by Weertangel »

Vond een hele gave spin-off van A certain Magical Index genaamd TOARU MAJUTSU NO KINSHO MOKUROKU GAIDEN oftewel A Certain Scientific Accelerator, die zich afspelen na de gebeurtenissen uit Idex waarin Accelerator Misaka last Order onder zijn hoede nam en terwijl hij nog van zijn verwondingen aan het herstellen is komt hij in contact met de necromancer Estelle,die achtervolgt wordt door de organizatie DA, een dark side group die alle "kwaadaardige espers" (lees: die hun niet willen helpen) willen uitroeien,maar die nu een pissige Accelerator tegenover zich krijgen!

Of dit gewoon een kort verhaal wordt of een compleet nieuwe serie weet ik niet, maar intersant is ie wel!!!
Last edited by Weertangel on Thu Jun 05, 2014 6:50, edited 1 time in total.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2014

Post by Weertangel »

Dacht vandaag de serie Beelzebub even verder te lezen vanaf de " return to Ishiyama" arc maar kwam er ineens achter dat de serie al afgelopen is!(240 chapters in totaal) dus heb het maar meteen afgelezen...
De laatste 2 arcs voelen een beetje gerushed aan maar het einde is in zijn algemeen redelijk en leuk :)

Er komt ook een spin-off van de serie dus eens zien of dat wat wordt!

Zal de serie best wel missen :S

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2014

Post by Brook500 »

l'Attaque Des Titans 1-6

De mensheid moet door de invasie van titanen leven achter 3 gigantische muren die sterk en hoog genoeg zijn om de wezens tegen te houden.
Een kolossale titaan weet echter één van de muren te breken en een doorgang voor de andere titanen te maken en een waar bloedbad te maken.
Met nog echter 2 muren die overige mensen beschermen, besluiten Eren en zijn jeugdvrienden zich aan te sluiten bij een gevechtseenheid die dankzij speciale uitrusting tegen de titanen kan strijden.
Zeer goeie reeks met keigoeie actie en interessante personages.
Vooral Mikasa, Livïa en die sergeant zijn mijn favorieten. :)
Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2014

Post by Weertangel »

Toevallig een intersante serie online tegengekomen genaamd Youkai Shoujo Monsuga, een serie die gaat over de nerd Yatsuki, een jongen die in Akihabara(dat beroemde winkeldistrict in Tokyo) in de buurt werkt en samen met zijn zusje samenwoont maar ook in staat is geesten te zien, een eigenschap die hem in de problemen brengt als ie op een dag de mooie Rokko tegenkomt en erachter komt dat boze geesten niet de enige wezens zijn die mensen lastigvallen!

Een tot nu toe intersante serie die soms doet denken aan xXxholic alleen met meer ecchi maar die toch af en toe heel serious is, wat het verhaal alleen maar ten goede komt :)

Aanrader!!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2014

Post by Koen »

Space Brothers 1 & 2
Ik heb de anime gezien, dan op scans gelezen en nu dus in de Pika versie, maar dit blijft gewoon steengoed. Eigenlijk heel klassiek als je het analyseert maar tegelijkertijd gewoon ook heel originele setting.
motivatiedip. help!

Locked