Ovenvers 2014

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2014

Post by Berserker500 »

Step Up Love Story 28
Echt wel grappig dat wanneer Makoto weer aan het fantaseren is over andere vrouwen Yura er tussen komt.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2014

Post by NeeNee »

Spiral: The Bonds of Reasoning 1-6
Dit was een bizarre reeks voor mij. De eerste twee delen zijn echt interessant (detective, hoofdzakelijk), de volgende drie delen zijn ook nog leuk maar meer thrillerachtig, de vijf delen daarna zijn niet slecht maar een beetje langdradig aan het worden, en het laatste stuk was gewoon... nou ja, voor mij was het een teleurstelling. Ik weet niet of het aan mij ligt of aan de serie (andere mensen vonden het blijkbaar wel goed), maar nu ik de reeks aan het herlezen ben is het nog steeds moeilijk om echt in het verhaal te komen met dat einde in gedachten.

Ranma 1/2 22
Een van de laatste nummers die ik nog miste van deze reeks. Veel actie en weinig romance hier, maar wel een heleboel blote borsten. :roll:

Natsume's Book of Friends 10
Leuk volume, maar ik moet de reeks eens in de goede volgorde herlezen. Naarmate het verhaal vordert worden de terugkerende personages steeds belangrijker, en het is vast makkelijker om de relaties te begrijpen als je ze van in het begin gevolgd hebt.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2014

Post by NeeNee »

Dragon Quest 3:
Deze maar eens geprobeerd. Het verhaal is niet slecht, maar erg klassiek... Het doet me nogal denken aan Mär en Dragon Ball.

Leuk om een keer te lezen, maar iets te kinderlijk om echt in te investeren op mijn leeftijd.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2014

Post by NeeNee »

The Seven Deadly Sins 4
Aah, dat verhaaltje op het einde is zo schattig (een beetje uitleg was wel nodig). En die Veronica… is ze een slechterik? Ik vertrouw die hanger in elk geval niet.

Nog steeds een erg leuke reeks. Misschien dat ik toch nog van gedachten verander en hem koop.

Sherlock Bones 1-2
Deze is ook erg leuk! De situatie met de hond is een beetje.. raar, maar de personages zijn sympathiek en de detectivezaken zitten goed in elkaar.
Wil ik zeker meer van lezen.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2014

Post by Berserker500 »

Step up Love Story 29
De wraak van Sugiyama is geducht. :lol:

Step up Love Story 30
Weer een nieuwe vrouwelijke collega voor Makoto.
Leuke firma lijkt me. :D

Step up Love Story 31
Misaki heeft eindelijk een man gevonden maar ze kan nog altijd Makoto niet vergeten.

Step up Love Story 32
De vader van Rui en Ichijo zijn eindelijk samen geraakt.

Step up Love Story 33
Makoto en Yura krijgen weer nieuwe buren en die zijn niet echt bepaald discreet.
Hoe groot is dat gebouw eigenlijk want er blijven maar buren bijkomen.

Step up Love Story 34
Rui heeft eindelijk de vriendin van haar vader geaccepteerd maar haar goede nachtrust is om zeep. :lol:

Step up Love Story 35
Matsuzaki heeft weer zin in seks vriendinnetjes.
Die staat wat te wachten als Kyoko dat te weten komt. :lol:

Step up Love Story 36
Matzusaki smeekt Kyoko om vergiffenis na zijn bedrog.
Ik vraag me toch af of Kyoko hem ook vergeven zou hebben moest ze niet zwanger zijn.

Step up Love Story 37
De relatie tussen de prof en Rui komt uit.
Ik vond Ichijo wel grappig toen ze doodleuk voorstelde dat ze maar moesten trouwen.

Step up Love Story 38
Makoto heeft toch echt veel succes als je zijn berg chocolade zag.
Blijft toch een mysterie dat Yura zo weinig jaloers is terwijl haar man constant omringt word door vrouwelijk schoon.
Rika komt ook op de firma waar Makoto werkt werken, als dat maar goed komt.

Step up Love Story 39
Nu hebben ze ook al een travestiet op de firma.
In deze reeks komt echt alles aan bod.

Step Up Love Story 40
Dat goedgelovig geval is echt hopeloos.
En als dan Rika zich komt moeien is het helemaal prijs.

Step Up Love Story 41
Ben nog altijd benieuwd of Rika ooit gaat veranderen.
Miyuki en Makoto moeten samen op zakenreis naar New York.
Dat beloofd voor het volgende deel.

Gui 1-5
De tekenstijl en gevechten zijn knap gedaan in deze manhua.
Rond zwervende zwaardvechters blijven toch cool.
Maar die Koreanen gebruiken wel moeilijke namen om te onthouden.

Ping 1-5
Ik vond het wel leuk gevonden dat het hoofdpersonage eender welke techniek kan absorberen en gedurende 10 seconden kan gebruiken.
Al die verschillende clans van de gevechtskunsten zijn wel cool en ook hier een zeer mooie tekenstijl.
Die Koreanen kunnen best wel mooi tekenen.

Hero 1-4
Deze reeks vond ik toch beduidend wat minder dan de andere 2.
Maar het gevecht op het einde was wel cool en dat is toch ook al iets. :D
Het blijft toch wennen dat je bij manhuas van links naar rechts moet lezen.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2014

Post by Berserker500 »

Variante requiem pour le monde 1-4
Een organisatie die onderzoek doet om super soldaten te maken en een meisje met een duivelse arm die word ingezet als moordwapen.
De plot doet mij veel denken een Elfen Lied maar de reeks is wat kort om het verhaal echt mooi uit te werken.
Voor de rest een zeer leuke reeks.

Vagabond 36
Musashi geeft het niet op voor zijn rijstveld maar uiteindelijk krijgt hij toch hulp van de dorpelingen.
Alles lijkt goed te gaan maar de hongersnood word steeds erger en ze beginnen echt alles te eten wat ze maar kunnen vinden.
Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2014

Post by Berserker500 »

Fairy Tail 31-36
Het toernooi gaat echt snel voorruit.
Die eerste meester van Fairy Tail is echt wel cool met haar tactieken.
Ik had nooit gedacht dat Mashima zich zou wagen aan twitter. :lol:

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2014

Post by NeeNee »

World Trigger 1
Mijn laatste impulsaankoop. Het speelt zich af in een wereld waar zich regelmatig poorten naar een andere dimensie openen, waar dan monsters uitkomen die de naam 'neighbours' kregen. Maar op een dag komt ons hoofdpersonage (wiens naam ik vergeten ben) een vreemd joch tegen die beweert dat hij zelf een neighbours is, en dat er aan de andere kant van de poorten mensen wonen.

Er komt best veel actie in, maar de nadruk in het eerste volume ligt op het leren omgaan met een wereld/persoon die totaal anders redeneert dan je gewend bent, en de verschillende interpretaties van moraliteit (dat klinkt nu even erg zwaar, maar dat is het niet... het is een beetje zoals Goku die zich probeert aan te passen aan de rest van de wereld, als Goku geen idioot was).

Ik ga de reeks in elk geval verder volgen, want het boeit mij wel. ^^

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Ovenvers 2014

Post by Ginrai »

is het de engelstalige versie van world trigger die je volgt,neenee!?indien van wel,bestaat er dan de kans dat ik deze van je ga lenen via het borrowers-systeem.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2014

Post by NeeNee »

^ Jup, Engelstalig. En het tweede deel is al onderweg, dus dat kun je meteen ook lenen.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2014

Post by Berserker500 »

Fairy Tail le Roman: Les Couleurs du Coeur
Deze leuke roman is onderverdeelt in 6 korte verhaaltjes.

In het eerste verhaaltje krijgen de exseeds het zwaar te verduren in Earthland.
Gelukkig kunnen ze rekenen op de hulp van Natsu en Lucy.

In het tweede verhaaltje Gaat Lucy alleen op missie waar ze een dorpje zal moeten redden van gevaarlijke mist.

In het derde verhaaltje word Lucy door de andere meisjes uitgenodigd in Fairy Hills voor een feestje onder vrouwen.

In het vierde verhaaltje Gaan Lucy en Gray samen op luxe cruise voor een missie maar dat is alles behalve naar de zin van de jaloerse Jubia.

In het vijfde verhaaltje Wilt Erza een nieuw zwaard om het kwaad te kunnen verdrijven.
Vermits er een zeer zeldzame steen nodig is om dit te maken neemt ze de rest maar mee om samen te gaan zoeken en zoals altijd is Erzas wil wet. :lol:

In het laatste verhaaltje Krijgen de bewoners van Edolas het moeilijk om zich te verdedigen zonder magie maar ze krijgen hulp uit onverwachte hoek.

Ik heb erg genoten van deze roman en het feit dat de stenen die steeds ze kregen als beloning in de eerste vijf verhaaltjes werden gebruikt in het laatste verhaaltje was wel leuk. Maar ik vind toch dat de humor minder goed tot zijn recht komt in een roman.

Le Seigneur des Yokai 17 en 18
Eerst leek de nieuwe arc niet zo leuk maar wanneer we dan een flashback krijgen met de vader van Rikuo werd het een pak leuker.
Echt zalig hoe hij bij de vijand met zijn troepen binnenvalt en de hele tijd aan de frontlinie meevecht.
Met die vent valt niet te spotten. :lol:
Wel grappig als je Rikuo zijn vader en opa naast elkaar ziet zie je alleen een verschil in haarkleur.

Pandora Hearts 18
Weer veel onthullingen maar ik heb de reeks zo lang niet gelezen dat ik moeite had om te volgen.
Hopelijk ga ik terug beter kunnen volgen als ik door de guide ben.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2014

Post by NeeNee »

World Trigger 2-3
Onze alien begint zich wat meer thuis te voelen, dus het 'aanpassen aan een nieuwe wereld' gaat er een beetje af. Dat is echter niet het einde van de morele tegenstellingen, want het blijkt dat Border (de organisatie die de stad tegen de aanvallen van Neighbours moet beschermen) nogal sterk onderling verdeeld is over wat er met 'goede' Neighbours moet gebeuren.

Een parallelle wereld, verschillende soorten 'bovennatuurlijke' krachten, training om je talenten te leren beheersen... Het doet mij een beetje aan Psyren denken, maar dan volwassener en met minder irritante personages. Best wel grappig trouwens dat onze protagonist (niet de alien) de zwakste van zijn team is, en dat waarschijnlijk ook zal blijven.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2014

Post by Berserker500 »

Pandora Hearts 18.5 guide
Deze guide is nog dikker dan de vorige maar wel de moeite waard als je al die interviews bekijkt.
Dat interview met Yuki Kajiura die heeft gewerkt aan de muziek van anime was wel leuk.
Echt leuk hoe de auteur helemaal opleeft met die muziek.
Ook de blik achter de schermen van haar studio vond ik wel leuk en ik had niet verwacht dat het een studio was van alleen vrouwen.
Echt verbazend dat ze er een hekel aan heeft als haar assistenten haar zouden aanspreken met meester.
Het beroep van mangaka moet toch echt super zwaar zijn als ze zelf aangeven dat hun favoriete ontspanning slapen is.
Dat blijf ik toch altijd het leukste vinden aan guides dat je mat meer achtergrond informatie krijgt van de auteur van een serie die je zo nauwgezet volgt.
Zelfs na het lezen van deze guide denk ik toch dat ik de reeks maar eens ga herlezen om echt goed te kunnen volgen.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2014

Post by NeeNee »

Ninja girls 3
Eh, dit wordt niets. Vrouwelijke ninja's zijn goed en wel, maar dit verhaal bevat zoveel fanservice dat ik het halverwege heb opgegeven.

Iemand geïnteresseerd om het te kopen?

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2014

Post by NeeNee »

Angel Cup 3
Meisjes die voetbal spelen. De attitudes zijn nogal ouderwets, en de romantiek boeit mij ook niet... niets voor mij.

Vampire Knight 16-19
Er gebeurt niet veel in deze reeks. Zelfs de finale is vrij sloom, en een groot deel van de vragen worden gewoon niet beantwoord. Daarnaast erger ik mij aan het feit dat de mangaka ervan uit schijnt te gaan dat een paar duizend jaar meer of minder geen verschil maakt in de mensenwereld.


En daarmee is het jaar alweer voorbij. Tijd voor een nieuw topic? :)

Locked