Nana

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Mystburn
Posts: 44
Joined: Sat Sep 20, 2003 17:08
Location: Lifecod

Nana

Post by Mystburn »

Hallo, ik wilde eens iets anders proberen dan wat ik gewoonlijk lees, t'is te zeggen, gewoonlijk lees ik shonen manga, maar ik heb me dus een shojo gekocht:

Nana

Ik heb nog maar een volume, en ben pas begonnen met er wat in te lezen.

Ik zou willen weten of jullie het kennen en wat jullie ervan vinden. Is er al een review gemaakt over deze manga?
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil and no good, nothing but blind pitiless indifference."
-- Richard Dawkins

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Ik wel...(sry mensen, een beetje reclame voor m'n eigen site, please don't ban me!) -->hier<--

Ik vind het wel vreemd dat je eerst koopt en daarna info vraagt...nu ja...
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
Gerrit
Administrat0r
Posts: 198
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:30
Location: I am where I'm at.
Contact:

Post by Gerrit »

Ik ken het wel ja, maar bij doorbladering heb ik besloten dat het niets voor mij was.
Ik vin het ook wat bizar dat je eerst koopt en dan pas informeert, nuja tis uw geld :p

EN KOEN REVIEW DIE HANDEL anders is de rino er mee weg :-)

sebiet gaan we em nog moeten overnemen zoals die "gevestigde waardes" die ons wouden "inlijven"

nenee serieus, anime/manga-lovers unite is ons motto so, no offense taken rino. Maar ik kan u niet garanderen dat de link blijft staan ne keer dat we er zelf ook ne review van hebben :-) (wat alleen maar bewijst da je waardige concurrentie bent :-) )
Gerrit
http://www.shellac.be
-= I ain't gettin' in no plane fool! :BA: =-
-= Boards don't hit back! :karateka: =-
-= Women are like mushrooms. Good ones make you trip, bad ones give you a headache :little: =-

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

nana is gewoonweg de beste shojo manga van het moment, het is ook voor iets ouderen dan de doorsnee peach girl of mint na bokura

hou het zeker niet voor bekeken na deel een want dat is een soort inleiding op het verhaal, vanaf dan zullen de twee nana's elkaar ontmoeten en begint het verhaal 'voor echt'

de tekenstijl is zo goed dat ik gewoon kan blijven staren naar enkele plaatjes, zeker de gezichten zijn sjiek sjiek :drool:

de review zal ik wel eens uploaden, maar ik heb er nu juist ene geupload (Black Cat, allemaal lezen trouwens :)) :P

btw, het is nu ook zeker dat Delcourt/Akate ook het fanbook zal uitbrengen van de serie 8)
motivatiedip. help!

User avatar
Gerrit
Administrat0r
Posts: 198
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:30
Location: I am where I'm at.
Contact:

Post by Gerrit »

hmmm toch eens overwegen dus.
Gerrit
http://www.shellac.be
-= I ain't gettin' in no plane fool! :BA: =-
-= Boards don't hit back! :karateka: =-
-= Women are like mushrooms. Good ones make you trip, bad ones give you a headache :little: =-

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Gerrit wrote:sebiet gaan we em nog moeten overnemen zoals die "gevestigde waardes" die ons wouden "inlijven"
Bwaaahahahahahaha, gevestigde waarden! Ik ben nog eens gaan piepen op hun site en er staat nog steeds zo goed als niets op...nu ja, voor het moment werk ik nog even door met Jeroen...mss iets voor een verre toekomst, kan ik de boel overnemen :twisted:
Gerrit wrote:(wat alleen maar bewijst da je waardige concurrentie bent :-) )
Concurrentie? 't Is niet dat we er geld uitslagen he :(
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Koen wrote:btw, het is nu ook zeker dat Delcourt/Akate ook het fanbook zal uitbrengen van de serie 8)
en ook een koffer blijkbaar... let's drool (en als ik nu het venster met smileys openkreeg dan stond er hier nu zo'n ventje, maar ja, pc's & problemen, ge kunt er ne soap van maken :evil: )
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
Gerrit
Administrat0r
Posts: 198
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:30
Location: I am where I'm at.
Contact:

Post by Gerrit »

ik bedoelde dus gewoon da uwe site even hard ruled als den onze :p (als em al ruled dan)
Gerrit
http://www.shellac.be
-= I ain't gettin' in no plane fool! :BA: =-
-= Boards don't hit back! :karateka: =-
-= Women are like mushrooms. Good ones make you trip, bad ones give you a headache :little: =-

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

de review van nana is online. voor de fans, door de fans 8)
motivatiedip. help!

User avatar
Mystburn
Posts: 44
Joined: Sat Sep 20, 2003 17:08
Location: Lifecod

Post by Mystburn »

rinosseros wrote:Ik wel...(sry mensen, een beetje reclame voor m'n eigen site, please don't ban me!) -->hier<--

Ik vind het wel vreemd dat je eerst koopt en daarna info vraagt...nu ja...
Eigenlijk had ik daarvoor al op andere sites info gevraagd. Maar ik dacht dat het wel interessant zou zijn om ook hier een topic te lanceren. ^^

Bedankt voor de link.
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil and no good, nothing but blind pitiless indifference."
-- Richard Dawkins

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

en...? wa vinde er nu van misty? goed he? 8)
motivatiedip. help!

User avatar
Mystburn
Posts: 44
Joined: Sat Sep 20, 2003 17:08
Location: Lifecod

Post by Mystburn »

Koen wrote:en...? wa vinde er nu van misty? goed he? 8)
Inderdaad, ik vind het een zeer entertainend verhaal.

Alleen, ik heb zo het gevoel dat het ritme van het verhaal een beetje vertraagt in deel 6 en 7. En dat zou spijtig zijn.

Maar anders vind ik het een prachtige manga, en ik ben zeker heel tevreden van deze keuze voor mijn eerste Shojo. ^^
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil and no good, nothing but blind pitiless indifference."
-- Richard Dawkins

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Gerrit wrote:hmmm toch eens overwegen dus.
deze maand komt er nen box uit met de eerste volumes van Nana, dus go go go zou ik zo zeggen ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

volume 8 was wel erg pakkend :cry: enorm sterke plotwending, zowel qua scenario als aanpak. het verhaal wordt nu verteld door nana osaki ipv hachi

/me wants deeltje negen :)
motivatiedip. help!

User avatar
Mystburn
Posts: 44
Joined: Sat Sep 20, 2003 17:08
Location: Lifecod

Post by Mystburn »

Koen wrote:volume 8 was wel erg pakkend :cry: enorm sterke plotwending, zowel qua scenario als aanpak. het verhaal wordt nu verteld door nana osaki ipv hachi
Die plotwending was wel nodig, want ik vond dat daarvoor het verhaal wat vertraagde.

Bemerk ook dat de perspectief-verandering gebeurt met volume 8.

7 volumes vanuit het standpunt van Komatsu, en waarschijnlijk nu 7 vanuit het standpunt van Osaki. Alhoewel... als we er goed over nadenken... het eerste volume was een pilootvolume. En toen werden ook al de twee standpuntent weergegeven. Misschien duidt het erop dat volume 14 weer de twee standpunten zal bevatten en misschien zelfs het laatste volume van de reeks zal zijn.

;)
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil and no good, nothing but blind pitiless indifference."
-- Richard Dawkins

Post Reply