Ovenvers 2013

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Brook500 »

Bloody Cross 7

Ik heb mij er echt moeten doorsleuren in dit deel.
Maar een paar bladzijde in het midden van het deel maken deze flopreeks nog terug wat interessant maar dan blijven die hopeloze, vervelende lange dialogen. :x
Ik vind het niveau maar blijven dalen en er zal veel moeten gebeuren om het redelijke goeie niveau van de eerste (en vooral tweede) deel. :(
Dan maar hopen op een beter volgende deel zeker. :?
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Berserker500 »

Was misschien toch geen goed gedacht om lang te wachten met posten. :D

Fairy Tail 30
Zelfs Fairy Tail ontsnapt niet aan de klassieke tijdssprong maar dan met uitzondering dat alle leden die gevochten hebben op het het eiland tegen Hades niet ouder zijn geworden. Nu kunnen ze terug opnieuw beginnen nu de guild van strekste is gedegradeerd tot zwakste.
Wel grappig dat ze nu compleet blut zijn omdat ze gedurende 7 jaar hun rekeningen niet hebben betaald.
Blijft toch een leuke reeks.

Dream Team 10
Er komt precies echt geen einde aan deze nogal saaie match maar wel een lichtpunt was dat de moeder van Sora beslist heeft om te komen kijken.
Op dit tempo gaat deze reeks wel heel lang duren als het in de eliminatie ronde al zo lang duurt ben ik eens benieuwd.
Ik krijg al bijna goesting om klassieker Slam Dunk nog eens te lezen ook al ligt die nogal ver weggedoken. :lol:

The Arms Peddler 6
Dit blijft gewoon één van mijn meest favoriete reeksen van het moment.
Hopelijk begaat deze reeks niet hetzelfde lot als Berserk waar mijn intresse door het trage tempo enorm laag werd.

Eyeshield 21: 20-23
Deimon neemt het in de eerste ronde van het Kanto toernooi al meteen op tegen een tegenstander van formaat, de Shinryuji Naga.
Zeer spannende match waar het toch wel zeer nipt werd voor de Devil Bats maar die Agon blijft toch zo'n cool personage met zijn super reflexen.
Nu kan ik beginnen uitkijken naar de clash tussen Deimon en Ojo.

Kenshin Perfect 19
Echt wel smerig hoe Enishi de dood van Kaoru had gefaked.
Wel leuk om Aoshi nog eens in actie te zien en je moet toch echt wel gek zijn als je hem uitdaagd.
Het wordt hoog tijd dat Kenshin zijn moed bijeen raapt en die smeerlap van een Enishi eens een goei aframmeling geeft.

Step up Love Story 26
Als je die situaties ziet met Ichijo blijf ik mij afvragen hoelang Makato weerstand gaat kunnen bieden.
Aan de andere kant als hij Yura echt zou bedriegen zou dat misschien deze reeks terug wat meer pit geven.

La Fleur Millénaire 1
Een prinses met pit die optrekt met een slaaf en dan nog al die spanningen tussen de verschillende koninkrijken maak deze reeks heel boeiend.
Zeker nu er oorlog dreigt ben ik eens benieuwd naar het vervolg.

Beelzebub et autres histoires Maléfiques
Verzameling kortverhalen waar die van Beelzebub er toch bovenuit springt en voor de rest toch veel middelmatige verhaaltjes bevat.
Al bij al niet slecht maar ik was toch blij toen het boekje uit was.

User avatar
Fakie
Posts: 105
Joined: Tue Sep 23, 2003 12:05
Location: Diepenbeek
Contact:

Re: Ovenvers 2013

Post by Fakie »

nice ... een nieuwe arms peddler ...

dat wordt hollen naar de mangaboer ^__^
Everybody Dies , But not Everybody Really Lives

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Berserker500 »

Eyeshield 21: 24-27
Eindelijk de langverwachte clash tussen de rivalen Sena en Shin.
Super spannende match waar er word gestreden tot de aller laatste seconde.
Echt wel fun waren die duels van de tag teams Sena/Monta tegen Shin/Sakuraba
Ik heb het altijd wel leuk gevonden dat deze reeks op zo'n vlot tempo vordert.
Hop naar de langverwachte finale van het Kanto toernooi.

Lost Paradise 6
Middelmatig einde van een zeer middelmatige reeks.

Kenshin Perfect 20
Yahiko zijn gevecht tegen die kolos was echt wel cool en ik vind dat hij steeds meer op Kenshin begint te trekken.
Kenshin heeft eindelijk zijn antwoord gevonden en komt op het laatste moment Yahiko uit de nood helpen.
Dat stuk met die vader van Sano is eigenlijk wel leuk om te volgen en die Yakuza mogen gaan oppassen als ze het tegen die 2 moeten gaan opnemen.
Ik ben nu wel eens benieuwd naar de 2 laatste delen voor de final battle tegen Enichi.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Brook500 »

Master Keaton Deluxe 2

Blijft interessante lectuur.
Vooral het universiteitsverleden van Keaton, de twee Ierse lopers, de 'weerwolven' en de inval in het gebouw met de kraan waren de topmomenten in enorm leuk deel. 8)
Tja 't is Urasawa hé. :wink:
Image

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2013

Post by barbapapa »

Saturn Apartments
Indertijd toen ik er een boekje van las kon het me niet bekoren, maar een paar weken terug gewoon alle 7 boekjes in huis gehaald aangezien het weer zo een reeks is die anders gaat verdwijnen. En mijn mening is compleet omgeslagen. Heel menselijke reeks, met èchte personages die ieder op hun manier met eigen leed leren om te gaan. Nooit dramatiserend, gewoon een genot om te lezen.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Berserker500 »

Eyeshield 21: 28-32
In de finale van het Kanto toernooi leveren de Devil Bats een zware strijd waar Hiruma zelfs geblesseerd geraakt maar toch geeft hij niet op.
Alles rust op Kurita om die buldozer van een Gao te stoppen
Later breekt dan eindelijk de langverwachte Christmas Bowl aan waar een duel begint dat zal uitmaken wie de ware Eyeshield 21 is.
Blijft funne lectuur.

Liar Game 15
Wanneer alles verloren lijkt blijkt dat Akiyama weer een valstrik heeft opgespannen voor zijn tegenstanders.
Ben eens benieuwd hoe hij dat gaat flikken in het volgende deel.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Brook500 »

Dragon Ball Perfect Edition 25

Cell komt tevoorschijn en kon op het nippertje ontsnappen van een bijzonder sterke Piccolo.
Wanneer Goku ontwaakt wil hij de andere Saiyans meenemen om voor 'één Jaar' te trainen in een speciale ruimte.
Ondertussen heeft Cell de Cyborgs gevonden en het wordt een gevecht van overleven.
Blijft interessant en zeker wanneer Vegeta en Trunks zich klaarmaken voor het gevecht. 8)
Image

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Bart »

barbapapa wrote:Saturn Apartments
Indertijd toen ik er een boekje van las kon het me niet bekoren, maar een paar weken terug gewoon alle 7 boekjes in huis gehaald aangezien het weer zo een reeks is die anders gaat verdwijnen. En mijn mening is compleet omgeslagen. Heel menselijke reeks, met èchte personages die ieder op hun manier met eigen leed leren om te gaan. Nooit dramatiserend, gewoon een genot om te lezen.
Treed ik hartstochtig bij. Samen met 'Planètes' en 'Twin Spica' vormt het ook een erg aan te raden drievuldigheid 'realistische ruimte-science fiction'.

Had ook graag aan haar nieuwe reeks(en) begonnen, maar heb voorlopig nog geen vertaalde versie aangekondigd gezien. 'k Hou de vingers evenwel gekruist dat Kana ze eventueel oppikt.
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2013

Post by barbapapa »

Altijd klote als je zo'n goeie reeks opeens uit hebt, ik mis de personages al. :(
Ik was vooral fan van Manta, euh Gonta, euh... Sohta & Kayo.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2013

Post by Weertangel »

Ik kwam vandaag toevallig de manga Gate 7 tegen van Clamp en ga deze denk ik ook volgen.
Het gaat over de scholier Chikahito Takamoto die Kyoto bezoekt, iets wat ie al lang wou doen.
Daar aangekomen komt hij bij een nabijgelegen heiligdom de mooie Hana tegen die op dat moment een elemental aan het bestrijden is, iets wat hij niet zou moeten kunnen zien, en wordt hij in haar wereld en die van haar vrienden gezogen.

Het is een intersante serie maar als je niets van japanse geschiedenis of die van Kyoto weet dan kun je nogal bedrogen uitkomen..

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Brook500 »

Les Vacances de Jésus et Bouddha 5

Humor blijft hilarisch bij momenten maar moet toch nog altijd onderdoen voor het sublieme eerste deel. :|

Shirayuki Aux Cheveux Rouges 7

Ook dit deel blijft mij boeien. Vooral het einde was mooi. Ben benieuwd naar de volgende. :)

I Am A Hero 7

Deze reeks blijft een twijfelgeval. Het boeit mij maar redelijk en de personages begin ik wat storend te vinden. Ik weet niet wat ik van deze reeks moet vinden. :?

Btooom! 9

Blijft spannend en ben benieuwd wat onze held en heldin zullen doen tegen die andere 2. :)

The Swordsman 7

Ik vond de commentaar van het hoofdpersonage over de klasse van mensen heel cool. Ook dat gevecht met die 2 'Monsters' was zalig. Hopelijk zullen ze het later verderzetten. :)

Hakaiju 8

Het vlotte leestempo en de prachtige art maken deze reeks enorm leuk om te lezen maar het verhaal mag ietsje sneller vooruit gaan want op dit tempo gaat het nog een aatnal delen duren alvorens het zal gedaan zijn denk ik. :)
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Berserker500 »

Eyeshield 21: 33-37
Dat laatste stukje met die world cup brengt eigenlijk niets meer aan het verhaal maar blijft wel fun.
Het is eigenlijk wel grappig om met je vroegere tegenstanders in hetzelfde team te zitten.
Ik vond het wel leuk dat je op het einde een overzicht kreeg van de universiteit teams.
De demon combo Hiruma-Agon zitten in hetzelfde team. :lol:
Blijft toch een heel leuke reeks.
Nu kan ik mij nog gaan bezighouden met de guide.

Nura, le Seigneur des Yokai 13 en 14
Rikuo gaat na zijn training de confrontatie aan met die reus van een demon waar hij de vorige keer een fameuze rammeling van heeft gekregen.
Echt een zalig gevecht en de geboorte van Nué komt steeds dichterbij.
Wel blij dat we eindelijk eens een flashback krijgen waardoor we wat meer weten over de vijand.
Rikuo beslist om direct bij de vijand binnen te vallen om er een eind aan te maken.
Blijf zalige lectuur maar die clifhangers zijn ondraaglijk.

Saint Seiya deluxe 12-14
Wanneer alles verloren lijkt komt Ikki de boel weer redden.
Ik vraag mij toch echt af of die wel dood te krijgen is.
Die confrontatie tegen Poseidon was wel cool met Seiya met zijn pijlen.
Wel grappig dat ze zo lang zitten te vechten en dan steken ze dat stukske zeegod gewoon in een kruik. :lol:
Ben eens benieuwd naar de Hades arc.

La fleur Millenaire 2
Onze prinses toont haar kunnen wanneer ze met een strategie afkomt waarmee ze een oorlog winnen waar ze zwaar in de minderheid waren.
Natuurlijk blijft ze tamelijk naief maar toch begint ze te beseffen wat voor een verantwoordelijkheid het is om een leger te leiden.
Ze heeft zelfs al een huwelijksaanzoek gekregen van een prins van een buurland maar deze prinses laat zich niet zo makkelijk strikken.
Blijft leuk weglezen en ik kijk al uit naar het vervolg.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Berserker500 »

Beelzebub 12 en 13
Dat stukje waar baby Beel en Oga van lichaam waren verwisseld was gewoon hilarisch.
De confrontatie tussen Aoi en Hilda was ook super leuk.
Blijft super fun om te lezen.

Prince du Tennis 39 en 40
Wie had nu kunnen denken dat een yakiniku duel zo duur kon uitvallen.
Tezuka zet alles op alles om te winnen in een zeer spannend duel.

GE Good Ending 4-6
Eindelijk komen we eens wat meer te weten over Kurokawa.
Ik blijf hopen dat ons hoofdpersonage het eindelijk eens voor mekaar krijgt met haar maar er zijn kapers op de kust.
Zijn eerste grote liefde Sho begint voor hem te vallen en dan heb je nog Risa met wie hij samenwerkt.
Dat beloofd nog leuk te worden.

Angel Voice 18 en 19
Na zo hard hun best te doen hebben ze weeral verloren.
Inui met zijn uitdaging voor het team was wel cool.
Het volgende toernooi wordt hun laatste kans maar dan gaan ze toch uit hun pijp mogen komen.
Blijft toch leuk om te volgen.

Que sa Volonté soite faite 5
Ik blijf dit wel leuk vinden om te lezen maar er zouden toch wel eens meisjes mogen zijn die niet compleet knettergek zijn.
Vooral het stukje met die lerares was wel leuk.

Suicide Island 6
Sei was echt wel cool toen hij met zijn pijl en boog den boel had gered na die mislukte poging op een wapenstilstand.
Hopelijk komt er geen oorlog van want dat wordt volgens mij een echt bloedbad.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Berserker500 »

Sket Dance 01-04
We volgen de grappige avonturen van een trio die samen de club Sket vormen die instaat om alle mogelijke problemen op te lossen.
Bossun, de leider, Himoko de enige vechter en vroeger een legendarische vechtersbaas die bekend stond als Onihime en dan heb je nog Switch de brains van het team die alleen spreekt via zijn laptop. Deze school comedie is heel leuk om te volgen met veel leuke personages.
Ze hebben ook regelmatig ruzie met de studenten raad en een keer monde dat zelfs uit op een duel tussen de 2 groepen.
Deze ga ik op de voet volgen. :D

Taboo Tattoo 5
Na al die zware gevechten krijgen we eindelijk het verleden van BB te zien.
Het blijft toch altijd moeilijk volgen als je het een tijd niet hebt gelezen.

Step up Love Story 27
Nooit gedacht dat Akira Mokoto om hulp zou komen vragen.
Het is gewoon niet te snappen dat Yura bij Makoto aandringt om het goed te kunnen vinden met de knappe buurvrouw,Ichijo.

Que sa Volonté soit faite 6
Wel leuk dat we eens een verhaaltje kregen uit het zichtpunt van het meisje.
Dat stukje in de hell was ook wel leuk.

A Town Where You Live 11
De jeugdvriendin van Kyosuke daagt op en jawel ze heeft gevoelens voor hem. :lol:
Haruto begint over Yuzuki over te raken en hij neemt Kiyomi en Asuka mee naar Hiroshima voor de winter vakantie.
Ons hoofdpersonage heeft nooit gebrek aan vrouwelijk schoon die voor hem vallen maar blijf toch benieuwd met hij gaat eindigen.

Locked