Ovenvers 2013

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2013

Post by barbapapa »

Jep, ik weet ook dat ik er wild van was na dat sterke begin...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

Nozokiana 5
Blijft gewoon op niveau. Me likes, zeker omdat het slechts 13-14 volumes zal zijn.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2013

Post by NeeNee »

What a Wonderful World 1
Verzameling kortverhalen. Ik heb het eerste verhaaltje online gelezen, en het is superschattig. Verkocht. ^^

No. 6 vol. 1
Ook online geprobeerd... lijkt mij een leuke serie. Het 'ideale stad die niet zo ideaal blijkt' concept is niet nieuw, maar dit is de eerste reeks in het genre die mij genoeg aanspreekt om hem te kopen. Mooie tekeningen.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

Rosario + Vampire II - 12
Dit was een erg vermakelijk reeksje die zich gewoon veel te serieus is beginnen nemen. Zonde.

Claymore 23
Ietwat blabla volume. Ook dit is een reeks die toch echt wel naar zn einde mag beginnen lopen. En liefst met wat Jamaicaanse doping zodat het lopen snel gaat.
motivatiedip. help!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2013

Post by barbapapa »

Utsubora
Gewoon hardstikke goed. Matuur verhaal over plagiaat, en één specifieke zelfmoord die het startschot geeft tot een meeslepend mysterie... Zeker de moeite van te kopen als je er voor openstaat.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

Afterschool Charisma 8
Het blijft overeind maar het weet me nog altijd niet volledig te overtuigen en allerminst te boeien.

King's Game 2
Tja, lolz... Leuk leesvoer, maar hoogstand is dit natuurlijk niet. Eerder laagstaand ;)
motivatiedip. help!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2013

Post by barbapapa »

Ik heb zelf pas Afterschool Charisma tot en met boekje 7 gelezen. Het wordt nooit meer dan leuk tijdverdrijf, en ik had al direct door dat ik er niet meer achter hoefde zoeken. Typische guilty pleasure reeks...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

Het is altijd zonde dat potentieel sterke en originele reeksen niet brengen wat ze zouden kunnen brengen, maar ja, ben in een bijltjesperiode en vrees dat deze zal sneuvelen. Misschien online nog voort lezen, maar heb al gemerkt dat ik dat dan uiteindelijk toch nooit doe lol.
motivatiedip. help!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2013

Post by barbapapa »

Dat is er net eentje die in't Engels niet online te lezen valt; vandaar ook dat ik beslist heb de reeks een tweede kans te geven, voor wanneer (idd, niet als) die out-of-print gaat.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2013

Post by barbapapa »

Children of the Sea 2-5
Was veel te lang tussen boekjes 4 en 5, dus ben ik maar (zo goed als) opnieuw begonnen. Prachtig werk; zowel inhoudelijk als artistiek.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2013

Post by NeeNee »

Zombie Loan 12
Okee, deze serie is nu officieel weird. Misschien ligt het aan mij, maar ik geloof niet dat er een rivier Stynx in de plullenbak van mijn computer zit. En dan dat gedoe met het 'unieke' fenomeen... ik haat het als series dat doen. Nu ben ik zeker blij dat ik deze manga nooit ben beginnen volgen.

Jack Frost 2+4
Ook niet mijn ding. Te bloederig, en het hoofdpersonage is ongeveer zo nuttig als een zak zand.

Misschien dat fans van Hellsing dit wel leuk vinden, de atmosfeer deed mij er een beetje aan denken.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

Btooom 8
Arc die afgerond is... Blijft B-reeksje maar best wel aangenaam om volgen. Alleen vrees ik dus dat het wat te lang uitgerokken zal worden als ik zie hoeveel overlevers er nu nog zijn...

Simple comme L'Amour 13
Nog altijd geen idee waarom ik aan deze reeks blijf vasthouden, want echt boeien doet ze me niet. Maar de setting, een personage hier en daar...

King's Game 3
Oké, ietwat meer vaart maar nog steeds zwakjes. En dan te denken dat hier blijkbaar romans en films van bestaan...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

Btooom 9
De twee tortelduifjes hebben hun acht chips, maar das natuurlijk maar genoeg voor één iemand om het spel te verlaten. En in de achtergrond van dat spel gebeurt er blijkbaar vanalles...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

Suicide Island 6
Deze reeks heeft echt de ideale pacing. Zalige lectuur boekje na boekje.

Velvet Kiss 2
Wist begot niet meer waarover dit ging maar als een uierborst daagde de plot plots weer voor me op. Weinig vooruitgang echter in dit boekje.

Simple comme L'Amour 14
Typisch einde voor dergelijke manga maar ik heb de laatste boekjes toch wat te ongeconcentreerd gelezen persies...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

Hunter X Hunter 30
Eindelijk zijn de mierkes platgestampt en begint er een nieuw deel dat zich interessant aanbiedt.

Terra Formars 2
Mja, een soort Gantz met insecten, maar dan veel te veel blablabla voor een Gantz-like. Geen idee of ik hier wel mee voortga...
motivatiedip. help!

Locked