Ovenvers 2013

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Berserker500 »

Tijd om er terug in te vliegen.

Silver Spoon 2
Dat stukje met die pizaa blijft leuk en Hachiken die nooit nee kan zeggen blijft hilarisch.

Les Vacances de Jésus et Bouddha 5
Deze reeks blijft vrij middelmatig maar het uitgangspunt blijft leuk genoeg om voort te lezen.

Pandora Hearts 17
Eindelijk krijgen we een flashback over het verleden van Jack, Glen en Lacie.
Blijft super leuke lectuur.

Shirayuki aux Cheveux Rouge 4-7
Weer zo'n reeks die ik veel aangenamer vind als je kan doorlezen.

Santetsu
Deze oneshot volgt de mensen van de Japanse spoorwegen na de tsunami.
Echt super leuk om te zien hoe gemotiveerd die mensen zijn om de treinen terug te doen rijden.
Ze maken er echt hun persoonlijke missie van.
De opkomst bij de eerste trein die terug reed was indrukwekkend.
Je krijgt hier echt veel achtergrond informatie met kaarten om alles goed te volgen.
De interviews op het einde tussen 2 mangakas was ook wel leuk.

Eyeshield 21 Ballers High
Ik was eigenlijk nogal teleurgesteld in deze guide.
De informatie is allemaal nogal basic en bulldozer Gao staat er zelfs niet in.
Al een geluk was er nog een oneshot op het einde en daar zie je dat Hiruma altijd al een super slecht karakter had. :lol:

Contes d'adolescence cycle 1 en 2
We maken Kennis met Asuka wiens moeder is gestorven en dan gaat ze op zoek naar haar vader.
Ze komt er achter dat ze nog een broer en een zus heeft waar ze dan bij intrekt in de hoop haar vader te vinden.
Vol motivatie schrijft ze zich in de school in buurt en doet goed haar best in de hoop dat haar vader haar opmerkt.
Later gebeurt dan het verwachte en ze word verliefd op grote broer wat niet naar de zin is van kleine zus die er zelf een boon voor heeft.
Simpel kun je die situatie niet noemen maar is wel leuk om te volgen.
Zeer leuke lectuur met humor die goed werkt en ik ben toch echt wel fan aan het worden van de verhalen van Yuu Watase.

Nozokiana 4
Die situaties blijven zo grappig om te volgen.

Happy deluxe 14
Choko krijgt eindelijk haar verdiende loon in een spannende match tegen Miyuki.
Het is gewoon onvoorstelbaar hoe ver dat mens gaat om te winnen.
Ik ben echt wel eens benieuwd naar de ontknoping.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2013

Post by NeeNee »

Bleach 58
Nieuwe personages. Ze zijn niet echt superverschillend van de vorige.

En Ichigo wordt nog maar eens specialer.

Prince des ténèbres 6-8
Um... dat was onverwacht. Nogal deprimerend...

Vooral omdat ik eigenlijk niet snap waarom het zo belangrijk was. Kon hij hem niet gewoon op een ander moment confronteren? Het is niet alsof hij op het punt stond om koning te worden of zo. :?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

Bakuon Retto 18
Ik heb deze manga relatief laat ontdekt maar de reeks wist me tot de laatste pagina te boeien en vast te grijpen, en dat is tegenwoordig zeldzaam. Echt wel een steengoede reeks want het onderwerp an sich laat me volledig koud.

I am a Hero 8
He is a Hero! Ook al begint het meer op ZombieGantz te lijken dan wat de eerste volumes lieten vermoeden...

Gantz 36
De echte Gantz lijkt daarentegen op weg naar een 'degelijk' einde voor dergelijke reeks.

Resident Evil marhawa 4
Mja, beetje veel opvulsel. Maar die squadgriet is enorm lekker. All forgiven.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

Hakaiju 9
Grafisch blijft dit impressionant maar leidt het leuke uitgangspunt ons ook ergens naartoe?

Btooom 10
Ja lap, zit ik schoon op AniWay te verkondigen dat een einde nog lang niet in zicht is en dan komt dit volume waarin de gebeurtenissen een wel erg belangrijke wending nemen ;)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2013

Post by NeeNee »

Ik heb BTOOOM zitten lezen op scans... het laatste hoofdstuk is een ongelofelijke klifhanger. :mrgreen:

Ofwel is de reeks na nog een paar hoofdstukken afgelopen, of we zijn weer weg voor nog een rondje. Maar zelfs dan zal het niet al te lang meer duren, want bijna iedereen is dood.

Ik ben nog aan het overwegen of ik de reeks ook ga kopen... het verhaal is goed, maar ik erger mij dood aan de fanservice hier en daar. We weten al hoe het grietje haar onderbroek eruit ziet, je hoeft het ons niet elk hoofdstuk opnieuw te tonen. -_-

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2013

Post by Weertangel »

Ik heb me afgelopen week Zombie-loan eens helemaal uitgelezen,deels met de delen die ik al heb en deels via scans, en moet zeggen dat het altijd intersant blijft en er zat wendingen in zitten, en met 13 delen is het ook nog eens een niet al te grote serie :)

Ben ook nog een leuke serie tegengekomen via de Seven Seas Request thread, waar je serie-namen kunt posten die je graag gepublished wilt zien(een hele goed plaats om nieuwe series te vinden :) )
De serie die ik tegenkwam heet Shinigami-sama to 4-nin no Kanojo(Grim reaper and 4 girlfriends) en gaat over Minaguchi Kaoru, een jongen die meer tijd doorbrengt met shoujo te lezen en hopen dat hij zijn ware liefde tegenkomt dan iets anders, waardoor hij geen vrienden heeft en nergens goed in is.
Dit gedrag zorgt ervoor dat een shinigami besluit hem te doden omdat hij toch altijd alleen zal zijn totdat hij haar ineens overtuigt dat hij zal proberen een normaal leven te leiden...
In paniek stuurt ie de volgende dag liefdesbrieven naar 4 meisjes op zijn school in de hoop dat 1 van de 4 zijn vriendin wil zijn(iets wat ie moet hebben volgens de shinigami..), echter, ze accepteren alle 4 zijn liefdesverklaring en nu heeft hij ineens 4 vriendinnen!
Hij komt er echter al snel achter dat de dames niet allemaal zo "puur" zijn als hij dacht, wat voor leuke situaties zorgt. :)

heb de eerste 5 chapters online gelezen en vindt het een topper!
hij komt elke keer weer uit een onverwachte hoek wat het intersant houdt :)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

Vinland Saga 12
De reeks heeft ondertussen heel wat gedaanteverwisselingen ondergaan maar het blijft altijd absolute top.

Woodstock 3
Charlie vs Charlie. Het blijft verrassend vermakelijk.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

King's Game 4
Van een ietwat perverse weglezer is dit blah thriller à la Doubt geworden. En dat is m'n genre niet. Zou wel eens verkocht kunnen worden als het einde niet immens is.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

Bonne nuit Punpun 8
Het beste aan dit volume is dat er op het einde een lekkere griet met scheve tetn komt vertellen dat het volgende boekje even fucking goed gaat zijn! Wazouwie!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

Woodstock 4
Nog altijd vlot leesbaar!

Thermae Romae 6
'Mooi' einde, ook al komt er een vervolg.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2013

Post by NeeNee »

Waar gaat Woodstock over?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

Een jonge gast die op zijn computer muziek maakt en furore maakt op het internet en uiteindelijk beslist zich te omringen met een groepke om ook live te kunnen spelen. Dus thematisch een beetje à la Beck.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

Dragonball Perfect 16
Goku VERSUS Vegeta blijft episch.

Bonne nuit punpun 9
Yeah... Good Vibrations...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

Hunter X Hunter 31
Toch weer enorm boeiende lectuur. Enerzijds de Kirua arc en anderzijds daartussen verweven de verkiezing van de nieuwe hunter voorzitter. Sterk!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

Velvet Kiss 4
Blijkbaar het laatste deel. Altijd leuk om zien dat er ook bij hentai iets meer verhaal kan zitten. Aanrader in het genre.
motivatiedip. help!

Locked