Ovenvers 2013

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Ovenvers 2013

Post by Brook500 »

Nogmaals een gelukkig 2013 gewenst met hopelijk vele posts van ovenverse gelezen manga, manwha en/of Manhua.

Dragon Ball Perfect 21

Door de fusie met Nail is Piccolo bijzonder sterk geworden en probeert hij Freezer tegen te houden maar hij heeft nog 2 troeven die hij ontsluierd.
Vegeta heeft een dodelijk plannetje in gedachte om de ultieme krijger te worden.
Goku is genezen en snelt zijn vrienden te hulp. Bij zijn aantocht zijn er helaas al een paar minder om hem aan te moedigen.
Het gaat opeens enorm snel vooruit en het gevecht van Goku laat duidelijk blijken dat onze held een geniale vechter is. :)

Hanjuku Joshi 1-2 (einde)

Deze 2 delige yuri-reeks gaat over een 2 meisjeskoppels die smoorverliefd op elkaar worden en de voor-en nadelen van een lesbische relatie ontdekken.
Vrij eentonig en komt qua verhaal niet in de buurt van het betere 'Girlfriends'. Ook ondanks dat het tweede deel iets beter was dan de eerste. :|
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Brook500 »

Wolf Guy 11-12 (einde)

Akira en Haguro confronteren elkaar voor het beslissende gevecht tussen leven en dood. Het wordt zelf nog heftiger als Haguro Akira's vingers consumeert. :twisted:
Dit gevecht was zeker op momenten moeilijk te volgen door het absurd aantal bloed dat rondvloeide.
Het is zeker geen slechte reeks maar ik bleef dat die chapterslange seksuele mishandeling van een paar delen terug er fameus over ging. :|

Dragon Ball Perfect 22

Goku weet een gigantische Genki Dama richting Freezer te sturen, maar die blijkt maar niet kapot te krijgen zijn.
Wanneer hij Piccolo en Krillin aanvalt wordt Goku zo razend dat hij transformeert in de legendarische Saiyan. 8)
Het ultieme gevecht tussen de twee bereikt nu zijn hoogtepunt.
Nu op naar de Cell-saga. :)

Wingman 1

Dankzij Tonkam is deze reeks in Frankrijk terug in mangavorm te bewonderen nadat Manga Player (voormalige Pika) vroegtijdig de handdoek in de ring gooide.
Het is de allereerste Katsura-reeks.
Het verhaal gaat over Kenta die graag een superheld wilt zijn en ziet zijn droom in werkelijkheid wanneer een Prinses van een andere dimensie, die op de vlucht is, met een boek afkomt dat al je wensen vervult als je er iets inzet.
De art is enorm gebasseerd op de klassieke shonen van zijn tijd en je herkent de fantastische Katsura-art er niet in. Nogal een geluk dat je af en toe nog een streepje humor in deze komische actiereeks hebt. :wink:
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Berserker500 »

Yaiba 06-09
Om zijn aartsvijand te kunnen verslaan moet Yaiba de 7 legendarische magische bollen vinden.
Reeks begint ook steeds meer in herhaling te vallen maar blijft toch wel leuk.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Brook500 »

Wingman 2

Kenta krijgt hoe langer hoe meer gervarlijkere Seedmannen om tegen te strijden. Wanneer één van hem dan nog de kracht heeft om zich te veranderen in eender wie wordt het nog lastiger voor onze held.
Over het algemeen ben ik nog steeds niet overtuigt dat het een topper zal worden. Alhoewel dat dit deel al beter is dan het eerste. Vooral het moment van de twee Miku was wel een grote oppepper voor het verhaal. Maar de afwisseling van goede en minder goede chapters is te vaak aanwezig. :?
Nogal een gelukkig dat er nog wat Katsura-humor in voorkomt. :wink:
Image

User avatar
Fakie
Posts: 105
Joined: Tue Sep 23, 2003 12:05
Location: Diepenbeek
Contact:

Re: Ovenvers 2013

Post by Fakie »

Weet er iemand wanneer de volgende manga's van Berserk zullen uitkomen bij Glénat?

De franstalige welteverstaan ^__^
Everybody Dies , But not Everybody Really Lives

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Ovenvers 2013

Post by Edward »

Deel 36 is op 2 januari 2013 uitgekomen;). Glénat FR gaat gestaag verder;) zie ook www.glenatmanga.com

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Berserker500 »

Yaiba 10-16
Na een aantal zware beproevingen is Yaiba er eindelijk in geslaagd om alle magische bollen te verzamelen.
Met zijn nieuwe kracht confronteerd hij zijn aartsvijand, Onimaru.
Dan verschijnt er plots een nieuwe geduchte tegenstander genaamd princes Kaguya.
Yaiba ziet maar 1 oplossing op de overwinging en dat is samen werken met zijn aartsvijand.(waar heb ik dat nog gehoord :D )
Blijft lezen als een trein.

Une Sacrée Mamie 08
Dat stuk met die zalm was hilarisch. :lol:

Step up Love Story 25
De fut is er toch echt uit deze reeks aan het raken.
Al een geluk is er aan leuke personages geen gebrek.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Brook500 »

Wingman 3

Wanneer er tijdens een TV-show weer eens een Seedman roet in het eten komt strooien, moet Hirono Kurumi, een jonge idool, beschermen. Maar het echte doel is natuurlijk niet het jonge meisje.
Als Aoi's jeugdvriend tevoorschijn komt wilt hij haar terug meenemen naar Podrim.
Het gaat nu meer en meer interessant worden maar ik zit toch nog wat op mijn honger bij deze reeks. Hirono blijft een achterlijke idioot maar soms komt hij met nieuwere technieken af zoals die Delta End. :wink:

Vagabond 17-18

Kojiro vecht tegen Denshichiro waarbij die laatste opgelijke voet (of in dit geval beter gezegd been) wilt staan als onze dove jongen.
Musashi en Kojiro komen elkaar eindelijk eens tegen. :D
Reeks blijft op een slakkentempo lopen maar is ongetwijfeld nog altijd een zeer goede manga om te lezen. :)
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Brook500 »

Wingman 4

Naas heeft met succes de Delta End van Kenta weten af te weren, dus moet onze held iets nieuws uit zijn mouw schudden om zijn tegenstander de grond in te boren.
Het mysterieuze meisje wilt met de Kenta-groep een band oprichten en komt opeens uit het niets in de top van de hitslijst terecht.
Een nieuw schooljaar en valentijnsdag zorgen voor wat extra motivatie voor Momoko om haar liefde voor Kenta te overtuigen. We maken ook een stukje van haar kindertijd mee en de redenen waarom zij superhelden bewonderd.
3 verdachten nieuwkomers zorgen ervoor dat Kenta veel haat en tegenstand krijgt.
één van de betere delen van deze reeks waarbij op het einde Kenta oog in oog staat met Rimel. :)
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Berserker500 »

Yaiba 17-24
De demon Onimaru duikt weer op en het is weer aan Yaiba om de wereld te redden.
Wel grappig dat heel Japan was veranderd in een grote draak.
De laatste arc wordt dan het grote toernooi van Oda Nobunaga(nu hebben we alle bekende namen gehad denk ik).
Yaiba krijgt het lastig tegen het super talent Okita , wie toch heel hard lijkt op Shinichi uit Detetive Conan.
Het laatste gevecht uit de reeks is weer Yaiba tegen Onimaru die dan terug mens is geworden en toch zijn eeuwige riveel blijft.
Op het einde komen we eindelijk de achtergrond van Yaiba te weten.
Al bij al blijft het een zeer vermakelijke reeks om te lezen maar Detective Conan blijft toch mijn favoriete reeks van Aoyama.

Le Garçon du Train, Moi aussi je pars à l'aventure 01-03
Zeer leuke liefdesverhaal waar een otaku een meisje red in de trein van een dronkenlap.
Zij stuurt hem in bedanking een paar kopjes op zo begint dan garçon zijn eerste liefdesavontuur.
Garçon deelt dan al zijn ervaringen op het forum en die reacties en aanmoedigingen van de forumleden zijn wel leuk.
Ik heb zeer hard genoten van deze aangename reeks.

Yakitate Ja-pan!!! Un pain c'est tout 01 en 02
Eindelijk kan ik deze lollige reeks ik het Frans lezen.
Azuma en zijn tocht voor het ultieme Ja-pan blijft fun om te lezen.
De vertaling en al die extra's over brood zijn zeer leuk gedaan van Delcourt, alleen spijtig dat hun manga's niet zo stevig zijn.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2013

Post by NeeNee »

Tiger & Bunny 1
He, ik vond het begin van de manga veel leuker dan de anime! 'k Denk dat ik deze toch maar ga volgen.

Fraaie tekeningen ook.

EDIT:
Het one-shot chapter is brol. Zorg dat je de versie van SAKAKIBARA Mizuki hebt, niet die andere.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Brook500 »

Wingman 5

De manier om die 3 'onoverwinnelijke' Seedmans te verslaan was wel grappig gevonden.
En dan komt meteen het gevecht tegen Rimel. Eigenlijk viel die wat tegen op een of andere manier. :?
Die vampierseedman-arc was wel leuk en geeft dan weer wat spanning in het verhaal. :)
Katsura blijft toch één van mijn favoriete mangaka maar ik vind dit werk momenteel nog altijd het minst leuke om te lezen. :|

Vagabond 19

Het niveau gaat na dat zalige vorige deel iets naar beneden, maar blijft een zalige reeks. :)
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Berserker500 »

Que sa Volonté soit faite 04
Ons hoofdpersonage komt eindelijk te weten hoeveel zielen hij nog moet vangen om van zijn contract af te zijn en het gigantische aantal geeft hem niet bepaald goede moed. :D
Blijft wel een funne reeks om te lezen

Saint Seiya deluxe 10
Seiya krijgt het zeer zwaar met zijn gevecht tegen de grote paus.
Ikki die ondertussen terug op de been is komt nog af als versterking maar als gewoonlijk is het aan Seiya om de klus af te maken.
We kopen ook eindelijk eens te weten hoe die bedrieger aan de macht is gekomen.
Bij deze is de arc van het heiligdom afgerond en als je dan ziet hoe weinig Chevaliers d'or er nog over schieten beloofd het nog spannend te worden.

Yakitate Ja-pan!! un pain c'est tout 03-05
Het toernooi van de nieuwkomers bij Pantasia is in volle gang en Azuma laat keer op keer zien wat voor een genie hij wel niet is als het over brood gaat.

Nura le Seigneur des Yokia 11 en 12
Rikuo en zijn leger krijgen het aan de stok met een Yokai die je beter niet kunt tegenkomen.
Ze worden zo zwaar in de pan gehakt dat Rikuo terug moet gaan trainen en hij zal zowel zijn vader als zijn grootvader moeten overtreffen om een kans te maken tegen zijn aartsvijand. Het ware doel van de vijand komt aan het licht en de tijd dringt.
De side story van Nurarihyon die moest passen op zijn pasgeboren zoon zijn was echt wel fun.
Zelfs de meest sterkste Yokai kan het niet halen van zijn vrouw. :lol:
Blijft één van mijn meest favoriete reeksen van het moment.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Berserker500 »

Saint Seiya deluxe 11
Poseidon en zijn trawanten hebben Athéna gevangen genomen en het is aan Seiya en co om de strijd aan te gaan om haar te redden.
Ze hebben nu zelfs een upgrade voor hun harnassen en Seiya is de eerste die toont dat met hun niet te spotten valt.
En dan te zeggen dat Athéna pas gered was van die slechte paus. :lol:

Yakitate Ja-pan!! un pain c'est tout 06 en 07
Het toernooi eindigd en onze vrienden reizen naar Frankrijk voor de Monaco cup te winnen.
Hier begint dan mijn favoriete arc uit de reeks en het beloofd nog fun te worden.
Ik blijf mij wel ergeren aan die slappe kaftjes van Delcourt wat natuurlijk zeer hard opvalt als je de kwaliteit van Kana gewend went.

Deadman Wonderland 11
Het verleden van Shiro wordt onthult.
Senji vecht als een leeuw om Ganta te redden maar die laatste beslist om te vechten in plaats van te vluchten.
Ik kan al weer niet wachten op het volgende deel.

GE Good Ending 03
Utsumi gaat naar een concert met Kurokawa.
Waarom moet dat nu bijna altijd eindingen met een clifhanger.
Blijft super leuk weglezen en het beloofd nog leuker te worden in het volgende deel.
Last edited by Berserker500 on Tue Jan 15, 2013 0:01, edited 1 time in total.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Brook500 »

Re:Birth The Lunatic Taker 1

Reiji woont samen met zijn oudere zus Ayaka. Wanneer hij op de terugweg naar huis wordt neergestoken door een dief lijkt zijn leven voorbij te zijn.
Wonder boven wonder overleeft hij en van zijn wonde is niets meer te zien alleen merkt hij dat het getal 10 op zijn borstkas gegraveerd staat.
Vanaf dan komt hij in een spiraal van paranormale gebeurtenissen.
Redelijk goede reeks die op een aardig tempo loopt en op het einde krijgen we veel uitleg wat er aan de hand is. Ben eens benieuwd hoe het verder gaat.
Image

Locked