Ovenvers 2013

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

Zéro pour l'éternité 2
Het sterke begin wordt gewoon voortgezet in dit tweede volume dat ons meer leert over de Japanse kamikazegeschiedenis en de rol van opa Miyabe.

Velvet Kiss 3
Ola, ambras in de maak?

Maiwai 5
Efkes nog batsen met Jaws alvorens in het oog van een gigantische storm te gaan zoeken naar een schatteneiland...

Mitsuko Attitude 6
Prachtig, prachtig einde van deze hele mooie reeks... Aanrader!
motivatiedip. help!

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Bart »

Koen wrote: Mitsuko Attitude 6
Prachtig, prachtig einde van deze hele mooie reeks... Aanrader!
Wat vind je er precies zo bijzonder aan? (Niet dat ik je smaak in twijfel trek; ik probeer te ontdekken of ik de reeks zelf wil lezen.)
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

Het is shojo met een thema (gezond eten) maar het thema is nergens té overheersend, of té dwingend. Het is slechts zes volumes en is nergens te snel afgehaspeld of te lang uitgerokken. Aangename personages. Maar denk niet dat het meteen iets voor jou is, daarvoor is het te basic en te zeemzoeterig.
motivatiedip. help!

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Bart »

Koen wrote:Het is shojo met een thema (gezond eten) maar het thema is nergens té overheersend, of té dwingend. Het is slechts zes volumes en is nergens te snel afgehaspeld of te lang uitgerokken. Aangename personages. Maar denk niet dat het meteen iets voor jou is, daarvoor is het te basic en te zeemzoeterig.
Nu doe je het klinken alsof ik alleen maar Inio Asano lees. :(
(Maar toch bedankt voor de verduidelijking.)
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2013

Post by barbapapa »

De originele Japanse titel is wel leuker vind ik, Kekkou Kenkou Kazoku. :P
Is officiëel wel meer josei, dan shoujo... Maar kom, daar ga ik niet over neuten.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

Zéro pour l'éternité 3
Redelijk chronologisch volgen we de gebeurtenissen van WOII en de rol van opa Miyabi daarin.

Thermae Romae 5
Blijft goed maar is toch iets dat niet te lang mag duren. Ideaal dus dat het volgende boekje het laatste is ;)

Bonne nuit Punpun 7
Het vorige boekje evenaren kon natuurlijk niet, maar dit blijft ijzersterk. Punpun gaat alleen wonen en verandert zowaar even van vorm. Triangular Birdie!
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Brook500 »

Re:Birth - The Lunatic Taker 7 (einde)

Reiji probeert zijn zus terug te zoeken en haar op andere gedachten te brengen, maar die laatste is al gemanipuleerd door de organisatie en vecht een deathmatch uit tegen een superieure Engel.
Blijft een reeks op vrij laag niveau en alhoewel het eindigt op met een epiloog zouden er nog wel een paar chapters achter moeten komen want het was een nogal open einde. :(

Wingman 7 (einde)

Kenta vecht tegen een haast onverslaanbare robot en daarna tegen de bad boss himself.
Verrassend goed einde maar ik ben meer voor Katsura's sentimentele shonenreeksen. :wink:

G-Maru Edition 2 (einde)

G-Maru's jeugdvriendin komt opdagen en de meisjes doen ook nog eens een reis in de toekomst om te zien hoe ze er het ervan af zullen brengen.
Goed einde maar net als bij Katsura vind ik ook bij deze mangaka haar sentimentele shonenreeksen beter. :)

Blue 8 (einde)

Zeer goed einde met een epiloog en een bonuschapter van Sumire.
Aanrader om te lezen. :wink:
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Brook500 »

Tsukihime 3-10 (einde)

Blijft een zalige reeks dat je op een vlot tempo leest. :D
De plot zit goed in elkaar, leuke personages en spannende gevechten. :wink:
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

Ki-Itchi VS 5
Mja toch niet de impact of geloofwaardigheid van de eerste reeks.

Seven Shakespeares 5
Hmm, iets minder zalig dan de vorige nummers maar nog altijd goed.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

Heartbroken Chocolatier 5
Voelt aan als een overgangsvolume maar daarvoor worden er misschien te belangrijke beslissingen genomen?

Silver Spoon 2
Mja, nu de nieuwigheid gaan liggen is leest dit soms wel wat zwaar. Veel tekst en niet altijd even boeiend.

Billy Bat 6
Je zit je een gans boekje te bedenken dat je dit toch alleen maar koopt omdat de naam Urasawa erop kleeft maar dan gebeurt er op het einde toch telkens iets waarvan je denkt: owie, ik wil voortlezen! Alleen spijtig dat je nog altijd niet goed weet waar het om draait.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

Billy Bat 7
JFK die Golden Cola drinkt, wie had dat kunnen denken?

Silver Spoon 3
Denk niet dat ik hier verder mee ga. De balans tussen humor, rode draad en weetjes ligt mij niet echt. En ik ben sowieso in bijltjesmodus. ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

Shinjuku Fever 7
Mja, het ene verhaaltje boeit, het ander suckt graaf. Heel erg wispelturig niveau. Maar sowieso lang niet meer zo fris als in den beginne.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

Shinjuku Fever 8
Tgoh, ik vind het altijd zonde dat m'n interesse in een reeks wegebt na enkele volumes, maar ook hier is het de vraag of ik die twee laatste volumes nog wel ga kopen... Ook al lijkt dat einde wel een interessante wending. Hmmm...

FMA relié IV
Uhm, was die kerel al niet langer dood? Ik verwar wat ik in de anime gezien heb persies een beetje met wat ik in de manga gelezen heb. Gelukkig heb ik nog twee dubbele volumes liggen om voort te lezen. Denk wel dat ik dan voorbij steek wat ik in Brotherhood 'gezien' heb...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

Sous un rayon de soleil 1
De heruitgave door Ki-oon is ideaal om deze klassieker van Tsukasa Hojo te herontdekken. Hoe doorstond één van mn favoriete old skool manga de tand des tijds? Prima, moet ik toegeven. Nog steeds betoverd door de magie van dit verhaal. Aanrader ;)

FMA relié V
De onthullingen volgen zichzelf snel op. Zonde van de bluts in m'n boekje, ma bon ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

FMA relié VI
Serieuzen bats!
motivatiedip. help!

Locked