Ovenvers 2013

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2013

Post by NeeNee »

Jyo-Oh-Sei (Omnibus 1-3)
Goede manga. Ik wist al een paar dingen die gingen gebeuren, maar het einde had ik niet voorzien. Beetje bizar, maar ik ben allang blij dat de reeks een duidelijk uitgewerkt einde had. Best wel een aanrader.

Lizzie Newton: Victorian Mysteries 1
Deze had ik gekocht als opvolger voor het veel te vroeg ter ziele gegane The Earl and the Fairy (en ook omdat ik van mysteries hou). Als opvolger vervult het zijn rol: fraaie tekeningen, een flinke dosis intrige (als is het hier voorlopig meer van de huis-, tuin- en keukenvariant) en personages waarvan je niet weet of je ze moet vertrouwen of niet. De mysteries zijn in dit eerste deel nog niet zo denderend, maar het is dan ook maar een inleiding. Ik ben best wel benieuwd naar wat er komt.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2013

Post by Weertangel »

Beelzebub chapters 203-209
Furuchi wordt gekidnapt door de spellmaster die Himekawa in zijn groep heeft getrokken en voor Oga's ogen vermoord!
Of kan hij nog gered worden? een race tegen de klok begint!

Deze serie blijft spannend vol aktie en humor en het verhaal wordt ook steeds beter :)

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2013

Post by Weertangel »

Hadi Girl
Toevallig tegen deze serie aangelopen die onverwacht komisch is!
De serie vertelt over de mooie Sae,die op een avond door een fee wordt bezocht en opgezadelt wordt met ei dat een liefdesgod zou zijn.
Door een serie opdrachten te doen(een jongen omarmen,indirecte kus geven ect) moet ze het ei uit laten komen, maar dat is makkelijker gezegt dan gedaan, want Sae is een Kuudere, en staat bekend als het koudste meisje van haar klas!

Kan niet wachten hoe dit uitpakt :)

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2013

Post by Weertangel »

Wonderen bestaan blijkbaar want XxxHolic heeft een sequel!
Xxxholic Rei is blijkbaar hoe de serie oorspronkelijk moest zijn zonder gekoppeld te zijn aan Tsubasa Reservoir Chronicle(volgens de wiki) en begint ergens rond de tijd dat Watanuki nog steeds voor Yuuko werkt en Domeki en Himawari ook al van Yuuko's shop wisten maar nu met compleet nieuwe verhalen en misschien een andere richting.
Belangrijk detail: Mokona is niet in de serie!!!
Kan niet wachten hoe deze serie gaat lopen :)

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2013

Post by Weertangel »

Sinds ik tijd zat heb heb ik de laatste 400 chapters van History's Strongest Disciple Kenichi eens doorgelezen en deze serie blijft intersant al is het meer gefocust op gevechten dan eerst en zien we zowel nieuwe gezichten als een paar oude terug.
Vooral de Miu brainwash arc was echt super :)

Denk eraan om de serie te gaan komen maar sinds ze al bij volume 50 zijn en de herlees waarde niet echt hoog is twijfel ik nog.. :(

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Brook500 »

Devil May Cry 3 1-2 (einde)

Toen ze het nieuws aankondigde dat ze van mijn favoriete DMC-game de manga van gingen uitgeven, was ik zeer blij.
Alhoewel het moeilijk zal zijn om het hoge niveau van die game te evenaren, maar toch was ik hoopvol dat deze tweeluik toch een keigoeie reeks zal worden.
Maar wat was ik teleurgesteld toen ik op de reeks uitgelezen had.
Dante en Vergil waren cool, de actie was zeer goed en er kwamen soms badass-quotes in voor.
Maar tegenover de game, waar Dante en Vergil 3 keer tegen elkaar vechten, kwam het maar tot één gevecht in de manga en dan pas in de laatste 15/20 pagina's van deel 2. :cry:
Ook de omgeving was totaal anders (buiten dan Dante's werkplaats). Ik had liever die toren als locatie gehad. :(
En dan nog eens ( net als de Castlevania-manga) een open einde. :x
Wel leuk vond ik op het einde van deel 1 de extra's met de personages en de wapens. :wink:
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Brook500 »

Judge 4-6 (einde)

Het verloop van de reeks loopt nog altijd even spannend als de voorafgaande delen, maar de 2 laatste delen waren het hoogtepunt van de reeks.
Voor de reden waardoor het spel georganiseerd wordt en waarom juist die locatie gekozen werd doet veel mysteries ophelderen.
Blijft over het algemeen een betere reeks dan de prequel Doubt en het einde is iets meer realistisch.
Voor diegene die Doubt konden bekoren is Judge zeker een aanrader. :wink:
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

Den deze is nog eens naar de mangaboer geweest zie, vijf maand geleden...

Coq de Combat 25
De gevechten verlopen erg snel, maar wel ietwat origineel of tenminste apart.

Gantz 35
Ja, einde lijkt nu echt wel in zicht. Weer een tijdperk dat wordt afgesloten want Gantz gaat nu toch al hele poos mee...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

Hakaiju 8
Er wordt zowaar een tipje van de sluier opgelicht rond de origine van de beestenboel. Tipje want je leest het boekje uit in acht minuten top.

I am a Hero 7
Toch écht wel een held onze vriend...
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2013

Post by NeeNee »

Bleach... 57 of zo.
Gevechten, gevechten... iedereen heeft de mond vol over Ichigo, maar het is de oude man die de show komt stelen. Dat had hij wel wat eerder mogen doen.

Sommige vechtscenes zijn voor het eerste een beetje verwarrend, maar ik vermoed dat het met opzet is. Het hele album ademt een sfeer van chaos... hij weet nog steeds een spannend verhaal te schrijven.

Ik vraag me af hoelang deze arc nog gaat duren.


Zombie Loan 3 + 6
Oogst van het boekenfestijn. Ik dacht dat ik deze serie nog een kans kon geven, maar het is nog steeds niet helemaal mijn ding. Er zijn net iets te veel elementen die mij storen... Dat stukje met de weerwolf aan het einde van deel 3 vond ik nog het beste, maar dat was na een paar pagina's al afgelopen. :?

Goed voor een tussendoortje, maar niet iets waar ik geld aan wil geven.


Nabari no Ou 7-8
Bizarre reeks. Iedereen wil iedereen vermoorden, maar toch ook weer niet, en wie niet vermoord kan worden wil dood. En dan is er iets met geheime teksten en een levenselixir.

De enige die mij kon bekoren is het onsterfelijke joch, hij is tenminste goedgeluimd (en cute ^^), ook al heeft hij waarschijnlijk het meeste reden tot klagen. Al de rest is constant sikkeneurig.... niet mijn ding.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

Btooom 7
Mja, ben benieuwd hoe deze reeks gaat evolueren want soms toch wat zijsprongen...

Bakuon Retto 17
Toch één van de beste reeksen die ik momenteel lees.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

Nozokiana 4
Blijft toch wel aangename weglezer. Niet alleen wat 'harder' qua seksscènes maar ook de rest is net dat tikkeltje boeiender dan doorsnee sentimentele shonen.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

Resident Evil marwaha desire 3
Serious slashing... Blijft leuke actie-horror reeks met net genoeg verhaal om zelfs mij te boeien.

Zetman 18
Tgoh, Katsura mag er nu stilaan toch eens een einde aan breien. Kzou begot ni meer weten hoe alles achter de schermen ook alweer in elkaar zit.
motivatiedip. help!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2013

Post by barbapapa »

Koen wrote:Zetman 18
Tgoh, Katsura mag er nu stilaan toch eens een einde aan breien. Kzou begot ni meer weten hoe alles achter de schermen ook alweer in elkaar zit.
Dat had ik 10 boekjes geleden al toen ik de reeks liet vallen. :)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

barbapapa wrote:
Koen wrote:Zetman 18
Tgoh, Katsura mag er nu stilaan toch eens een einde aan breien. Kzou begot ni meer weten hoe alles achter de schermen ook alweer in elkaar zit.
Dat had ik 10 boekjes geleden al toen ik de reeks liet vallen. :)
Het eerste boekske vond ik echt heel goed maar dat niveau heeft hij spijtig genoeg nooit meer gehaald pff... En ik heb de indruk dat er nu wel een einde aan zit te komen, maar dat heb ik nog al gehad met Zetman ;)
motivatiedip. help!

Locked