Ovenvers 2013

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2013

Post by Weertangel »

Heh, ja er zit wat naakt in de serie, maar de aktie en het verhaal zijn erg goed dus kijk eens verder dan de tieten voor een keer...

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2013

Post by barbapapa »

Maar goed dat smaak niet te betwisten valt. 8)

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Ovenvers 2013

Post by Marv »

Weertangel wrote:Heh, ja er zit wat naakt in de serie, maar de aktie en het verhaal zijn erg goed dus kijk eens verder dan de tieten voor een keer...
Mss is een kwalitatieve reeks ook mogelijk zonder tetten? Of mss is een reeks die zich genoodzaakt voelt om zoveel nutteloze tetten te tonen mss niet zo kwalitatief in de eerste plaats? Want het is hoe je het ook draait of keert het voornaamste, meest zichtbare en prominente aspect van de reeks. Is het dan zo een grote sprong om te zeggen dat het de reeks definieert en niet in de goeie zin?

Maar zoals Barbapapa zegt, over smaken valt niet te twisten. To each his own I suppose. :)
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2013

Post by barbapapa »

Nu, ik ben allesbehalve vies van tetten in een manga; maar die Change 123 ken ik toevallig... En die vond ik nu niet bepaald een uitzondering op de regel.
De enigste fanservice manga die ik ooit leesbaar tot heel goed gevonden heb was I''s.

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Ovenvers 2013

Post by Marv »

Ik vind bv Gantz een plezante reeks maar puur op een oppervlakkige, cheap thrill achtige manier. Vet sci-fi geweld, bizarre wezens en veel tetten. Daarvoor lees ik het maar ik ga niet claimen dat het een goeie plot of personages heeft. :D
Imo wordt hier op het forum daar vaak rond heen gepraat met pogingen tot objectieve reviews die voorbijgaan aan het feit dat het voor geile tieners gemaakt is. :P De kunst in een beter licht stellen doet het niet.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Brook500 »

Bloody Monday Saison 2 1

2 jaar na de gebeurtenissen van het eerste seizoen komt er weer een strijd tegen terroristen. Fujimaru heeft echter besloten om geen PC meer aan te raken om zijn familie en vrienden niet meer in gevaar te brengen.
Ik vind het een evengoed begin als het eerste seizoen.
Hopelijk zullen we in dit seizoen ook Otoya en Aoi nog eens in actie zullen zien.

The Sacred Blacksmith 7

Blijft best een aangename reeks.
Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2013

Post by Weertangel »

Claymore chapters 132-139
Raki wordt ondervraagt door een paar awakened ones en gevechten breken uit tussen Pricilla en een Riful/Douf hybride terwijl Claire en haar kameraden proberen Cassandra te stoppen met wat onverwachte hulp.

Deze serie lijkt langszaam naar een klimax toe te werken maar met de vele ontwikkelingen zal dat nog wel een paar jaar duren :)

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Brook500 »

X-blade 3

De plotdevelopment van het mysterieuze eiland Yamata was al een goeie stap om de reeks een boost te geven, maar er mag nog wat meer interessante dingen want de serie heeft wel wat potentieel.

Buster Keel 7

Het gevecht tegen de clown was leuk en wanneer onze helden herstelt zijn gaan ze deelnemen aan een toernooi.
Blijft leuke reeks dat in de schaduw blijft van Fairy Tail.
Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2013

Post by Weertangel »

Ik kwam op het Seven seas forum nog een leuke link tegen naar de webcomic The punchline is Machismo een leuke over een flatgebouw waar alle macho game en filmhelden(Kratos,Duke Nukem) samenwonen.
Hier een leuke die jullie ook wel snappen ;) http://thepunchlineismachismo.com/archi ... -this-joke

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2013

Post by Weertangel »

Boku wa Tomodachi ga Sukunai+ .mini-serie
Dit is een altenatieve versie van Boku wa Tomodachi ga Sukunai waarin Kodaka niet met Yozora de buurtclub opricht maar met Sena, wat weer leidt tot een hele andere verhaallijn en hoe dingen tot hun conclusie komen.
Een echte aanrader want door het feit dat de serie korter is(2 personages duiken zelfs niet eens op) loopt alles wel veel soepeler en zonder onnodige situaties :)
Wel raad ik aan dat je eerst de orginele serie doorleest want anders mis je veel verschillen tussen de series.
Last edited by Weertangel on Tue Jun 11, 2013 19:54, edited 1 time in total.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Brook500 »

The Swordsman 5-6

Deze manwha blijft een zalige reeks. Met leuke gevechten, een spannend verhaal, goed uitgewerkte personages en een mooie art blijft het aangenaam om te lezen. :)
Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2013

Post by Weertangel »

Nisekoi chapters 66-77
Raku komt weer terecht in de gekste situaties, zoals een marathon met als beloning een kus met een van de dames uit zijn klas,hij wordt ook aan Tsugumi vastgeketend met explosieve handboeien en natuurlijk valetijn waanzin als iedereen chocolade van de dames wil..
Maar het leukste is dat we kennismaken met Onodora's kleine zusje Haru, die haar grote zus wilt beschermen van Raku en een totaal verkeerd beeld van hem krijgt(voornamelijk haar eigen schuld...)

deze serie blijft leuk om te volgen! :)

Girls of the Wilds chapters 82-89
De Wilds League begint!
Met(tot grote verassing van Jaegu) als eerste match Lee moon Young VS Dal Dal!
Wie gaat die match winnen!?
En Queen besluit ook om deel te nemen aan de League ondanks haar familie situatie :)

Heerlijke koreaanse mahwha webcomic die altijd intersant blijft :)

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2013

Post by barbapapa »

Peepo Choo
Geschreven door Amerikaanse kerel die naar Japan verhuist is om daar als mangaka te werken, met als gevolg deze reeks dus. Compleet getikt, met onderliggend een heel interessante observatie over misconcepties over verheerlijkte culturen zoals bvb die van Japan. Leuk detail: origineel in't Japans uitgegeven, maar aangezien Felipe Smith (de auteur) zelf beide talen machtig is heeft hij zelf ook de vertaling gedaan. Authentieker kan een adaptatie niet zijn dan. ;)

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2013

Post by barbapapa »

Afterschool Charisma 1-2
Ik had ze nog liggen, ondanks dat ik er over dacht ze te verkopen; maar aangezien de reeks niet "gratis online" (:p) beschikbaar is wou ik ze toch nog es een kans geven. Eerste volume had me aardig verrast, maar ik denk dat ik het tweede in de verkeerde stemming had gelezen indertijd. Nu, een dikke twee jaar later, ben ik er terug positiever over. Het blijft enorm guilty pleasure territory, maar wat maakt het ook uit zolang het maar interessant om lezen is. :)
Leuke is dat er nu al 7 volumes beschikbaar zijn, dus ga ik binnenkort een mini-marathon kunnen doen van 3-7!

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Berserker500 »

Met al die oude games geraak ik achter in manga, hoog tijd dus om bij te benen.

A Town Where You live 10
Haruto heeft nu zijne maat als rivaal maar hij laat zich niet doen.
Reeks blijft leuk weglezen.

Dream team 9
Deze reeks evolueert veel te traag naar mijn goesting en de auteur blijft maar beloven dat het echte werk nog moet beginnen.
Ik zal het maar geloven zeker.

Fairy Tail 29
Het gevecht tegen Hades loopt op zijn einde en Mashima geeft als bonus een aantal extra dubbel pagina's met aanvallen van de hoofdpersonages die niet aanwezig waren in het magazine.

Liar Game 14
Na de 4de ronde krijgen we weer een herkansingsronde genaamd 'poker voor de hoogste bieder'.
Een aantal leuke ontwikkelingen in dit deel.
Nokoya beweert dat hij de Liar Game volledig doorgrond heeft en verklaart dat hij niet meer zal verliezen en Nao gaat in haar eentje de uitdaging aan in deze ronde. Ze echt goed geevolueert vind ik.
Op het einde komt Akiyama in actie.
Dat beloofd hier nog spannend te worden.

Locked