Ovenvers 2013

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2013

Post by Weertangel »

Boku wa Tomodachi ga Sukunai 32
Net na de Examens maakt kodaka kennis met een van de nonnen op zijn school en haar relatie met een van de club leden.

Weer een comisch hoofdstuk met een leuk nieuw personage die hopelijk meer in de toekomst opduikt :)
Vooral haar kortere nonnen pakje staat haar goed :D

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Berserker500 »

Le Petit Monde de Fruits Basket en de 2 fanbooks
Het heeft mij veel tijd gekost maar ik ben eindelijk door alle fanbooks doorgeraakt.

Lui ou Rien 1-6
Mijn eerste reeks van Yuu Watase en die tekenstijl is gewoon prachtig.
Riiko heeft geen geluk in de liefde maar daar lijkt verandering in te komen wanneer ze de perfecte partner besteld op het net.
Deze cyborg lijkt in alle opzichten perfect maar het blijft natuurlijk een machine en geen mens.
Ik snap dat meisje toch niet helemaal want ze word verliefd op een soort robot terwijl ze naast haar jeugdvriend woont die toch wel een fameuse boon voor haar heeft. Een zeer aangename reeks om te volgen die me toch een beetje aan Chobits doet denken.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Brook500 »

Master Keaton Deluxe 1

Keaton is een archeoloog die afgestudeerd is bij de universiteit van Oxford. Ook was hij actief in het leger als sergeant.
Hij is gescheiden en heeft een dochter.
Tot zover is het verhaal verdeelt in korte verhalen waarin we de specialiteiten van Keaton te zien krijgen.
Zo is duidelijk dat er voor hem weinig archeologische geheimen zijn en door zijn legerverleden hij zich ontpopt als een echte MacGyver, dat was het meest duidelijke bij de chapters in het Midden-Oosten.
Geweldige lectuur voor Urasawa's eerste reeks. Eens benieuwd naar de volgende delen. :wink:
Image

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Bart »

Brook500 wrote:Master Keaton Deluxe 1

Keaton is een archeoloog die afgestudeerd is bij de universiteit van Oxford. Ook was hij actief in het leger als sergeant.
Hij is gescheiden en heeft een dochter.
Tot zover is het verhaal verdeelt in korte verhalen waarin we de specialiteiten van Keaton te zien krijgen.
Zo is duidelijk dat er voor hem weinig archeologische geheimen zijn en door zijn legerverleden hij zich ontpopt als een echte MacGyver, dat was het meest duidelijke bij de chapters in het Midden-Oosten.
Geweldige lectuur voor Urasawa's eerste reeks. Eens benieuwd naar de volgende delen. :wink:
Ik heb de laatste maanden de nieuwe publicaties niet meer op de voet gevolgd, maar is dit een heruitgave of de (voor zover ik dacht aangekondigde) vervolguitgave/doorstart van de reeks?
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Brook500 »

Bart wrote:
Brook500 wrote:Master Keaton Deluxe 1

Keaton is een archeoloog die afgestudeerd is bij de universiteit van Oxford. Ook was hij actief in het leger als sergeant.
Hij is gescheiden en heeft een dochter.
Tot zover is het verhaal verdeelt in korte verhalen waarin we de specialiteiten van Keaton te zien krijgen.
Zo is duidelijk dat er voor hem weinig archeologische geheimen zijn en door zijn legerverleden hij zich ontpopt als een echte MacGyver, dat was het meest duidelijke bij de chapters in het Midden-Oosten.
Geweldige lectuur voor Urasawa's eerste reeks. Eens benieuwd naar de volgende delen. :wink:
Ik heb de laatste maanden de nieuwe publicaties niet meer op de voet gevolgd, maar is dit een heruitgave of de (voor zover ik dacht aangekondigde) vervolguitgave/doorstart van de reeks?
Dit is een Deluxe-uitgave van de allereerste Master Keaton (niet het tweede seizoen dat nog niet zolang geleden in Japan verschenen is) dat vorige maand in Frankrijk verscheen bij Kana. Er was in Frankrijk nog nooit een normale uitgave geweest en ik hoop heel hard dat de verkoop het goed genoeg zal doen om daarna het tweede seizoen te zien uitgebracht worden door Kana.
Maar 't is nen Urasawa dus dat zal geen probleem worden. :wink:
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Brook500 »

The Arms Peddler 6

Sona komt zijn doelwit tegen en aarzelt niet om hem een kopje kleiner te maken.
Ondertussen zijn er enkele jagers op zoek naar het magische boek.
Blijft zeer interessante lectuur. :D

Jusqu'a Ce Que La Mort Nous Separé 1

In het engels beter bekend als 'Until Death Do Us Part'.
Haruka is een 12-jarig meisje die een speciale gave bezit: ze kan de toekomst voorspellen met 90% zekerheid.
Nadat ze door de maffia gevangengenomen werd, wist ze zichzelf te bevrijden en smeekt ze aan de (toevallig voorbij wandelende) blinde Mamoru om haar te beschermen.
Een sterk begin van deze hooggeprezen reeks.
Enorm mooie tekenstijl dat nu al tot één van mijn favorieten behoort. 8)
Ook de aangename personages maken van deze reeks iets spannends. :D
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Berserker500 »

J'aime les Sushis 1-8
Hanayu is de dochter van een patissier die graag Sushi meester wil worden en Hayato is de zoon van een Sushi meester die dan weer patissier wil worden.
Je krijgt dan natuurlijk spanningen aan beide zijden en onze 2 hoofdpersonages gaan naar elkaar toegroeien en elkaar steunen om hun dromen waar te maken. Deze reeks leest vlot weg en is doorspekt met een goede dosis humor en het culinaire aspect sprak mij wel aan in de reeks.

Global Garden: Le Dernier Rêve d'Einstein 1-8
Zeer sterke reeks om te volgen en Delcourt maakt het compleet door wat extra informatie de voorzien over Einstein.
Ben eens benieuwd of Magie Interieure even goed is als dit.
Delcourt heeft echt een neus voor goede reeksen en dan vooral voor shojo.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Brook500 »

Jusqu'a Ce Que La Mort Nous Separé 2-3

Nu Haruka bij de geheime organisatie zit wilt zij haar gave optimaal proberen te gebruiken om de terroristen te bestrijden.
Mamoru is ondanks zijn blinde handicap haast onverslaanbaar in gevechten. Zijn opmerkingen zijn ook leuk met momenten. :)
Serie blijft vol met actie en hopelijk komt er wat meer plotdevelopment in de volgende delen.
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Brook500 »

Jusqu'a Ce Que La Mort Nous Separé 4-5

Haruka waarschuwt Mamoru om op te passen voor een geduchte tegenstander maar dat kan hem maar weinig boeien.
Het kat en muis-spel tussen Mamoru en Fang was erg spannend.
Reeks blijft niveau. :)
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Brook500 »

Immortal Rain 7-8

Eindelijk zijn Rain en Machika weer bij elkaar en ook Ys komt zijn oude vriend terug tegen.
Beter dan de vorige delen en hopelijk blijft het zo tot aan het einde. :wink:
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2013

Post by NeeNee »

Bleach 56
Vechten en infodump. Hm. Maar het verhaal gaat wel goed vooruit nu, dus ik klaag niet.

Dat einde was best wel verrassend. En nu is het maanden wachten op het volgende album... bah.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

Dragonball Perfect 15
Ze vallen met bosjes!

Kings of Shogi 8
Mja, geen slecht einde, ook al blijft het een wat kabbelende reeks.
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Brook500 »

Immortal Rain 9-11 (einde)

Mooi einde van deze reeks die in het begin op en neer ging maar de laatste delen waren van beter kaliber.
De kortverhaaltjes in het voorlaatste deel waren ook heel aangenaam. :)
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Brook500 »

G-Maru Edition 1

Een tweeluik van dezelfde mangaka als Ichigo 100%, Hatsukoi Limited en Anedoki.
Aruto wilt graag shojo mangaka worden maar door de komst de perverte, futuristisch robotje G-Maru wordt haar droom misschien nog wel aan diggelen geslagen wanneer blijkt dat ze in de toekomst een mangaka van hentai wordt.
Uiteraard wilt ze niet dat dat haar lot wordt aan wilt ze de plannen van G-Maru dwarsbomen.
Leuk maar kan niet tippen aan de andere hierboven vermelde 3 reeksen.

Wingman 6

Een ijswezen die terug op krachten komt onder de rokken de kijken, een magneet dat allergisch is aan vrouwen en een wezen dat zich met voedt met dromen.
Grappig maar ik snak toch nog wel naar het einde van deze reeks. Nog één deel te gaan. :|

Btooom 7

Ryota komt een oude bekende tegen en de kleine opdonder komt hem ook weer lastigvallen.
Eens benieuwd hoe het gaat eindigen met Dante in het volgende deel.
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

Seven Shakespeares 4
Dios mio, zo'n zalige lectuur. Enorm boeiend, dus des te pijnlijker dat de serie blijkbaar op (definitief?) hiatus is geplaatst door de auteur.
motivatiedip. help!

Locked