Ovenvers 2013

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

Ik ben ook wel benieuwd, zal immers niet iets zijn dat gemakkelijk elders gepubliceerd zal worden, vermoed ik...?

Berserk 36
Tgoh, geen slecht volume maar als er zo zelden nieuwe volumes uitkomen is dergelijk materiaal natuurlijk teleurstellend.

I am a Hero 6
Ingenieus gevonden hoe er wordt omgegaan met Chica...

Bakuon Retto 15
Het hoogtepunt van de zoku's wordt al snel opgevolgd door een dieptepunt. Benieuwd hoe dit nu zal evolueren naar het einde toe...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

Sense 3
Onze nieuwe zwemleraar heeft het "hormonaal moeilijk"...

Claymore 22
Het blijft boeiend maar al die namen zijn onmogelijk bij te houden. Wordt er verwacht dat we notities gaan nemen tijdens de lectuur of zo?

Suicide Island 5
Bevestigt als één van m'n favoriete manga's van het moment.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2013

Post by NeeNee »

Koen wrote:Claymore 22
Het blijft boeiend maar al die namen zijn onmogelijk bij te houden. Wordt er verwacht dat we notities gaan nemen tijdens de lectuur of zo?
Ik denk dat je gewoon de belangrijkste gezichten moet onthouden en de rest als achtergrond beschouwen. Zo doe ik het tenminste.

De helft van die figuranten gaan toch maar een half hoofdstuk mee.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

De belangrijkste gezichten onthouden zou handig kunnen zijn als die mangaka niet alle gezichten hetzelfde tekent lol. Maar ja, ik onthou ook alleen de originals en van de rest ga ik er vanuit dat ze vroeg of laat wel het onderspit zullen delven ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Saki
Posts: 610
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Ovenvers 2013

Post by Saki »

claymore 22? In het Frans dan? Want Neenee heeft me overlaatst 21 gebracht xD

en idd die gezichten een ramp, zelfs de symbolen zijn niet altijd duidelijk :/

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

Jup, in het Frans. Ik lees uitsluitend in het Frans. Nu ja, in een vervlogen verleden ook in het NL :wink:
motivatiedip. help!

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Bart »

Kapsels? Onderstel? Het aantal stukjes waarin ze zijn fijngehakt?
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Berserker500 »

Kenshin le Vagabond Perfect 18
Sano zijn gezicht toen opeens Saito voor zijne neus stond was zalig. :lol:
Saito laat weeral eens zien dat met de Shinsengumi niet te spotten valt.
De clash tussen Kenshin en Enishi was ook wel cool.
Dit deel zit zo vol coole gevechten dat ik niet kan wachten op het volgende deel.

A Town Where you Live 04-06
Deze reeks blijft lekker weglezen maar die clifhangers zijn ondraaglijk.
Ik hoop wel dat hij het bijgelegd krijgt met Nanami.

My E-girlfriend 01-05
Haruka en Kakeru hebben elkaar ontmoet op de chat van Fil Gate maar hun eerste date loopt niet echt zoals geplant.
In het echte leven zitten ze zelfs in dezelfde klas maar kunnen ze elkaar niet uitstaan.
Al bij al komt het nog goed tussen de 2 en we gaan over de loop van de reeks nog een aantal gebruikers van Fil Gate volgen.
Ontmoetingen via een chat geeft deze reeks een leuke twist maar ik vond het wel spijtig dat het sentimentele plaats moest ruimen voor de gevechten van onze detectives van het filiaal van Fil Gate die instaan voor de veiligheid van de site. Haruka en Kakeru blijven wel de belangrijkste personages en mijn favoriete koppel uit de reeks. Ik vond het wel grappig hoe verschillend Kakeru is in chat tegenover in het echte leven.
Wel een leuke reeks om te volgen maar een beetje meer diepgang had wel gemogen vond ik.

Beelzebub 10
De grote broer van baby Beel komt af om de mensheid uit te roeien om dat de demonen koning het beu is om te wachten.
Er wordt hard gevochten in dit deel en Oga en co merken hoe zwak ze wel zijn.
Oga gaat aan de groot vader van Aoi vragen om hem te trainen.
Ben eens benieuwd hoe dat gaat aflopen.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Brook500 »

Bloody Cross 6

Het gebouw van Arcana wordt bestormd door een groep die zich 'les Fossoyeurs des Dieu' (De Doodgravers van God) noemen.
Ze zijn op zoek naar een heel speciaal relic en er ontstaan gevechten.
Als ze nu eens wat meer laten zien van de gevechten dan was het nog leuk geweest maar dat blijft dus één van de minpunten momenteel van deze reeks. :?
Nu ook Tsukimiya ontvoerd wordt is het maar hopen dat die snel terugkeert want zij is één van de weinig interessante personages van de reeks. :(
Image

User avatar
Fakie
Posts: 105
Joined: Tue Sep 23, 2003 12:05
Location: Diepenbeek
Contact:

Re: Ovenvers 2013

Post by Fakie »

Koen wrote:Ik ben ook wel benieuwd, zal immers niet iets zijn dat gemakkelijk elders gepubliceerd zal worden, vermoed ik...?

Berserk 36
Tgoh, geen slecht volume maar als er zo zelden nieuwe volumes uitkomen is dergelijk materiaal natuurlijk teleurstellend.

...

enig idee wanneer volume 37 uitkomt ?
Ik ben zo verschrikkelijk ongeduldig .. maar durf van de andere kant niet verder te lezen. ... leuke contradictie ... niet?

Heb de reeks nu een 2 tal keren gelezen. De eerste keer tot en met volume 24 en de tweede maal t.e.m. volume 32.
Beide volumes hadden een "goed" einde en toevallig had ik maar de manga's tot op dat punt. Als'k dan toch begin te lezen,
wil'k ook niet per extra volume gaan bijlezen ... dus wacht'k liever tot er een hele hap bijkomt. Vier volumes vind'k dan toch
juist wat te weinig.
Everybody Dies , But not Everybody Really Lives

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Brook500 »

Glenat zal zich niet spoeien om het volgende deel uit te geven en in Japan is deel 37 zelf nog niet uit.
Image

User avatar
Fakie
Posts: 105
Joined: Tue Sep 23, 2003 12:05
Location: Diepenbeek
Contact:

Re: Ovenvers 2013

Post by Fakie »

Brook500 wrote:Glenat zal zich niet spoeien om het volgende deel uit te geven en in Japan is deel 37 zelf nog niet uit.
dan Kan Glénat zich ook niet spoeien :)
Everybody Dies , But not Everybody Really Lives

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Brook500 »

Dragon Ball Perfect 23

Een mysterieuse jongen waarschuwt de krijgers dat de aarde 3 jaar later geterrorisseerd wordt door 2 enorm sterke cyborgs en dat ze hard moeten trainen om ze te doen stoppen.
Iedereen maakt zich na de harde training klaar om de wereld van de ondergang te redden.
Yamcha hebben ze serieus te pakken gekregen en Goku zal ze een koekje van eigen deeg geven.
Maar dan gebeurt het voorspelbare.
Kan niet wachten op het volgende deel. :)

Silver Spoon 1

Yugo is een 14 jaar oude jongen die een intelligente uitstaling heeft en in een gereputeerde college heeft gezeten.
Zonder een echte droom en specifieke reden kiest hij voor zijn studies verder te zetten in een landbouwschool.
Daar maakt hij al meteen, na verdwaald te zijn, kennis met de goedbevallige Aki.
Hij ontdekt in de school dat hij nog heel wat moet dan om het harde landbouwleven gewoon te worden.
De nieuwste reeks van de mangaka van de populaire topserie Fullmetal Alchemist en ook deze reeks heeft een heel goei begin.
De humor slaagt meteen uitstekend aan en volgens Berserker moet het nog beter zijn in latere delen. Dat belooft. :D
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Berserker500 »

Beelzebub 11
Oga zijn training is gewoon hilarisch met al die Dragon Ball verwijzingen.
Die online battle op het einde was ook wel fun.

A Town Where you Live 07-09
Haruto beleefd een afstands relatie met Yuzuki maar wanneer hij dan plots een brief krijgt waarin zij het plots uitmaakt neemt hij de drastische beslissing om in Tokio te gaan studeren. Hij trekt in bij zijn grote zus maar ze kunnen s'nachts niet goed slapen omdat Yamato en Suzuka die ernaast wonen constant ruzie maken. :lol:
Dat hoofdstuk over hoe de 3 jeugdvrienden elkaar voor het eerst ontmoet hebben vond ik ook wel leuk om te volgen.
Dit blijft toch wel een leuke reeks om te lezen.

Silver Spoon 1
Zelfs in herlezen blijft de humor zalig.
Ik kan niet wachten op het volgende deel voor het stuk met de pizza oven.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

The Arms Peddler 6
Dit blijft gewoon een erg aangename lectuur vormen. Als je mij na 6 volumes nog weet te boeien, dan zit het wel goed ;)

Bakuon Retto 16
Maar je na 15 volumes nog volledig heruitvinden én boeiend blijven, das natuurlijk nog beter. Absolute topreeks.

GTO Shonan 14 Days 8
Het recept blijft natuurlijk hetzelfde, het blijft ook wel leuk, maar die politieke beslissing was zodanig onrealistisch dat het volume ook wat inboet aan geloofwaardigheid.
motivatiedip. help!

Locked