Ovenvers 2013

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Berserker500 »

Yakitate Ja-pan!! un pain c'est tout 15-20
Azuma en co moeten het in een tv uitzending genaamd Yakitate 25 het opnemen tegen de mannen van Kirisaki.
De reacties worden steeds absurder maar het blijft wel fun.
Delcourt blijft met hopen extra weetjes gooien.

A Town Where you Live 03
De oudere zuster van Haruto doet haar intrede in het rustige stadje.
Die wijst Haruto erop dat hij Yuzuki al eens eerder ontmoet heeft.
Reeks wordt steeds leuker.

User avatar
Saki
Posts: 610
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Ovenvers 2013

Post by Saki »

En die Absurditeit zal nog zeer ver getrokken worden :p

Hoe dan ook een geweldige reeks!

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Bart »

Saki wrote:En die Absurditeit zal nog zeer ver getrokken worden
Net dat ietsje te ver, meende ik.
Er zat stilaan wat sleet op de formule en die laatste delen snakte ik toch wel naar het einde van de reeks.

(Maar ik beaam dat ze in haar geheel wel leuk om lezen was.)
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

User avatar
Saki
Posts: 610
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Ovenvers 2013

Post by Saki »

Bart wrote:
Saki wrote:En die Absurditeit zal nog zeer ver getrokken worden
Net dat ietsje te ver, meende ik.
Er zat stilaan wat sleet op de formule en die laatste delen snakte ik toch wel naar het einde van de reeks.

(Maar ik beaam dat ze in haar geheel wel leuk om lezen was.)
eigenlijk wel :/

Gelukkig is de anime niet zo ver gegaan denk 'k dan.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2013

Post by Weertangel »

Ben vandaag begonnen aan I Don't Have Many Friends, I Have Few Friends (Aka Haganai) een leuke manga gebaseerd op een serie Light Novels die gaan over Kodaka Hasegawa, een scholier die net van school is gewisselt en moeite heeft om vrienden te maken omdat iedereen denkt dat ie vanwege zijn blonde haar een deliquent is(hij is half brits) totdat ie zijn clasgenote Yozara tegenkomt terwijl die tegen haar denkbeeldige vriendje aan het praten is :?
Ze komen er beide achter dat ze eigenlijk geen vrienden hebben en daarom besluit Yozara(Kodaka meetrekkend) om de Buurt club op te richten, een club waarvan het geheime doel is"om vrienden te maken"

het is een hele leuke en verfrissende serie met leuke personages en soms nogal bizarre situaties(een van de leden is een Eroge fan, en de ander heeft een vampier complex) maar die toch vooral comisch zijn en goed op de lachspieren werken :)

Seven Seas geeft de serie op zijn engels uit dus als ik weer wat geld heb ga ik zeker een paar volumes halen :)

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2013

Post by barbapapa »

Niet echt manga, maar heeft wel veel betrekking tot:
Manga Binbou van Syuho Sato
Een biografische short novel over zijn strijd tegen uitgeverijen; zeer straf materiaal, je kijkt nooit nog naar manga in hetzelfde licht. Het is een uitbuitend, vastgeroest macht-spelletje daar.

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Ovenvers 2013

Post by Marv »

barbapapa wrote:Niet echt manga, maar heeft wel veel betrekking tot:
Manga Binbou van Syuho Sato
Een biografische short novel over zijn strijd tegen uitgeverijen; zeer straf materiaal, je kijkt nooit nog naar manga in hetzelfde licht. Het is een uitbuitend, vastgeroest macht-spelletje daar.
Is dat niet zo in elke industrie? Ze zitten er in om geld te verdienen, niet om een artiest te helpen zijn visie aan zo veel mogelijk mensen te brengen (das bijzaak meestal). Heb ook al vieze dingen gelezen over de praktijken bij DC en Marvel. De filmindustrie is notoir voor zo'n praktijken. Das de trieste realiteit denk ik al zullen er natuurlijk uitzonderingen zijn maar groot en bekend word je zo niet.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2013

Post by barbapapa »

De meeste artiesten verdienen een goeie cent aan wat ze doen. Een beginnend mangaka werkt zich puur in de schulden.
Als een reeks goed verkoopt is het dankzij de uitgeverij, als ze slecht verkoopt ligt het aan de mangaka. Je zou het echt moeten lezen...

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Brook500 »

Enigma 1-2

Sumio is een scholier die de gave heeft om de nabije toekomst te voorspellen. Maar hij doet het op een speciale manier: al slapend noteert hij de gebeurtenis in zijn 'Dream Diary'.
Wanneer hij en zijn jeugdvriendin ontwaken in de gymzaal van de school met 5 andere studenten, zitten ze volledig opgesloten en een mysterieuze doodskop genaamd 'Enigma' spreekt met hun via een scherm.
Ze moeten hun weg naar de enigste uitgang begeven door opdrachten uit te voeren en paswoorden verzamelen. Buiten Sumio hebben alle anderen een gave waarmee ze zich moeten weten te redden.
Zalig begin en wat gaat deze reeks snel vooruit. :D De personages zijn leuk om te volgen en ik ben eens benieuwd naar het ware gelaat van die 'Enigma'. :)
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Berserker500 »

Yakitate Ja-pan!! un pain c'est tout 21-26
Eindelijk komt er een einde aan de zotte avonturen van Ja-pan.
Op het einde het gaat het er wel zwaar over met een brood monster en het probleem van de opwarming van de aarde aanpakken met een absurde reactie.
Ik vond het wel grappig dat de manager zijn clanleden had verplicht om allemaal een afro te dragen. :lol:

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Berserker500 »

Nozokiana 3
Kido krijgt de verassing van zijn leven wanneer zijn ex voor zijn deur staat.
Gelukkig is er nog Emiru om een oogje in het zeil te houden. :lol:
Ben eens benieuwd hoe lang het gaat duren eer hij gaat vallen voor haar charmes.

Fairy Tail 28
De gevechten tegen Grimoire Heart razen door en zelfs Gildarts komt meespelen.
Mashima schijnt niet door te hebben dat het niet evident is te klappen over het tot stand komen van kleuren pagina's in een zwart-wit strip.

Dream Team 06-08
De matchen zijn wel lang in deze reeks maar niet zo indrukwekkend als in Slam Dunk.
Wel leuk dat ze zo diep ingaan op taktiek.
Eindelijk komt er een grote speler bij het team.
Ik kijk al uit naar het toernooi en de rivaliteit tussen Sora en Toby blijft fun.

Claymore 22
Ben nog altijd wel blij dat deze reeks nog altijd kan genieten van mooi papier.
Het gevecht tegen de verrezen nummers 1 loopt ten einde en we zien Raki nog eens.
Zelfs zonder hoofdpersonage blijft deze reeks standhouden.

The Arms Peddler 05
We krijgen de conclusie van de vampieren arc waarin Garami wel cool was met dat groot zwaard.
Ik vond het eigenlijk wel spijtig dat we direct in een nieuwe verhaallijn werden gegooid inplaats van even op adem te kunnen komen.
Blijft wel een reeks die enorm blijft boeien met een zeer rijk universum.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Brook500 »

Bloody Cross 5

De spionnen worden gevat en tijdens een ontsnapping komen de twee elkaar zelfs tegen wat tot een gevecht leidt. Spijtig is één van de twee al in een slechte toestand waardoor hij niet voluit gaat.
Reeks blijft boeiend op het minimum. Gevechten die ze niet laten zien en toch interessant blijken te zijn, lage humor en debiele personages (buiten een paar dan) maken van deze reeks net geen Black Butler en Karneval die het nog slechter scoren voor mij. Hopelijk dat het nieuwe personage op het einde de reeks kan opkrikken. :(
Image

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Ovenvers 2013

Post by Marv »

barbapapa wrote:De meeste artiesten verdienen een goeie cent aan wat ze doen. Een beginnend mangaka werkt zich puur in de schulden.
Als een reeks goed verkoopt is het dankzij de uitgeverij, als ze slecht verkoopt ligt het aan de mangaka. Je zou het echt moeten lezen...
In het Japans gelezen veronderstel ik? Online besteld?
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2013

Post by Koen »

Coq de Combat 24
Opbouwvolume... Naar de big clash tussen stijlen.

Hakaiju 7
Schwung is er een beetje uit maar blijft vermakelijke lectuur.

Ichi the Killer 10
Zalig einde van deze reeks, zowel het finale gevecht als de historiek erna... Topreeks. In het algemeen toch beter dan Homunculus.
motivatiedip. help!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2013

Post by barbapapa »

Marv wrote:
barbapapa wrote:De meeste artiesten verdienen een goeie cent aan wat ze doen. Een beginnend mangaka werkt zich puur in de schulden.
Als een reeks goed verkoopt is het dankzij de uitgeverij, als ze slecht verkoopt ligt het aan de mangaka. Je zou het echt moeten lezen...
In het Japans gelezen veronderstel ik? Online besteld?
Zelf had ik er geen toegang tot, maar ik ken iemand die het in opdracht vertaald heeft en mij vroeg om het na te lezen. Zodra het ergens te lezen valt zal ik het hier zeker delen.

Locked