Ovenvers 2013

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Brook500 »

Re:Birth The Lunatic Taker 2

Reiji, Ayaka en Mizaki vechten op leven en dood tegen de engelen.
Later komt Reiji een oude bekende tegen.
Dat gevecht tegen de engelen was heel goed gedaan. Alleen blijft het dan wel moeilijk bij te houden hoeveel levens wie heeft.
Dat nieuw personage is best grappig en zorgt voor wat extra ecchi-gehalte in de reeks, maar echt veel draagt die ook niet bij. Hopelijk beter het in het volgende deel. :|
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Berserker500 »

Yakitate Ja-pan!! un pain c'est tout 08-10
Die clown van een Pierrot blijft een zalig personage.
Het bekvechten tussen Kawachi en Suwabara is echt super grappig.
Die side story van een soort parodie op Lord of the Rings was wel leuk gedaan.

Angel Voice 16 en 17
De Ichiran Eleven hebben zwaar getraind voor het toernooi van de beginnelingen.
hun eerste tegenstander is een team dat nogal geweldadig speelt.
De rivaliteit tussen superkrak Inui en Narita blijft hilarisch.
Ik krijg de indruk dat dit een toernooi wel een tijd gaat duren.
Blijft een leuke reeks maar kan langs geen kanten tippen aan Slam Dunk.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Berserker500 »

Yakitate Ja-pan!! un pain c'est tout 11
In de halve finale van de Monaco cup moeten Azuma en co een brood maken voor F1 piloten.
Blijft toch een lollige reeks.

The Civilization Blaster 01 en 02
Leuke reeks en met zo'n dikke delen krijg je waar voor je geld.
Kurokawa heeft echt een neus voor leuke reeksen.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Berserker500 »

Liar Game 12 en 13
We zijn eindelijk door de 4de ronde maar het was wel zeer spannend om te volgen.
Ik sta elke keer perplex hoe Akiyama het weer klaarspeelt.
Ben eens benieuwd voor het volgende spel.

Nozokiana 02
Met al dat schoon vrouwvolk ben ik eens benieuwd of ons hoofdpersonage trouw gaat kunnen blijven aan zijn vriendin.

Over Bleed 01-03
Deze harde vechtmanga is niet voor watjes.
Het gaat er soms zo hard aan toe dat ik verschiet dat er geen leeftijdsaanduiding op staat.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Brook500 »

Vagabond 20-22

Na Kojiro focussen we ons weer op het ander hoofdpersonage. Musashi komt terug naar Kyoto met het doel om het gevecht tegen Seijuro te winnen.
De uitslag van het gevecht wordt verspreid over het hele land.
Kojiro komt uiteindelijk zijn bedrieger tegen. Hopelijk krijg die een goeie pandoering.
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Brook500 »

Kiss of Rose Princess 2

Anis en haar bodyguards worden benadert door Haluto. Als snel blijkt hij geen goede bedoelingen te hebben.
Iets beter dan het vorige deel, al was het alleen op het einde nog iets of wat spannend. Voor de rest blijft het een vrij saaie reeks. :|

Re:Birth The Lunatic Taker 3

Wanneer Reiji met zijn zus en vriendin zich wat willen ontspannen komen ze in aanraking met 2 'recolteurs'.
De spanning is wat weggezakt en Reiji blijft zo'n hard de brave uithangen (het zijn niet echt mijn favoriete soort personages).
Nogal een geluk is Ayaka van een ander caliber. :)
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Brook500 »

The Swodsman 3-4

Het verhaal blijft interessant en de gevechten zijn spannend om te volgen.
Ook de uitleg over de verschillende wapens en gevechtkunsten zorgen ervoor dat deze manhwa geen saaie momenten heeft. :)
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2013

Post by NeeNee »

Vampire Knight 15
Deze reeks wordt nog steeds vager. Wat zijn ze nu eigenlijk aan het doen? Het lijkt net alsof ze allemaal de hele tijd maar wat aanmodderen (wat voor de meeste waarschijnlijk ook zo is). De situatie is behoorlijk veranderd sinds het begin en tegelijk is er niets gebeurd.

Ik moet toch eens serieus overwegen om deze reeks stop te zetten. (Dat is niet evident; de enige serie die ik ooit halverwege heb stopgezet was Shaman King, en dan pas nadat hij vijf albums lang op mijn zenuwen gewerkt had. Als ik eenmaal een serie aan het volgen ben, geef ik niet zo gemakkelijk op.)

Ranma 1/2 24
Dit album doet mij echt aan Inuyasha denken, zowel qua tekenstijl en verhaal als qua sfeer. Ik begrijp nu beter hoe ze van de ene naar de andere serie geëvolueerd is... de gelijkenis is overigens maar tijdelijk, want de volgende albums zijn weer veel luchtiger.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Berserker500 »

Une Sacrée Mamie 09-11
Leuk einde voor een zeer aangename reeks en van deze soort reeksen mogen ze er nog brengen. :D

Lost Paradise 05
Met nog maar één deel te gaan gaat eindelijk L het heft in eigen handen namen.
Ben eens benieuwd hoe dat gaat aflopen.

Pandora Hearts 16
Weer zo verdomd spannend dat ik niet kan wachten op het vervolg.

Happy deluxe 13
Het grote toernooi van Wimbledon barst volledig los.
De comback van la reine tegen Choko was wel zalig.
Ben eens benieuwd of Miyuki daar tegenop kan met haar blesure.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Brook500 »

Bloody Cross 1-2

Tsukimiya is half-vampier en half-engel. Zij is op zoek naar een magisch boek dat haar moet verlossen van een vervloekte stigmata op haar lichaam.
Tijdens haar zoektoch komt ze in contact met Hinata. Hij heeft, net als haar, gemengd bloed en hetzelfde stigmata. Samen zoeken ze naar het middel om de vloek ongedaan te maken.
Een goeie start voor deze reeks. Met 2 interessante hoofdpersonages en zalige actiescenes weet deze reeks mij toch te boeien.
Alleen is het tussen de gevechten door af en toe saaie momenten die je soms serieus weten te ergeren. Hopelijk verandert dat in de toekomst.
De allereerste chapter van het eerste deel is de pilotchapter dat deze reeks gelanceerd heeft.
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Berserker500 »

Vinland Saga 11
Knut keert terug naar zijn vaderland en hij doet er niet lang over om meteen de troon in te palmen.
Het ziet er naar uit dat de verhaallijn op het platteland aan het eindigen is en dat de gevechten van vroeger gaan terugkomen.
Blijft een zeer leuke reeks om te volgen.

Les Vacances de Jésus et Bouddha 4
Weer een vrij middelmatig volume en dan te denken dat de reeks zo sterk begon.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Berserker500 »

Yakitate Ja-pan!! un pain c'est tout 12-14
De Monaco cup arc neemt zijn einde en het ziet er naar uit dat we van Kirisaki nog niet vanaf zijn.

Dream Team 01 en 02
Sora is een erg grote fan van basketbal maar met zijn nogal kleine gestalte is dat niet evident.
Wanneer hij dan te weten komt dat er in zijn nieuwe school een Basketbalclub is is hij niet meer te houden.
Het probleem is dat het huidige team bestaat uit een hoop crapuul dat niets liever doet dan vechten.
Kleine Sora gaat er dan alles aan doen om daar verandering in te brengen.
Het duurt dan ook niet lang voor dat ze hun eerste match moeten spelen en waar Sora laat zien dat hij wel zijn mannetje kan staan tussen al die grote spelers. Het begin doet mij een beetje denken aan Angel Voice waar het team ook eerst bestond uit vechtersbazen.
Deze reeks leest vrij vlot weg en je wordt vrij snel in het verhaal gezogen.
Deze ga ik met plezier volgen. :D

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Berserker500 »

Dream Team 03-05
Na een vriendschappelijke match tegen de vrouwen ploeg ondekken onze vrienden dat ze nog veel werk voor de boeg hebben.
Ze beginnen dan aan een zware training om in staat te zijn te kunnen deelnemen aan toernooien.
Ik vond het wel grappig hoe één van de lezers een opmerking maakte aan de auteur dat hij met deze manga nooit zou kunnen tippen aan Slam Dunk en de auteur gaf hem nog gelijk ook. :lol:

A Town Where you Live 01 en 02
Haruto leeft rustig op het platteland tot wanneer zijn rust wordt verstoort wanneer de knappe Yuzuki bij hem intrekt om naar dezelfde school als hem te gaan. Dan heb je nog Nanami waar Haruto al lang een boon voor heeft en het komt al recht tot een driehoeksverhouding tussen de 3.
Leuke reeks om te volgen met leuke personages maar het blijft al bij al nogal voorspelbaar vind ik.
Eens benieuwd hoe deze reeks gaat evolueren.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2013

Post by Brook500 »

Bloody Cross 3-4

Tsukiyima haar nieuwe stigmata zorgt voor een nieuw raadsel en wanneer zij ook nog eens het doelwit wordt voor een opoffering moet ze goed op haar hoede zijn.
Nao, een half-mens half-engel, zal aan haar zijde meevechten met Tsuzuki en Hanamura om nog meer waardevolle relics te bemachtigen.
Later wordt het duidelijk dat er langs Tsukiyima haar kant en die van Arcana een mol zit.
Het blijft een twijfelachtige serie. De ene moment werken het op je zenuwen met altijd dezelfde humor en gesprekken die de personages uitkramen en dan op de andere momenten zit er met goeie gevechten en plotdevelopment nog wat in. Het einde van deel 4 was zo'n goei moment en waardoor ik hoop dat het beter gaat. :?
Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2013

Post by Weertangel »

Berserker500 wrote:A Town Where you Live 01 en 02
Haruto leeft rustig op het platteland tot wanneer zijn rust wordt verstoort wanneer de knappe Yuzuki bij hem intrekt om naar dezelfde school als hem te gaan. Dan heb je nog Nanami waar Haruto al lang een boon voor heeft en het komt al recht tot een driehoeksverhouding tussen de 3.
Leuke reeks om te volgen met leuke personages maar het blijft al bij al nogal voorspelbaar vind ik.
Eens benieuwd hoe deze reeks gaat evolueren.
Hij is van dezelfde mangaka als Suzaka dus dat moet je wel genoeg zeggen, al vind ik wel dat ie beter wegleest dan Suzaka, al kan ie verspelbaar zijn soms.

Locked