Ovenvers 2012

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2012

Post by barbapapa »

Sig Ikki reeksen komen van oorsprong allemaal uit het "Ikki" magazine, van Shogakukan in Japan. Eentje die bekend staat om zijn obscure, en experimentele inhoud. http://www.ikki-para.com
Gewone Sig reeksen (Signature) bevinden zich in hun meer algemene seinen catalogus. (dus alle andere magazines van Shueisha/Shogakukan die "matuur"/seinen genoeg bevonden worden)

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

Contes d'Adolescence Cycle 1 3 (einde)

Manato gedraagt zich erg vreemd als Asuka met hem wilt praten en als zij blijft aandringen komt opeens het antwoord tevoorschijn dat zij niet verwacht heeft. Wanneer Asuka Kazusa beschermt krijgt zij een ferme tegenslag te verwerken.
Het verhaal blijft ook in dit laatste deel op een goed tempo lezen (misschien nog wat beter dan de 2 eerste delen). Ik ben benieuwd naar de sequel. :)

DNA² 5 (einde)

Kotomi's prestatie wordt verstoord door iemand met dezelfde krachten als Junta, maar onze held geeft hem toch een koekje van eigen deeg. Daarna wordt het interessanter met de komst van een oude man die zijn pijlen heeft gericht op Aoi.
Al bij al een goed einde en we krijgen Tomoko toch nog eens te zien. :D Op zich is deze Katsura-reeks wel iets beter Shadow Lady, maar beide blijven wel een must-have ondanks dat ze niet het topniveau van Video Girl Aï behalen. :wink: Ik ben eens benieuwd hoe goed de volgende Katsura-reeks is in het lijstje: I''s.
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2012

Post by Koen »

Hatsukoi Limited 4
Er is een hoofdstuk dat een heel mooi einde zou vormen maar nadien moeten er nog losse eindjes afgehandeld worden waardoor het einde eigenlijk minder wordt lol. Mooie oefening maar toch niet geslaagd over de ganse lijn. Te veel (hoofd)personages om slechts in vier volumes uit te diepen.

Shinjuku Fever 3
Blijft toch wel erg leuke lectuur ook al is het frisse en de ontdekking wat gaan luwen.

Thermae Romae 1
Normaal behandel ik eerste volumes niet in ovenvers maar pen ik er meteen een recensie van neer, maar deze stak zo tegen toen ik het eerst vasthad en doorbladerde..., maar dan begin je te lezen en begrijp je alle hype errond plotseling toch iets beter ;) Ook al bestaat de kans dat het snel repetitief wordt.
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

I''s 1

Wanneer Ichikata een publiciteitkrantje van de school bekijkt wordt hij stapelverliefd op Iori, waar zij (zonder haar toestemming) instaat met een paar foto's in badpak.
Iori wordt al meteen door alle jongens aanbekeken als de babe van de school en krijgt zij een plaag perverse blikken om haar heen en dat vind Ichitaka niet kunnen.
Door een paar misverstanden komen er twijfelgevallen tussen de twee.
Goed begin van deze bekende Katsura-reeks. Aangename personages, de goedwerkende humor komt hier ook aan te pas en natuurlijk de fantastische art! :D
Ben eens benieuwd wat de rest van de reeks gaat brengen.
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2012

Post by Koen »

Shinjuku Fever 4
Stripbaseball... Leuk maar vond het wel wat uit de toon vallen in deze manga... Voor de rest weer op niveau!

Girl Friends 5
Einde dat heel mooi in de lijn ligt van de rest van deze vermakelijke yuri.
motivatiedip. help!

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Ovenvers 2012

Post by The Donkey »

20th century boys 4-5
Was al weer een tijd terug dat ik bezig was met deze serie, maar damn hij blijft goed:D nu bezig met deel 6 en deel 7-10 ook meteen maar besteld.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

I''s 2

Ichitaka's jeugdvriendin Itsuki blijft tijdelijk bij hem logeren maar hij kan het maar niet aan Iori vertellen. Later wint Itsuki een reis voor twee personen en die geeft zij aan het 'koppeltje'.
Blijft een aangename reeks. :)

Wolf Guy 10

Akira heeft eindelijk de plaats gevonden waar Haguro en Aoshika zitten maar hij heeft een serieuse wonde en geen volle maan, dus moet hij in verzwakte toestand een confrontatie met Haguro vermijden. Eindelijk nog eens actie en hopelijk gaat de serie niet dalen in de laatste twee delen. :|

Civilization Blaster 3

Wanneer Yoshino en Mahiro nog altijd aan het klappen zijn met Samon, is buiten de barrière het hevig gevecht tussen de legertroepen en Natsumura bezig.
Yoshino verbaast iedereen met zijn intelligente aanwijzingen. Spijtig dat het verhaal nu niet echt meer vordert in de barrière omdat de personages daar tijd aan het rekken zijn.
Hopelijk op het normale tempo van de vorige delen. :|
Image

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Ovenvers 2012

Post by The Donkey »

20th century boys 6
Weer een leuk deel, het verhaal verloor zn vaart even en was wat voorspelbaar met de travestieten, maar de gevangenis scenes waren weer erg leuk. Kan niet wachten tot de nieuwe lading binnen is:D

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2012

Post by NeeNee »

Bloody Monday 8
Wow, er vallen echt wel massa's doden in deze reeks. :? Een paar ervan had ik niet verwacht. Wel weer superspannend, al moet ik toegeven dat ons kleine genie soms een beetje te ongelofelijk is (al is het gelukkig slechts op een paar vlakken).

Deel 9 heb ik nog; even wachten op deel 11 en dan ga ik de rest van de reeks kopen.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2012

Post by NeeNee »

Bloody Monday 9
Whoa, deze reeks blijft echt wel verrassen. Ik hoop dat we die kleine nog terugzien, hij was één van de interessantste personages uit te reeks.

Al begint het wel een beetje erg toevallig te worden dat de helft van de groep er op de één of andere manier bij betrokken is.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2012

Post by NeeNee »

Prince des Ténèbres 1-2
De reeks komt nogal traag op gang, maar wordt daarna alsnog heel intens. Het hoofdpersonage is ongewoon in dat hij een bijna-lafaard is die te veel nadenkt, in tegenstelling tot de gebruikelijke Idiot Hero of Magnificent Bastard in manga. Persoonlijk vind ik het morele dilemma heel interessant, maar ik vraag me wel in hoeverre dit het brede publiek aanspreekt.

En nou moet ik de volgende delen nog kopen. Ik wilde liever gewoon verder lezen. :?

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2012

Post by Weertangel »

Freezing: First Chronicle 1-4(compleet)
Deze 4-delige prequel vertelt het hoe Chiffon Fairchild aan de eerste plaats in West Genetics komt en waar de bijnaam "the smiling Monster" vandaan komt.
Het begint allemaal met Ticy Phenyl en hoe Chiffon haar kamergenoot wordt en haar helpt haar zelfvertrouwen terug te krijgen.

Echt een hele leuke maar ook exstreem bloedige prequel van de Freezing serie.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2012

Post by NeeNee »

Detective Conan 67
Dit is verwarrend. Ik vraag me af hoelang het gaat duren voor we het weten.

En ik heb medelijden met de lerares. Wel opvallend dat ze weer iets meer aandacht aan het gevoelsleven van de personages besteden. Maar als hij haar nu gaat redden en dan haar grote held is, vind ik het wel een beetje cliché. :roll:

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2012

Post by Koen »

Vacances de Jésus et Bouddha 3
Eigenlijk blijft dit in het algemeen erg povertjes, maar die enkele uithalen die erin zitten zijn dan zo geniaal dat je toch zonder pinken voortkoopt. Daarvoor is het uitgangspunt origineel genoeg.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2012

Post by Koen »

Billy Bat 1 & 2
Urasawa's nieuwste gaat heel sterk van start in het eerste volume maar gaat dan heel erg de 20th Century Boys toer op in volume 2. Zowel inhoudelijk als qua ingewikkeldheid. Het is dus hopen dat Urasawa deze keer wel alles goed bijhoudt en zichzelf op een bepaald moment niet vastschrijft zoals met 20th CB dat naar het einde toe toch aan spanning verliest door irritaties.
motivatiedip. help!

Locked