Ovenvers 2012

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Berserker500 »

Fairy Tail 21-23
De Edolas arc blijf ik toch een van de beste van de reeks vinden.
Al die leden van Fairy Tail van beide werelden die exact het tegenovergestelde van elkaar zijn.
Het gevecht tussen de 2 Erza's was ook zo'n zalig moment.
Ook komen we eindelijk te weten waar Happy en Carla vandaan komen.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2012

Post by NeeNee »

Bleach 40
Nou, het ziet ernaar uit dat Ichigo eens goed en eerlijk gaat verliezen...

Bleach 41
... En dan verandert hij opeens in het zoveelste monster en begint de boel kort en klein te slaan. Wtf, Kubo? Dit hebben we al tien keer gezien. Verzin eens iets anders, want het wordt nu echt wel heel moeilijk om dit nog geloofwaardig te vinden.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2012

Post by Koen »

Gantz 33
Ik heb Gantz zelden echt slecht gevonden maar zo goed als nu is het toch ook weer nooit geweest. Echt sterk.

Hakaiju 4
Grafisch ongelooflijk sterk, maar ook het verhaal weet te boeien...
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2012

Post by NeeNee »

Bleach 42
Oh, deze is zowaar veel beter. :shock: Dat gevecht met Strohoed in interessant, en dan krijgen we eindelijk een plottwist waar ik al lang op zat te wachten maar haast vergeten was.

Nu kan ik niet wachten op het volgende deel.

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: Ovenvers 2012

Post by MrXarnus »

To Love Darkness 3
Gelukkig dat ik de humor wel kan begrijpen, anders zou er niet veel te beleven zijn vind ik.
Niet veel meer naakt maar wel explicieter (dit is zo'n manga waarbij je wilt dat niemand het weet dat je het leest, mijn broer zou mij anders al 1000 keer pedo genoemd hebben anders :roll: ...) Ook zit er niet veel vaart in het verhaal, je kan de hoofdstukken bijna afzonderlijk lezen... (Net zoals de vorige volumes wel zeer mooi getekend :o !)

Anedoki 1-2
Echt mijn ding! Veel humor, bizar plot, mooi getekend en wat fanservice die er niet al te over gaat.
Spijtig dat de serie maar 3 delen telt, ik zal in de toekomst wat meer spul van de auteur (is een vrouw, denk ik) lezen, want Hatsukoi Limited vondt ik ook zeer goed. (Tonkam is zo te zien één van mijn favoriete uitgevers aan het worden...)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2012

Post by NeeNee »

Nightmare Inspector 9
Pff, het einde is raar. En deprimerend. ~_~

Ik neem aan dat het bij het genre hoort, maar van mij had het niet gehoeven.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2012

Post by Koen »

Hakaiju 5
Argh, het werd net zo spannend en dan maken we een ommekeer. We keren terug in de tijd en volgen het meisje dat onze helden net kwam bezoeken op het tijdstip van de ramp. Zij beleeft alles vanaf 'de andere kant'. Wel weer enorm boeiend, amai! Aanrader!
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

I''s 6

Ichi begint ook meer gevoelens te krijgen van Itsuki. De 2 gaan zelf daten. Iori wordt in de val gelokt samen met Jun. Daarna verrast Jun iedereen met zijn capatiteiten. :o
Wanneer Ichi en Iori met andere klasgenoten een bijeenkomst houden, spelen ze een gewaagd spelletje. Maar dat zal uiteraard uit de hand lopen. :mrgreen:
Blijft interessante lectuur met fantastische Katsura-art. 8)
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2012

Post by Koen »

Wolf Guy 12
Na een over the top laatste gevecht in deze over the top manga is het eigenlijk best wel een mooi, rustig einde...

Coq de Combat 20
Na de jarenlange pauze was ik benieuwd hoe ik de reeks zou herontdekken... Moeilijk in te schatten. Viel me beter mee dan ik vreesde...

Ichi the Killer 6
Altijd weer een vrolijke lectuur die je net zoals het mooie zomerse weer doet rondhuppelen als een jong konijntje.

Claymore 20
Dikken bats en met wijven niks als last, das wa kik ervan peins ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2012

Post by Koen »

Zetman 16
De reeks lijdt toch ietwat onder het gebrek aan voldoende werkgeheugen mijnentwege. Goed, maar ik vergeet telkens hoe het 'em alweer juist zit...

Dream Team 6
Ziet er ook wel naar uit dat het hier erg lange matchen gaan worden... Eigenlijk het eerste volume dat ik maar doorsnee vind. Niet goed want het basketgedeelte zal wel prominent blijven.

Btooom 3
Blijft enorm vermakelijk om volgen. Niet de manga van de eeuw maar alles goed uitgewerkt.

Saru Lock 21
Ik blijf dit gewoon een leuke lectuur vinden, ondanks de negatieve buzz die deze reeks toch wel over zich heen krijgt. Einde nu echt wel in zicht. In oktober de conclusie!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2012

Post by Koen »

The Arms Peddler 2
Na een enthousiast begin ben ik altijd benieuwd of ook het vervolg me zal kunnen boeien. Tot nu toe voldoet deze dark fantasy reeks aan m'n verwachtingen ;)

Ichi the Killer 7
Wow, dit is wel echt een groots volume waarin veel meer duidelijk wordt en een aanzet wordt gegeven naar het einde dat nu toch stilaan in zicht komt.

Sprite 5
Boeiend verleden van de toekomst... Maar gaat zo'n beetje alle richtingen uit zonder duidelijke lijn momenteel. Gaan we nu terug naar 2008 of hoe zit het?

Btooom 4
Wow, evolueert sneller dan verwacht (en zelfs in de goede richting).

Mitsuko Attitude 2
Een shojo moet vlot weglezen en dat doet deze. Interessante lectuur ook al stel ik me bij sommige van de gezondheidstips toch wat vragen...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2012

Post by Koen »

The Arms Peddler 3
Jup, jup, blijft op niveau.

Mitsuko Attitude 3
Halverwege het boekje had ik ineens schrik dat het typische shojostuff zou worden, maar dan op het einde wordt er dan toch weer bocht naar het voedsel gemaakt... Oef...

Wolfsmund 2
Ik dacht dat het een tweestrijd zou worden tussen de patronne en de wolfsram maar niets blijkt minder waar... Kan nog altijd geen hoogte krijgen van waar de mangaka naartoe wil.

Kuroko's Basket 3
Oké, de basket wordt beter 'in beeld' gebracht als in Dream Team. Dit volume was ook best wel goed, maar Dream Team heeft nog steeds meer panache.

GTO Shonan 14 Days 5
Mja, in zo'n korte reeks zo'n overgangsvolume, das niet best natuurlijk.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2012

Post by Koen »

Yotsuba 11
Nog maar eens een bewijs dat honden gewetenloze beesten zijn. Carotide moet geopereerd worden! Wordt hij ooit weer de oude?! Zalig volume, de volumes zonder te veel franjes zijn de beste... Gewoon Yotsuba die haar ding doet.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2012

Post by Koen »

Sanctum 2
Blijft op niveau, esoterisch gezwets neemt nergens de overmaat.

Afterschool Charisma 3
Oei, toch geen mensenleerling in de clonenschool?

Rosario + Vampire II - 10
Reeks die in de loop van de volumes toch heel veel van haar leutigheid verloren heeft, pff...

GTO Shonan 14 Days - 6
Tweelingen vormen niet alleen in Ichi the Killer de gemeenste individuen, ook hier bij Onizuka!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2012

Post by Koen »

Syndrôme 1866 - 10
Aardig einde, maar iets te gekunstelde dia/monologen bij momenten.

Sanctum 3
Oké, damn, hier wel al wat meer religieus gezwets...

I am a Hero 3
Oei, al wat complexer... Eerste twee waren dan toch wat beter... Ook al wordt het einde van volume 3 weer interessanter.
motivatiedip. help!

Locked