Ovenvers 2012

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2012

Post by Koen »

Nozokiana 2
Nog zelfs dat tikkeltje leuker dan het eerste volume. De leuke elementen uit sentimentele shonen met de wat blotere tetn van hentai. En met veel passendere covers dan die kiddy Japanse covers :|
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2012

Post by NeeNee »

Claymore 21
Het verhaal zit op zich wel goed in elkaar, maar door al die gevechten gaat het vreselijk traag. Al ziet het ernaar uit dat er nu wel een doorbraak komt...

Conan 70
Goed, zoals gewoonlijk. Geen echte uitschieters en geen zwartepakkenmannen.

Ik kijk steeds meer uit naar elk nieuw nummer.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2012

Post by Koen »

Hunter X Hunter 29
Dit is echt wel een sterk volume. Gon die geen Super Saiyan wordt, maar een Adult Saiyan.
motivatiedip. help!

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Berserker500 »

Parasite 05
Die parasieten zitten nu ook al in de politiek.
Blijft een zeer sterke reeks.

Kenshin le Vagabond Perfect 04
Dat verhaaltje met Yahiko blijf ik toch wel leuk vinden.
Eindelijk nog eens een volledig hoofdstuk in kleur, dat was al geleden van het eerste deel.
Ik heb nu toch wel de indruk dat er minder kleuren pagina's zijn dan in Dragon Ball.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

Anedoki 1-3 (einde)

Wanneer Kota's vader het huis tijdelijk verlaat voor zijn werk moet per toeval lukken dat de mooie Natsuki hem wilt vergezellen tijdens zijn vaders afwezigheid.
De 13-jarige Kota ziet het eerst niet echt zitten om samen te wonen met het 4 jaar ouder meisje maar moet er zich uiteindelijk toch bij neerleggen.
Dezelfde mangaka van Ichigo 100% en Hatsukoi Limited heeft weer eens een leuke serie gemaakt dat het verhaal van de Ichigo niet overtreft maar heeft een iets beter verhaal en einde dan HL. :wink:
Duidelijk een reeks voor de fans van sentimentele shonen. :)
Last edited by Brook500 on Sun Dec 30, 2012 12:40, edited 1 time in total.
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

Ichi The Killer 8-10 (einde)

Blijft een enorme geschifte reeks vol krankzinnige personage waarbij Ichi en Kakihara ver boven uitsteken.
Het gevecht tussen Ichi en Kakihara was leuk maar ik had de reactie van Kakihara niet echt verwacht op het einde.
De epiloog was goed uitgewerkt en we kregen nog een tijdsprong waarbij je goed moest kijken om Ichi met zijn nieuwe haartooi te herkennen.
Het is en blijft een reeks die niet geschikt is voor gevoelige lezers. :twisted:
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Berserker500 »

Kenshin le Vagabond Perfect 05 en 06
Zowel Saito en Misao maken hun opwachting in kleur.
Deze keer dus geen gebrek aan kleuren pagina's.
Ik blijf de kleuren pagina's in Kenshin gewoonweg prachtig vinden.
De clash tussen Saito en Kenshin blijft zalig.
De Shishio arc begint dan eindelijk en iedereen begeeft zich op zijn tempo richting Kyoto.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Berserker500 »

Kenshin le Vagabond Perfect 07-14
De gevechten tegen Shishio en zijn 10 zwaarden zijn zalig om te volgen.
Aoshi confronteerd opnieuw Kenshin om te bewijzen wie de sterkste is.
Die meester van Kenshin is gewoon een bangelijk personage en ik vraag mij af wat er zou gebeurd zijn moest hij tegen Shishio gevochten hebben.
De epiloog achteraf vond ik wel mooi gedaan.
En wanneer je dan denkt dat ze hun rustig leventje terug kunnen oppakken komt er ne zot met zijn kamareden roet in het eten gooien.
Blijft een zalige reeks.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2012

Post by NeeNee »

Bleach 52
DAT. WAS. GOED!

Ik weet dat ze altijd zeggen dat Bleach achteruit gaat na de eerste arc, maar dit was een geweldig album. Superspannend, hartverscheurend. Het concept is natuurlijk niet nieuw, maar ik voelde echt met hem mee.

Bleach 53
Hier keren we weer terug naar het format van meerdere simultane gevechten. Niet slecht, maar ik hoop dat het niet al te lang duurt. Wel nog steeds interessante technieken af en toe.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

Les Vacances des Jésus et Bouddha 4

Blijft een hele goeie humorreeks maar haalt het niveau van het fantastisch deel 1 niet meer. De beste chapters waren die van de kledingwinkel en het online computergame. :wink:
Als het de volgende delen hetzelfde kan halen als deel 2 en 4, dan zal ik mij daarmee tevreden stellen.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2012

Post by NeeNee »

Ranma 1/2 vol. 5
Gemiddeld. Deze reeks is goed om tussendoor te lezen, met zijn korte verhaaltjes. Ook handig dat de volgorde er niet echt toe doet.

The Earl & the Fairy 4
Goede, ietwat bizarre reeks. Langs de ene kant is het wat dromerig, langs de andere kant keihard. Wel nog steeds de moeite waard om te lezen.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Berserker500 »

Kenshin le Vagabond Perfect 15-17
Kenshin zijn verleden met Tomoé is wel zeer triestig en Enishi is een irritant ventje met zijn zustercomplex.
We merken Oda zijn werk als assistent op met het kenteken van de strohoed piraten uit One Piece op een bom. :D
De oorlog tussen de groep van Kenshin en de kamaraden van Enishi barst volledig los en met Aoshi die op komst is kan het alleen maar beter worden.
Waar zijn trouwens de kleuren pagina's gebeleven? Het is nu al van deel 11 geleden dat er een volledig hoofdstuk in kleur was en nu is het alleen af en toe een titel pagina.

Parasite 06 en 07
De parasieten hebben de identiteit van ons hoofdpersonage door en zetten de aanval in met een zeer sterke vechter.
Het blijft mij verbazen tot wat die beesten allemaal toe in staat zijn.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

Drifters 2

Er is duidelijk een wanhopige oorlog waarin de elfen niet kunnen winnen zonder de hulp van de drifters. Nobunaga blijft hilarisch wanneer hij die vrouwelijke elf een passende bijnaam heeft gegeven omdat hij niet op haar naam kan komen. :lol:
Iets meer tekst dan in het eerste deel maar blijft vlot lezen. Spijtig dat het aantal epic-personages wat minder is tegenover het eerste deel. :|
Blijft wel een leuke reeks
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

Front Mission Dog Life & Dog Style 6

De eerste missie met 'le Berger' loopt goed af maar hijzelf is ontsnapt van de dood dankzij Batchek. Hun volgende missie is Shin vinden en verslaan.
Momenteel het langste verhaal van de reeks (het is nog niet afgelopen na dit deel) en wel leuk was om te weten waarom Kai 'le Berger' genoemd wordt.
Ook Batchek heeft zowat haar redenen om aan deze missie mee te doen.
Blijft een goeie reeks met momenteel dit verhaal als één van de beste. :)
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2012

Post by Koen »

Mitsuko Attitude 5
Prachtig volume... Echt een erg sterke shojo reeks. En dan baf dat einde, iets vroeger dan verwacht, maar dat laat verhopen dat het zesde, laatste, volume ook nog erg mooi verteld zal kunnen worden.

Drôle de père 10
Jup, deze losse verhaaltjes tonen nog maar aan dat het einde zoveel beter had gekund. Blijkbaar vond de mangaka dat ook, alleen had ze het einde al vanaf het begin in haar hoofd en heeft ze aan dat idée fixe vastgehouden. Het kieken!

Happy deluxe 13
Heel leuke lectuur alleen, met weer een leuke badscène van yummie Choco! Leuk ook al die tennissers trachten te herkennen lol.

Level E 2
Vreemde lectuur, die enkel kan werken als je het leest als het experiment wat het was.

Thermae Romae 4
Als je deze reeks naast Vacances de Jésus et Bouddha legt dan is er toch een héél groot verschil. Thermae Romae behoudt verhaal na verhaal een hoog niveau terwijl VJB al te vaak terugvalt naar middelmatig tot zwak. In de volwassen humor manga steekt Thermae Romae er gewoon met kop en schouders bovenuit. Ook in dit vierde volume waarin één verhaal wordt uitgesponnen in plaats van verschillende kortere werkt het principe even goed.
motivatiedip. help!

Locked