Ovenvers 2012

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

Weer eens een nieuw jaar met ovenverse reacties van de manga(s)/Manhwa(s)/Manhua(s) die jullie juist gelezen hebben.

Yotsuba 10

Blijft zalige lectuur. Pannekoeken bakken en nog andere leuke dingen die Yotsuba blijven inspireren. :D

Sacrée Mamie 3

Akihiro krijgt er een rivaal/vriend bij. Ik verveel mij geen pagina met deze rustgevende reeks. :wink:

Pandora Hearts 5

Een deel van Alice's haar herrinneringen komen naar boven en er komen een paar andere interessante situaties die de plot een serieus duwtje in de rug geven. Whoa! Ik begrijp hoe langer hoe meer waarom de franse lezers deze serie appreciëren. :D

Video Girl Aï 12

Yota zorgt voor twijfels tussen de 2 meiden en op het einde krijgen we de grote chef van Gokuraku te zien. Het blijft top. Alleen spijtig van Moemi haar nieuwe look. :|
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2012

Post by NeeNee »

Bleach 37
Een hoop losse eindjes opgelost ineens. Niet slecht, maar ik ben bang dat we nu weer weg zijn voor heel veel heel lange gevechten.

Bakuman 8
Haha, wat een hoop gedoe over een misverstand. :D Dat hadden ze al veel eerder moeten uitpraten...

Wel goed hoe Shujin kalm (nou ja) blijft terwijl Iwase hem daar subtiel voor boerelul staat uit te schelden.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Berserker500 »

Gurren Lagann 04-06
Simon herpakt zich na een zware tegenslag en groeit uit tot leider van de groep.
Bij deze eindigd het gevecht tegen de Spiraal koning en ben eens benieuwd wat de serie nog te bieden gaat hebben.

Step up Love Story 17
Jun maakt deze keer gebruik van het internet om een nieuw vriendje te vinden.
De relatie tussen Matsuzaki en Kyoko blijft gewoon hilarisch om te volgen.

Sacrée Mamie 05
Ik moet eens dringend de rest bestellen want het blijft zo'n ontspannende lectuur.

Beelzebub 04
Er komt een speciale dokter samen met zijn assistent van de demonwereld om de ziekte baby Beel te genezen.
Het ziet er wel naar uit dat deze keer Oga het niet makkelijk gaat hebben om zijn tegenstander te verslaan.

Suicide Island 01
Sei was opgenomen in een ziekenhuis na een mislukte zelfmoord poging.
Maar als hij dan wakker wordt merkt hij dat hij zich bevind op een onbewoond eiland en hij is niet de enige.
Dit is een echt overlevings drama waar ze zullen moeten samenwerken om te overleven.
Het is wel interresant om te volgen hoe mensen reageren in zo'n situatie.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2012

Post by barbapapa »

Kimi no Uta ga Aru
Iets oudere (96 dacht ik) shoujo van de talentvolle Ikuemi Ryou (trivia: ze maakte haar debut in '79, op 15-jarige leeftijd). Nuja, wat ik tot nu toe van haar heb gelezen is volwassener als de doorsnee shoujo, en dit is toevallig een enkeling die origineel is verschenen in een shoujo magazine. Aangename tekenstijl, met volume 2 toch wel als het hoogtepunt qua intrige. Het slot laat wat te wensen over, maar de one-shot op het einde van het 3e boekje is dan weer positief verrassend.
In het Frans heeft ze naar mijn weten enkel de reeks "Puzzle" (Kiyoku Yawaku) beschikbaar. In het Engels ben ik ingehuurd om "Cousin" te beletteren voor Jmanga.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

Liar Game - Roots of A

In deze Oneshot zitten 6 kortverhalen die allemaal door dezelfde mangaka zijn gemaakt als (zoals de titel zegt) Liar Game.
Zoals Koen heeft gereviewd is er alleen maar sprake van het mannelijke hoofdpersonage van LG, Shinichi, in de eerste chapter.
De verhalen daarna zijn ook best goed gedaan tot mijn grote verbazing. Maar het blijft een oneshot die je zeker moet kopen om Shinichi in zijn studententijd te zien. 8)

Video Girl Aï 13

Whoa! Met dit deel eindigt het hoofdverhaal en wat een einde! :D Het gaat (zoals eigenlijk heel de reeks) weer met snelvaart vooruit. :wink:
Ik ben wel eens benieuwd wat de laatste 2 delen gaan geven waarbij Len, een andere VG, de hoofdrol wegkaapt. :)

Pandora Hearts 6

De Baskervilles komen in actie. :D Pas op het einde komt er veel actie, maar daarvoor worden we wel getrakteerd op de steeds goedwerkende humor. :wink:
Last edited by Brook500 on Sun Jan 15, 2012 11:53, edited 1 time in total.
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

Video Girl Aï 14

8 jaar later. Hiromu heeft het meisje van zijn dromen gezien en wil maar al te graag met haar uitgaan. Er blijken echter geruchten te zijn over haar die hem kopzorgen geeft.
Hiromu en zijn beste vriend Toshiki gaan bij de oude van Gokuraku een videoband lenen van Len, een prototype Video Girl.
Ik vind Len even grappig om te volgen als Aï. Ook leuk om Yota nog eens te zien. Ondanks dat dit deel veel tekst bevat, leest het als een trein. :D

Pandora Hearts 7

Blijft interessante reeks. Dat stukje waar bijna iedereen dronken was, vond ik geweldig. :lol:
Last edited by Brook500 on Sun Jan 15, 2012 11:53, edited 1 time in total.
Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2012

Post by Weertangel »

High School D x D chapters 1-4
Een nieuwe harem reeks die ik online tegen kwam.
Het gaat over de otaku Issei die op zijn eerste date door zijn vriendin vermoord wordt omdat iets wat hij heeft een bedreiging voor haar kon zijn, en als gevallen engel kon ze hem niet laten leven...
Hij wordt echter als duivel herrezen door de mooie Rias Gremory, die samen met een paar andere duivels probeert zoveel mogelijk contracten met mensen te sluiten.

Een comische maar ook best wel bloedige serie die me met vlagen deed denken aan Rosario+Vampire en Hellsing :) en hoewel ie pas nieuw is heb ik ook al gelezen dat er deze maand een anime van start!
Eens zien hoe het allemaal uitpakt.

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Ovenvers 2012

Post by kolemijn »

Tezuka: Histoires pour tous - Flying ben 1-2-3
Reeksje van 3 volumes dus, over een jongen, zijn 3 superhonden, een schat en wat bad guys.
Honden zijn niet echt mijn ding, maar toch een leuk verhaaltje.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

Tsukihime 2

Shiki komt meer te weten over het bestaan van de soorten vampieren. Daarna maakt hij en Arcueid, die een 'Originesvampier' is, een strategie om Nero te doden.
Spannend deel met veel coole acties. :D De twee hoofdpersonages zijn tof om te volgen. :wink:
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

Ping Pong Dash 1

Wanneer Haruku Tendo, een jonge rebel, op een dag Sawa Ichinose, een knappe en bekende tafeltennister, tegenkomt, slaan de vonken bij hem over. Om indruk op haar te maken wilt hij zich aansluiten bij de Ping Pongclub van zijn school en de beste speler worden.
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Tijdens een oefenmatch tegen haar moet hij zich verbeteren op alle gebieden.
Heel leuke reeks met een goede start. De art, personages, humor en het verhaal spreken mij alvast aan. :)
Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2012

Post by Weertangel »

Lol, als ik het plot zo lees moet ik meteen aan Hansa Sky denken, maar ja, lijkt erop dat de meeste sport manga dit soort begin hebben niet?
Zal hem eens opzoeken, ben niet echt in sport manga maar ze kunnen soms best verfrissend zijn :)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2012

Post by Koen »

Afterschool Charisma 2
Blijft op niveau, ook dit volume wist me te boeien - ook al zou het nog snel kunnen keren...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2012

Post by Koen »

Full Ahead Coco 28
Je merkt dat dit het voorlaatste volume is maar het niveau wordt nu ook weer niet speciaal opgekrikt. De reeks blijft gewoon het niveau aanhouden, wat voor een shonen misschien al veel is... ma bon ;)

Simple comme l'amour 10
Sloom begin maar nadien wordt het weer wat leuker met overspelintriges en familiegenen.
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

Pandora Hearts 8

Een grote plotdevelopment rond Alice alweer en nog enkele andere belangrijke details. Ampre tot geen actie in dit deel maar wel de pilotchapter van PH op het einde. :D

Video Girl Aï 15 (einde)

Len gebruikt alle middelen om Hiromu en Ayumi samen te krijgen, maar Hiromu verknalt het een paar keer. Len krijgt toch nog iets prachtigs te zien.
Op het einde van het laatste deel de pilotchapter van VG.
Ik was al een beetje een fan van Katsura maar na VGA ben ik dat nog meer geworden. Ik ben benieuwd naar zijn andere reeksen en ik kan niet wachten op de herdrukken van deze reeks, die nu in de originele leesrichting gedrukt worden. :D

Ma Femme est une Etudiante 3

Asami probeert Kyosuke in bed te krijgen, maar dat wordt telkens door één of andere manier verstoord. Wanneer de knappe lerares Iwasaki verliefd blijkt te zijn op Kyosuke wordt het pas echt interessant Het verhaal is en blijft wel redelijk, maar ik blijf de tekenstijl van Kobayashi zalig vinden. :wink:

Black Cat 10

Creed komt in het huidige gevecht niet heel terug. Train en zijn kompanen komen te weten dat de 'Chrono Numbers' één voor één met de dood bedreigt worden.
Een deel met veel actie en humor. :)
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

Immortal Rain 2

Machika en Rain komen tijdens hun reis de 'Woestijnpiraten' tegen.
De humor vind ik zeker en vast niet slecht en het mysterie rond Rain blijft interessant om te volgen. Deze twee blijven zowat de enigste leuke personages van de serie. Hopelijk verandert dat in het volgende deel. :|

Black Cat 9

Ik had altijd gedacht dat ik dit deel al gelezen had maar dat was blijkbaar niet (ik vond het enorm raar hoe deel 10 begon. Daarmee) :oops: .
Veel actie en de reeks blijft tof. :)
Image

Locked