Ovenvers 2012

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

Pandora Hearts 15

De identiteit van de hoofdenjager is nu definitief ontrafelt. En de Baskervilles beschikken over het nieuwe lichaam voor Glen.
Blijft zo'n zalige reeks. :D
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Berserker500 »

Enfer & Paradis 09 en 10
Het ziet er naar uit dat het toernooi niet voor direct zal zijn maar al die conflicten met al die clans is best wel leuk.
Spijtig dat er nooit een tweede seizoen is gemaakt van de anime want die gevechten zijn zo cool.

Step up Love Story 21
Makoto heeft nogal chance met al dat schoon vrouwvolk op het werk.
Die nieuwe aan het onthaal krijgt zeker genoeg bekijks met haar gigantische boezem.
Yura kan beter waakzaam blijven met al die concurrentie.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Berserker500 »

Enfer & Paradis 11-13
De vader van ons hoofdpersonage maakt zijn opwachting en hij wil van zijn zoon de ultieme krijger maken.
Een lid van de 'f' poogt Mitsuomi te dicteren wat hij moet doen maar dat breekt haar zuur op. :lol:
Toch wel leuk dat Mitsuomi meer in zit met zijn broer dan dat je zou denken.
Al die draken technieken blijf ik wel cool vinden.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

GTO 22

Onizuka heeft l'Ange kalm gekregen maar er zijn er nog die haar activiteiten willen voortzetten.
De chapter met Onizuka's kameraad en daarna komt er nog een 'date' met Yoshikawa en Uehara waren ook zalig.

GTO 23

Eindelijk weten wat er in het verleden gebeurt is waardoor Miyabi leerkrachten haat.
Ondanks dat er veel dramtische momenten waren bleef de humor perfect intact.
Ben zeer benieuwd naar 't einde.
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Berserker500 »

Enfer & Paradis 14-17
Maya,Madoka en Mitsuomi sluiten een tijdelijk verbond om samen Nagi te redden en om Souhaku een kopje kleiner te maken.
Na een zeer zwaar gevecht ziet het er voor Maya niet al te best uit.
Via de Reiki ziet Aya een periode uit het oude Japan met onder meer haar voorouder.
We komen wat meer te weten over Souhaku zijn doelen en dat de oorlog tussen de clans al zeer lang bezig is.
Dan breekt dan eindelijk het lang verwachte toernooi aan en het begint er naar uit te zien dat we het laatste van Souhaku nog niet gezien hebben.
Ben benieuwd naar de ontknoping.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

GTO 24

Miyabi is dank zij Onizuka 2 keer gered maar onze held moet nu zelf vrezen voor zijn gezondheid wanneer de dokter een ernstige vaststelling doet.
Shizuka voelt zich door ze kameraden in de steek gelaten en wil zelf het hef in handen nemen.

GTO 25 (einde)

Daimon kan haar ellende niet meer te baas en doet een wanhoopsdaad zoals ze vroeger nog eens een keer deed.
Topreeks met een topeinde. Onizuka blijft één van de zaligste hoofdpersonages die ik tot nu toe heb gezien. :D
Ook die extra op het einde was gieren. :lol:

Ubel Blatt 1

Na een lange tijd deel 0 gelezen te hebben zet ik nu deze reeks eens voort.
Köinzell redt een jong meisje uit de klauwen van de Monnik-soldaten. Hij wordt daarna nog vergezeld door een volwassen man en vrouw.
Bij de ondergrondse gevechten komen we een interessante kracht te weten van het hoofdpersonage en met het einde van dit deel ben ik eens benieuwd naar het volgende deel.
Een reeks met enorm veel potentiëel. :wink:
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Berserker500 »

Enfer & Paradis 18-22
Zeer leuke gevechten maar het is niet altijd even makkelijk om de verhaallijn te volgen.
Al bij al blijft het toch een zeer aangename reeks om te lezen en de art van Oh Great blijft gewoon prachtig.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2012

Post by Koen »

FMA double 3
Zalig, en omdat ik deze hoofdstukken reeds gezien heb in Brotherhood anime, leest het enorm vlot weg ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

Ubel Blatt 2

Köinzell wil blijkbaar wraak nemen hij wilt zijn vijanden bevechten, maar het loopt anders uit dan gepland.
Ondertussen is ook hij het doelwit geworden van een paar kampen.
Weer eens een boeiend deel. Alleen was het einde net niet zo goed als het vorige deel. :wink:

Bleu Indigo 8

Aoi geeft Kimono-lessen en de woning krijgt er een nieuwe inwoonster bij.

Bleu Indigo 9

Wanneer Tina telefoon krijgt van haar moeder vangt Mayu iets onaangenaam op. Kaoru en de meiden gaan een potje tennissen.
Beter deel dan de vorige qua plot maar de humor en emotionele situaties blijven nog altijd aanwezig. :wink:

Ratman 1

Shuto wilt doodgraag een superheld worden maar door zijn kleine gestalte is dat theoretisch onmogelijk. Wanneer hij gevangen genomen wordt door de organisatie Jackal krijgt hij die kans. Alsniet hij het tegenpool van een superheld wordt - namelijk zelf de misdadiger spelen.
Heel goed is het (nog) niet maar het verhaal is wel leuk om te lezen. De humor is redelijk alleen dat ik het op mijn zenuwen krijg van die idioten "skeletmannen" die Shuto constant achtervolgen. :|
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2012

Post by Koen »

Brook500 wrote:Ratman 1

Shuto wilt doodgraag een superheld worden maar door zijn kleine gestalte is dat theoretisch onmogelijk. Wanneer hij gevangen genomen wordt door de organisatie Jackal krijgt hij die kans. Alsniet hij het tegenpool van een superheld wordt - namelijk zelf de misdadiger spelen.
Heel goed is het (nog) niet maar het verhaal is wel leuk om te lezen. De humor is redelijk alleen dat ik het op mijn zenuwen krijg van die idioten "skeletmannen" die Shuto constant achtervolgen. :|
Dat vond ik juist het leukst aan de reeks, schitterend geparodieerd op sentai reeksen die skeletmannen... :)
motivatiedip. help!

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Berserker500 »

Step up Love Story 22
Kyoko en Matsuzaki verloven zich en dat terwijl Makoto en Yura dachten dat ze zouden uit elkaar gaan.
Blijft gewoon een zeer leuk koppel die 2. :D

Rave 01-03
Haru volgt Shiba op als de nieuwe Rave Master en vertrekt op zoek naar de ontbrekende stukken van Rave die verspreid zijn over heel de wereld.
Onderweg komt hij het meisje Ellie tegen die aan geheigenverlies lijdt.
Zo begint dan het grote avontuur van een jongen met als doel de wereld te redden van de duivelse Demon Card.
Toch leuk om deze reeks eindelijk in boekvorm te kunnen lezen.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

Koen wrote:
Brook500 wrote:Ratman 1

Shuto wilt doodgraag een superheld worden maar door zijn kleine gestalte is dat theoretisch onmogelijk. Wanneer hij gevangen genomen wordt door de organisatie Jackal krijgt hij die kans. Alsniet hij het tegenpool van een superheld wordt - namelijk zelf de misdadiger spelen.
Heel goed is het (nog) niet maar het verhaal is wel leuk om te lezen. De humor is redelijk alleen dat ik het op mijn zenuwen krijg van die idioten "skeletmannen" die Shuto constant achtervolgen. :|
Dat vond ik juist het leukst aan de reeks, schitterend geparodieerd op sentai reeksen die skeletmannen... :)
Ok, om eerlijk te zijn vond ik één of twee situatie wel grappig maar ze blijven mij toch wel storen. :?

Ubel Blatt 3

We krijgen het ware gezicht te zien van Fargo en Köinzell gaat daarna naar het kasteel waar Schtemwölech, één van de "7 Helden", zich bevindt.
Zalig deel! Vooral de invasie naar het kasteel was badass. 8)

Ubel Blatt 4

Köinzell gaat het gevecht aan met Schtemwölech en die laatste ontdekt het ware gelaat van Köinzell.
Dit is tot nu toe het beste deel dat ik gelezen heb. Met zo'n plotdevelopment op korte termijn kan zelfs Berserk niet aan tippen. Als het zo verdergaat zal UB mijn nr.1 dark fantasy worden. :D

Ratman 2

Shuto doet, tegen de principes van Jackall in, een paar heldendaden (alhoewel het eindigt op een misverstand). Hij wordt door Rio uitgenodigt op het jaarlijkse Super Héros-Awards.
Beter dan het vorige deel maar er zal wel wat meer moeten gebeuren tot ik dit een zeer goede reeks vind. :|
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Berserker500 »

Rave 04-09
Haru heeft nu al de helft van de Rave stenen gevonden en één van mijn favoriete personages komt bij de bende, Musica. :D
Heel de battle tegen King blijft wel leuk maar wel lang.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

Ubel Blatt 5

De Keizer roept de rest van de "7 Helden" op om Köinzell een kopje kleiner te maken. Hij krijgt met Prinses Elsaria en haar kompanen als Ikfes enkele sterke tegenstanders bij.
Weer eens een spannend deel en Glenn geeft toe wat hij vroeger heeft misdaan. :)

Ubel Blatt 6

Wanneer de gewonde Ato Köinzell weer te hulp schiet, loopt het voor haar niet zo goed af. Köinzell probeert haar te genezen.
Daarna gelooft Elsaria haar ogen niet wanneer ze de ware intensies van Barestar te weten komt.
Ook in dit deel zijn er weer stukken van het verleden te zien en ik ben eens benieuwd of we later ook eens de oorlog van 20 jaar geleden te zien krijgen. :)

Ratman 3

Het gevecht tussen Shuto en Ankaizer bereikt een hoogtepunt wanneer Shuto zijn woede niet meer te baas kan. Na zijn verblijf in het ziekenhuis wilt Shuto Rio bedanken met een gepast geschenk.
Iets beter dan de 2 eerste delen.

Ratman 4

Shuto moet in het zand bijten wanneer een A+ Super-Héros hem het leven zuur maakt. Hij beseft dat hij nog sterker moet worden.
Blijft een redelijk goede reeks en de extra chapter op het einde was best grappig. Blijf het wel raar vinden dat er bijna alleen maar ecchi-situaties zijn met Rio. :?
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Berserker500 »

Rave 10-12
De demon met het blonde haar maakt zijn opwachting en de Oracion Seis zijn ook weer van de partij.
Ik blijf toch de Oracion Seis van Rave cooler vinden dan die van in Fairy Tail.
Sieg Heart laat nog maar eens blijken dat hij één van de beste magiers is van de wereld.
Dit blijft toch en leuke reeks om te lezen

Locked