Ovenvers 2012

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2012

Post by NeeNee »

Kamen Tantei 4
Haha, het einde is goed. :D

Ik had best nog wel meer willen lezen, maar ik begrijp ook wel waarom ze ermee gestopt zijn. Het is nu niet meteen de meest intrigerende detecitive ooit, en na een tijdje ook wel wat voorspelbaar. Maar toch leuker dan ik aanvankelijk verwacht had.


Kindaichi 4 (Smoke and Mirrors)
Goed nummer. Een behoorlijk gecompliceerde zaak, zonder dat het aantal moorden belachelijk wordt. En het motief is eens niet hetzelfde als gebruikelijk.

Ik kan begrijpen waarom dit als een van de betere albums wordt gezien.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2012

Post by Koen »

GTO Shonan 14 Days 2
De piemelmier terroriseert Onizuka en hij lijdt helse pijnen. Het is een gevecht op leven en dood. De vraag brandt op onze lippen: overleeft hij deze laffe aanval? Terloops wordt er ook nog één van z'n studenten ontvoerd en verkracht, doch dit geheel terzijde.

A town where you live 5
Gezapig aangename lectuur, die altijd eindigt met fucking cliffhangers lol.
motivatiedip. help!

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2012

Post by Weertangel »

Highschool DxD chapters 9&10
Het gevecht in de kerk eindigt met Reynalle dood en Asia herrezen als duivel met de rol Loper.
Ook vangen we een glimp op van een nieuwe tegenstander, en dit keer lijkt het geen gevallen engel te zijn..

Ik vind de manier hoe de analogie van schaken gebruikt wordt best wel facinerend en intersant :)

Rosario+Vampire season 2 chapter 50
een hoofdstuk vol met ontmoetingen van bekenden, en niet op een goede manier...

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2012

Post by Weertangel »

Negima! chapter 352
Asuna wordt wakker uit haar magische slaap 30 jaar later dan de bedoeling was, en het lijkt erop dat iedereen die ze kende(inclusief Negi) dood is!
Is ze alleen nu? of toch niet?

Aan het einde van het hoofdstuk wordt gezegt dat over 3 hoofdstukken de serie tot zijn conclusie komt, laten we hopen van niet, want er zijn nog zoveel vragen waar een antwoord voor nodig is! :(
Last edited by Weertangel on Thu Feb 09, 2012 16:59, edited 1 time in total.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2012

Post by Koen »

Bloody Monday 8
De eindstrijd wordt ingezet! Te veel tekst ma bon, we leren ermee leven ;)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2012

Post by NeeNee »

Bakuman 9
Beetje veel van hetzelfde, maar wel intens. Hopelijk kunnen ze zich nu weer herpakken.

Vampire Knight 8-10
Dit was nooit de meest duidelijk reeks, maar nu wordt het ronduit verwarrend. Yuki blijkt opeens een <spoiler> en dan begint iedereen tegen iedereen te vechten. Ik had al wat moeite om de personages uit elkaar te houden, dus nu kon ik in sommige scenes amper nog volgen. Maar soit, de algemene tendens is wel duidelijk.

De flaskbacks op het einde zijn makkelijker, maar wat is niet snap is hoe Yuri naar een modern-uitziende school kon gaan toen ze "very young" was. Zei haar broer eerder niet dat ze lang genoeg geleefd hadden sinds ze 3000 jaar geleden was geboren? Ofwel heeft ze een groot deel van de tijd geslapen (en dan klopt die opmerking niet meer), of de schrijfster is haar eigen verhaal vergeten. :?

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2012

Post by Weertangel »

Dance in the Vampire Bund vol 10 & 11
Nadat de invasie van Ivanovic is vernietigd en de Bund net niet opgeblazen is, probeert iedereen het leven weer op te pakken, echter, wat niemand weet is dan prinsess Mina vervangen is door een oplichter,die ineens een heel ander beleid gaat voeren dan de echte Mina, die probeert uit Rosenmanns klauwen te ontsnappen in New york terwijl iedereen om de fake Mina langzaam zich begint af te vragen of ze iemand anders is.. Vooral Akira!!

2 Heel spannende volumes die mij echt laten smachten naar het vervolg ervan, want het wordt nu pas echt spannend!
Vooral sinds online scans niet verder gaan dan volume 8.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

Liar Game 9

Het vierde spel maakt zijn intrede en we zien Yokoya terug die zijn vernedering nog niet te boven is. :)
Het doel van dit spel is om 'besmetting' te ontwijken. Nadat ze in Yokoya's val zijn terecht gekomen, moeten Nao en Shinichi een plannetje verzinnen om het vertrouwen van de overige spelers voor zich te winnen. Shinichi's plan is zo goed bedacht dat zelfs de LG-spelleider verbaasd was. 8)

Immortal Rain 4

Machika krijgt het steeds moeilijker om haar tranen te bedwingen en wilt de zware last van Rains schouders halen.
Leuke actiescènes en ik denk dat het verhaal nu opdreef aan het komen is. :)
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2012

Post by NeeNee »

Bleach 38
Ze vechten.

Vampire Knight 11-12
We krijgen opeens een tijdsprong van een jaar, en daarna wantrouwt iedereen nog steeds iedereen. Maar met een verse moord en Yuki die er op eigen houtje vandoor gaat zit er tenminste weer wat vaart in het verhaal. Toch maar de volgende nummers besteld dus.

Ik vraag me wel enigzins af waar de mangaka eigenlijk naartoe wil. Normaal vind ik dat soort gewriemel met machtsverhoudingen best interessant, maar als iedereen in een patstelling blijft staan wordt het gauw saai. Bovendien weten de verschillende groepen blijkbaar zelf niet goed wat hun doel is (maar ik neem aan dat dat niet onrealistisch is in politiek).

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Ovenvers 2012

Post by The Donkey »

NeeNee wrote:Bleach 38
Ze vechten.
LMFAO!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2012

Post by NeeNee »

^ Mja, sorry. Ik schrijf hier meestal mijn impressies neer, en dat was mijn impressie. :P

Hieronder staat de langere versie die ik op Archonia heb gezet, voor het geval het je interesseert.
The Soul Reapers and Aizen's minions keep fighting each other. One after the other they reveal their hidden powers to surprise their enemies. The book isn't bad, but it's clearly part of a bigger story, and so not much can be said about this volume by itself. We'll have to wait and see how the story unfolds.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Ovenvers 2012

Post by The Donkey »

vond het de beste samenvatting van bleach ooit tbhXD
tuurlijk we WILLEN juist gevechten in shonen, maar in bleach vind ik het zo random, dan is "ze vechten" wel een hele droge samenvatting;)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2012

Post by NeeNee »

^ Je zou er de hele reeks mee kunnen samenvatten. :P

Volume 38: Ze vechten.
Volume 39: Ze vechten nog.
Volume 40: Ze vechten nog altijd.
Volume 41: Ze vechten nog altijd maar.
Volume 42: Ze vechten nog altijd maar door.

Ik heb trouwens begrepen dat deze arc na volume 48 (49?) stopt. Dat moet ik nog net aankunnen. :)

Ik vraag me wel af of zijn laatste arc ook weer 30 volumes gaat duren...

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Ovenvers 2012

Post by The Donkey »

^ wel makkelijk als je reviews moet schijvenXD
maar is het dan ook 1 gevecht of gaan ze wel van het ene gevecht over in het andere?
als ze namelijk van gevechten wisselen vind ik het niet zo'n probleem, maar zou er liever wat verhaal tussen in hebben gezien.
begin van de serie had hij het wel, vond het toen ook erg leuk, maar toen ze eenmaal in de soul wereld waren (weet niet meer hoe het heet:P),
ging het al snel over naar eindeloze gevechten, het enige verhaal ging over hoe ze het gevecht ging aanpakken...
mja ben gebleven bij dat stuk waar de super-hollows (ook hier weet ik de naam niet meer vanXD) naar de gewone wereld kwamen, zag niet echt waar hij met die plot heen wou en ben ook daarmee mn intresse een beetje verloren:S

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2012

Post by NeeNee »

^ Archonia zelf beschrijft het zo:
The Soul Reapers must guard the four pillars that are protecting Karakura Town from destruction at the hands of Aizen's minions. Standing guard are assistant captains Yumichika, Kira, Hisagi and Ikkaku! But when Ikkaku goes down, will Karakura Town fall with him...?!
(Oeps, hadden ze hier ook al "Aizen's minions" gebruikt..? Dat had ik moeten vermijden. :?)

Er zijn dus vier gevechten, telkens één tegen één, bedoeld om de vier pilaren (een soort magische zegels) te beschermen. Maar die gevechten waren vorige keer ook al bezig, dus ja, dan valt er niet veel nieuws over te zeggen.

Locked