Ovenvers 2012

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

Code: Breaker 5

Ogami verbaast iedereen door zijn krachten op een andere manier te gebruiken. Hitomi vertelt de reden waarom hij geen Code: Breaker meer is.
We ontmoeten verder Code: Breaker 3, Yuki. Die kerel is hilarisch en heeft misschien wel één van sterkste krachten. 8)
De plot gaat ook goed in dit deel. Blijft top. :D

Ichi the Killer 3

Kakihara probeert Inoue aan de praat te krijgen en ontdekt dat hij het volgende doelwit is.
Folteringen, veel bloed en gestoorde personages blijven ook in dit deel aanwezig. :twisted:

Girl Friends 2

Mari vertelt aan Akko wat zij heeft gedaan, maar Akko reageert minder erg dan zij gedacht had. Het einde van dit deel is ongeveer als in het eerst. Alleen zonder alcoholgebruik. :wink:
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

Dragon Ball Perfect Edition 15

Goku bereikt eindelijk zijn eindbestemming om bij de Kaio te trainen. Daarna moet hij in turbosnelheid terug naar de Aarde razen want de Saiyans Vegeta en Nappa komen er vroeger aan dan verwacht.
Goku's kompanen proberen wat tijd te rekken tot zijn komst maar komen er niet zonder kleerscheuren vanaf. De waarheid achter Piccolo's ontstaan komt aan het licht. 8)
Ben altijd al een fan geweest van Vegeta (en niet alleen om zijn kracht, maar ook voor zijn karakter en trots :) ).
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2012

Post by NeeNee »

^ Je bent niet de enige. :mrgreen:

Detective Conan 41
Hier zaten ze nog volop in de zwartepakkenmannenverhalen. Ik herinner me dat ik toen een tijdlang heb gedacht dat de reeks naar een einde zou toewerken, aangezien vrijwel elke zaak op de een of andere manier met de rode draad te maken had... dat bleek dus niet zo te zijn.

Kamen Tantei 1
Een soort van paranorale detective. Jammer, ik lees liever gewone detectives. En ik ben waarschijnlijk ook iets te oud voor het doelpubliek... Maar ach, het is best het lezen waard en het was niet duur. :)

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

Ubel Blatt 0

In het verhaal vertelt een legende over een keizer die aan 14 moedige krijgers ieder een heilig wapen gaf en de groep kreeg de taak om een duister leger te verslaan. Tijdens die missie hebben 3 van hun het leven geven, 4 andere pleegden verraad. De overige 7 maakten succesvol hun missie af en keerden terug als helden.
20 jaar later maken rebellen, die zich de 'Speren van Verraad' noemen, hun opwachting. Op dat moment komen ze in contact met Koïnzell, een jonge elf met een zwaard.
Ik heb over deze reeks al veel gehoord en is blijkbaar in Frankrijk heel populair. De Heroic-fantasy begint al qua niveau hetzelfde als Berserk. 8)
De personages en landschappen zijn mooi getekend. Ik ben vooral benieuwd hoe de plot gaat verder lopen. :)
Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2012

Post by Weertangel »

Beelzebub chapters 138-140
De strijd om Demon high komt tot zijn explosieve conclusie(letterlijk) en naderhand proberen Oga en Furuichi manieren uit om Hilda's geheugen terug te krijgen, die dankzij Oga's stomme familie denkt dat ze Oga's vrouw is!!!

zwaar comisch! lekkere afwisseling van de grote battles in de vorige chapters :)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2012

Post by NeeNee »

Vampire Game 1-2
Een als kat verklede vampier, een opstandige prinses, drie knappe prinsen, een toernooi en een magische spiegel. Het klinkt allemaal heel klassiek, maar ik vind het toch leuk. :) En gelukkig heeft Tokyopop deze serie zowaar helemaal uitgebracht. Ik vraag me af hoe goed hij verkocht?

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2012

Post by Weertangel »

Fujimura-kun Meitsu
Gaat over de delinquent Fujimura die door verschillende class reps van zijn school op comische wijze gedwongen wordt om meer naar school te komen en vrienden te maken.
Het begin van de serie was leuk, maar na 3 chapters heb je het ermee gehad sinds het niets anders dan running gags zijn waarvan veel verloren gaat in de vertaling, en zelfs zonder dat gaat het verhaal totaal nergens heen...

Niet echt een aanrader dus...


Witch Craft Works chapter 10-11
Takamiya Krijgt te maken met de heirarchie van zijn school waardoor Ayaka nogal zware maatregelen neemt tegen de studentenraad...
En Takamiya's jongere zusje Kazumi draait helemaal door in haar poging Ayaka bij haar broer weg te houden..

Weer heerlijke chapters met veel humor en grove aktie (de stad wordt kompleet afgebroken lol!)

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2012

Post by Weertangel »

Negima! chapter 350-351.
2 ontroerende hoofdstukken waarin de sport arc tot een einde komt en Asuna de serie verlaat(waarschijnlijk permanent :( ) na een hartverscheurende laatste ontmoeting met Ayaka :cry:
Ik krijg echt de indruk dat de serie naar een einde aan het toewerken is, hoewel Negi's vader nog gevonden moet worden is het feit dat Asuna weggaat echt een grote gebeurtenis(zoals toen Yuko verdween in xXxHolic) en hoop ik persoonlijk dat de serie nog lang doorloopt!!

Want een plotseling einde zou nu echt erg zijn...
Last edited by Weertangel on Tue Jan 31, 2012 11:04, edited 1 time in total.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2012

Post by NeeNee »

Vampire Game 3
Woah, plot twist! Ik wist het eigenlijk al, want dit was het eerste nummer dat ik kocht (boekenfestijn). :P Maar nu ben ik dus wel benieuwd hoe het verder gaat...

*bestelt deel 4*

Innocent W
Op het eerste zicht van dezelfde tekenaar als Bitter Virgin, maar het verhaal is niet te vergelijken. Heksen en bloed... nah. Ik heb niets tegen het bovennatuurlijke, maar een slasher manga is niets voor mij.

User avatar
Saki
Posts: 610
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Ovenvers 2012

Post by Saki »

Naruto Chapter 571

Dit is 1 van de meest epische chapters die ik ooit gelezen heb!

Dit moet zo snel mogelijk geanimeerd worden!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

Happy! Deluxe 8

Miyuki krijgt na haar vriendschappelijk wedstrijdje een fan erbij. Thunder probeert haar, tegen haar zin, te overtuigen om een bekende spelwijze toe te passen in de finale van het toernooi van Pasadena. Daarna krijgt Miyuki een kans om zich naar de hoofdtabel te stoten van de US Open. :)
Weer eens een deel met veel tegenslagen en een paar kleine heldere momenten. Het verleden van Thunder en zijn rivaal was erg grappig om te volgen en toen als kind was hij zo pervers. :P
Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2012

Post by Weertangel »

High School DxD chapters 7-8
Issei Rushed samen Konoko en Yüto naar de kerk om het ritueel te stoppen waarmee Asia's Sacred Gear wordt afgenomen door Reynalle, de gevallen engel die Issei vermoord heeft..

Dit blijf ik om de een of andere reden een intersante serie vinden, hij verrast aangenaam en hoewel Issei een pervert is schuilt hij niet in een hoekje als de aktie lostbarst, maar stort hij zich er vol in, wat toch wel leuk blijft om te zien :)

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Berserker500 »

Step up Love Story 18
Yamada ontmoet de ouders van Rika en Yura en zijn eerste indruk was niet bepaald een succes. :lol:
Hij zou zich toch wat meer moeten gedragen als een volwassene als hij Rika niet wilt kwijt spelen.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2012

Post by NeeNee »

Kamen Tantei 3
Bij nader inzien zijn deze wel erg geschikt om elke avond een hoofdstukje uit te lezen. Net als Nightmare Inspector. :)

Zolang je maar in gedachten houdt dat het geen detective is in de traditionele zin van het woord, want dan word je teleurgesteld.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2012

Post by Weertangel »

Beelzebub chapter 143
Het wordt Oga vertelt dat om hilda's herinneringen terug te krijgen hij haar een kus moet geven!!
Zwaar comisch hoofdstuk met een leuke afsluiting :)

Locked