Ovenvers 2012

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Berserker500 »

Prince du Tennis 34-35
De Golden Pair zet alles op alles om te winnen en ze behalen zelfs volledige syncronisatie.
Ryoma levert in de laatste match een spannende strijd tegen Atobe.

High School of the Dead 01 édition Couleur
Ik krijg nu toch wel de indruk dat de art en het ecchi gehalte een pak minder is als in de anime.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2012

Post by NeeNee »

Bloody Monday 6-7
*zucht* Elk album kost mij twee uur en toch leest deze reeks zo snel. Het is echt moeilijk om het boek neer te leggen...

Nadeel van dergelijke thrillers is wel dat ze de tweede keer een stuk minder interessant zijn.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

Liar Game 8

Shinichis tegenstander heeft een zeer speciale gave waardoor de jonge genie het moeilijk krijgt. Maar dan komt hij met een geniaal plannetje af. 8)
In het 3de en laatste spel komt er weer eens de naïve kant van Nao boven. Fukunaga probeert met haar tegenstander te onderhandelen.
Weer eens een topdeel en vooral het stukje waar Nao tegen Shinichi de redenen van Fukunaga's vrouwelijke verschijning bij deze ronde vertelde, was hilarisch (zelf zijn mond stond wagenwijd open :lol: ).
Op het einde komt Shinichi's rivaal weer eens tevoorschijn. Dat belooft voor het volgende deel. :D
Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2012

Post by Weertangel »

Negima! vol 30-37
Alles nog eens gelezen vanaf het punt dat mijn boeken thuis stoppen.
De altijd gave Magical world arc komt tot een einde(met grote gevechten en zo) en weer terug op Mahora besluiten de hele klas om het aankomende Sport festival te gebruiken om Negi te straffen voor zijn loverboy gedrag terwijl Setsuna achter de prijs komt die Negi en Asuna hebben moeten betalen om de magische wereld te redden....

Tora Dora
Een leuke school serie over scholier Ryuuji Takasu die in het nieuwe schooljaar in dezelfde klas beland als zijn geliefde Minori en zijn friend Yusuke, maar ook de school's Palmtop tijger Taiga Aisaka , met wie hij na veel problemen vriendschap sluit nadat ze hebben afgesproken elkaar te helpen met het krijgen van degene op wie ze verliefd zijn...
Zat humor! en leuke tekenstijl :)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2012

Post by NeeNee »

Ranma 1/2 24
Ja, ik lees random nummers van Ranma 1/2. Deze was eigenlijk best leuk, hetzelfde misverstandengekibbel als altijd maar wel een afgerond verhaal en ze vechten met een concreet doel. Schattig einde ook.

Detective Conan 66
Terug naar korte verhaaltjes zonder rode draad. Het ziet ernaar uit dat het zwartepakkenmannencomplot weer een tijdje is opgeborgen.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

Ikigami 4

Het eerste verhaal gaat over een leerkracht die, onschuldig, ontslag kreeg voor het bespieden van schoolmeisjes.
Het tweede verhaal gaat over een jonge garagist die een hobby als straatracer heeft. Hij heeft een vrouw en een dochter.
Weer eens 2 verhalen die je als lezer emotioneel maken. Ook de details die in beiden verhalen komen, zijn zeer interessant. :wink:
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2012

Post by NeeNee »

Suicide Island
Goede psychologische serie, misschien een tikkeltje traag. Jammer genoeg vind ik de tekenstijl nogal lelijk, dus ik denk niet dat ik hem koop.

Dance in the Vampire Bund
Geen oninteressant verhaal, maar euh... what the hell is dat met dat lolita-complex? :shock: Dat meisje heb ik nog weinig problemen mee (ze is eigenlijk meerdere tientallen jaren oud), maar met dat kleine jongentje vind ik het toch wat overdreven...

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

Ichi the Killer 2

Kakihara probeert informatie uit Suzuki te halen door zijn keiharde en pijnlijke manieren van ondervragen.
Kakihara en Ichi blijven de meest gestoorde personages die ik al gezien heb in mijn manga-ervaringen. :twisted:

Immortal Rain 3

Nadat Rain en Machika gevlucht zijn van de vijanden, komen ze terecht in een biologisch, ondergronds onderzoekscentrum. Daar komt Rain in contact met een 'oude' bekende.
Na het iets wat saaiere vorige deel is dit deel de beste tot nu toe. Ik ben eens benieuwd of het het niveau kan blijven aanhouden. :)
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2012

Post by Koen »

Civilization Blaster 2
Interessante plotwending... Geen idee hoe het nu gaat evolueren. Lijkt of het einde al in zicht is maar dat strookt niet met het aantal volumes dat reeds verschnen is in Japan. Leuke reeks op hetzelfde niveau als Alive Last Evolution...
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2012

Post by NeeNee »

Arcane de l'aube 1
Weer een geval van Fantastic Rasism, in dit geval gebaseerd op haarkleur (en diermensen :roll:). Een prinses wordt uitgehuwelijkt aan een naburig land waarmee haar vader in oorlog is, in de hoop om de relaties te verbeteren. Niet echt vernieuwend, maar als je van dit soort thema's houdt (of van het genre in het algemeen) wel leuk om te lezen.

(Aan dit tempo gaan we het record niet halen, tussen haakjes. Daarvoor zijn minstens 2,5 posts per dag nodig :wink:).

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2012

Post by Koen »

Professeur Eiji 9
Deze mooie reeks gaat toe naar een welafgerond einde... Vreemd, want nadien volgt er nog een driedelig vervolg ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

Saint Seiya 11

Shiryu neemt een serieus risico in zijn gevecht tegen Milo. Hyoga vecht tegen Camu in extreem koude omstandigheden. 8)
Het niveau blijft hoog in dit deel. En de laatste Sanctuary is in handbereik. :D

Judge 1

Na de conclusie van de reeks Doubt is Judge de typische sequel ervan.
Hierbij zit het hoofdpersonage met 8 andere personages in een gesloten ruimte. Maar wanneer hij daar ontwaakt is er al direct één van hun vermoord.
Ieder personage zou blijkbaar een zonde hebben gedaan waardoor hij/zij 'schuldig' is.
Het begin van deze reeks is althans stukken beter dan de prequel. Ben benieuwd hoe het verder zal gaan, want die stemronde was wel iets interessants. :)

Girl Friends 1

Een yuri-reeks dat over 2 schoolmeisjes gaat die in het begin andere interesses hebben maar hoe meer het verhaal vordert hoe meer ze dezelfde richting uitgaan.
Ook hun relatie wordt hoe langer hoe intenser.
Mijn eerste yuri-reeks. De art is alvast goed en het heeft alvast een veelbelovend einde. :)

Sacrée Mamie 4

Wat blijft die reeks zo zalig om te lezen. Het beste stuk van dit deel was met die papy. Maar ook die theatergroep was leuk om te volgen. :D
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2012

Post by Koen »

Professeur Eiji 10
Eiji's verhaal kent een mooie einde en ook dat van broere komt onverwacht mooi tot een afgerond geheel. Chique hoe de puzzelstukjes in elkaar vallen bij deze aanrader. Ben benieuwd wat er aan bod komt in de driedelige opvolger... Hopelijk komt die er ook aan...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2012

Post by Koen »

Shinjuku Fever 2
Ah ja, deze had ik ook gelezen. Het is altijd afwachten of een tweede deel al het goede van het eerste kan bevestigen. En dat is hier het geval ;) Geen spek voor ieders bek waarschijnlijk maar wel vermakelijke lectuur.
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

Gintama 1

Het verhaal speelt zich af in de meji-tijdperk. Enkele jaren terug kwamen meer en meer buitenaardse wezens, genaamd Amanto, op Aarde terecht en leven samen met de mensen. Het gevolg is daarvan dat de samourais hun zwaarden voor altijd moeten neerleggen.
Shinpachi, een jonge knaap die samen met zijn oudere zus O-Tae de dojo van hun overleden vader proberen te behouden, krijgt op zijn werk het aan de stok met enkele Amanto's.
Door een klein misverstand slaat Gintoki met zijn houten zwaard echter de Amanto's ineen en helpt hij Shinpachi met zijn probleem.
Ik heb deze reeks een tijdje terug eens in het engels gelezen en heb een groot deel van de anime bekeken. Het is een reeks die vooral sterk is op het vlak van humor en later ook van zijn leuke battle-arcs. Alhoewel de humor niet altijd even geslaagd is, blijf ik het een leuke reeks vinden als tussendoortje. :wink:
Image

Locked