Ovenvers 2012

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

Front Mission Dog Life & Dog Style 2

Deze keer volgen we voornamelijk Daniël en Ren die beide hun strijd voeren om te overleven op het slagveld. Ren redt een jong meisje uit de handen van enkele perverse vijandige soldaten.
Tegenover het eerste deel leest deze als een trein. Heeft veel te maken met de constante gevechten en vrijpartijen denk ik. :roll:
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Berserker500 »

Hoshin 01-09
Eindelijk eens aan deze reeks begonnen.
De Franse versie vind toch vrij makkelijk om te volgen.
Al die extra's zoals vergelijkingen tussen de manga en de roman of een keer over de mangaka zelf zijn wel leuk.
Spijtig dat de nl die nooit had want het geeft toch een leuke kijk op het verhaal.
Wel instap vriendelijker dan de nl versie waar er toch nogal wat Japanse benamingen rond je oren gegooid worden.
Eigenlijk heb ik in manga nog liever een vertaling dan Japanse woorden die niet verklaard worden wat spijtig genoeg in de Franse One Piece nogal veel gebeurt. Ik vind het wel leuk dat er regelmatig schema's zijn waardoor je de draad niet kwijtraakt.
Ben eens benieuwd naar de rest van de reeks.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

Front Mission Dog Life & Dog Style 3

We volgen nog altijd de 3 overlevende 'hoofd'personages uit het vorige deel, maar net als het vorige deel heeft ook dit deel zowat hetzelfde te bieden qua actie.
Wel leuk vond ik dat prototype WAP voertuig. Hopelijk gebeurt er wat meer in de volgende delen. :|

Bleu Indigo 16-17 (einde)

Aoi zit nog steeds opgesloten tot zij haar verloving met 'Kaoru' erkent. Miyabi komt met slecht nieuws terug.
Blijft een goede reeks dat enorm vlot leest en aangename personages bevat. Ook een epiloog op het einde. :D
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Berserker500 »

Hoshin 10-12
Taigong Wang en co zijn al ver gevorderd op vijandig gebied maar dan komt Gongming zich moeien.
Hij ontvoerd enkele kamaraden en vrienden van Taigong Wang om hem te dwingen tot confrontatie.
Huan Fei-Hu vond ik gewoon zalig toen hij vastzat in die zandloper en die dan maar gewoon van binnenuit openbrak.
Die man kun je gewoon niet tegenhouden. :lol:
Taigong Wang vecht eindelijk eens serieus en is al een heel pak sterker geworden en Sibu transformeert zelfs.
We komen eindelijk eens te weten waarvoor die bol dient die Sibu altijd bij heeft.
Ik begin nu de Chinese namen al goed gewend te geraken.
Wel stom dat ze in het nl zijn gestopt vlak voor al deze leuke gevechten losbarsten.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Berserker500 »

Hoshin 13-16
Wen Zhong ontketend een oorlog tussen het Kunlun gebergte en de eilanden van Jin-Ao.
Taigong Wang en zijn bondgenoten verslaan de ene na de andere van de 10 heiligen.
Dan is het eindelijk tijd om de strijd aan te gaan met de generaal zelf.
Ben eens benieuwd wie er na dit gevecht nog in leven gaat zijn.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Berserker500 »

Hoshin 17-20
Eindelijk komt er een einde aan het zware gevecht tegen Wen Zhong en de verliezen zijn zeer groot.
Later bregen we een bezoekje aan de Hoshin toren en ze hebben zelfs een trein, de Hoshin-Express. :lol:
Dan is het eindelijk tijd om Daji haar leger te confronteren om de Yin ten val te brengen.
De nieuwe dynastie wordt eindleijk een feit en we komen het echte doel van het Hoshin project te weten.
Het laatste gevecht staat op het punt te beginnen en van keer is Gongbao geen toeschouwer.
Ben echt benieuwd naar de ontknoping.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

Front Mission Dog Life & Dog Style 4-5

In deze 2 delen volgen we 3 verhalen.
Johnny & Emma trouwen en gaan een gelukkige leven tegemoet. Maar tijdens zijn missie met zijn beste kameraad loopt het fout voor Johnny.
Kenichi komt in een woestijndorp terecht waar hij een japanse vrouw tegenkomt die de lokale bevolken verzorgd.
Het leger van de OCU roept voor een aartsmoeilijke missie de hulp in van de ex-wanzerpiloot Kai 'le Berger'.
Na het eerste deel is deze reeks wat bergaf gegaan door gebrek aan interessante verhalen, maar met deze 2 delen gaat het beter en aangezien het verhaal van Kai nog niet voorbij is, wordt het volgende deel nog spannend om te volgen. Ben benieuwd. :)
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Berserker500 »

Hoshin 21-23
Echt weerzinwekkend hoe machtig dat scharminkel van een Nuwa was.
Alles loopt dan toch nog goed af voor de mensheid die nu eindelijk hun eigen lot kunnen bepalen.
Deze reeks is nu toch één van mijn favorieten geworden.

Parasite 01-03
Shin'ichi wordt op een dag aangevallen door een parasiet.
Nu ze allebei deel uit maken van hetzelfde lichaam gaan ze moeten samenleven.
En dan heb je nog andere parasieten met hun gastheren die zich voeden met menselijk vlees.
Leuke reeks en de actie is best wel leuk
Last edited by Berserker500 on Thu Dec 20, 2012 0:00, edited 1 time in total.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

The Sacred Blacksmith 6

Cecily heeft een ontmoeting met 'la Petite Reine' Zenobia, die haar vertelt over de ware aard van Valbanyl.
Ondertussen komt er een samenwerking tussen het keizerrijk en de Militaire Staat.
Blijft een goeie reeks maar ik heb de uitleg van die zwaarden met moeite begrepen van de eerste keer (was nogal verwarrend met al die termen).
Wel heel interessant is de staat van Luke's ogen.
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

Btooom! 6

Ryota en Himiko komen in contact met de dokter en hij weet zich op nippertje niet verdacht te maken.
Ryota laat tegen een leeftijdgenoot, die hem blijkbaar kent, zien hoe geniaal hij is. 8)
Blijft zijn leuke reeks en kan weer niet wachten op het volgende deel. :)

I Am A Hero 6

Onze held probeert er alles aan te doen om het meisje te redden van de besmetting.
Weer eens een vlot deel maar ik bleef deze keer wat op mijn honger zitten.
Ik was wel tevreden met de extra over Manga Taisho waarvoor deze reeks al 3 keer voor genomineerd is en laureaten als Thermae Romae en Silver Spoon kent. :)

Fate Stay Night 12

Shirou weet zich te bevrijden maar wanneer hij en Saber met hun bondgenoten proberen te vluchten blijft Archer alleen achter om tegen Berserker te vechten.
Archer blijft zo'n cool personage maar ik vond het spijtig dat ze extreem weinig van zijn gevecht hebben laten zien. Die van de anime was 10 keer beter. :|

Pandora Hearts 16

Glenn is eindelijk gereïncarneerd en zoekt Oz op die blijft sukkelen met de bewegende naald op zijn zegel. Wanneer ze elkaar confronteren komt er een geweldige plotdevelopment waarbij de rollen van Good en Bad worden verwisseld.

Vinland Saga 11

Thorfinn en Einar krijgen van Kettil goed nieuws te horen en het gaat niet goed met de broer van Knut.
Blijft een hele goeie reeks dat nu wat rustiger is geworden, maar ik mis de serieuse Thorfinn en Thorkel.
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Berserker500 »

Parasite 04
De bevolking komt het bestaan van de parasieten te weten maar of beide rassen gaan kunnen samenleven is nog maar de vraag.

Kenshin le Vagabond Perfect 01
De actie is gewoon prachtig op dat mooi papier.
Vooral dat gevecht van Kenshin tegen Sano was zo leuk.
Op de vertaling heb ik niets op aan te merken en in deze uitgave wordt je gespaard van al Watsuki zijn gezever over zijn personages.
Wanneer gaan ze bij Glénat eens deftige col gebruiken voor hun volumes.
Dit was weer zo'n deel dat zo ver opengaat dat je voorzichtig moet zijn in de schrik dat er pagina's gaan lossen.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

Yotsuba 11

Yotsuba wordt depriment :shock: wanneer Carotide niet meer kan 'praten'.
Daarvoor weer eens leuke belevenissen met de onuitputtende genieter. :)
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2012

Post by NeeNee »

^ Depriment?

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

NeeNee wrote:^ Depriment?

Pardon. Ik bedoelde depressief. Ik kon er even niet op komen. :P

Shirayuki Aux Cheveux Rouges 5

Shirayuki krijgt een uitnodiging van Raji van haar geboorteland voor een ontmoeting. Eenmaal daar aangekomen merkt zij dat hij verandert is van karakter.
Blijft aangename lectuur maar ik zit na dit deel meer op het volgende deel te wachten want dat zou interessanter zijn al zeggen mijn vermoedens.
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Berserker500 »

Kenshin le Vagabond Perfect 02 en 03
Kenshin zijn gevecht tegen Aoshi was gewoonweg zalig.
Aoshi blijft één van mijn meest favoriete personages uit de reeks. :D

Locked