Ovenvers 2012

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2012

Post by Koen »

A town where you live 8
Eigenlijk was dit maar pover volume. En deze reeks in het algemeen brengt eigenlijk te weinig... Maar de mangaka heeft zodanig sterke cliffhangers dat ik al veel te lang blijf doorlezen lol.
motivatiedip. help!

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Berserker500 »

Sanctum 02-05
De tekeningen van Boichi blijven prachtig maar ik had toch meer verwacht van het verhaal.
Veel religieus gezwets en eigenlijk snap ik er nog niet zo veel van.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2012

Post by Koen »

Shinjuku Fever 6
Oei, dees vond ik nu niet echt heel denderend, ook al is dat laatste met die Matsu-baby wel weer gebruikelijke lachen ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Berserker500 »

Happy deluxe 12
De confrontatie tussen Miyuki en de reine was zalig.
Ze was zo geconcentreerd dat ze niet eens merkte dat ze een banaan in plaats van haar racket in haar hand had. :lol:
Ben eens benieuwd hoe de match tussen Choko en de reine gaat aflopen.

Liar Game 11
Dit is nu toch echt wel één van mijn meest favoriete ronden aan het worden.
Ik had nooit gedacht dat Yokoya een verbond zou sluiten met die sekteleider en het breekt hem nog zuur op ook.
Deze strijd is nog lang niet gedaan en het beloofd nog heel spannend te worden.

Taboo Tattoo 04
Het komt tot een clash tussen beiden partijen en de Amerikanen worden in de pan gehakt.
Gelukkig komt BB nog wat redder in nood spelen.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

GTO 20

Onizuka is enorm blij met zijn promotie, maar met de komst van de nieuwe directrice is zijn vreugde van korte duur. Zij schaft ook nog een nieuwe regel waardoor de leerkrachten hun premie bepaald wordt door een puntensysteem.
Die confrontatie met de yakuza was zalig en met die Aï wordt het nog interessant. :D
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

GTO 21

L'Ange maakt serieus wat amok in de school en de grootste slachtoffer wordt Azusa. Met een flits zien we het verleden van Onizuka en Azusa van hun schoolperiode.
Vlot deel deze keer en ik ben wel eens benieuwd wanneer we Miyabi eens terug zullen zien.
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2012

Post by Koen »

Billy Bat 4
Ik vind het leuker als het zich in deze naoorlogse periode afspeelt in de US of Japan dan het verre verleden. En een tijdje dezelfde periode volgen doet ook veel...

Vacances de Jésus et Bouddha 4
Mja, te vaak gewoon leuk, zonder echt grappig te zijn. Ik denk niet dat ik dit ga blijven kopen als het niet beter wordt...
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

I am a hero 1-3

Hideo verdient zijn brood als assistent-mangaka, maar hij wilt maar te graag zelf mangaka worden. Wanneer zijn zoveelste poging mislukt is probeert hij zich terug op te peppen, maar als hij bij zijn vriendin langskomt moet hij vechten voor zijn leven. Hij heeft dikwijls de gewoonte paranormale dingen te zien, maar of het deze keer echt is of een illusie?
Best een goed begin. De tekenstijl is niet echt knap te noemen, maar het past wel bij het genre van deze seinen. Interessante personages zijn er vrijwel niet, maar dat meisje in deel 3 ziet er wel leuk uit. Ben eens benieuwd naar de volgende delen.
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

I am a hero 4

Hideo en zijn reisgenoot proberen zich van ieder gevaar te ontdoen en komen later in een dorpje terecht waar ze juist een ceremonie bijwonen.
Vind de reeks nu iets beter, maar het heeft meer actie dan tekst dan in 't begin van het verhaal.
Op het einde van dit deel is er een bibliografie van de mangaka als extra. :)
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Berserker500 »

Fairy Tail 26 en 27
Het gevecht tussen de leden van Fairy Tail en de 7 broeders van het vagevuur barsten volledig los.
Nadat zelfs meester Makarof het onderspit moet delven wordt het echt intens.
Maar dat houdt Natsu niet tegen en hij heeft gezworen om alle vijanden uit te roeien.
Jubia haar woedeuitbarsting was ook wel zalig.

Lost Paradise 04
Leuk volume maar ik vraag me wel af hoe ze L gaan klein krijgen.
Met nog 2 delen te gaan ben ik eens benieuwd voor het einde.

Pandora Hearts 15
De waarheid achter de hoofdenjager komt aan het licht.
Vincent zijn ware intenties komen aan het licht en Glen Baskerville staat op het punt terug te keren.
Weer een super spannend deel en ik kijk al uit naar de volgende.

Enfer & Paradis 01-04
Na de anime vroeger al eens bekeken te hebben was ik altijd wel benieuwd naar de manga.
Wat ik tot nu toe heb gezien is de anime de manga vrij trouw.
De reeks gaat vrij snel voorruit en ik had gehoord dat ze in de Engelse versie nogal veel hadden gecencureerd maar ik vind het aantal erotisch getinte stukken nogal meevallen. De flashback over het verleden van Shin is pas begonnen op het einde van deel 4 en ik ben eens benieuwd hoe lang die gaat duren.
Wel leuk dat Panini in het begin van elk deel een paar kleuren pagina's heeft toegevoegd.
Ik stoor mij momenteel zelfs niet aan het feit dat de reeks gespiegeld is.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

I am a hero 5

Weer eens een vlot deel, alleen was dat gezever op het internet wat teveel van het goeie. Ik kijk toch weer uit naar het volgende deel.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2012

Post by NeeNee »

Bleach 48
Na 48 volumes kwam het einde nog onverwacht. Vreemd gevoel. Ik kan niet zeggen of ik het goed of slecht vond.

Bleach 49
Hahahaha! Even terug naar het verleden. Maar je voelt toch dat er iets veranderd is.

Die luchthartigheid duurt trouwens niet lang, want we zijn meteen al aan een nieuwe arc bezig.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Berserker500 »

Enfer & Paradis 05-08
Allez, na een drietal delen is de flashback over het verleden gedaan en komen we terug in het heden.
Maya en Aya beginnen met elkaar te gevechten door een ruzie over de Reiki.
Er wordt met Mitsuomi overeengekomen om voor eens en altijd een einde te maken aan alle vijandigheid tussen beide partijen door elkaar te confronteren in het volgende toernooi waar de winnaar de chef wordt van de uitvoerders.
Dan begint de zware training voor het toernooi dat in amper een maand plaats vind.
Echt wel een reeks die zeer vlot leest.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2012

Post by Koen »

Bonne nuit Punpun 4
Flashback komt ten einde maar de awesomeness blijft!
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

Pandora Hearts 14

Break neemt het op tegen 2 Baskervilles tegelijkertijd op. Met enkele verleden en onthullingen is het zoals goede gewoonte weer eens een interessant deel. :D
Image

Locked