Ovenvers 2012

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

Ratman 6

Shuto en Shiki zijn al direct goeie vrienden geworden maar wanneer Rio ontvoerd wordt komt Shuto langzamerhand de ware identiteit van Shiki te weten.
Het verhaal is nu wat beter geworden met de komst van Shiki. Benieuwd wat het gaat worden maar ik zal nog tot maart moeten wachten vooraleer Kana het volgende deel zal uitbrengen. :|

Blue 4

De relatie tussen Yosuke en Mariya dreigt aan stukken te breken aangezien Mariya getrouwd is.
Blijft momenteel één van de beste shojo-reeksen die ik heb gelezen. :)

Gunslinger Girl 14

Jean kan eindelijk tegen Dante vechten en zijn revange waar maken maar Dante is een zeer geduchte tegenstander. Veel doden in dit deel en erg vlot uitgelezen.
Hopelijk zal het laatste deel ook op een sterk niveau zijn als de rest van deze sterke reeks.

Elles

Deze yuri-one shot vertelt het verhaal over 4 schoolmeisjes en 2 volwassenen vrouwen die zich tot elkaar aangetrokken voelen.
Ik had vooral wat moeite met de eerste chapter omdat die nooit echt boeiend was. Daarna was er wel wat meer intense situaties. :|
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Berserker500 »

Parasite 08
Weer een ijzersterk deel en ik ben eens benieuwd naar de ontknoping van deze reeks.

Yaiba 01 en 02
Yaiba woont samen met zijn vader in de wildernis maar wanneer ze dan plots vast raken in een kist belanden ze in Japan.
Deze kleine wilde samoerai gaat dan moeten leren omgaan met de moderne maatschappij en hij krijgt er al direct een rivaal bij.
Ik heb altijd al eens een ouder werk van Aoyama willen lezen en deze is super leuk om te volgen.
Met de gekke humor en een hoofdpersonage dat leefde in de wildernis doet deze reeks enorm hard denken aan het begin van Dragon Ball.
Wel leuk gedaan dat je uitleg krijgt over de veschillende termen van de kendo.
Ben echt super blij dat ik erin geslaagt ben om aan heel de reeks te raken.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

Secret'r RTT

Korte verhalen van de personages van de 3-delige hentaireeks Secret'r. Leuk maar blijft in hentainormen standaard qua plot.
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Berserker500 »

Parasite 09 en 10
Het leger komt in actie om de burgemeester en zijn trawanten te grazen te nemen maar dat is buiten de super parasiet gerekend.
Uiteindelijk zal Shini'chi zich moeten gaan bezighouden met dit monster van een parsiet.
Leuke ontknoping en ik ben blij dat zijn vriendinnetje nog leeft op het einde.

Yaiba 03-05
Yaiba zijn rivaal en aartsvijand, Onimaru stuurt de ene na de andere belachelijke demon om onze held een kopje kleiner te maken.
Nu dat allemaal faalt wekt hij een legendarische samourai terug tot leven die beschikt over een zwaard dat kan uitrekken.
Dat begint hier meer en meer om een parodie van Dragon Ball te lijken maar het blijft wel leuk weglezen.
Blijft toch wel een reeks die op jonge lezers gericht is.

Locked