Ovenvers 2012

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2012

Post by Koen »

Suicide Island 2
Blijft redelijk goed... Soms té veel uitleg, en wat traag, maar toch boeiend om volgen.

C'était nous 15
Er is een periode geweest dat de serie toch een echte dip kende, maar in dit volume weet je weer waarom deze manga zo enorm goed is. Op naar een geslaagd laatste volume?

Dream Team 3
Een match tussen de guys en de chicas. Dat moet vonken geven!

Dream Team 4
Training sessie! Altijd zalig... Ook leuk dat de mangaka weet dat zijn manga nooit Slam Dunk zal overtreffen. Ook leuk dat hier toch bij momenten echt wel diep ingegaan wordt op het basket en de strategieën.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2012

Post by Koen »

Ichi the Killer 5
Ichi heeft last van zijn maag (en zijn geweten) en een vrolijke tweeling met een voorkeur voor verbrand haar en geroosterde tepeltjes doet zijn intrede...
motivatiedip. help!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2012

Post by barbapapa »

Koen wrote:Ichi the Killer 5
Ichi heeft last van zijn maag (en zijn geweten) en een vrolijke tweeling met een voorkeur voor verbrand haar en geroosterde tepeltjes doet zijn intrede...
Die tweeling is zo gruwelijk eh. 8)

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

Vacances de Jésus et Bouddha 3

Met dit deel komt de reeks weer terug op niveau, maar deel 1 blijft toch de beste van alledrie. Het ping pong-duel, het bezoek bij de immobiliënzaak en het schrijven op een bevroren raam waren één van de meest hilarische stukken. :lol:
Het blijft één van de beste humorreeksen die ik tot nu toe heb gelezen, maar je moet er wel je hoofd bijhouden en een zekere kennis van het Boeddhisme en het Christendom hebben. :wink:
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2012

Post by Koen »

The Civilization Blaster 3
Mja, krijgt het ineens wat heen-en-weer gezwets à la Death Note bekanst... Denk dat het hier gaat ophouden voor mij met deze reeks. Anders voorzie ik een scenario à la Alive Last Evolution - voor mensen die dit topic volgen ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2012

Post by Koen »

Nanja Monja 6
Mooi einde, ook al vind het wat vreemd dat ze allemaal klein blijven als er toch een manier is om weer normaal te worden... :?:
motivatiedip. help!

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Bart »

Koen wrote:Nanja Monja 6
Mooi einde, ook al vind het wat vreemd dat ...
...

Spoiler. :(
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2012

Post by Koen »

Sorry, dacht nog van 'kan ik dit wel zeggen' maar wist niet of iemand het hier las en al zolang uit ondertussen... :(
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2012

Post by NeeNee »

Natsume's Book of Friends 1 & 5
Niet slecht... ik hou wel van de sfeer in de verhaaltjes. De tekeningen passen er ook goed bij.

Wel jammer dat ze elk hoofdstuk hetzelfde zeggen, en ik zie eigenlijk ook totaal geen verschil tussen volume 1 en 5. Blijft de hele reeks zo? Of zijn ze gewoon nog niet aan een groter plot toegekomen?


Wild Adapter 4
De rode draad is eventjes compleet vergeten, maar toch een goed album. Ik vind het leuk hoe de schrijfster 'subtiele' emotionele momenten in het verhaal weet te skeken, wat je niet meteen verwacht bij een manga over de yakuza.

Maar loopt de reeks nu eigenlijk nog verder in Japan? Want het laatste album dat ik kon vinden is van twee jaar geleden. :?

User avatar
Saki
Posts: 610
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Ovenvers 2012

Post by Saki »


User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2012

Post by Koen »

My Girl 5
Heel de tijd ondergelegen bij Bunny Drop/Drôle de père, maar hier krijgen we wel een heel mooi einde voorgeschoteld ;)

Bloody Monday 9
24 met kinderen... Ik zie het toch liever met Jack Bauer.
motivatiedip. help!

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Bart »

NeeNee wrote:Natsume's Book of Friends 1 & 5
Niet slecht... ik hou wel van de sfeer in de verhaaltjes. De tekeningen passen er ook goed bij.

Wel jammer dat ze elk hoofdstuk hetzelfde zeggen, en ik zie eigenlijk ook totaal geen verschil tussen volume 1 en 5. Blijft de hele reeks zo? Of zijn ze gewoon nog niet aan een groter plot toegekomen?
Ook al blijft de reeks episodisch, maar er zit wel degelijk een trage, maar zekere ontwikkeling in Natsume's omstandigheden - wat mij betreft wordt de serie echt beter naarmate je verder leest. Ik zit via (vooral) de Franse versie al voorbij deel 11.
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2012

Post by Koen »

GTO Shonan 14 Days 3
Vreemd dat de mangaka met Onizuka telkens weer leuk leesvoer aflevert maar het met andere reeksen toch zo moeilijk lijkt te lukken...
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2012

Post by NeeNee »

.hack//XXXX 1
Het verhaal is niet slecht, maar zeker geen topper. Het voelt een beetje fanfiction-achtig, niet ongewoon voor een adaptatie. Met name de personage zijn maar magertjes uitgewerkt.

Het plot is wel redelijk (ik wil in elk geval weten hoe het afloopt), dus het is goed dat de reeks maar twee delen telt.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

Sacrée Mamie 5

Vakantiewerk bij een monnik, een probleemjongen die toch geen probleemjongen is vanbinnen en de komst van Akihiro's oudere broer. Deze serie blijft aangenaam om te leren. :D

Sanctum 1

Een meer gekende titel is Raqiya/Rakia.
Wanneer Luna met haar ouders en broer naar Las Vegas reizen, komen ze op hun weg een oude man tegen met engelenvleugel op zijn onderarmen getatoueerd en daarna werden ze bijna doodverpleterd door een voertuig die de vorm van een kruis heeft. 7 jaar na die feiten moet Luna zich door een explosie in haar huis terug naar Japan vertrekken. Tijdens die periode ziet zij vreemde, bovennatuurlijke dingen rond haar gebeuren die haar leven helemaal veranderen.
Geen slecht begin voor deze reeks het verhaal loopt goed en de plot is best interessant. Boichi's tekenstijl blijft prachtig om te zien. :wink:
Image

Locked