Ovenvers 2012

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Ovenvers 2012

Post by The Donkey »

hehe jah hetzelfde gevecht, maar dan wel 4 tegelijk:P niet bepaalt ongewoon in shonen:P wel wat cheap imo, ze kunnen wel andere dingen in de mix gooien dan alleen maar gevechten (zeg 2-3 gevechten terwijl de 4e iets anders probeert te doen).

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2012

Post by NeeNee »

Library Wars 7
Yes! Deze keer een goede dosis actie & intrige. Ik begon net genoeg te krijgen van dat romantisch gedoe. ^^

Het bestuur van de bibliotheek bevat nog steeds twijfelachtige individuen en een 'experiment' met negatieve recensies op de officiële website loopt slecht af. Maar dat is snel vergeten waarneer aan het licht komt dat er binnen de bibliotheek boeken vernietigd zijn! De dader doet een poging om Iku mee te sleuren in zijn val, maar het team staat achter haar.

Erg spannend album, veel te snel uit. :) Wat jammer dat deze reeks zo traag verschijnt. :(

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

Gouttes des Dieu 2

Shizuku en Miyabi proberen hun zoektocht naar een vervangingswijn verder te zetten. Wanneer een wijnkenner zijn jeugdvriendin uitgenodigd heeft voor een etentje, voelt zij zich op het einde nogal vreemd. Later komen Shizuku en Miyabi in contact met een rijzend topmodel en een ongemanierde Italiaan.
Leuk deel alweer en die twee nieuwe personages zijn zalig om te volgen, alleen kan die Italiaan je soms serieus op de zenuwen werken. :x
Ook interessant om te volgen is hoever een wijnliefhebber kan gaan voor zijn/haar passie. :wink:
Image

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Ovenvers 2012

Post by kolemijn »

Getbackers 1-4
Cavakes voor een paar deeltjes, maar meer ga ik er niet lezen. Characterdesign van de hoofdpersonages spreekt mij wel niet echt aan, ik weet niet, het werkt gewoon niet echt en hun haar stoort mij :P .

Bride Stories 3
Dit volume focused wat meer op Mr Smith, maar gelukkig komen Amir en aanhangsel ook terug in beeld. Ik blijf het een zalige manga vinden.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2012

Post by NeeNee »

kolemijn wrote:Getbackers 1-4
Cavakes voor een paar deeltjes, maar meer ga ik er niet lezen. Characterdesign van de hoofdpersonages spreekt mij wel niet echt aan, ik weet niet, het werkt gewoon niet echt en hun haar stoort mij :P .
De eerste 2-3 delen vond ik ronduit slecht, maar vanaf 4-5 begint het leuk te worden.

Heb je dat verhaal met de schilderijen al gezien? Dat vond ik zelf wel goed (misschien een beetje vergezocht... :mrgreen:). En daarna begint er een lange arc, als ik mij niet vergis.

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Ovenvers 2012

Post by kolemijn »

^ Nope, het laatste verhaal ging over een blind meisje en haar viool.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2012

Post by NeeNee »

kolemijn wrote:^ Nope, het laatste verhaal ging over een blind meisje en haar viool.
Dan wordt het daarna beter. Vond ik zelf.

Niet dat het nu mijn favoriete reeks is of zo, maar het verschil tussen de eerste en de latere delen was in mijn ogen frappant.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

Step Up Love Story 15

Yamada zit met een onaangenaam dik probleempje terwijl Mika haar man met een wondermiddel weer goesting wilt laten krijgen.
Zeer leuk deel met veel informatie. :wink:

Suzuka 1

Een tijdje terug had ik in het engels deze reeks gelezen (tot aan deel 12) en nu zal ik de franse versie onder de loep nemen.
Wanneer Yamato van school verandert en bij zijn tante haar logement komt intrekken, wil hij alvorens nog even een kijkje nemen naar zijn nieuwe school.
Daar ziet hij dat een knap meisje, Suzuka, aan het trainen is met hoogspringen. Wanneer hij merkt dat zij in hetzelfde logement is al hij (al dan niet op een genante manier) merkt hij dat zij het compleet tegenovergestelde is dan hijzelf. Toch probeert hij alsnog indruk op haar te maken, maar het wordt er niet makkelijker om als iemand anders op hem een oogje heeft.
Nu ik het eerste deel teruglees merkt ik wel dat het aangenamer leest dan toen in het engels. :) De tekenstijl begin ik ook wat beter te appreciëren dan vroeger, alleen zijn er wat personages (vooral in het begin dan) die ik minder leuk vind.
Image

User avatar
lloerdy
Posts: 113
Joined: Fri Oct 10, 2008 20:21
Location: Welle

Re: Ovenvers 2012

Post by lloerdy »

Brook500 wrote: Video Girl Aï 15 (einde)

Len gebruikt alle middelen om Hiromu en Ayumi samen te krijgen, maar Hiromu verknalt het een paar keer. Len krijgt toch nog iets prachtigs te zien.
Op het einde van het laatste deel de pilotchapter van VG.
Ik was al een beetje een fan van Katsura maar na VGA ben ik dat nog meer geworden. Ik ben benieuwd naar zijn andere reeksen en ik kan niet wachten op de herdrukken van deze reeks, die nu in de originele leesrichting gedrukt worden. :D
Het enige dat ik leuk vond aan die laatste twee volumes (het extra verhaaltje) was dat je kon zien hoe het Yota was vergaan zoveel jaar later. Jammer dat we Ai niet meer te zien kregen.

Ik ben met I's begonnen, maar ik vond het persoonlijk veel minder interessant dan VGA (hoewel het op sites meestal een hogere rating krijgt).
Brook500 wrote:Gouttes des Dieu 2
Een Franstalige collega van mij was hier lovend over, tot ze een tiental volumes ver was. Telkens een 3-tal manga over één onnozele wijn vond ze erover :P

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2012

Post by Brook500 »

Suicide Island 1

Wanneer Sei na zijn mislukte zelfmoordpoging ontwaakt bevind hij zich met een groep mensen op een onbewoond eiland. Iedereen die zich op het eiland bevindt hebben ook zelf geprobeerd zelfmoord te plegen. Al vlug kunnen enkele de druk niet meer aan en doen opnieuw een poging om zich van hun leven te beroven. Toch zijn er andere die liever ergens anders willen sterven dan op het eiland.
Geen slecht begin. Een echte survivalreeks die ook een redelijk goede tekenstijl beheerst. :wink:

Girl Friends 3

Na alweer een spannend moment is Mariko weer aan het piekeren over wat ze gedaan heeft en hoe Akko erop zou reageren. Ondertussen gaat ze uit met een jongen.
Weer eens spannend einde alhoewel het voor de rest een nogal rustig deel was. :|

Shadow Lady 1

Reeks van Katsura na Video Girl Aï.
Gaat over de 17-jarige Aïmi die er maar niet in slaagt een jongen aan te spreken. Wanneer ze haar inkopen gaat doen krijgt ze van een verkoper een make-updoosje.
Als ze van dat doosje een kleur op haar gezicht aanbrengt verandert ze in de dievege Shadow Lady.
En wanneer de jonge agent Bright zijn zinnen op de dievege heeft gezet, wordt het nog moeilijker voor haar om haar liefde voor hem over te brengen.
Zoals we deze mangaka kennen heeft deze reeks een prachtige tekenstijl en is de goedwerkende humor ook aanwezig. :D

Ichi the Killer 4
Kakihara wordt van de clan verbannen maar dat kan hem blijkbaar niet veel schelen. Papy geeft Ichi het sein om met Kakihara af te rekenen. Ondanks dat de twee zotten elkaar al gekruist hebben, wordt het tijdens hun volgende ontmoeting best interessant. En freaky. :twisted:
Image

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Ovenvers 2012

Post by The Donkey »

Brook500 wrote:Suicide Island 1

Wanneer Sei na zijn mislukte zelfmoordpoging ontwaakt bevind hij zich met een groep mensen op een onbewoond eiland. Iedereen die zich op het eiland bevindt hebben ook zelf geprobeerd zelfmoord te plegen. Al vlug kunnen enkele de druk niet meer aan en doen opnieuw een poging om zich van hun leven te beroven. Toch zijn er andere die liever ergens anders willen sterven dan op het eiland.
Geen slecht begin. Een echte survivalreeks die ook een redelijk goede tekenstijl beheerst. :wink:
vreemd gegeven zeg, vind het altijd raar van die zelfmoord "pogingen", imo is dat meer een cry for help.
als je echt dood wil doe je het heus wel in 1 keer goed.
dan vind ik het helemaal vreemd dat mensen die het leven niet meer zien zitten moeten gaan survivalen, wie van hun ziet daar het nut van in dan?
het eiland af zien te komen om vervolgens alsnog zelfmoord te plegen? geeft niet echt een drive voor de personages als ik dat zo hoor...

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2012

Post by NeeNee »

The Donkey wrote:
Brook500 wrote:Suicide Island 1

Wanneer Sei na zijn mislukte zelfmoordpoging ontwaakt bevind hij zich met een groep mensen op een onbewoond eiland. Iedereen die zich op het eiland bevindt hebben ook zelf geprobeerd zelfmoord te plegen. Al vlug kunnen enkele de druk niet meer aan en doen opnieuw een poging om zich van hun leven te beroven. Toch zijn er andere die liever ergens anders willen sterven dan op het eiland.
Geen slecht begin. Een echte survivalreeks die ook een redelijk goede tekenstijl beheerst. :wink:
vreemd gegeven zeg, vind het altijd raar van die zelfmoord "pogingen", imo is dat meer een cry for help.
als je echt dood wil doe je het heus wel in 1 keer goed.
dan vind ik het helemaal vreemd dat mensen die het leven niet meer zien zitten moeten gaan survivalen, wie van hun ziet daar het nut van in dan?
het eiland af zien te komen om vervolgens alsnog zelfmoord te plegen? geeft niet echt een drive voor de personages als ik dat zo hoor...
Dat is nu net de kern van het verhaal, hoe mensen die willen sterven soms toch nog een reden vinden om verder te leven.

Maar de meeste hebben inderdaad niet veel drive. Het is dan ook een psychologische... thriller is niet het goede woord, maar het is een manga over de menselijke psyche.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Ovenvers 2012

Post by The Donkey »

^ mja das nu net wat ik bedoel, als ze die reden dus ineens vinden is het meer een cry for help actie geweest dan dat ze ECHT dood wouden als je het mij vraagt. mja ben altijd een grote fan van psychologische verhalen, maar dit spreekt me dus compleet niet aan...

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2012

Post by NeeNee »

The Donkey wrote:^ mja das nu net wat ik bedoel, als ze die reden dus ineens vinden is het meer een cry for help actie geweest dan dat ze ECHT dood wouden als je het mij vraagt. mja ben altijd een grote fan van psychologische verhalen, maar dit spreekt me dus compleet niet aan...
Dan doen ze niet... sommige vinden een soort-van-reden na lange tijd, sommigen willen nog steeds dood maar niet hier, sommigen weten nog altijd niet wat ze willen. Er is er geeneen die zegt "Hey wacht, ik wilde eigenlijk toch niet dood. Ik ga nu opeens superhard vechten om te overleven."

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Ovenvers 2012

Post by The Donkey »

^ okey, maar wat doen ze dan wel? soort van vechten voor overleven maar zich er niet echt voor inzetten? ik neem aan dat het eiland de nodige gevaren met zich mee brengt. snap het wel hoor dat ze er een andere kijk op krijgen, maar vind dat soort dingen altijd wat vreemd met mensen die zelfmoord wilde plegen:P

Locked