Discussie nr. 42: Manga op e-readers?

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: Discussie nr. 42: Manga op e-readers?

Post by MrXarnus »

Postzegels verzamelen is niet hetzelfde als games of films verzamelen. Ik ben niet tegen al die digitale stuff, maar ik heb de verzamelaars mentaliteit, dus ik betaal liever 10 euro voor een manga op papier dan 5 euro voor een digitale. Zolang ze geen print-on-demand functie voor (of toch de populaire titels) manga,games,films,... hebben blijf ik anti-digitaal. Ik haat de 'digitale revolutie' zoals ik het noem niet, maar ik ben een verzamelaar, en dat zal NOOIT veranderen. Ik zal ooit wel eens een digitaal boek kopen, maar voor nu, papier is the way to go for me.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Discussie nr. 42: Manga op e-readers?

Post by Ash Ketchum »

Okay, dit is heel erg een bump, maar het is on-topic!

Ik lees nu sinds een klein jaartje wat vaker manga digitaal (via Book☆Walker), en het bevalt me redelijk. Sommige series zijn gewoon niet meer in print en zoeken naar tweedehandse exemplaren kan lastig zijn, dus dan is digitaal erg handig: ik lees de laatste tijd veel jaren 60-70-80 shojo mysterie/horrormanga, maar die zouden als hardcopy gewoon moeilijker te krijgen zijn.

En omdat digitale manga vaker (tijdelijk) afgeprijsd zijn, pak ik tegenwoordig ook sneller wat manga mee die ik wel wil uitproberen/lezen, maar waarvan het dan nooit komt omdat ik dan bv. denk, 'tjonge, die is een beetje duur en omdat nou ook weer bij die bestelling te gooien...' Patalliro! en From Eroica With Love heb ik bijvoorbeeld voor hele schappelijke prijzen kunnen uitproberen, terwijl ik er niet zo snel aan was begonnen met fysieke exemplaren en Dragon Ball Super heb ik ook helemaal gelezen, terwijl ik betwijfel of ik het als fysieke manga zou hebben gekocht (met verzendkosten en zo alweer snel meer dan het dubbele dan wat ik digitaal ervoor heb betaald).

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Discussie nr. 42: Manga op e-readers?

Post by Tamara »

Ik kijk nu ook af en toe naar BookWalker. Wel de Engelstalige variant, natuurlijk, maar het wordt steeds interessanter nu ik een Windows tablet/laptop heb waarop ik makkelijk digitale manga zou kunnen lezen. Het jammere is helaas wel dat de Amerikaanse uitgaves vaak behoorlijk aan de prijzige kant zijn. Vaak kan ik voor hetzelfde geld (of minder!) een fysiek exemplaar kopen. En tja, spaarpunten of niet, dan toch maar niet.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Discussie nr. 42: Manga op e-readers?

Post by Ash Ketchum »

Ik begon ook eerst met BookWalker vanwege m'n tablet-computer ding, maar ik merk dat ik de laatste tijd voornamelijk de app op m'n telefoon gebruik. Super-bijziend zijn heeft z'n voordelen, want zowel manga en romans lezen zonder bril gaat nog best goed van zo'n scherm als je in bed ligt ^_~

(En manga gaat dan nog wel goed, maar langere romans wil ik ook wel liever van papier lezen, dus ik let wel altijd op de lengte)

Post Reply