Discussie nr. 41: Manga in kleur

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Discussie nr. 41: Manga in kleur

Post by Hercule »

kolemijn wrote:Ik heb vandaag de full color edition van Higschool of the Dead zien liggen in de Poort en ik moet zeggen dat ik het niet echt geslaagd vond :?
Die heb ik:

Verschil in grote:
Image

Image

Oude versie:
Image

Omnibus versie:
Image

Bij HotD vind ik dat de kleuren pagina's zeker iets toevoegen. Alles is nu veel duiderlijker dan het was in de normale versie.
Vooral de pagina's waarin veel gebeurd zijn nu veel beter leesbaar.
Als je toch van plan bent "Higschool of the Dead" te lezen dan is er eigenlijk geen enkele reden om niet voor de omnibus versie te gaan :lol:
Image

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Discussie nr. 41: Manga in kleur

Post by kolemijn »

Hercule wrote: Als je toch van plan bent "Higschool of the Dead" te lezen dan is er eigenlijk geen enkele reden om niet voor de omnibus versie te gaan :lol:
Buiten dan het feit dat het lelijke inkleuring is :P

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Discussie nr. 41: Manga in kleur

Post by Weertangel »

kolemijn wrote:
Hercule wrote: Als je toch van plan bent "Higschool of the Dead" te lezen dan is er eigenlijk geen enkele reden om niet voor de omnibus versie te gaan :lol:
Buiten dan het feit dat het lelijke inkleuring is :P
Als ik zo Hercule's foto's bekijk vind ik het geen lelijke inkleuring, dus toch de moeite waard om te halen(als hij hier bij mij in de buurt ook uit is)

Himechi
Posts: 13
Joined: Wed Nov 16, 2011 12:00
Location: Lede

Re: Discussie nr. 41: Manga in kleur

Post by Himechi »

Ik heb het er niet echt voor, voor manga in kleur.

Kvind dat zwart- wit zo zijn charmes heeft. De animes dienen om je favo manga in kleur te zien :)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 41: Manga in kleur

Post by NeeNee »

Ik vind Garfields in zwart-wit ook altijd veel mooier dan de gekleurde...

Maar ja, die kleuren zijn dan ook nogal aan de felle kant. Die van de foto's hierboven zijn precies wel mooier...

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Discussie nr. 41: Manga in kleur

Post by kolemijn »

Weertangel wrote:
Als ik zo Hercule's foto's bekijk vind ik het geen lelijke inkleuring, dus toch de moeite waard om te halen(als hij hier bij mij in de buurt ook uit is)
Het is zo overduidelijke computer inkleuring waarbij dat elk kleurvlak bijna een gradient is, persoonlijk vind ik dat echt verschrikkelijk mottig. Maar als u dat niet stoort, des te beter voor u :)

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Discussie nr. 41: Manga in kleur

Post by Weertangel »

kolemijn wrote:
Weertangel wrote:
Als ik zo Hercule's foto's bekijk vind ik het geen lelijke inkleuring, dus toch de moeite waard om te halen(als hij hier bij mij in de buurt ook uit is)
Het is zo overduidelijke computer inkleuring waarbij dat elk kleurvlak bijna een gradient is, persoonlijk vind ik dat echt verschrikkelijk mottig. Maar als u dat niet stoort, des te beter voor u :)
Of het nu met de computer ingekleurd is of met de hand, zolang het niet te fel of overdreven is zal het mij niet storen.
Ik ben ook een gamer dus ik ben wel wat gewend, en ik heb series gelezen waarvan de inkleuring echt slecht was(League of exstrodinary gentlemen om eentje te noemen) en deze serie is dus veel beter dan dat :)

Ik ben het wel met je eens dat niet iedere manga geschikt is voor inkleuring, maar bij bloedige series zoals Hotd past het perfect :)

Post Reply