Favoriete wapens/voertuigen/voorwerpen

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Favoriete wapens/voertuigen/voorwerpen

Post by Brook500 »

Zoals de titel het zeg: Wat vinden jullie het mooiste/coolste/krachtigste of handigste wapen, voertuig, enz... ?
Je mag eender wat bespreken als het maar iets is dat een nut heeft voor de mangapersonages.
Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Favoriete wapens/voertuigen/voorwerpen

Post by Weertangel »

De Pactio kaarten van iedereen in Negima!.
Die zijn gewoon zo gaaf gedaan en altijd verassend :) Zoals Shizame's Hacker Artifact(in de vorm van een sailor moon stafje :lol: )of Nodoka's mindreading boek(compleet met illustraties :) ) die zorgen altijd voor intersante situaties en coole gevechten :)

en je leert er wat latijn van heh.
Last edited by Weertangel on Tue Nov 29, 2011 20:50, edited 1 time in total.

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Favoriete wapens/voertuigen/voorwerpen

Post by pietel »

Ik vind het altijd cool als ze met draden vechten. Zo van die quasi-onzichtbare dunne kabeltjes die snijden en de pas afsnijden.
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Favoriete wapens/voertuigen/voorwerpen

Post by Brook500 »

Zwaarden. Ik blijf gevechten met zwaarden, Katanas, degens, bamboezwaarden, enz. altijd de moeite waard vinden. :)
Maar ik vind futuristische wapens (zoals die in Gantz voorkomen) ook altijd adembenemend om te zien. 8)
Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Favoriete wapens/voertuigen/voorwerpen

Post by Weertangel »

Heh, gevechten met dat soort wapens vind ik ook leuk om te zien, maar ik hou meer van innovatieve wapens die net weer anders zijn dan de standaard slagzwaarden, is waarschijnlijk ook de reden waarom ik al zo lang fan ben van Witchblade heh.

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Favoriete wapens/voertuigen/voorwerpen

Post by kolemijn »

Ik ben ook wel een zwaardenfan, met zwaarden kunt ge niet mis gaan.
En verder pistolen/revolvers. Zeker als het wat oudere zijn, a la WOII of ouder, very stylish en cool. Misschien iets minder handig als verdediging, zo oude, maar stijl voor alles é :P . Weet er trouwens toevallig iemand of er een manga/anime bestaat waar er een Mauser C96 in wordt gebruikt? Zou best cool zijn.
Ik heb het voor cleane eenvoudige dingen, ik ben minder te vinden voor high tech sci-fi wapens met allerlei toebehoren.

En dan voor voertuigen, kan ik me niet echt veel voor de geest halen :?
Buiten dan de Datsun Fairlady "Devil Z" van Wangan Midnight, zo eentje eentje zou ik zelf ook wel willen hebben. Maar met een beetje minder paardenkracht dan misschien. En als Initial D fan, moet ik natuurlijk ook Takumi zijn AE86 vermelden. Vroem vroem!

Oh ja, Nausicaä haar jet glider lijkt mij ook wel een handig dingske.

Post Reply