Recensies op Archonia

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Recensies op Archonia

Post by Tamara »

Ik stuur er al een tijdje braaf elke maand vier op -voor de punten natuurlijk- en heb de laatste tijd de gewoonte ontwikkeld om de positieve recensies onder het pseudoniem ' BOOKMan' te schrijven. Het 'Beweging voor Onderschatte, Onbekende Klasse Manga' van een paar jaar terug dus. Heeft iemand zin om mee te doen? Het enige criterium is dat je goede titels promoot die (nog) niet bekend zijn door recensies te schrijven voor Archonia - onder de naam 'BOOKMan' dus.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Recensies op Archonia

Post by NeeNee »

Ik ben intussen ook trouw mijn recensies aan het schrijven, ik neem aan dat het niet uitmaakt onder welke naam ik het doe... Welke titels had je zoal in gedachten? Ik wil best helpen, aangenomen dat ik überhaupt enige geschikte reeksen ken.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Recensies op Archonia

Post by Tamara »

Je kunt zelf kiezen onder welke naam het gepubliceerd wordt, dus dit leek me wel een aardige manier om een actieve reviewer te creëren ^_^'

Wat betreft wat te reviewen... Geen idee hoe dat het beste gaat. Misschien moet iedereen gewoon melden wat hij/zij besproken heeft? En tegelijkertijd een lijst behouden van manga die wel een review kunnen gebruiken?

Vandaag heb ik een review van A Bride's Story 1 ingestuurd. Wat ik ook ontdekt: een groot deel van mijn andere BOOKMan-recensies is ondertussen weer foetsie, omdat dat die van OOP titels waren. De laatste exemplaren zijn ondertussen verkocht. Zouden de recensies invloed hebben gehad?

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Recensies op Archonia

Post by Weertangel »

klinkt leuk om te doen, maar zoveel reviews schrijf ik nu ook weer niet, en er zijn zoveel series die ik nog niet ken, dus misschien iets om me bezig te houden als ik vanaf oktober thuis zit.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Recensies op Archonia

Post by NeeNee »

Tamara wrote:Je kunt zelf kiezen onder welke naam het gepubliceerd wordt, dus dit leek me wel een aardige manier om een actieve reviewer te creëren ^_^'

Wat betreft wat te reviewen... Geen idee hoe dat het beste gaat. Misschien moet iedereen gewoon melden wat hij/zij besproken heeft? En tegelijkertijd een lijst behouden van manga die wel een review kunnen gebruiken?
Begin maar met een paar titels te geven die voor jou in het opzet passen, dan krijg ik een idee over wat voor reeksen het gaat.

Ik ga sowieso zoveel mogelijk Nederlandse manga reviewen, maar dat doe ik onder mijn eigen naam... of beschouw je die ook als onderschat & onbekend?
Vandaag heb ik een review van A Bride's Story 1 ingestuurd.
Die heb ik hier ook liggen! ^^ (in het Frans). Maar nog niet gelezen.
Wat ik ook ontdekt: een groot deel van mijn andere BOOKMan-recensies is ondertussen weer foetsie, omdat dat die van OOP titels waren. De laatste exemplaren zijn ondertussen verkocht. Zouden de recensies invloed hebben gehad?
Dat is ook zoiets. Ik heb een hoop onbekende reeksen die ik wel zou kunnen reviewen, maar de meeste zijn of grotendeels discontinued of helemaal OOP. Heeft het dan nog zin om daar recensies over te schrijven? Ik neem aan dat Archonia wel liever zou willen dat we reclame maken voor titels die ze ook effectief kunnen verkopen.

Is er trouwens een manier om te zien welke series er veel gerecenseerd zijn? Of krijgt men die recensies pas te zien als men al op dat volume klikt? Want in dat geval zal het niet veel helpen om titels bekender te maken, aangezien mensen de reeks al moeten kennen vooraleer ze onze recensies zien.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Recensies op Archonia

Post by Tamara »

Probeer maar eens een Nederlandse manga op een Nederlandse conventie te vinden... ja, ik zou zeggen dat ze op z'n minst onbemind zijn. Vooral de nieuwere series zoals Doubt en Ikigami verdienen aandacht. Of de wat meer genegeerde series zoals Hoshin Engi.

Titels die op mijn 'nog te reviewen'-lijstje staan:
-nieuwer deel van Twin Spica
-Black Jack
-Real
-House of Five Leaves
-een nieuwer deel van With the Light
-Saturn Apartments

... en nog wel meer, maar Archonia laadt nu even niet.
Dat is ook zoiets. Ik heb een hoop onbekende reeksen die ik wel zou kunnen reviewen, maar de meeste zijn of grotendeels discontinued of helemaal OOP. Heeft het dan nog zin om daar recensies over te schrijven? Ik neem aan dat Archonia wel liever zou willen dat we reclame maken voor titels die ze ook effectief kunnen verkopen.
We doen dit niet zozeer voor Archonia, maar voor het grotere goed ^_^ Als een titel nog leverbaar is, ook al gaat het slechts om een paar delen van de serie, mag het best besproken worden.
Is er trouwens een manier om te zien welke series er veel gerecenseerd zijn? Of krijgt men die recensies pas te zien als men al op dat volume klikt? Want in dat geval zal het niet veel helpen om titels bekender te maken, aangezien mensen de reeks al moeten kennen vooraleer ze onze recensies zien.
Nee, het recensiesysteem is nog behoorlijk primitief, al brengt Archonia weleens artikelen extra onder de aandacht met koopjes en andere promotieacties. Ook komen de titels die nieuw binnen zijn op de nieuwspagina, want mensen hopelijk ook aanmoedigt er op te klikken.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Recensies op Archonia

Post by NeeNee »

^ In dat geval heeft recensies schrijven niet zoveel zin. Erover posten op de forums werkt dan waarschijnlijk beter.

Maar goed, ik wil wel helpen met de ondergewaardeerde buitenlandse series. Kazan kan allicht wel een bespreking gebruiken...

Voor de Nederlandse blijf ik wel onder mijn eigen naam schrijven. Een gemeenschappelijk pseudoniem gebruiken lijkt mij hier eerder contraproductief, want we willen juist de indruk wekken dat er veel mensen in het Nederlands lezen, niet minder. (Misschien moet ik meerdere namen gebruiken? :mrgreen:)

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Recensies op Archonia

Post by Tamara »

Haha, maak dan gelijk meerdere accounts aan zodat één mangadeel meerdere keren kunt reviewen XD

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Recensies op Archonia

Post by NeeNee »

Tamara wrote:Haha, maak dan gelijk meerdere accounts aan zodat één mangadeel meerdere keren kunt reviewen XD
Dat is dan weer verspilling van mijn tijd. :roll:

Kun je meerdere accounts aanmaken? Lijkt mij dat ze dat toch wel zullen proberen vermijden...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Recensies op Archonia

Post by Koen »

Zoals Tamara promotie maakt rond moeilijke reeksen op diverse fora, verkrijgen die naambekendheid, en als die dan gezocht worden op Archonia krijgen ze direct een recensie voorgeschoteld. Tof! :)

Qua NL manga zie ik plotseling het grote geld via archonia punten. Ik recycleer gewoon m'n ini-reviews! Katsjing! ;)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Recensies op Archonia

Post by NeeNee »

^ Goed zo, Koen.

Je moet wel een half jaar sparen voor één manga, dus met dat grote geld lijkt het mij nogal meevallen. Maar ik zou blij zijn met een paar extra recensies.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Recensies op Archonia

Post by Koen »

Een paar extra recensies op Archonia of hier? :oops: Ik moet dringend weer ook zelf wat meer tijd steken in site & forum want het wordt weer iets te kalm naar m'n zin. Maar het is nogal busy busy en motivatiegewijs loopt het ook niet extreem lekker...

Twee gratis manga per jaar is altijd mooi meegenomen he ;) Zelfs nu bij hun 'kortingen' die nauwelijks iets voorstellen voor de Franse manga's ben ik geneigd hier en daar iets te kopen...
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Recensies op Archonia

Post by NeeNee »

Koen wrote:Een paar extra recensies op Archonia of hier? :oops: Ik moet dringend weer ook zelf wat meer tijd steken in site & forum want het wordt weer iets te kalm naar m'n zin. Maar het is nogal busy busy en motivatiegewijs loopt het ook niet extreem lekker...
Ik had het over Archonia (hetgeen niet betekent dat recensies hier niet welkom zijn). De aandacht voor Nl-manga is daar echt wel heel mager.

Ik denk dat ik nog een paar Conans kopen. Wel vreemd dat de In Stocks afgeprijsd zijn terwijl de Out of Stock albums nog aan dezelfde prijs staan. Zou dat betekenen dat ze ze niet meer gaan bestellen?

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Recensies op Archonia

Post by Tamara »

Ik denk dat het simpelweg betekent dat ze zo min mogelijk Franse en Duitse manga op voorraad willen houden, omdat die edities gemiddeld veel langer 'zitten' dan Engelse. Zodra de actie voorbij is (over tien dagen al!) zullen de Franse en Duitse manga uit de lijst wel gewoon weer leverbaar zijn, maar zal Archonia geen moeite meer doen om ze op voorraad te houden.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Recensies op Archonia

Post by NeeNee »

http://www.archonia.com/mangashop/en/en ... /one+piece
Whoa, wall of blokskes! :shock:

Dat moet zo ongeveer het hoogste aantal van de hele site zijn... kent er iemand een serie met meer?


Ik heb mijn recensie van Kazan gepost trouwens... weet nog steeds niet goed welke series ik verder nog zou moeten aanraden. Welke zijn er BOOKMan-waardig? :P

Post Reply